Med tanke på att majoriteten av klubbarna går back med nästan $300 miljoner bara fjol visar väl att detta är mycket mer än så för flera ägare! Det är en investering som går med förlust. Bara att inse att man inte kan gå med förlust hur länge som helst innan man måste lägga av.....
Att lägga av inom NHL betyder allt som oftast att lag måste flyttas eller i värsta fall läggas ner. Är det detta vi vill med ligan?
Sharks har just nu både 2a och 9e val i årets draft. Blir det en sjuk trade dom laddar för eller går dom för valen (Stenberg som 2a och den bästa försvararen dom kan ta som 9e?)
Med tanke på att majoriteten av klubbarna går back med nästan $300 miljoner bara fjol visar väl att detta är mycket mer än så för flera ägare! Det är en investering som går med förlust. Bara att inse att man inte kan gå med förlust hur länge som helst innan man måste lägga av.....
Att lägga av inom NHL betyder allt som oftast att lag måste flyttas eller i värsta fall läggas ner. Är det detta vi vill med ligan?