Oj vad nära... I slutsekunderna så är det öppet men Fleury hinner dit...
Pens vinner, rättvist, i lejonens kula.
Kul för gänget som började sin långa säsong i Stockholm.
Apropå Sverige så var det 4-5 svenskar konstant på isen sista minuterna. Åtminstone kändes det som det då Zäta, Lidas, Franzen, Holma och Kronwall fick förtoendet.
Jobbar på en ungdomsfestival i Uppsala ikväll till klockan 02 så jag hinner hem lagomt till nedsläpp. Få se hur mycket man orkar se. Håller på Detroit också!
ante08: jaha inatt smäller det hopas Detroit viner så bucklan kommer hem till Sverige igen. Men jag skulle ändå inte bli om Pens vinner inatt. Upplagt för natt jam inatt altså.
Dream Team: Go Pens! Jovisst är det kul att svensklaget Detroit är nära ytterligare en buckla, men mitt hjärta tillhör Pens. Bodde i Pittsburgh när de vann back to back 1991 och 1992. Sicka minnen. Det är dags igen.
Bissett19: Utan en storspelande Fleury och viss hjälp av stolpar hade det nog inte blivit en sjunde match. Men det har väl jämnst ut sig vad gäller med- och motflyt för båda finallagen då kanske. Absolut var räddningen på Clearys friläge riktigt tung. Matchvinnande..
Ähum, ska man våga sig på en gissning när nästa match är? ;) Ja, jag tror nog det. Natten mot fredag borde det ju vara.
Pens blev ju uppenbart rädda om den ledning de hade redan efter första målet inatt. Detroit fick styra och ställa rätt mycket som de själva ville kändes det som. Med en nog liknande matchbild i Detroit i match 7 har jag svårt att se hur hemmalaget inte ska vinna fördel av hemmais.
Härligt med eb sjunde match. Fleury klev verkligen fram inatt,räddningen han gör på Clearys friläge med ngn minut kvar var blytung.Detroit saknade inte chanser om man säger så;)
Nu är det bara att se fram emot Game 7,Dreamteam får reda ut vilken natt det är matchen spelas;)
yaqop: Det som talar för Penguins inatt är väl att de har fördel av att få byta sist. Då kan de matcha Malkin/Crosby-kedjan på ett annorlunda sätt än som nu senast i Detroit då de väl hade sin höjdpunkt redan på uppvärmningen före match. En ev. match 7 i Detroit lär få en liknande karaktär, om det nu går dit. Men visst hoppas jag på Detroit, inte tu tal om det.
Tanken att Pittsburgh ska kunna rubba Detroit nu är skrattretande. Visst Malkin och Crosby är stora lirare när allt funkar för som. Men att se hur patetiskt de beter sig i motgång är ju tragiskt, hoppas någon av dom åker på en rejäl smäll nu och får sitta se resten av finalserien från läktaren för som de håller på har de inget där att göra. Töntar
Tyckte Detroit hade bra koll på matchen vid ställningen 2-1,men när Staal gör 2-2 shorthanded vänder matchen totalt. Mycket individuella misstag från Detroit,med taskiga passningar samt dåligt försvarsspel vid några av Pittsburghs mål. Rafalskis arbete vid 2-2 gjorde nog inte Babcock jätteglad.
Jan-Erik : Såg du matchen? Det kan inte Aftonbladets news-desk ha gjort i alla fall, för antalet A-chanser Toronto hade var väldigt få. Ullmark behövde inte göra nån större insats för att hålla nollan och med backar i vägen i rätt lägen ... | Läs mer