Olympiska spelen

3842 inlägg · 51 ämnen

Os

« · 681162 · » Till forumet


Sv: Os
piff: herrarnas slalom...chansen är liten men den finns.
Kommentera

Sv: Os
Bissett19:
Mattias Fredriksson kan kanske överraska!
Ja, varför inte sätta landslaget på skidor istället för grillor?
Kommentera

Sv: Os
Bissett19: Tre Kronor på femmilen??.....:-)
Kommentera

Sv: Os
Stigsson: Fantastiskt Os så här långt,klart över förväntan,fråga bara SVT:s krönikör som spådde att Sverige skulle ta Noll guld,tji fick han:-)

Men fortfarande med tre dagar kvar så finns det ju fortarande medaljchanser kvar.Anja i Storslalomen,ACO i Skidskyttemassstarten,Tre Kronor o Anders Södergren på femmilen.....har jag glömt nån????
Kommentera

Sv: Os
Slitwargen: Här är den officiella medaljställningen. Vilket mera guld ska Kanada ha vunnit?
Kommentera

Sv: Os
Kerstin_k: 3 Silver o 3 Brons.......
Kommentera

Sv: Os
Slitwargen: Apropå guld och medaljer... Var det inte en finsk krönikor som uttalade sig i sportbladet om att dom skulle ta så många medaljer fler än Sverige i årets OS? Hur många medaljer har Finland tagit?
Kommentera

Sv: Os
den stämmer inte alls! Canada ska ha 5 guld... Någon som hittar en korrekt?
Kommentera

Sv: Os
Slitwargen: Jag kopierade från text-tv, så det var därför vi och Frankrike hamnade på fel platser...
Kommentera

Sv: Os
Och nu gillar man läsningen i medaljligan!

1 Tyskland 9 7 5
2 Österrike 8 5 3
3 USA 7 7 4
4 Ryssland 7 3 6
5 Kanada 4 6 5
6 Italien 4 0 5
7 Sydkorea 3 3 1
8 Frankrike 3 2 3
9 Sverige 3 2 4
10 Estland 3 0 0
11 Norge 2 8 8
Kommentera

Sv: Os
piff: Jag tror på fyra medaljer imorgon. tre på sprinten och silver till Anja.
Kommentera

Sv: Os
Slitwargen:
Vi kan räkna upp medaljerna istället, lite roligare dessutom!
GULD: sprintstafetter dam och herr
SILVER: Anna Carin Olofsson, Damkronorna
BRONS: Anja i störtlopp och kombi, stafettlaget herrar,

Om jag nu har missat någon kommer jag skämmas under resten av OS!!
Kommentera

Sv: Os
piff: Nja, vi brukar väl vara bland de bästa, men däremot har vi en tendens att vika ner oss lite grann när det verkligen gäller... Och om det blir en skräll så kan andra länders tävlande hamna på pallen, men vi brukar hamna strax efter istället. T.ex. Efremova och Bradbury. eller Björnlund, Johan Olsson, Mattias Nilsson
Kommentera

Sv: Os
Fjärdeplatser jag kommer på för tillfället:
Damstafett längd, herrstafett skidskytte, Sara Kjellin

femteplatser:
Jesper Björnlund, Fredrik Nyberg, Anders Södergren... ehh, minnet svek, Johan Olsson och Maria Danielsson kom sexa!
Kommentera

Sv: Os
Slitwargen:
Sverige har tyvärr alltid varit ett lag som är lite efter de allra bästa. Synd men jag tycker ändå att det har släppt lite under detta OS får se hur det ser ut 2010 i Vancouver
Kommentera

Sv: Os
piff: Det var inget vågat tips, vi lyckas alltid skaffa massa fjärdeplatser;) Hur många är det nu? 3-4 st? Jag tror vi ska räkna med fler också! Tror vi är uppe på 5 femteplatser iaf...
Kommentera

Sv: Os
Slitwargen:
Tror de står kvar på 2 guld, ja de vore gött att gå om dem igen! Glömde bort dem jo de vinner semin. Tror på dem i finalen också. (jag borde nog vara negativ till allt istället för då brukar det gå bra, men jag sa iofs innan OS att sverige skulle ha massa fjärdeplatser)
Kommentera

Sv: Os
piff: Jag har hört att det är slalom iaf, det står lite överallt ... Så du tror inte att Lag Norberg kommer spöa Norge imorgon? Ditt slutgiltiga tips är alltså två medaljer?
Vore oerhört skönt att få ett guld imorgon så vi går förbi Norge i medaljligan igen:) (de har väl inte fått något tredje guld som jag missat?)
Kommentera

Sv: Os
Slitwargen:
Är det inte storslalom imorgon? Om det är slalom kör Anja ur i andra åket.
Mycket viktigt jag missar, får se till att hålla mej i närheten av en radio eller en TV hela dagen.
Kommentera

Sv: Os
Slitwargen:
Jag tror på ett silver i sprinten för herrarna men sen vet jag inte om det blir ett brons eller guld till damerna..
Storslalom och Anja ja inget guld blir det så länge Kostelic står på benen och håller sej frisk men ett silver blir det slagen med antingen några ynka hundradelar eller så är avståndet enormt.
Kommentera

Sv: Os
Det är alltså en fullspäckad Os-dag imorgon. Viktigaste tv-tiderna på SVT:

Längdskidor: D&H Sprint 10.00-11.05, 12.30-14.40

Curling: D&H Semifinal 14.00-17.00, 19.00-22.00

Alpint: D Slalom 14.45-15.50 17.45-18.30

Ishockey: H Kvartsf. 16.30+ 17:35+ 20.30+ 21.30
Kommentera

Sv: Os
Så hur många medaljer tror ni vi tar imorgon? Damernas och herrarnas sprint och så har vi damernas slalom med en revansch-sugen Anja. Även damernas curling-lag har chansen att ta sig till final och säkra en medalj.

Jag tror på 3 medaljer, men det är svårt att tippa medaljörerna. Min halvbra magkänsla säger att det blir Peter Larsson, Anna Dahlberg och damernas curling. en 5e-plats var för Anja, Lind och Britta Norgren(hennes bästa gren egentligen) också.
Kommentera

Sv: Os
Bara jag som börjar bli less på Marie och hennes tjat om medaljskörden?

Är såklart inte less medaljerna, men där i mot Maries surr.
Kommentera

Sv: Os
Portello: Det där låter ju inte helt fel, om det inte vore så att jag inte spelat Lotto men byt ut det mot Joker och så lägger vi till ett SM-guld för MoDo också så är jag nöjd...
Kommentera

Sv: Os
Paddan: Ett SM-guld till Brynäs tack.....:-)
Kommentera

Sv: Os
Paddan: Milijonvinst på lotto, samt guld för Anna-Carin samt Anja kanske?
Kommentera

Sv: Os

Oj, tro vad jag kan önska mer då?

Kommentera

Sv: Os
Bissett19: Äh, en massa studiotjafs...hit med bilder från Kazakstan-Ryssland i OS-hockeyn.
Kommentera

Sv: Os
Dream Team: Parodi var ordet,men dem lär ju inte köra klart tävlingen.Det innebär väl att det knappt blir nåt KombStörtlopp senare i eftermiddag!!!
Kommentera

Sv: Os
Dream Team: Parodi om man fortsätter. Riktigt rättvisa förhållanden är det ju aldrig men detta.....
Kommentera

Sv: Os
Frisco: Okej då, det är lightversionen av störtlopp som gäller idag, inget annat! ;-)

Paroditävlingen verkar få fortsätta vilket inte är något annat än pinsamt!
Kommentera

Sv: Os
Frisco: Tyckte det såg ut som Super-G.........:-)
Kommentera

Sv: Os
Dream Team: Är det verkligen störtlopp?
Kommentera

Sv: Os
mattias - 74: Herrarnas störtlopp liknar väl mest en parodi för tillfället. Från att åkarna hade perfekta förhållanden har man nu fått en situation med ett rejält snöfall som kraftigt försämrar både sikt och ändrade förhållanden vad gäller fäste i snön. Undrar hur längen man kör innan man avbryter, om man nu völjer att göra det? Sportslig rättvisa? Nja...
Kommentera

Sv: Os
Db_04:

Kul och se wikegård och Jihde sjunga i direktsändning... NOT!!!!
Kommentera

Sv: Os
Någon som missat JimmyHs OS-blogg?
Kommentera

Sv: Os
Stigsson:

Haha säkert japanerna som framställt dom också :)
Kommentera

Sv: Os
Db_04: Vet inte om någon har tagit upp detta tidigare men är inte medaljerna som delas ut i detta OS riktigt snygga. Jag skulle vilja sträcka mig till att påstå att designen är den vackraste någonsin för en OS medalj.
Kommentera

Sv: Os
Läste en skoj grej på aftonbladets hemsida


(saxat från aftonbladet (så inte nån kan pipa)

Gunde Svan + Abebe Bikila = Robel Teklamariam.
Den etiopiske lägdskidåkaren är Turin-OS mest exotiska inslag.
- Jag har bara kört två lopp sedan 1997, säger Teklemariam till Sportbladet.
A P Lavagni, Philip Boit, Prawat Nagvajara är alla exotiska hjältar vi minns från vinter-OS.
I Turin heter han Robel Teklemariam och Sportbladet har träffat honom.
Kommentera

Sv: Os
Jag tyckte det var rätt av Bråten att inte ta med Emelie i laget... Lina och Anna är ju i dagsläget världens två bästa sprinters(nu när Björgen har problem)...

Emelie har ju dessutom haft problem denna säsongen så det hade nästan varit tjänstefel att ta med henne. Hon kom väl bara före Anna en enda gång under förra säsongen, bra valt tillfälle iaf:P

Däremot kan man tycka att Bråten hade lite väl bråttom att göra klart vilka som skulle åka... Hade det inte varit bättre att vänta tills de är på plats för att se vem som verkar ha bäst form för tillfället!?



För övrigt så är jag rätt säker på att vi tar minst 7 medaljer i OS!
I sprintstafetterna tar vi två medaljer om ingen skida går sönder eller ett fall inträffar...
Kommentera

Sv: Os
Stigsson:
Ahh läste inte hela artikeln men då är det ju ingen fara...
ber om ursäkt
Kommentera

Sv: Os

piff: Hon får inte åka sprintstafetten som är en tvåmanna tävling. Med till OS ska hon och åka den individuella tävlingen.

Kommentera

Sv: Os
Db_04:
Nej men det hade hon inte innan VM heller och se hur det gick där..
Kommentera

Sv: Os
piff: lite hårt men hon har inte presterat så bra i år
Kommentera

Sv: Os
Läste nyss på aftonbladet att regeranade världsmästarinnan Emelie Öhrstig INTE får följa med till OS..
Kommentera

Sv: Os
Här har ni alla os uttagna svenska
Kommentera

Sv: Os

Db_04:

Lag Peja Lindholm spelar i OS, det är i senior-VM som ett juniorlag skall representera Sverige.

Kommentera

Sv: Os
Bissett19: kom lag peja med ??? dom sa nått på tv sporten att dom skulle skicka några andra???
Kommentera

Sv: Os
Stigsson: mmm ja tror tyskarna blir livsfarliga i staffetten
Kommentera

Sv: Os
Salle:
Visst är det lite rörigt men det är inte så väldigt många som skriver här ännu.
Men när OS väl börjar kommer det nog vara olika trådar för de största grenarna: skidskytte, längdskidor, sprint, alpint, hockey, kanske curling och de som vill diskutera medlajchanser kan ju ha en egen tråd om bara det. De som vill visa sin egen åsikt men tror att inte många bryr sej om just den sporten kan ha sin egen blandat-tråd.
Bara en idé..
Kommentera

« · 681162 · »