Mina pingismeriter sträcker sig till fritidsgårdsmästare 3 - 4 år i rad i slutet på 80 - talet samt att jag vunnit några turneringar då jag jobbade på Fritidsgård ;)
mattias - 74: Har själv varit aktiv pingisspelare. Man inser på vilken extremt hög nivå matchen spelades. Och matchbollen, ja den var fantastisk och helt underbart att Truls tog hem den. 🏓
dempa: Kan bara hålla med. Vilken seger för Sinner. Som han skåpar ut Alcaraz i väldigt många bollar. Spanjoren saknade helt vapen för att kunna hota idag. Fullständigt rättvist!
mattias - 74: För min del är det en speciell känsla med just Wimledon. Jag har nog i stort sett tittat på varje final som spelats på gräset där de senaste 30 åren.
Djokovic har iaf inte gett upp en 25 e GS. Han sa nyss i en intervju att han sköter om sin kropp mer än någon annan och kommer gladeligen tillbaks nästa år och vill vinna Wimbledon nästa år.
mattias - 74: Jag utgår från att vi kommer få se något av en sluggerfest - på tennisspråk - men du fattar haha ;) Vi fick se prov på just detta när Sinner mycket med hjälp av sin kraft i tredje set lyckades slå hål på Djokovics försvar, där kroaten var chanslös. Men Alcaraz lär kunna stå upp bättre. Ja, Alcaraz vinner efter fem set. Sista set 6-3 ;)
mattias - 74: Även om det är hans "jobb" är det proffsigt av Djokovic att ställa upp på en intervju kort efter han förlorat en GS-semi där han öppnar upp och förklarar varför han inte nått hela vägen, och här kommer ju hans ålder kontra ungdomarna Sinner/Alcaraz som båda är dryga 20 år.
mattias - 74: Idag märktes åldersskillnaden ganska mycket tyckte jag. Djokovics senaste vinst i en GS var US Open 2023. I samtliga GS efter det har vinnaren hetat antingen Sinner eller Alcaraz (3-3 i inbördes). Som det känns är ingen annan riktigt nära att kunna hota om segrar just nu.
Herminator: Alcaraz spelar smart rent taktiskt. Nu har han som du säger varit säker i egen serve såhär långt och då räcker det med ett servebreak i egen favör för att kunna ta hem första set. 2-2 nu i set 2. Han låter inte Fritz utamana honom i egen serve.