Övrig hockey

Nationellt · 10028 inlägg · 1132 ämnen

En liten fråga...

En liten fråga...
Jag bara undrar...vem fanken är Joacim Eriksson som spelade med Tre Kronor i Baltica Cup? Jag tänker VIK när jag hör namnet, men har en känsla av att jag är fel ute där... ;)

Det är jobbigt när man hittar ett namn som man inte ens har hört i elitseriesammanhang i Tre Kronor, tycker jag. Tragiskt också. Vad säger det om Tre Kronor...?

Sv: En liten fråga...
knaskamilla: En Djurgårdare som om jag inte är helt ute o cyklar lirade i SSK innan han kom dit... togs väl med pga att han är väl införstådd med spelsystemet, kan inte komma på nån annan anledning..

Kan det vara möjligt att någon inte vet vem Jocke Eriksson är? ;-)

I Djurgården kanske han varit lite anonym, men i Sö’tälje gjorde
han sig känd som Super-Jocke. Visserligen blev han utbuad av
några förvirrade SSK-fans sist DIF spelade i Scaniarinken
(övergången svider fortfarande för vissa) men för min del är han
välkommen tillbaka när han vill. En klok, passningssäker spelare
som även kan peta in ett och annat mål. Sista säsongen i SSK
(99/00) fick han något av en lidnersk och öste in mål, vilket väl var
anledningen till DIF:s intresse. Kanske lite olyckligt att komma till
nya klubben med rykte som skyttekung när han egentligen är mera
av en traditionell Tänkande August-center.

Aha...en Djurgårdare...det borde man ha förstått... Jag trodde i min enfald att han kom från ngt sämre lag, och det var därför man inte hört ngt om honom...typ.

Knaskamilla>>> Vad det säger om Tre kronor vet jag inte, tycker snarare att det säger lite om dig... Att han fick vara med i landslaget beror sannolikt på att, som Jimmy sa, han borde kunna systemet, och dessutom är det inte helt onödigt/ovanligt att det plockas in killar i dylika turneringar så att de ska få känna på den internationella karaktären en smula.

Som det har debatterats så mycket de senaste åren, så är det ju oerhört många spelare som får chansen i Tre Kronor jämfört med förr i tiden. Det kan knappast bero på att alla spelare i elitserien är mkt bättre nu än förr, eller?

Jag tycker ändå att det är läskigt att man som hockeytokig och intresserad person inte ens har hört ett namn som helt plötsligt är med i Tre Kronor förr... Även om Baltica Cup får räknas som en lite speciell turnering, då de gamla rävarna helst stannar hemma och de som blir uttagna som inte skulle ha blivit det egentligen blir överlyckliga över att få chansen i Tre Kronor i en turnering. Typ.

Utvandringen till NHL blir bara större o större vilket gör landslaget mer urvattnat än tidigare... inte ens hälften av spelarna får spela VM nuförtiden... Desuutom så gör det kompakta spelprogrammet att spelarna blir slitna o för de rutinerade spelarna så känns kanske Ryssland inte så lockande gemför med att de istället kan vara hemma med familjen o vila upp sig inför vårsäsongen... vilket ju är tråkigt men så är det nog tyvärr för tillfället...

Sedan ett antal år tillbaka är det en större bedrift att INTE bli uttagen till Tre Kronor än att bli det... Ingen hemlighet vad de flesta, inkl spelarna själva, tycker om det, va...

« · 43190