« Föregående · 654302 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Domardebatt...igen
Frella:
Jag fattar INTE vad Herr Persson gör i elitserien. Man måste ju ha märkt att han inte är något att ha.
Eller är det kasnke så hemskt att det är så få domare som har den höga standarden som behövs?
Jag fattar INTE vad Herr Persson gör i elitserien. Man måste ju ha märkt att han inte är något att ha.
Eller är det kasnke så hemskt att det är så få domare som har den höga standarden som behövs?
Domardebatt...igen
Förvånas återigen över hur den svenska regelboken är skriven. Ser nämligen holmgången mellan HV och Frölunda och det är rätt uppenbart att domare Persson är den främste upphovsmannen till den heta stämningen och underhållningen på isen.
Först släpper Persson en solklar slashing av Petrasek på N.Andersson, trots att han står en meter ifrån. Plüss slår ner Petrasek som hämnd, men Tukio och Petrasek åker ut två min, Petrasek antagligen på kompensation. Men den största skandalen är väl när Tukio kastar handskarna och vevar på Jens Karlsson efter att en Frölundaspelare kört över Liv. Karlsson utdelar inte ett enda slag i hela fighten och behåller handskarna på. Men båda får matchstraff. Oacceptabelt i min värld och hade man suttit/stått på läktaren hade man varit mer än lovligt galen, en Terror-Tommy hade inte varit långt borta om man säger så.
Hur kan först och främst ett slagsmål rendera 5 min medan en livsfarlig slashing ,som ofta renderar mindre eller större skador på ben i kroppen, rendera i två eller som i detta fallet ingen utvisning öht? Och hur kan man vara så feg att man tar ut båda på matchstraff då det är uppenbart att de ena bara försvarar sig?
Först släpper Persson en solklar slashing av Petrasek på N.Andersson, trots att han står en meter ifrån. Plüss slår ner Petrasek som hämnd, men Tukio och Petrasek åker ut två min, Petrasek antagligen på kompensation. Men den största skandalen är väl när Tukio kastar handskarna och vevar på Jens Karlsson efter att en Frölundaspelare kört över Liv. Karlsson utdelar inte ett enda slag i hela fighten och behåller handskarna på. Men båda får matchstraff. Oacceptabelt i min värld och hade man suttit/stått på läktaren hade man varit mer än lovligt galen, en Terror-Tommy hade inte varit långt borta om man säger så.
Hur kan först och främst ett slagsmål rendera 5 min medan en livsfarlig slashing ,som ofta renderar mindre eller större skador på ben i kroppen, rendera i två eller som i detta fallet ingen utvisning öht? Och hur kan man vara så feg att man tar ut båda på matchstraff då det är uppenbart att de ena bara försvarar sig?
Sv: Hockey - Quiz
The Fat Bastard: Jävligt bra "Stan Mikita"saga..
"Spelaren som under sina sju första säsonger gjort sig känd som en riktig tuffing med över 100 utvisningsminuter per säsong var 1966/67 plötsligt nere på 12 minuter. Sex ynka utvisningar under hela året.
Den dramatiska förändringen hade sin förklaring i Mikitas 4-åriga dotter som sett sin pappa på TV och ifrågasatt hans hårda spelstil. Under resten av sin karriär koncentrerade sig Mikita i stället på sina konstruktiva kvaliteter."
Att koncentrera sig på konstruktiva kvaliteter, det borde fler göra...;-)
"Spelaren som under sina sju första säsonger gjort sig känd som en riktig tuffing med över 100 utvisningsminuter per säsong var 1966/67 plötsligt nere på 12 minuter. Sex ynka utvisningar under hela året.
Den dramatiska förändringen hade sin förklaring i Mikitas 4-åriga dotter som sett sin pappa på TV och ifrågasatt hans hårda spelstil. Under resten av sin karriär koncentrerade sig Mikita i stället på sina konstruktiva kvaliteter."
Att koncentrera sig på konstruktiva kvaliteter, det borde fler göra...;-)
Sv: Rydmark stöttar moderklubben
Db_04: 39 är ju ingen ålder på en häst... Kolla tänderna så han inte e 47, nästan jämngammal med mig........;-)
Sv: Rydmark stöttar moderklubben
MRMILAN: jo han var 36 faktiskt... nu i dag är han 38 fyller 39 i sommar...
Sv: Rydmark stöttar moderklubben
Db_04: ja det är nog sant men han var ju inte så gamal när han gick ner tror jag...
Sv: Rydmark stöttar moderklubben
MRMILAN: Kyösti Karjalainen är väll den av dom gamla elitgubbarna som lyckats bäst i Div 1....
Sv: Rydmark stöttar moderklubben
mattias - 74: jasså så du menar att de är lättare å gö poäng i ett dåligt lag ? ....i sura kommer han få göra en hel del på egen hand om de ska bli nått.... frågan är hur pass tränad han är....han kommer nog vara deras bästa spelare men dom har ju inte mer än 2-3 hyfsat bra forwards
Sv: Rydmark stöttar moderklubben
Db_04:
Jo men Sura är väl ett sämre lag än Borås!! Därav tror jag han komme göra p i varje match!!
Jo men Sura är väl ett sämre lag än Borås!! Därav tror jag han komme göra p i varje match!!
Sv: Rydmark stöttar moderklubben
mattias - 74: ne .....han spelade ju för Hästen & Borås i fjol då vare inga 2-3 p per match...å där hade han ändå bättre omgivning än i Sura
Sv: Rydmark stöttar moderklubben
mattias - 74: så lätt är det inte att ta steget ner som många tror....
Sv: Rydmark stöttar moderklubben
Db_04:
Nej nog skall han snitta 2 - 3 p per match annars är det fan dåligt i det där korplaget...!!
Nej nog skall han snitta 2 - 3 p per match annars är det fan dåligt i det där korplaget...!!
Sv: Rydmark stöttar moderklubben
MRMILAN: jag tror då han kommer vara en av suras bästa...för sura har inte vart nå vidare
Sv: Rydmark stöttar moderklubben
Db_04:
förstärkning eller??
svårt att säga han har ju inte lirat på ett tag och var ju ingen höjdare sist i Hästen enligt en del...
förstärkning eller??
svårt att säga han har ju inte lirat på ett tag och var ju ingen höjdare sist i Hästen enligt en del...
Rydmark stöttar moderklubben
Daniel Rydmark har bestämt sig för att hjälpa sin moderklubb Surahammar kvar i Div 1 C ....
www.westhockey.se/sura/
www.westhockey.se/sura/
Sv: TV
Håller med, jävla jobbigt att se massa män springa efter en boll i dryga 90 minuter på en gigantisk plan. Minska speltiden och minska planen, vad är det förfel på 7 manna plan egentligen. Då har jag sagt mitt när det gäller fotboll, eller föresten inte allt, jag tycker det är jävligt roligt att spela men dötrist att se på. Hockey, Handboll och basket det är grejer det, sen finns det massa andra idrotter som är roliga att se på men om jag skulle rada upp dem skulle det bli en lång skrift. Nä nu slutar jag att tråka ut er med vad jag tycker, vad tycker ni, sänk tiden och planytan på fotboll så skulle det bli intressant.
Sv: TV
Friman SR: Ja e inte säker på att jag fattade dig rätt...? vill du inte att canal+ bara ska sända hockey? De tycker jag vore helt perfekt!!! Fotboll i alla ära, visst, de kan va kul å kolla på lite då och då. Men de vore mkt enklare om canal+ eller helst en "vanlig kanal" (om man nu får drömma) kunde sända alla matcher så att det inte blev ett sånt jäkla ihop plock av kanaler för at kunna se de olika matcherna, de har man ju inte råd med. Alla "de egna lagets" matcher kommer man ju ändå aldrig kunna se, då de skulle krävas en jäkla massa dyra kanaler för att bevaka varje match... Därför kunde de ju va bra om canal+ eller nån annan kanal kunde bli en renaodlad hockeykanal, de e ju iaf ett steg i rätt riktning...!!!
Sv: TV
Danne_l: Ja jag vet att $$Ahrian är driftig men han är till överdrift en snål räkel. Hans verk var ifjol 140:- för supporterbiljetterna trots att det finns en överrenskommelse supporterklubbarna emellan att en bortasupporterbiljett icke ska kosta mer än 100:- och så gällde över hela landet förutom i Scandinavium... I år så har det visserligen rättat till sig men för mig och som aktiv i TIK031 så är $$Adhrian en girig räkel som framgent, naturligtvis även när det gäller TV-kanaler, kommer att tänka $$. Danne_l, bra för Frölunda ja, men han e fasen i mig ingen större vän av supportrar och fixar han TV-kanalen så blir det dyrt serru...;-)..
Sv: TV
Danne_l: Avundsjuk på vad då??? Träningsanläggningen...??? Ja, vill Frölunda och Herr $$Ahdrian ha en TV-kanal så lär det ju fixas en för det finns ju muskler så det räcker och blir över... Men om ni tror att $$Ahdrian kommer ge bort något åt supportrarna så tror ni brutalt fel.... $$Ahdrian kommer se till att det tas brutalt bra betalt...
Sv: TV
Friman SR:
Tillägg:
Ahdrians roll är inte att vara supporterns bäste vän och skänka bort saker till höger och vänster. Hans jobb är att göra Frölunda till en av Europas främsta föreningar, och det är han på god väg att lyckas med.
En ledare som honom skulle många andra föreningar behöva för att få lite ordning och reda i leden.
Tillägg:
Ahdrians roll är inte att vara supporterns bäste vän och skänka bort saker till höger och vänster. Hans jobb är att göra Frölunda till en av Europas främsta föreningar, och det är han på god väg att lyckas med.
En ledare som honom skulle många andra föreningar behöva för att få lite ordning och reda i leden.
Sv: TV
mok: Vad är väl en bal på slottet....?? Ahdrian får gärna fixa sin Frölunda TV-kanal och ta bra betalt för den... Men någon vän av supportrar det är inte den mannen. Han har ett jobb och det sköter han nog jävligt bra, men tyvärr, på hans näthinna finns bara $$ så det lär nog kosta flis för er att se den kanalen..
Sv: TV
Suffe: Men en som tycker det är perfekt nu, med både intressant fotboll och ishockey i Canal+... Jag vill inte ha något annat och köpa abonnemang från flera, däremot så måste en ishockeyproduktion vara billigare än en dito fotboll så det borde kunna finnas kameror på fler ishockeyarenor.... Däremot så tror jag att ishockeyns fler antal omgångar, match måndag/tisdag, torsdag, lördag/söndag ställer till ritningarna mycket... Ska vi nu ha 55 omgångar då krullar det till sig extra mycket.....satan....
« Föregående · 654302 · Nästa »
dock saknar jag vissa entlidigade domare.