Övrig sport

1614 inlägg · 27 ämnen

Snooker

« · 1035372 · » Till forumet


Sv: Snooker
Stephen Hendry till kvartsinal i VM, skoj när en gammal hjälte rycker till och spelar bra.
Kommentera

Sv: Snooker
Friman SR:

Håller med dig om Com Hem i det här fallet. hade gärna sett lite snooker men man får väl nöja sig med de andra sportkanalerna man har.
Kommentera

Sv: Snooker
T T: Fuck Com Hem som snott mig på min biljard... Visa sånt där jävla fotboll och skit..... Jag vill oxå se Snooker VM, Dart VM. Com Hem kan dö med sin jävla politik. Snacka om att utarma sporter, Com Hem e kom hem å dö, idag är det fotboll...hur jävla roligt är det??? Jag fattar inte det stora med fotbollen, en median golfare prickar green från 150-meters håll med en pytteliten boll, en svinaktigt överbetald fotbollsspelare slår i bästa fall vid hörna en jättestor boll till sin egna målvakt... Ronaldiniho och Messi kan slänga sig i väggen, dom får t.o.m stryk av mig i biljard om dom vågar ställa upp...

Fotboll kan dö, leve biljard.......;-)
Kommentera


Sv: Snooker
Paddan:
Precis henne jag menar. :) Hartmann kläcker ju ur sig ibland hur fin hon är och att hon fixar nya tittare till sporten etc etc. Haha.
Kommentera

Sv: Snooker
Mike Skinner: En några år gammal artikel om Michaela Tabb.
Kommentera

Sv: Snooker
Stigsson:
Den kvinnliga domaren med glasögon? Eller utan glasögon, som Hartmann gärna påpekar. :)
Kommentera

Sv: Snooker
Paddan: Så det pågår en turnering igen, det har jag missat. Då får man sätta sig i soffan ikväll och hoppas att Michaela Tabb tyker upp i bild med svart kavaj och vita handskar. :-)
Kommentera

Sv: Snooker
mattias - 74: Råkade slå över på Eurosports snookersändning och hamnade mitt i matchen mellan Steve Davis och Dave Harold. Efter en snabb titt kom funderingen om Steve Davis hade fått någon kunglig medalj, med anledning av de OBE som står efter hans namn.

Han blev tydligen redan 2001 belönad med The Most Excellent Order of the British Empire. Jag förmodar att det är officersgraden (OBE)
Kommentera

Sv: Snooker
Stigsson:

Bra final mellan Ebdon och Hendry i UK championship. ställningen var 4- 4 då Hendry tappade 4 raka Frames. Ebdon vann med 10 - 6.

Han var mäkta rörd efters sitt segertal!

Grattis Peter, nu är du några kronor rikare..
Kommentera

Sv: Snooker
mattias - 74:

Ja, usch då...

Det är alltid otäckt när någon dör och allra helst unga människor i toppen på sin karriär.

Hunter var en mycket lovande snookerspelare och det var mycket tack vare hans spel som jag fastnade för sporten. Han spel kan kännetecknas som orädd, kvick och intelligent. Medan andra spelare kan gå och funder på nästa stöt, så rann Hunters spel på i en strid ström när han var som bäst. Det är mycket synd att det skulle sluta så här. Det kändes verkligen som att han hade mycket mer att ge.

R.I.P Paul!
Kommentera

Sv: Snooker
Stigsson:

Paul Hunter (14 October 1978 – 9 October 2006) har Avlidit på ett sjukhus i Hudddersfield den 9 October i sviterna av sin Cancersjukdom endast 27 år gammal!

Info om Paul Hunter kommer här.

R.I. P Paul!
Kommentera

Sv: Snooker
Paddan: Ja satan vilken upplevelse att få se. Det var min första maximum Upplevelse faktiskt. Otroligt!
Kommentera

Sv: Snooker
Paddan: Underbart att se. Härlig länk.
Kommentera

Sv: Snooker
Frisco: En riktigt fin frame i Ronnie O´Sullivans match mot Mick Price 1997. På lite drygt 5 minuter har han rensat bordet och fått högsta möjliga poäng.
Kommentera

Sv: Snooker
mattias - 74: Finalen mellan Ebdon och Dott är igång. 1-2 i frames för nu.
Kommentera

Sv: Snooker
Friman SR:

O Sullivan vänder väl inte han också ??
Kommentera

Sv: Snooker
Salle: Ja, får Kim Hartmann som han vill d¨heter motståndaren i finalen Dodd för det lyser oxå igenom att han har visst agg till den gode O'Sullivan...
Kommentera

Sv: Snooker

piff: Ebdom tog hem det men det var nog inte riktigt som han trodde när han gick till sängs igår kväll.

Kim Hartmann är ju en diskret man men man kunde nästan i hans tystnad hör hur han njöt av denna match.

Kommentera

Sv: Snooker
mattias - 74:
Snooker är en härlig sport!
Kommentera

Sv: Snooker
Salle:

Helt makalöst att Ebdon tappade.
Kommentera

Sv: Snooker

16-16... Dags för avgörande frame i en högklassig match.

Spännande med Snooker.

Kommentera

Sv: Snooker
Stigsson: 15-15 och bara 3 frames kvar. Först till 17 är i final.
Kommentera

Sv: Snooker
mattias - 74: 15-13 :-)
Kommentera

Sv: Snooker
Man skall tydligen inte ta ut nånting i förskott i Snooker. 15 - 12 nu
Kommentera

Sv: Snooker
Stigsson:

15 - 9 till Ebdon inför avgörandet ikväll!

Detta är klart.. Behöver bara 2 st frames till!
Kommentera

Sv: Snooker
Frisco: Ja du, för många hål på fel ställen kanske eller fråga Egon, den vita bollen, för han borde ju veta.......;-)
Kommentera

Sv: Snooker
Friman SR: Jag har alltid funderat på en sak. När man spelar snooker är det fruktansvärt svårt att få i en boll i hålet. Det kan ta flera stötar innan man till slut får i en röd. Under tiden har man allt som oftast lyckats få i vit boll. Hur kan det vara så?
Kommentera

Sv: Snooker
O'Sullivan, min idol, kommer att torska för han är inte sig själv just nu. Hans ideliga tandpetande tyder på att han har tandvärk, hoppas att han gick till tandläkaren nu i pausen.... Jag skojar, Dott verkar hetare och O'Sullivan missar bollar som han aldrig missat förr, men det kanske kan bero på tandvärk......;-) Grrrrrrr.......
Kommentera

Sv: Snooker

Och nu 8-11!

Kommentera

Sv: Snooker
Friman SR: Oj, oväntad utveckling. Dott har tagit hem dagens två första frames. 8-10 i den matchen nu.
Kommentera

Sv: Snooker
Ursäkta då Stigsson...;-) Efter lite surfande fann jag detta till slut:
888.com World Snooker Championship
The Crucible Theatre, Sheffield
15th Apr-1st May 2006

1:maj, på måndag, spelas alltså sista framen då da och då rister nog Karl Marx i sin grav för det hade han nog inte tänkt.....;-)
Kommentera

Sv: Snooker
Friman SR: Eftersom det hela sk vara klart på måndag så är väl det logiska söndag-måndag.
Kommentera

Sv: Snooker
Stigsson: Ja sändningstider i all ära... Men under vilka dagar kommer finalen att spelas då da????
Kommentera

Sv: Snooker
Stigsson:

Jag tror O Sullivan spelar final mot Ebdon. Han känns lite starkare, dessutom har han mycket stöd på plats!!
Kommentera

Sv: Snooker

Friman SR: Schemat idag.

11.00 O´Sullivan-Dott
15.30 Ebdon-Fu
20.00 O´Sullivan-Dott

Eurosports sändningstider:
11.00-13.00 Eurosport 1
13.00-14.00 Eurosport 2
15.30-18.30 Eurosport 1
19.00-20.00 Eurosport 2
20.00-20.45 Eurosport 1
23.00-23.45 Eurosport 1
01.15-02.00 Eurosport 1

Kommentera

Sv: Snooker
Friman SR: Finalen spelas bäst av 35 frames. All info du behöver hittar du på länken.
Kommentera

Sv: Snooker
Jag kom på lite frågor på morgonkvisten.....
- Hur många frames spelar man i finalen?
- När beräknas den spelas? Avgörs den på 1:a maj eller?????

Krita så det ryker, gör som Ebdon om ni tycker det ryker för mycket, kör med kritblå väst.......;-)
Kommentera

Sv: Snooker
mattias - 74: Klockan 11 fortsätter semifinalerna på Eurosport idag. Snacka om spännande matcher. Peter Ebdon känns ju nästan klar som redan har 15-9 (först till 17) men den andra matchen kan ju gå hur som helst.
Kommentera

Sv: Snooker
Friman SR:

Lägger mina slantar på Ebdon! Han verkar helt som u trans! Makalös Sno
ooker!
Kommentera

Sv: Snooker
Friman SR: Oj, jag är så lyrisk så jag skrev fel.... O'Sullivan - Dodd 8 - 8 ska det vara men det är likt förbannat oerhört spännande.......;-)
Kommentera

Sv: Snooker
Friman SR: 8 - 8 O'Sullivan - Ebdon såg jag just.... Herregud, VM-semifnal och det är oerhört spännande enligt mig.....;-)
Kommentera

Sv: Snooker
Salle: Nu är det Ebdon - Fu i semifinalen och Ebdon i sina stylade västar ser oövervinnlig ut... Herreje, vilket självförtroende han verkar ha!!!!
I den andra så verkar det som om "Kungen" O'Sullivan har en dålig dag, jag vet inte vad det slöt innan breaket???? Men han ledde med 5 - 3 inför dagen och förlorade 3 raka så länge jag sågj mot Dodd...

O'Sullivan är "Kungen" enligt mig eftersom han vägrar för det mesta använda krattan eftersom han tamefaaan spelar lika bra med höger som med vänster hand... Tänk en hockeyspelare som spelar lika bra med Left som med Right klubba, det finns inte ens på vykort....

O'Sullivan var shakey sist jag såg--- E're nån som kan berätta vad det stod vid breaket??? 8 - 8, 9 - 7 eller 7 - 9????

Krita på i kön till baren eller bordet bara.....;-)
Kommentera

Sv: Snooker

mattias - 74: har sett lite på Doherty - Fu.  OjOjOj!!! Med några grymma stötar i 13:e framen höll Fu på att ta igen en förlorad fram. Bla en stöt där han skruvar vit runt svart och rosa för att träffa och sätta en röd.

Kommentera

Sv: Snooker
För er som gillar sporten kan jag rekommendera kvarstsfinalerna i VM på Eurosport med b.la matchen mellan Ronnie o Sullivan och Mark Williams där den sistnämnde leder i kvartsfinalen med 2 - 1 i bäst av 25 frames dvs först till 13....

Nu visas matchen mellan den regerande mästaren Sean Murphy och Peter Ebdon!
Kommentera

Sv: Snooker
lizzard:

Final nu på Eurosport 2 mellan Mark Williams och John Higgins i China Open...
Kommentera

Sv: Snooker
mattias - 74: Gillar Mark Williams tycker han e suverän.
Kommentera

Sv: Snooker
Friman SR:

Ja jag gillar honom och Steve Davis.. Gamla rävar!!
Kommentera

Sv: Snooker
mattias - 74: Jimmy White är bäst....
Kommentera

Sv: Snooker
Paddan:

Ok skall ta fram mitt svensk engelska lexikon då :)
Kommentera

« · 1035372 · »