1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen
« · 332931 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: vad gör....
Vik som delade ut spel till snyggaste spelare. Om alla lag hade gjort så i varje match så hade Magnus Eriksson varit överlägsen vinnare.

Helt sanslöst att han inte spelar i Rögle. Bästa backen som varit här på åratal.

Sv: Arboga borta
Tjena skåningar! Det verkar som det kommer upp ett gäng från Ä-holm i alla fall, eller? Tycker det är konstigt om Byström skulle bli bänkad, han har varit bra i alla matcher jag sett mot Rögle och han var också en mkt stabil back när han lirade i Boga. Tyvärr sviker nog publiken ikväll, vi har tre raka förluster varav den senaste mot Iko med hela 3-8 hemma! Välkomna ni som åker upp!

Joinzzon: Jepp, kommentarer ska det bli...

Junior:
Han hade nog bara en dålig dag och fick lite stukat självförtroende.
Synd att han inte får chansen i sin gamla hall. Han brukar enligt folk på plats göra bra matcher i Arboga.

Nu går bilen till Boga. Om jag får tag på Patrik så lägger han kanske ut lite kommentarer under matchen, annnars får ni vänta tills ca.23

Skadade sig Byström i Mörrum eller blev han petad eftersom Mardin spelade halva matchen?

Sv: Hämta hem Stass nu !
Klart som fan att han hade platsat i Rögle! 33 år är väl för fan inte gammalt! Stass har både rutin och ett stort Rögle-hjärta. Framför allt har han något som de flesta i laget tycks sakna nu, målsinne!

skovde_peter:
Det var hela poängen med mitt inlägg.
Byström i all ära. Han är en ettrig och skridskostark back, som trots sin ringa storlek går på kropp på motståndaren. Det är bara en sak som gör mig nervös när han är på isen, och det är när han som sistaman börjar dribbla med pucken och ska tränga sig mellan två jagande motståndare, i stället för att göra en sarg ut om det nu saknas passningsvägar.

Ebbe: Nä, Peter Hall spelade inte - däremot var han ombytt och luftade benen i samband med periodpauserna.
Håller med de andra att Mardin spelade helt godkänt i Mörrum

Hofnar: Martin Ericsson gjorde bra i från sig i Mörrum tyckte jag... han har ett ruggigt skott! Bland annat så fick han ju in en stenhård klocka som prickade mitt i nyllet på mörrumskeeperns hjälm... I Mörrums åsg det ockås ut som att han hade tränat upp sig o verkade mer stabil än innan...

SES i Arboga ikväll....

Dokusåpa
Såg att dom skulle förmodligen lägga ner Percys pågar och ersätta den med mer intressanta PERCY IN JAIL.
Kan bli en stor tittar-framgång, i alla fall i Ängelholm.

Ha det
Jan

Fransson:
Och du var i Mörrum och såg Ericsson spela i en och en halv period?
Givetvis har du också varit på träningarna sedan dess, och konstaterat att han inte är i form?

Fransson: Hall skadade axlen mot Troja.. Men han spelade ju mot MÖrrum sist väll?

Söndriga Nävar: jo, men alla ser att mardin INTE är i form och inte borde spela!! ja, och vad gör hall som reserv???

Fransson: Ja, det var väl inte riktigt vad man hade väntat sig. Men tror Mats på Martin så är det säkert bra, Byström har väl inte varit så bra på sistonde. Tycker därimot att det är lite märkligt att Hall är reserv.

Menar att Byström skadade sig och att det är därför Mardin är i första femman,.

Fransson: Skadade inte han sig i matchen mot Troja?

vad gör....
mardin i förstalinen??????????????????????????????????????????????????????????

Sv: Viktig match...
Rögle har faktiskt aldrig vunnit uppe i Arboga. Det närmaste man varit är oavgjort och sedan förlorad bonuspinne med Nyström och Melin.

Sumo:
Den här matchen är jag riktigt orolig för! Rinken är liten och frågan är om det är så lätt att spela torpedhockey på så små ytor. Hoppas precis som du att Rögle avgör i första.
Se till att ha det skoj där uppe och heja fram Rögle till en ny trea :-)

/Adde

Sv: Underhållande citat.
Vad med detta citatet:

"MIF nollade HV i Kinnarps Arena tisdag kväll".

Svinhugg går igen!

Sv: Underhållande citat.
För att fortsätta citaten om räliga så fanns detta på aftonbladet.se idag.

"Mif Redhawks ser ut som fula ankungar.
Mif Redhawks spelar som Naken-Janne.
Mif Redhawks beter sig som giriga skator.
Så det är knappast synd om spelarna. De visar varken hjärta eller hjärna. "

Hela artiklen finns via länk.

Sumo: Huh, det tar ganska många timmar det.... Men man får ta med sig en god bok! Jag åker ensam på vägen upp, men har raggat bil hem..

The Punisher: hur lång tid tar det upp? åker du ensam?

Sumo: Mycket viktigt match. Jag lovar att föra så mycket liv jag kan för er andra, 10.12 tar jag tåget norrut!

Viktig match...
Imorgon är det viktigt att ta en trepoängare. Bortaspelet har ju blivit mycket stabilare. Får Rögle en snabb ledning tror jag matchen kommer att avgöras fort. För efter storförlusten senast så måste Arbogas självförtroendet vara långt nere. Men det brukar ju strula till sig i NHL-rinken där uppe.

Sv: Är han full eller?
Hofnar:
Jaha då lär han ha varit bra drogad den gode Herman, eller så har piloterna (eller va f#n de nu var) varit framme med psykolg hjälp igen.
För som jag har skrivit här tidigare, när Rögle kommer upp till gnällbältet så blir det nästan alltid förlust.

Sedan att Bya är petad inför sin gamla publik är väldigt trist, för han är en av väldigt få spelare som har spelat bra i Bogahallen.
Kan ju nämna att Herman alltid tillhör en av de sämre spelarna hör uppe.

Sv: Är han full eller?
Svarar på eget inlägg (igen) eftersom jag hatar när jag gör fraperande stavfel.
...sedan Kronborg brann, menar jag såklart.

Är han full eller?
Som vanligt känner man att prenumeranterna verkligen premieras, när nyheter publiceras på nätet, gratis, ett halvt dygn innan tidningen dimper ner i brevlådan.

Nåväl, till saken. HD/NST har tagit ett snack med Hermansson inför Bogamatchen.
Han säger bland annat såhär:
"Men jag har goda minnen därifrån, vi brukar vinna där uppe,..."

Då vill vän av ordning gärna veta när den gode Magnus vann i Arboga senast, och med hur mycket, och med vilket lag. Joinzzon som sett samtliga Rögles matcher i den hallen sedan Kronborg vann, kanske kan upplysa?

Sv: Percys pågar.....
RBK-fantast: Nu när den började bli intressant!

Sv: Percys pågar.....
Stigsson: Percys pågar ska läggas ner....

Percys pågar.....
Ingen har sett den men alla vet att den är skit :-)

Sv: MIF-ingen klubbkänsla....
gasolin: varför är jag inte förvånad över att den skit serien läggs ner. Jag har bara sett den en gång. Den ända anledningen var att rögle och jag själv var med. Och om serien inte blev bättre så är det inte konstigt att den lades ner. De som kollar på den är väl bara en och annan miffare

Jaha då lägger man ner percys dårar eller vad nu skiten heter..
först tv-serien sen laget tack...

honken: nee men d hade ändå vatt roligt å se!

Sv: buss
adizz: Vi gör ett försök söndagen den 30/11 med buss till Mörrum på fredag kan man anmäla sig i hallen. Så får vi se om bussar är önskvärt.

pubne:
Vet är det nog bara Percy själv som gör. Han har väl sagt att han inte ska har jag för mig, men om det verkligen kniper så är det väl inte omöjligt att han tunnar ut sin plånbok lite till. Om nu inte allt är uppbundet i fasta ting. Ingen kan ju ta ifrån Percy att han har hjärta för miffosen han har ju trots allt sett till att dom är i elitserien. Lämnar han skeppet så sjunker det kanske fort.

buss
när tror ni de går buss igen?? hoppas de blir snart igen börjar tröttna på bil nu :/ men anmäl er till bussen så de blir buss mycke roligare ju när alla e samlade vi ses nästa match

Nån som vet om percy kommer hjälpa mif eller inte ??

AIA_: Det är väl ingen som vill se statsminitern spela hockey!!

Sv: Daniel Halvardsson
Joinzzon: Kommenterar från David finns utlagda på AIA:s hemsida...

Sv: Daniel Halvardsson
Joinzzon:
FÖRLÅT Halvard
DAVID heter du ju o inget annat

Daniel Halvardsson
Enligt Timrås hemsida så skall Halvard lånas ut till Nybro!?!
Lånet kommer att vara minst 1 vecka o det innebär att Halvard kommer på besök i ladan på Fredag då vi tar emot Nybro.

Sv: till alla er som klanka ner tidigare....;
larsson: Då vad det inte mig (o några andra du menade ) för de flesta var negativa till spelsystemet, inte till Waltin (iofs fanns det någon sån oxå men det var ju så overderhäftigt så det räknas inte)

Sv: röstningen
Patrik: Ja d e gott, nu kankse man slipper höra d j*vla dunkandet som ger en skallebang hela tiden.

Sv: röstningen
havsmussla: Jovisst! Det är RBK som fattar beslutet, och nu har i alla fall omröstningen visat att det är en stor majoritet (71%) som vill ha ett förbud. Då skall man ha i åtanke att många av de som röstat nej förmodligen kommer från andra klubbar.
Skulle man bara fråga röglesympatisörer så skulle siffran förmodligen vara mycket högre än 71%.
Om och när Rögle fattar beslut i frågan vet jag inte, men nu har man i alla fall en klar indikation på vad folket tycker

MrAce: ja va fan man får väll bo hemma..=)

nä d e ju sant

HasseT: ja okey då, men d hade vatt jävligt kul att spela för RBK a-lag. jag hade tyckt d va skit kul å stå å lyssna på klacken bara, men som sagt, lite pengar måste man ju ha..=)...men 130 000 i månaden d e fan mer än statsministern för fan. somliga blir aldrig nöjda...=(

Och dom i MIF som tjänar 25.000 i månaden (det är några stycken) skulle tvingas ner i sjuksköterskelöneklassen runt 17.000.
Men nu vägrar dom ju. Tydligt är väl att Sten-Inge Fredin i HIF är en bättre förhandlare än Stefan Kreuger i MIF. Fast sista ordet är nog inte sagt i MIF's lönefråga.

röstningen
tänkte bara hur ni tänkte gör när omröstningen är klar, kommer ni visa detta för Rögle BK eller hur ska ni gå till väga?

« · 332931 · »