Övrig hockey

10027 inlägg · 1131 ämnen

bajenmattias's tråd

113075 · » Till forumet


Sv: bajenmattias's tråd
KentaK:

Håller med. Ska bli mycket intressant att se hur många poäng leksand har lyckats skrapa ihop efter 10 omgångar.
Jag tror inte deras vinst mot Brynäs sa så mycket om den saken, men den som lever får se.
Kommentera

Sv: bajenmattias's tråd
Dysso: Det är sant, se bara på brynäs..
Försäsongen har varit klart över förväntan, men vilka e de som varit bra.. jo, Miettinen, Ram och Anger främst.. (nyförvärven) Samt Pär Djoos som har fått något konstigt försäsongsryck, må de vara 40-årskrisen? =)

Spelare som Janne Larsson, Ove Molin och Tommy Sjödin kan man rimligen inte mjölka ur för mycke på försäsongen, då räcker liksom inte krutet till slutspelet också!

Medan Leksand kommer till elitserien med mycke nytt folk, en del som inte varit i elitserien på några år och de flesta e väldigt mån om att visa upp sig..
Elitserien är en helt annan saga, i en helt annan värld.. vi väntar med tålamod helt enkelt!!
Kommentera

Sv: bajenmattias's tråd
KentaK:

Jag tycker det i största allmänhet dras lite för stora växlar på försäsongsmatcherna, när väl serien drar igång brukar det bli andra bullar av. De flesta lag höjer sig väl ett eller ett par snäpp till premiären. Speciellt äldre spelare brukar ha lite svårt att tända till på försäsongen, när det för deras del inte gäller någonting.
Kommentera

Sv: bajenmattias's tråd
bajenmattias: Vad tror du skulle hända om Jonas Bergqvist eller Tomas Jonsson hade valt att avsluta sina karriärer i Brynäs!?

Dom hade blivit så utbuade så de inte e sant, men nu är det så att det är en del av sporten när två rivallag möts enligt mig!
Anledningen till att utklassningen infann sig var att vi spelade turneringen i Schweiz för inte längesen, och att vi spelade match på tre femmor så sent som i tisdags mot HV!!

Vi hade tex två 84or med namn Danielsson och Rönnqvist (!??)
Vi spelade utan Soling, Djoos, Luovi, Danielsson och Daniel Johansson..
Kort sagt; Slutkörda och decimerade var Brynäs i Långhyttan! Den enda som faktiskt la manken till va LillNyllet som försöker nypa ett kontrakt..
Det blir annan musik i Leksands islada den 23 september, garanterat!
Kommentera

Sv: bajenmattias's tråd
liepins:

har någon trott att dom varit särskilt bra då?
Kommentera

Sv: bajenmattias's tråd
bajenmattias: Brynäs är väl helt enkelt inte så bra man trott?
Kommentera

Sv: bajenmattias's tråd
bajenmattias: Problemet med Olsson var att han ställde orimliga krav på Brynäs (pengar) och sedan säger sig att han skall gå till Tyskland, men där var det ingen som ville ha han €-xxx
Kommentera

bajenmattias's tråd
Fattar inte hur Leksand kunde vinna med 8-1 igår!!!

Jag var där och såg det med egna ögon men det känns overkligt!!

Sedan undrar jag varför Brynäsarna buade åt Christer Olsson! Ghjorde de så när han var i Frölunda också eller?

Men Men Man kan ju fatta det på ett sätt men har har ju sitt Ishockeyhjärta i Brynäs ändå så jag fattar inteändå på ett sätt!
Kommentera

113075 · »