1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen
« · 335784 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Gapkäfts-journalistik
The Punisher: ok, du tar inte vår SF-sida på allvar.. den sidan e ju inte driven av hammers, utan av 2-3 supporters.. precis som er sida.. håller med dig till fullo att namnet e löjligt.. men som sagt det e en stor skillnad på "honkers" o hammers.nu

lägg ner skitsnacket, ni har ju inte gjort ngt annat än att spytt galla över hammers sedan vi gick upp i SHA, på er hemsida/forum.. hade bergsten slängt in "forum" i sin artikel så hade det inte blivit ngt snack bara för att han missade det så blåser somliga av er upp det här o det grövsta.. löjligt!

Till salu!
Storvuxen back i 100-kilos klassen. Ung och utvecklingsbar med underbara handleder (sett ur motsåndarnas perspektiv). Klarar att lägga in störst snusprilla i laget. Säljes till fyndpris vid snabb kontantaffär. Även byte med begagnad kaffekokare är av intresse.

Kontakta Elitkommitten genast.

SNÄLLA...

Artikeln visar ju bara att Stellan hade rätt i HD, man kan inte ta Halmstad på allvar.. de far med osanning ...vilket härmed är bevisat!!!

Patrik: Han kanske själv har bidragit till att hans klubbar har fått dålig ekonomi i sitt eviga sökande efter sin plats i hockeyvärden.
Men himla mycket otur blev det på 5 år mer än 2 klubbar om året iflera länder ingen ska iallafall skylla Marble för att ge upp enkelt i sitt sökande. Stabilt kanske inte men ihärdig är kanske ordet

Om man nu skall snacka om citat, så har Halmstads hemsida skrivit om den nye backen Marble att han kan tänka sig att stanna i Halmstad.
Man menar att han haft otur med att hans lag har haft dålig ekonomi.
Sedan 1998 har han tillhört 12(!) klubbar i 8(!) länder...
Verkar stabilt :)

Sumo: Dom har iallafall gett laget en tändvätska men jag undrar hur Hämmes spelare reagerar nu när det kryper fram att det dom blev förbannade för inför deras match mot Mora var lögn och påhittat av "någon" innom lagledningen blir dom sura på ledningen nu då?

Sumo: Jamen, det här blev som en bumerangeffekt. Riktigt bra tändvätska för RÖGLE i nästa match, haha

Belix: haha.. nästa match blir det kross.. hoppas jag.

Sumo: Dom gör vad dom kan för att bevisa det iallafall och personligen så tycker jag dom lyckats bra i sin sandlåda

Halmstad är och förblir lillebror.

Patrik: Knappast något man blev överaskad över reportern på kvp hade ju sin källa innom Hämmes och den var tydligen så förvirrad att han inte kunde se skillnad på HD:s och Nätmagasinet så han har väl glömt att han sagt något. Otroligt lågt att hitta på saker för att tända laget inför en match och sen stå och skryta med det efteråt inför pressen som en sanning och så ska dom låtsas vara sura för att ingen tar dom på allvar :-)

Till dem som hade tänkt köpa Kvällsposten idag för att läsa någon slags ursäkt för lördagens groda - spara era 8 kronor - där står inte en siffra om klavertrampet!

Sv: Såg precis en intervju med Kenny...
Mindreader: lite konstigt slut där, men ni fattar vad jag menar iaf....härlig meningsbyggnad...

Sv: Utomhusmatch
Ebbe: Lite svårt att se därifrån kanske...

Mygel: Inte ofta jag och Mygel här har samma åsikter, men nu kan jag bara instämma, jag tror inte att Stass kan tillföra så mycket till dagen Rögle, Då finns det bättre spelare som kan tillföra så mycket mer. Plus att jag vill minnas Stass som en hjälte och målskytt..inte som något annat. Vem minns inte Elorantas sista säsong??? det var inte mycket att hänga skryta med..

oscar_D: Ahh Äffs sju miljoners läktare kommer väll bra till pass..;)*s*

Weezer: Jag kan inte läsa något om ålder. Då du skriver att jag skriver befängt o dumt som vanligt så får jag väl kontra med att du inte läser inläggen "som vanligt". Om du läser inläggen så kanske du fattar att min åsikt är att jag inte vill ha lirare i Rögle som för tillfället inte skulle tillföra något. Om du hade pratat med Stass själv så skulle han erkänna att han idag inte skulle kunna ge så mycket extra till Rögle. De två sista åren i Rögle gick rösterna höga om att vi var trötta på Stass. Är det så du vill komma ihåg en av våra största stjärnor någonsin????? Som en patetisk föredetting????

P: Vi lär väl behöva fylla ladan ett antal gånger först... Sedan har vi ett lite mindre problem med läktare och garanterade minusgrader också... ;-)

oscar_D: De har fått över 900 000 biljett-förfrågningar! Hyfsat intresse! När spelar RBK på dammarna??

Rättelse... 58 000 ska det vara. Mäktigt!

Utomhusmatch
För alla oss som är lyckliga innehavare av ett Canal+-abonnemang kan jag rekommendera NHL-matchen mellan Edmonton och Montreal. Den spelas utomhus på en amerikansk fotbollsarena i 19 minusgrader inför 50 000 åskådare. Börjar nu...

Egentligen är det fruktansvärt att en så pass stor tidning som KvP inte kollar upp sina fakta.

Men för sakens skull kan jag (och detta är min personliga åsikt nu, Halmstad och Kvp) berätta att jag tar inte Halmstad på allvar, var så säkra. En redaktion, eller vad det nu är, som kallar sig "Honkers" vägrar jag att ta på allvar...

Gottt Lasse.

Nu ska jag satsa mina sista "halskrafter" på att hjälpa fram Rögle. Kom igen nu för fan!!

lej: Härligt, bara ge dem! Underbart med handlingskraftiga ledare!!

Kom igen nu Rögle, vinst i imorron och folkfest på onsdag.

lej: Jag har precis pratat med Bergsten och han "trodde" att någon Uppgiftslämnare i Halmstad hade "torrt på fötterna" men att han inte kontrollerat uppgifterna och han var mycket slokörad när jag tyckte det var dålig journalistik som vi annars inte är vana vid hos Alf och Kvp.
lasse

Ebbe: Jag har sökt Alf Karlsson för att skarpt protestera mot Journalisten ifråga och skall sedan ta kontakt med Halmstads Ordförande för att reda ut begreppen.
lasse

Patrik: ...dock inte de som handlar om Rögle typiskt nog=(

Yngligen: Deras hemsida är samma som Expressens hemsida. Rätt många artiklar publiceras i båda tidningarna.

Belix: Borde inte en tidning ha en hemsida. Där finns ju dom tidningar som är bra mycket mindre som ändå har en hemsida.

brass: Tyvärr så har inte Kvällsposten någon nättidning....Men föresten kanske tur att deras spridning nöjer sig med att drabba köparna av pappersdelen.

Hd:s artikel den 11/11 finns på länktipset

Belix: kan någon fixa en länk till kvällspostens artikel? jag är inte så bra på att fixa fram sånt

Gapkäfts-journalistik
Och nu kom kravet på en ursäkt på officiella nätmagasinet och den ska verkligen nätmagasinet ha.
Det är helt otroligt att efter checkblocks- och skjutjärns-journalistik kommer nu denna avart av skribenter och att det har sina rötter i Halmstad är kanske inte så förvånande. Att dom aldrig lär sig att några papparatsi blir dom aldrig lutar mer åt sandlådeskribenternas värd

Sv: Förvirrade hallänningar?
Belix: Mora hade skrivit någon som de påstod Roger Hansson hade sagt i TV4. Var något angående Rögles chanser till att gå till Ks har jag för mig.

Patrik:
En förvirrad Halläning hade läst HD och det är kanske lätt att blanda ihop HD och nätmagasinet.
Men för halläningar räcker det kanske att det är skrivit på den södra sidan av åsen.
Tycker dom är skyldiga Nätmagasinet en ursäkt för förtal.
Men det värsta är igentligen reportern från Kvällsposten
som tror blint på hämmeskillen och inte kontrolerar uppgiften
innan han slänger ut det till pressarna
Det är tydligen så att Hämmes hittat en artikel där Stellan intervjuats
och sen spritt ut lögnen att det stod på hemsidan skrämmande.
Men vad kan man förvänta sig.
Jag håller med Stellan Halmstad kan man inte ta på allvar varken på isen eller i pressen.

Men var det inte något liknande i Mora i fjor där det i programmet
hade hittats på något om Roger Hanson?

Läste också artiklen. Tycker att Kvp borde komma med en ursäkt till Rögle.

En annan sak, vem är Torgny Wikström i Rögle som fick utgå i gårdagens match Kvp??

Ne Kvp och Halmstad. Ni får nog lära er ett och annat.

Sv: Bussresa
Sumo: Man hade ju kunnat ha förståelse om serien innan jul varit en transportsträcka men ingen ens i sin vildaste fantasi kan ju tycka det när nästan varje omgång innebär 6 poängsmatch för vårt lag. Nu är det i princip två bortaresor som är rimliga för dom flesta kvar innan superallsvenskan eller fortsättningsserien. Mörrum 30/11 och Växjö den 10/12 det vore perfekt om vi kunnat ge Rögle ett massivt stöd i dom matcherna. Så kom igen och boka er till Mörrum nästa söndag.

Mygel:
Ditt resonemang är lika dumt och befängt som vanligt. Varör kommenterar du inte Pelles ålder ? Har du kollat snittåldern i elitserien ?
Rögle är i dag fyllt av dussinlirare och det behövs profiler !

Sv: Bussresa
Pommer: Har folk glömt hur roligt det är att åka på bortamatch? Jag tycker att det är konstigt hur intresset försvunnit.

Vändningen??
kan detta varit vändningen??Tror faktiskt det.... för sättet dom vunnit på har ju varit betydligt bättre än tidigare.. om dom ens vunnit.....
1:a perioden mot Växjö t.ex ska ju stå 4-0 efter den kändes det som..
Och så länge man skapar chanser är det bra,det är ju först när man inte ens kommer in i anfallszon (LFN säs.) som det är problem.....
Men faktum är att minst 1 av dom som spelar libero inte håller......
Denna position känns som klippt o skuren för våran Rahm!!
Jag anser att det är bättre att lägga mer pengar på några få klassspelare än att köpa massa marginalspelare som inte tillför nåt.
Det är ju då man ska pumpa in egna som Hall,skugge m.fl.
Nej,hoppas styrelsen ser problemet o slår en pling,är Rahm intresserad vore det för dåligt om det inte skulle gå att ordna....

i övrigt anser jag att : M.Carlsson är ett kanonköp,killen är riktigt bra
Tano har också gjort ett bra jobb,Henrik Eriksson har mycket hockey isig är övertygad om att det kommer,tycker han påminner mycket om M.Sjöberg som i mitt tycke va vansinnigt bra o kunde fått ut mycket mer än han fick.Är han intresserad av att komma tillbaks så ta han!!!
Resten av nyf. hoppas jag skall komma mer o mer.....
Tycker att alla ska ta sig till laxland på söndag,en bra hall att skapa tryck i!! Forza Rögle..

Förvirrade hallänningar?
Är det någon mer än jag som förvånas över artikeln i dagens Kvp, där det står att Halmstad fick blodad tand p.g.a. att Rögles hemsida skulle ha skrivit något nervärderande om Hammers.
Jag har inte sett något sådant uttalande (!?)

Bussresa
Kom igen nu och anmäl er till bortamatchen mot Mörrum nästa söndag. Det e ju kasst om vi inte kan bli en full buss dit, Rögle behöver allt stöd dom kan få nu när det är så stor dramatik runt strecket.

KOM IGEN NU!!!!

Sv: Inför Nybro
OE: Precis dem har jag på min önskelista också+
J.Bergenström, P Thoresen och sen givetvis som inför varje säsong
nr 14 i MoDo. Men vi kan nog glömma allihop.

Lasse Degn hade inte varit nån dum värvning, men Rögle bör först å främst inrikta sig på en stabil libero och sen hitta ett offensivt kap under juluppehållet eller strax före deadline.

Igår va alla i RBK bra!!!!!!
Är helt 100 på att det blir vinst i Mora.

Peter Hall...
är en spelare som jag tycker borde vara given i Rögle. Han blir ju även bättre och bättre för varje match som går.. Hoppas att han fortsätter att utvecklas i denna farten... Då är det risk för att han hamnar i NHL om ett par år.. för det är ju den spelstilen som passar bäst där borta..

Sv: matchen
Tyckte Rögle visade en stabilitet och passningssäkerhet som jag inte sett tidigare. Stundtals utnyttjades hela rinken med precisa passningar. Tycker nog man kan säga att vändningen har kommit... och man är på god väg nu! Gott jobbat! Bara fortsätt nu!!

OE: Tycker Hall var härlig i går med sin inställning och sitt hjärta, men tycker att många kommer mer o mer och då i synnerhet #22 Carlsson
i tvåvägsspelet! Synd bara att "frasse" inte fick hålla 0:an! I morrn blir
det tufft igen, hoppas på 1p åtminstone.

OE: Med 3 Peter Hall varje säsong så hafde vi varit i ES för länge sedan.

Mygel: Tänk om kunnat fostra tre stycken Peter Hall per säsong. Det hade varit underbart att se!

Mygel: Lundbäck hade inte varit fel! Han är en av Allsvenskans säkraste backar. Och vi behöver ju sådana.

Synd att inte RBK plockade honom redan inför 01/02 när han gick från Tyskland till Troja. Han hade gjort stor nytta. En trevlig person även utanför isen.

Weezer: O plocka därefter hem Srsen oxå. Precis som Stass så är han säkerligen lika bra som tidigare och öser in 40 mål resten av denna säsong. När vi ändå är igång så kan man ju be Patrik Lundbäck oxå att komma hem, eller varför inte Heinz Ehlers. Vi borde egentligen ta kontakt med alla gamla spelare som spelade i Rögle under ES o se om vi kan få dem att ta på skridskorna igen. Vilket lag alltså!! Åldern kvittar ju. Jag lovar att alla är minst lika bra som de var för några år sedan.

« · 335784 · »