NHL

13868 inlägg · 804 ämnen

NHL Entry Draft 2009

1165714 · » Till forumet


Sv: NHL Entry Draft 2009
87bth01:

...sen finns det ju OFFENSIVA backar, dessuton hade han draftens hårdaste "slapshot"
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
Cartman:

Jag tror många klubbar tycker att han är i minsta laget för att vara back.
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
undra vfr inte Ryan Ellis gick mkt tidigare, för en back med hans stats borde ju ligga uppe på toå 5...
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
22 Svenskar draftade än så länge (21+Phillip Samuelsson som har dubbelt medborgarskap)
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
Rundblad Draftad nu kan man sova.
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
Wayne Gresky: tänk om dom kunde öka takten lite fyra picks på en timme låter lågt. Vill ju sova.
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
Wayne Gresky: Victor plockad som nummer två av Tampa.
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
Islanders väljer Tavares som nummer 1.
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
Cartman: Haha nej, inte alls! 162/122... fattar du vilken bulldozer det är!
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
ante08:

Ja det måste ja vara nått sånt, men det var inte en dårlig kroppshydda han hade
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
Cartman: säkert en testing så allt funkar inatt.
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
Detta måste ju vara ett skämt
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
jaha nu när Fotbollen börja gå dåligt börja man se framemot Draften inatt istället. Tror iallfall att Rundblad och Tim har en bra chans att bli draftade Och sen skulle det vara roligt om Hedman skulle gå först.
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
JimmyH: Det är många som tror att de kommer att försöka bjuda på något extra.

Intressant annars att se vad Burke hittar på. Kaberle och pick nr 7 mot Kessel som ryktet säger låter dyrt, men finns det planer på att skicka Kessel vidare mot ett högre draftval i någon form av paket? Intressant att följa blir det i vilket fall.
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
Wayne Gresky: Montreal är ganska spännande i sig.

33 mille i Cap Space för tillfället och draften på hemmaplan. Det känns som att de kommer att försöka ge publiken något mer än bara 18:e valet i första rundan.
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
mattias - 74: LA och Montreal är de lag det ryktats om. Han kan mycket väl bli kvar i Tampa, men ryktena är tillräckligt intressanta för att det ska kännas lite kittlande.
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
mattias - 74: Jag tror att han blir kvar i Tampa. Möjligen att typ LA Kings kanske kan knyta åt sig honom i någon deal som innefattar Jack Johnson och någon till ung spelare tillbaka.

Det spekuleras i att han inte vill hamna i en kanadensisk klubb på grund av den mediala pressen.
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009

Wayne Gresky:

Var tror du lecavvelier hamnar ?

Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
I natt smäller det. Med tanke på de traderykten som florerar runt Heatley, Lecavalier, Kaberle m fl så kan det bli en högintressant tillställning.
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
Wayne Gresky: Det är bara till att gratulera Islanders till deras nya superstjärna:)
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
Intressant nog blev draftordningen precis som oddsen angav.
Vi kan nog räkna med Victor i Tampa Bay. Nästa fråga är var MPS hamnar. Jag kan tänka mig att Avs och Thrashers helst vill ha centrar, men Kings tar nog honom iaf. Men det är möjligt att han går tidigare också.

1. New York Islanders
2. Tampa Bay Lightning
3. Colorado Avalanche
4. Atlanta Thrashers
5. Los Angeles Kings
6. Phoenix Coyotes
7. Toronto Maple Leafs
8. Dallas Stars
9. Ottawa Senators
10. Edmonton Oilers
11. Nashville Predators
12. Minnesota Wild
13. Buffalo Sabres
14. Florida Panthers
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
Hawerchuk: De signade ju Kopitar på ett långt kontrakt och hittills har de ju inte trejdat bort några löften för quick fixes så jag tycker nog att de framstår som ganska seriösa i sitt lagbyggande. Jag tvivlar dock på att de är överdrivet intresserade av Victor. De har redan en ruggigt lovande backtrupp och är nog i större behov av en ytter. Jag skulle inte bli förvånad om LA trejdar bort andravalet om de får det.
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
Lär nog bli Islanders för Tavares, bara att gratulera alla islanders fans
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
JimmyH: Victor har Kings som favoritlag, så bara för det skulle det vara roligt om han hamnade på västkusten. De har ju några hyfsade up and coming-killar där. Sen hur bra organisationen är eller hur långsiktigt de tänker vet jag inte.
Kommentera

Sv: NHL Entry Draft 2009
Wayne Gresky: Ja, även Magnus Pääjärvi lär kunna förvänta sig att hamna bland dessa lag även om det inte är lika säkert.

Det vore dock episkt om Victor Hedman kunde bli vald av Colorado så klubben för behålla sin MoDo-touch. Likväl som att Detroit skulle ta Anton Lander.
Kommentera

NHL Entry Draft 2009
Vid klockan två inatt avgörs draftordningen och det verkar som om de som inte har något bättre för sig då kan följa det hela live via NHL.com.

Oddsen är som följer:
NY Islanders 25.0%
Tampa Bay 18.8%
Colorado 14.2%
Atlanta 10.7%
Los Angeles 8.1%
Phoenix 6.2%
Toronto 4.7%
Dallas 3.6%
Ottawa 2.7%
Edmonton 2.1%
Nashville 1.5%
Minnesota 1.1%
Buffalo 0.8%
Florida 0.5%

Inget lag kan flytta upp mer än fyra platser. NY Islanders, Tampa Bay, Colorado, Atlanta och Los Angeles gör alltså upp om förstavalet. Victor Hedman lär hamna i någon av dessa klubbar eller i Phoenix förutsatt att ingen klubb trejdar bort sitt val.
Kommentera

1165714 · »