OskarB: Jag tror att även med lönetak kommer problem uppstå eftersom då ägarna kommer erbjuda nån form av bonus till spelaren. Då kommer man iställer trissa bonusar och andra små luckor som finns, allt för att knyta stjärnorna till sig. Klubbägarna måste helt enkelt hålla en helt vanlig ekonomisk balans. Nu kan man ju handla och ta en ekonimisk förlust, sen bara pumpa in nya pengar nästa år...
Tror NHL skulle må jävligt bra av en elitlicens =)
Sharks har just nu både 2a och 9e val i årets draft. Blir det en sjuk trade dom laddar för eller går dom för valen (Stenberg som 2a och den bästa försvararen dom kan ta som 9e?)
Tror NHL skulle må jävligt bra av en elitlicens =)