NHL

Nationellt · 16191 inlägg · 804 ämnen

Inlägg: 473636

Sv: Skratta eller gråta ?
henkaaa:

Varför skall NHL vara annorlunda jämfört med andra arbeten? Finns det lönetak på ditt arbete? Är det så att det finns regler som säger hur bra du får tjäna inom ditt yrke?

Vilka är det som satt sig själva i denna situation? Jo, klubbarna, som har gett vilka spelare som helst fantasilöner. Nu, när man helt plötsligt insett att det inte kan fortsätta så så säger man åt spelarna istället för sig själv att rätta in sig i ledet.

Har de inte råd att betala, så slipper de. De behöver inte kasta pengar efter spelarna. Vilken normal marknadsekonomi som helst bygger på tillgång och efterfrågan. Har man inte råd, köper man inte. Så har dock inte klubbarna levt. Man köper sig galna och nu när smällen kommer lägger man skulden på spelarna.

Sv: Allmän tråd för NHL
Sharks har just nu både 2a och 9e val i årets draft.
Blir det en sjuk trade dom laddar för eller går dom för valen (Stenberg som 2a och den bästa försvararen dom kan ta som 9e?)
Sidan sköts av: Paddan SuneMangs