och varför har Pittsburgh varit sämst de senaste åren? Jo eftersom de av ekonomiska skäl mestadels haft ett ungt AHL lag på isen (minus förstafemman då, men de har ju varit hårt skadedrabbade).
90-93 hade Pittsburgh ett drömlag och var bäst i NHL. 93-01 fick de sälja ut stjärnor eftersom men hade kvar en handfull (och framförallt de två bästa) och var bra ändå. 01 till idag har det snabbt gått utför och klubben har tvingats skicka iväg Jagr, Kovalev, Kasparatis, Lang och Straka.
Sharks har just nu både 2a och 9e val i årets draft. Blir det en sjuk trade dom laddar för eller går dom för valen (Stenberg som 2a och den bästa försvararen dom kan ta som 9e?)
90-93 hade Pittsburgh ett drömlag och var bäst i NHL. 93-01 fick de sälja ut stjärnor eftersom men hade kvar en handfull (och framförallt de två bästa) och var bra ändå. 01 till idag har det snabbt gått utför och klubben har tvingats skicka iväg Jagr, Kovalev, Kasparatis, Lang och Straka.