Han skulle ju gå till Hammers för att få speltid. Som det ser ut nu är han alltid extraspelare i 4:e femman. Tycker vi kan plocka hem honom igen till nästa säsong. Eller? Jäkligt tråkigt för honom att han sitter fast i träsket.
HasseT: Vände gjorde det väl för en si sådär tre matcher sen? Men man får hoppas Rögle börjar spela bättre och får in fler mål än tidigare, speciellt mot bottengäng som Mörrum...
Ebbe: Juniorerna förlorade ännu en gång med uddamålet, denna gång mot Huddinge som vann med 3-2. Ebbe du som har koll på våra juniorer, var har Palm tagit vägen? Är han skadad eller? För han är ju aldrig med i A-laget längre o i J 20 laget har jag inte heller sätt till hans namn.
1: jag har totalt 2 minuter filmer kanske mestadels uppdelade
t.e.x Hela rögles avgörande straff samt reaktionerna efteråt , sen har jag bråket i andra , otroligt bra bild på det hela
2: Oe kan vi höras så du kan lägga upp visa av filmerna eller bilderna om du vill alltså jag har t.e.x 2-3 av rögles ramsor hela dessutom . RIKTIGT MÄKTIGT sen har ja när volle räddar o så men allt detta är uppdelat i klipp så det varar sammanlagt 2.30 min
Stigsson: Varje lag har faktiskt rätt till att visa 90 sekunder rörliga bilder på sin hemsida. Norra_Sittplats kan vi kalla för vår officiella representant tills vidare.
Norra_Sittplats: Sitta med egen kamera och filma "för eget bruk" det får du göra hur mycket du vill, men när du annonserar ut och sprider dina bilder vidare så bryter du faktiskt mot lagen om copyright. TV4 har betalt pengar till den som äger serien alltså Svenska hockeyförbundet och därmed är det endast dom som har rätt att distibuera rörliga bilder från alla matcher i serien. Ville bara upplysa dig om detta innan du eventuellt kan börja råka illa ut.
Som går och väntar på att det ska lossna för Henrik Eriksson? Man ser ju hur duktig han är, säkert serien´s snabbaste spelare och en grym teknik. Det har börjat lossna för Carlsson, snart dags för Eriksson också.
Om man utökar elitserien plus livlinan att elitserielagen bara kan åka ur efter tre besök i kvalserien, så håller jag med Waltin till 100% att det är skandal! Den minnesgode kommer väl ihåg när det var aktuellt med att införa livlinor förra gången? Det sjunkande elitskeppet VIK försökte då med alla medel förhindra degradering, med Curre Lundmark i spetsen, men när man väl började peta på korthuset så föll det ihop med en smäll. Om man nu vill hjälpa MIF genom denna extra livlina så tycker jag att det faktiskt skulle vara bättre att fortsätta med 12 lag och införa serieförändringen först nästa säsong - sedan allsvenskan 04/05 hade sållat agnarna från vetet bland de allsvenska lagen. Dessutom skulle SAMTLIGA vara tvungna att dessförinnan visa upp en plusbudget före den 30/4 2004. Att man därefter utökar elitserien är alltså en sund åtgärd, men att göra det nu STINKER! Det är i så fall bättre för Rögle att ANTINGEN vara så starka att vi kan gå upp genom att bli 1:a eller 2:a i kvalserien, eller vänta ett år och få en bättre grund att stå på. Att gå upp genom att komma 4:a i kvalserien är nog inte något som håller i längden. Självklart hoppas jag att Rögle alltid skall vinna alla matcher, men i det här fallet skall inte fifflarna i eliten få införa livlinor åt sina konkursbon
Hofnar: för att dom ska va redo för eliten behöver dom nog några nya spelare skulle jag tro, men dom hade kanske klarat sej hyfsat med d lag dom har nu åxå. vem vet??
brass: Det är möjligt att Elitserien är redo för Rögle. Man vet aldrig eftersom dom verkar ändra sig så ofta. Frågan är om Rögle är redo för Elitserien?
det stod i nst/hd idag att mats waltin var emot att utöka elitserien. Han mena att den ända anledningen till detta var att hockey förbundet ville rädda de klubbar som befinner sig i kris. (mif ha ha) Men det hade väl vatt bra om fyra va de sex lagen i kvalserien hade nått eliten, för då hade chansen att rögle skulle gå upp varit hyfsat stor.
Hofnar: Håller med dig om att det är det mest troliga. Dels för pengarna och man är inte lika sugen på att se hockey match nr 45 på dag 46. Så är det bara. För att det finns många som bryr sig om Rögle vet ju alla.
Hofnar: ja hade jag haft pengar hade jag kanske stuckit upp. men jag e ju bara 15 å tjänar inga egna pengar. så jag känner mej lite fattig...=)..men jag tror på 3 pinnar idag
Dom flesta kan nog vara överens om att dagens match är av yttersta vikt. Så och matchen på onsdag i Arboga, och nästa, och nästa. Då är det en smula oroande att intresset inte är större! Till Arboga är det långt och dessutom på en onsdag. Det kan man förstå. Men Mörrum! 1,5-2 timmar i bil från nordvästra skåne.
Antingen är det ett tecken på att inte en jävel är intresserade av Rögle? Eller, och detta är nog mer troligt, så är det åt h-vete för många matcher i denna serien?
Det är mindre än 4 timmar kvar till nedsläpp och den enda match det skrivs inlägg om är en gammal match. Dags att släppa taget nu. Serien avgjordes inte i fredags. Nu gäller det att följa upp dom tre senaste matcherna med ett stabilt vinnande spel
AIA_: "Final countdown" lr " eys of the tiger" var klart bäst , men mycket är väl nostalgi, det var då RBK stod på topp spel/ar-mässigt! Betr Nostalgi så har jag ett 10-tal EP med Hasses Rögle-låt til salu om någon är intresserad(ospelade), det är bara att meila! Behållningen går till RBK:s U-sekt.
Norra_Sittplats: Där ser man varför göra något själv om man kan få någon annan till att göra det *s* Jag gör detsamma med bilderna på bildsidan dom får grabben ta så jag får se matchen.