Övrig sport

1614 inlägg · 27 ämnen

Tennis

« · 1138428 Till forumet


Sv: Tennis
20 Lindgren: Historien upprepar sig från hur det var när jag var i Baltiska Hallen för tjugo år sedan: Malmöpågen räcker inte till – har inte matchtempot och uthålligheten i kroppen. Då Mikael Pernfors. Nu Andreas Vinciguerra.
Kommentera

Sv: Tennis
Poffa: Aldrig någonsin sedan Sverige startade i denna globala lagtävling (211 drabbningar [143–68]) har de blågule tappat 2–1 i matcher till förlust i drabbningen. Men någon gång skall vara den första. Blir det (ännu) en hedersam förlust för malmöitalienaren Vinciguerra in the fifth rubber?
Kommentera

Sv: Tennis

En liten artikel om denne store tennisspelare.

Sverige vann för övrigt med 3-1 i set och leder därmed serien med 2-1 i matcher. En vinst i morgondagens två singlar och vi står som vinnare.

Kommentera

Sv: Tennis
20 Lindgren: Vinner vi inte dubbeln så blir jag förvånad. Den ene israelen liknar ju mig i kroppsform, inte en tennisspelare.
Kommentera

Sv: Tennis
Poffa: Vi får helt enkelt bygga en mur till de resterande matcherna.
Kommentera

Sv: Tennis
Poffa: Att israeler befinner sig på platser där dom inte borde få vara.
Och när dom blir tillsagda att flytta så är skadan redan skedd.

Känns bekant på nåt vis.
Kommentera

Sv: Tennis
20 Lindgren: Är vi så värdelösa i dubbeln? Har vi inte en liten chans där ändå...
Kommentera

Sv: Tennis
20 Lindgren: Smgrf. 1–1 efter första dagen. Nu måste Sverige vinna båda singlarna på söndagen. Godnatt!
Kommentera

Sv: Tennis
Israel kör med fulspel. Tennis ska vara en gentlemanna-sport, det har Israelerna missförstått. Stoppa matchen!
Kommentera

Sv: Tennis
Stigsson: Det blir inte alltid som man tänkt sig.
Är väl rätt bra av Vinciguerra att ta det till fem set, för är det inte Israels bästa spelare han möter....
Kommentera

Sv: Tennis
Sannes: Nu har jag också hittat dit. Fan jag som skulle sova nu.
Kommentera

Sv: Tennis
Lumber Jack: Det är förjävligt att några sjalklädda vänstergökar förstör vad som skulle kunnat roa många tennisfantaster.
Fast imorrn kommer väl Afa med sjalarna runt ansiktena och strax bakom de korthåriga för att ge poliserna lite möd för lönan.
Kommentera

Sv: Tennis
Nu lurade Ni mig till att leta upp kanalen och se avslutning, tyvärr fick även se att det snöade ute.....jaja...
Kommentera

Sv: Tennis
Stigsson: Kanal 8 och Vinci höll just sin serve fram till ledning 8-7 i 5:e. Tänk om det ändå hade varit fullsatt på läktaren i Vinci barndomsstad denna fredagkväll...
Kommentera

Sv: Tennis
20 Lindgren: Vilken kanal sänder?
Kommentera

Sv: Tennis
20 Lindgren: Det blev ingen DC-debut för Björn Rehnquist eller Robin Braga. Istället litade MAO Wilander på att Andreas Vinciguerra skulle vara det bästa alternativet.

När Nicklas Kulti slutade hade vi plötsligt inte något pålitligt dubbelpar. Och nu när Jonas Björkman slutat och Robin Söderling återigen är skadad är det en singelcirkus man aldrig trodde att det fram till nu stabila Sverige skulle drabbas av. Men det kan ju bli ett tragikomiskt stycke i historieböckerna när den här framgångslösa perioden skall redovisas.

Ojdå. Jonas Björkman sitter och hoppas på att få erbjudande att vara med i nästa “Let’s dance”. Nu dags för femte set; dagens tionde set.
Kommentera

Sv: Tennis
Lumber Jack, mattias - 74 och Paddan: En Thomas Johansson som inte kommit upp i matchtempo lyckades till slut besegra en Harel Levy som spelar över sin förmåga. Men nog är kommentatorerna Fidde Rosengren och Jonas Björkman bättre än matcherna? Man sitter inte och saknar en senil Tommy Engstrand eller en Janne Gunnarsson utan koll.

Thomas Johansson SWE Åke the Myth defeated Harel Levy ISR matsb
6–7(3), 6–4, 7–5, 4–6, 8–6.
Andreas Vinciguerra SWE {unranked} versus Dudi Sela ISR igår
Kommentera


Sv: Tennis
Lumber Jack:

Ja idrott och politik bör inte blandas ihop oavsett vad man anser om Israel som land.
Kommentera

Sv: Tennis
Sitter just och tittar på invigningen av DC-matchen i Malmö. Tomma läktare så när som på några vilsna sponsorer, närmast sörjande samt Kling och Klang. Skamligt att se. Det är nästan så att man håller på Israel.
Kommentera

Sv: Tennis
Det ska bli intressant att se om Federer kan ta tillbaka förstaplatsen i år.
Kommentera

Sv: Tennis

T T:
Vi har ju en framtidsman, Milos Sekulic, som plockat 119 placeringar på senaste veckan. ;0)

Kommentera



« · 1138428