Turneringen drar igång i slutet av sommar OS. 31a Augusti till den 14e September. Det blir med andra ord en helt underbar hockeysäsong. Man slipper ha abstinens i slutet av sommaren och i början av September. Se länktips.
Sedan kan man ju slänga in några "dussinlirare" som t.ex. Huselius, Modin, Axelsson i fjärdelinen (observera ironin).
Jag har säkert glömt nämna ett par namn, men våra tre förstakedjor räcker och blir över tycker jag! Offensivt kommer vi inte ha några problem. Bakåt är det ju egentligen bara Lidström som är en superstjärna...än så länge. K Jönsson och Öhlund borde väl vara givna, men sedan är det mer osäkert vilka som ska ta de sista backplatserna.
Presentera gärna förslag på ER trupp till WC 2004.
Glömde säga att Norström givetvis också är given bland backarna (potentiell lagkapten t.o.m.). Killen som skrivit på ett 4-års-kontrakt med LA Kings värt 138 miljoner kronor. Mycket pengar för en defensivback. Men han gör sitt jobb i det tysta. Det var nog många andra klubbar som hade honom på sin önskelista.
samjo: Affe sköt ribba i samma byte om jag inte minns fel. Claes Åkesson (och jag) grät nästan. World Cup 96 var en rolig turnering. Alla pratade om att sverige kanske skulle komma två i gruppen efter finland. Vi spöade finnarna med 5-1 och både sudden och foppa gjorde klassiska mål. Jag minns även att tjeckerna fick stryk av tyskland =)
samjo: Det som är roligt me Norström är enligt mig att han inte längre gör sitt i det tysta.. Sen han blev lagkapten i Kings har han blivit enormt uppskattad där borta, och fler och fler lyfter fram det han gör!