Övrig hockey

Nationellt · 10028 inlägg · 1132 ämnen

Tomas kan regelboken


Tomas kan regelboken
För att undvika eventuella spekulationer - Tomas gjorde rätt.

Från regel 533:

Om, när motståndarmålvakten är tagen av banan, en spelare med pucken under kontroll är utanför sin försvarszon och inte har någon motståndare mellan sig och motståndarnas mål, hakas bakifrån, och därmed går miste om en klar målchans, skall domaren omedelbart stoppa spelet och tilldöma:
­- Mål

Sv: Tomas kan regelboken
Björn VII: javisst var det korrekt dömt. Skönt med kunniga domare för en gångs skull =)

Sv: Tomas kan regelboken
Björn VII:
Solklart att Thomas dömde rätt , inget att diskutera , glasklart

« · 223796