Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Varför envisas såväl domare som lagen med att värma med den fullkomligt vansinniga övningen att stå i en ring och kicka boll till varandra? Får man ingen fysiologisk undervisning när man sysslar med hockey? Dom flesta av oss som sysslar med andra sporter vet att man absolut inte ska göra korta, snabba, ryckiga rörelser under uppvärmning då kroppen fortfarande är kall men genom detta sätt får man hela paketet. Snacka om effektivt sätt att dra på sig sträckningar eller som i detta fallet en brusten hälsena.
ernie eagle: Du är så välkommen så Din Gamla Örn.... Du har just blottat mitt namn, gud's namn och andra medlemmar i TIK031:s namn... ehuru du har lyckats med det... men vad fasen........
Hockeyfest.... Kom hit, fira Valborg med oss, rulla lite klot, dansa besatt balett eller r&r vart hän Du vill, kika slött på Cortegén, teka och dansa en ny dans med oss hockeyälskare.....
Se annonsen och anmäl Er nu till Hockeyfesten... haru tänkt demonstrera på 1:a Maj, ja du hinner det oxå...... slött för den vackra konduktrisen eller kanske konduktören på tåget hem eller brutalallvarligt på Järntorget.... Du hinner det med....
Seså.........anmäl Er nu till Hockeyfesten.........
Väl mött i Götet 30/4.......
FORZA TIK........alltid, alltid.......
http://www.hattrick.org
Karoliina:
Hehe, jag har inte så många fler tillgängliga dock. Letade efter artikel om en snubbe i Ungern som lyckades råna en bank i periodpausen. Materialarn var visst inblandad också. Hittade iaf en till. Det fortsätter som senast där temat är arresten:
Någon som minns Kevin Beaton? Spelade ES-hockey med HV säsongen 85/86. Den här historien handlar inte om honom, men väl hans äldre bror Frank, som härjade i WHA under 70-talet. Har även gjort några matcher i NHL med Rangers senare. Episoden är stulen ur Birmingham Bulls WHA-dagbok (länktips).
"02/1978 On the 19th, during their game against the Cincinnati Stingers, the Cincinnati police arrested Bulls defenseman Frank Beaton between the 1st and 2nd period. Beaton was charged with assault in March of 1976 in an incident at a gas station. Gabriel Fieno, the station attendant, contends that Beaton broke his cheek bone in a fight when he accidentally spilled gasoline on Beaton's Corvette. Beaton says Fieno did it on purpose then refused to clean it up. The Stingers Head Coach, Jacques Demers, posted the $2,000 bond himself stating, "We stick together when it comes to things like this." The 6 Cincinnati policemen that forced their way into the Bulls locker room had their billy clubs out and ready. Beaton hid in an equipment storage room while the officers demanded identification from the other players. Beaton ultimately surrendered and was led away in handcuffs."
Det var både mat och urin osv. på bollarna vid provtagning.
Dom som är så mycket intressantare än andra och inte vill möta skitlag i sin kaffekvarn.
Håkan Loob står bara stum bredvid och kan inte finna ord för att försöka överträffa norrlänningarna.
Ett studiebesök från Värmeland sköna.
- "Ööhh..."
- "Ööhh..."
- "Ta bladet ur munnen nu".
- "Jag tänkte analysera hur ni sk hockeysupporters festar".
- "Men då så - välkommen Loob, slå dig ned och känn dig nedslagen".
- "Alltid kan man lära sig nåt och ta lärdom av".
- "Någonting att dricka?"
- "Ett par kalla vore inte fel".
Industrispionage alá FBK, vem vet kanske släpar han med sig någon överförfriskad Frölundait med löfte om guld och gröna skogar och med sedelbuntarna viftandes som lockbete.
Vi måste ju ha ett par hungriga supporters att plantera in i kaffepaketet, svarar Loob ogenerat.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Om inte annat skulle det kunna bli ett hett samtalsämne på den stora festen.
Själv åker jag ner från Sundsvall den 25 April troligtvis för att bevittna den Allsvenska fotbollsmatchen Änglarna Blåvitt-Bajen ;)
Sen bor jag troligtvis på vandrarhem i i 2-3 dagar eftersom Linnea har nån satans jäkla tenta hon måste bemästra och därför behöer lugn och ro.
Men sen barrikaderar jag mig på Hising Island hos Olausson/Lindgren och konsumerar välkylda Lapin Kulta, spelar poker, Adventure Island på Nintendo 8-bit och övar in poserna och dansstegen till lördagskvällens happening med karaoke på repertoaren med soft musik strömmandes ur högtalarna och snackar en hel del hockey skulle jag tro.
Det kommer bli sketasköj nere i Götet och jag skall minsann ge Frölundaiterna vad de tål. Jag menar man får ju hålla den norrländskan fanan högt och försvara sina färger. Och kan vi inte vinna i hockeyn får vi väl slå dem i bowling, dart och biljard.
Eller hur - Tomas Solem, Jan Frippe Frimanson, Kalle i Stan, SimplyRed, Dream Team m fl.
Alla som röstar för en bowlingstafett uppdelade lagvis räcker upp en hand...*vinkar*
Keep it up a good work!
Jag är inte säker på att jag öht vill hamna i himlen. Jag tror att det är varmare i helvetet så jag känner att jag med gott samvete kan fortsätta både att säga vad jag tycker och att provocera folk till vansinne bara för att det är kul.
Paddan:
Jag håller med dig. Jag skulle aldrig få för mig att kommentera NuMos inlägg. Ja, alltså, inte vilket som helst av Numos inlägg, utan just det där.
http://lotr.dynalias.com/
NuMo:
De har lagt ner skrivihop.nu, såvitt jag vet. Annars var det ju en ypperlig sida.
NuMo:
Tryggt och tryggt. Det är väl snarare en fråga om avtrubbning, tror jag. ;)