Jag tar ånyo upp denna underbara tråd som man kan snacka om hur länge som helst. Var i Brunflo (Östersund) i helgen och skaffade mej nya Zambonipolare. Grabbarna var riktiga experter och delade med sej av historier och fakta om denna underbara maskin, fick även tips om att det finns en Zamboni låt, så NJUT gubs här är den.
Hahaha, det är riktigt - men man kanske skulle ha ännu större visioner? Självklart ska Nolby HC fortsätta att leda utvecklingen inom hockey: Vad tror du om att bygga om Eulalia till världens första Zamboni dubbeldäckare?
Jag brukar rocka till det på festerna, då kör jag bla. Smoke on the water, Over the hills, Pyromania, Breaking the law o naturligtvis 34:an på mungiga!
Behöver jag säga att jag är fullbokad resten av året?
Vad är det jag hör, har du inte ens lärt dig att frysa is? Det är ju så att man blir generad: Du kan få komma hem till mig så ska jag visa hur det går till. Två timmar så är det klart - sen kan vi blanda till ett glas med läskande och välgörande dryck.
Hmm, snacka om tunnis - trodde inte att du skulle ha så svårt att anstränga dig lite. Ok, här kommer en språkkurs enligt naturmetoden - men stollarna har förfalskat namnen på våra hjältar. Konstigt.
Frisco: Kanon sida där kommer jag numer att spendera hela min vakna tid!! Var tvungen att ladda ner kalendern för 2003, så att jag verkligen inte glömmer vart jag numer ska vara på nätet!
westerlind: Inte helt lyckad sida enl. min mening eftersom den var på franska. Nu har jag visserligen läst franska i 3 år på högstadiet o det enda jag kommer ihåg och som jag kan flytande är:
"Pardon, je suis en retard!" Betyder (tror jag): Förlåt att jag kommer försent!
Ismaskiner vilka coola grabbar som får köra sånt!!
Förresten jag har hand om Coca Cola automaten på Jobbet!!!!
Håckla: Jag har några frågor ang. detta med ismaskiner eftersom jag bara har sett dom på håll.
Hur hög är dom? Hur brett kan man åka? Hur mycket kranvatten rymmer tanken? Går dom på el eller ånga? Är det dubbdäck? Varför svänger bakhjulen? Måste man ha stege för att komma upp eller gäller det ett språng som över krondikena? Är det bra med keps ifall det blir hård motvind eller ska man ha en gammal Torspo hjälm, rosa?
Frågor frågor men inga svar. Tacksam för svar! Mfvh/ rådbjer mannen utan fruktan
Här finns allt du behöver veta (grundkunskap) om denna makalösa uppfinning. ;-)