1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen
« · 335195 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Såg precis en intervju med Kenny...
Mygel: Stass är den absolut största talangen klubben någonsin har haft och med hans målsinne och hjärta hade han gjort underverk i dagens Rögle.Att bara jämföra honom med Märlan är rent patetiskt.
Plocka hem Stass för publiken och moralens skull och ställ Roger i båset,då lär det blåsa nya vindar i Ängelholm.

Sv: matchen
Nu är det några bilder från gårdagens match uppe på bildsidan.
Men än mer glädjande är att nu finns det bilder även från Arbogamatchen eftersom Znuttis gjorde besväret och dels tog bilderna och sen har hon mailat mig dom. Detta tackar jag speciellt för.
TACK ZNUTTIS

Mygel:
På tal om Lill-Tjärna. Grattis till ditt 1:a poäng i NHL :-)

1 1 1:09 DAL J. LEHTINEN (1) M. MODANO (6) M. TJARNQVIST (1)

Sv: Rögles spelare
Mygel:Peter Hall e klart min favorit i laget. Stass i all ära men jag tror inte han kan tillföra Rögle så mycket nu. Gött med 3 p. 3 nya på söndag.

OE: Jag tror ju definitvt att Märlan skulle göra mer nytta i Rögle idag än Stass. Han är fortfarande en av de största talanger som Rögle har producerat på senare år (liknar Arlbrandt i spelstil rätt mkt).

Om inte mitt minne sviker mig så har jag för mig att det var en hel del folk som ville få bort Stass de sista säsongerna eftersom de ansåg att han inte platsade (statistiken till trots). Min bild av Stass de sista säsongerna är att han inte gjorde alltför många knop. Mål trillade det in, men mot vilket motstånd?

Mygel: Tyvärr måste jag argumentera mot dig Mygel;)

Stass 99/00: 24 mål på 49 matcher
Stass 98/99: 27 mål på 42 matcher

Inte många spelare som gjort sådana resultat sedan han lämnade.
Jag säger varken ja eller nej till att ta hem honom, endast att han faktiskt hade bra statistik och lätt var en av Allsvenskans bästa spelare även under de två sista åren i Rögletröjan.

Märlan tror jag inte på. Fast jag skulle bli glad om jag hade fel och han kom tillbaks och gjorde stor succé. En finurlig rightare...

Reportaget är ute nu!

Sumo: Både Kenny o Lill-Tjärna kommer någon dag att lira i Rögle igen. Kenny eftersom han redan har en stor fet villa som han bygger om på Östergatan just nu o Lill-Tjärna eftersom han trivs så bra i byn och fortfarande har starka band till stan.
Men vi ska nog inte lägga några större förhoppningar i Jögge eller Stor-Tjärna. Dessa har nog lämnat Rögle för gott. Nu när Jacke inte heller lirar i Skånes stolthet så tror jag inte heller att D.Johansson återkommer.

Någon jag skulle vilja se i Rögle nästa år är Märlan. Där har vi en lirare som Rögle har slarvat bort.

Ni som ropar efter Stass; hade ni en blackout under de sista två säsongerna som Stass lirade i Rögle?? Jag vill minnas Stass som den hjälte och stjärna han var under sina glansdagar i Rögle och inte se honom så som han var de säsongerna.

stig: Hall är en större kämpe i mina ögon sett och då jag vet hur mycket han brinner för Rögle så håller jag honom högre.

Man kan inte leva bland molnen alltid, även om man skulle vilja. Inget ont om Foppa. Det är en härlig lirare, med en härlig inställning, men han håller tyvärr inte måttet i ett topplag i allsvenskan.

Sv: Inför Nybro
Junior: Pärson och co i spelarkommittén förhandlar kontrakten med spelarna och håller följer upp de spelare som finns på Rögles "shortlist" (tänkbara nyförvärv). Mats Waltin väljer vilka spelare som ska finnas bland de tänkbara och vilka av dessa som skall erbjudas kontrakt.

Referat från matchen...
... finns nu ute på AIAs sida

HasseT: Var ingen från Landskrona som var sugen/kunde och jag orkade inte köra upp själv.

Gött med tre nya friska påäng

Junior: Varför va du inte på matchen+

gött me tre friska poäng ikväll!!!!!!!!!!!!

Joinzzon: Lugn... du blir inte ensam. Jag ska också dit, om det inte blir ett riktigt skitväder på söndag.

Junior:
Det kan behövas. Mora verkar förlora mot poplaget så på Söndag lär vi åka på däng igen :-(
Ändå åker man som ensam Röglefans 40 mil t/r i förmodat snöfall o tar ledigt 3 timmar från jobbet fast att man vet att de kommer att torska .....

Jävlar vad dom öser på nu då

Junior:
Liksom under Mörrum o Växjö 4:e matchen i rad alltså :-(

Eftersom matchen fortfarande inte har startat den 3:e perioden på swehockey så får väl jag fylla i här.
3-0 Pelle ass av Lindén o Ahrla tid 41.58
4-0 Stoffe tid 2.40

Joinzzon: Så var det Argbog-Rögle också. Helt hopplöst

Swehockey har verkligen gått ner sig den sista veckan, 10 min mellan uppdateringarna :-(

nollan:
Grattis Hall till 2-0 o pass blev det av Bya:-)
Ni visar att det var ni som skulle spela .....

Men man kanske inte ska berömma spelarna det är ju synd om de andra splarna som är på plan .....

matchen
rögle leder med 1.0

Vinn nu ikväll!
Är uppe i Bodens vinterland över helgen, så nu kan man inte följa sitt lag ikväll! Har stolt gått på stan här uppe med sin AIA-halsduk och kan erkänna att man fått en hel del konstiga blickar!! Hoppas att vi vinner ikväll!! GO GO RBK!

då drar man ut snart..
då drar man till "ladan" strax..

vi ses där ute..

HEja heja rbK...

okej: den går typ 18,40 till ishallen.. och hem så går den 10 min efter slutsignalen!!!!
där har du de!

När och varifrån går 2:an (för det är väl med den man åker?) till ishallen ikväll? och när går den tillbaka efter matchen? Nån som har koll på det?

Belix: Jag hade tänkt att ta mig inom en vända. Men eftersom jag åker med dig till Ängelholm, antar jag att det var onödig info för din del... Men någon annan kanske ville veta?

Är där folk på väg till Nicks nu innan matchen?? Nu när vi har ett ställe vi kan träffas på innan matchen. Så se till att ta er dit och värm upp innan ni tar bussen till ishallen!

Joinzzon:
Precis, och spelpositionen "center" existerar väl inte på Waltins wyteboard?

Ebbe:
Lasse Degn är center o inget annat.

Ja, nu e d fan dax för vinst igen....efter bottennappen mmot Arboga krävs det tre poäng för att inte tappa platsen till Superallsvenskan....Rögle vinner med 5-1, tre mål av Stoffe Starck och ett av Hall....Pelle trycker in 5-1-pucken.....Publik: 1873 personer...

GRÖNT OCH VITT

Sumo: Jomen Sumo det är så ledningen resonerar också ju. Så fort en elitseriespelare får lämna sitt lag så är Rögle där och försöker.

Jag undrar om Rögle använder sig av brett kontaktnät.
T.e.x så bör R.Hansson ha goda kontakter i Tyskland, det var Brent McEwen som rekomenderade Kelly för Troja osv osv. Det är så man hitta dom bästa spelarena. Men tyvärr så verkar J.P.P fast besluten om att locka hit en elitseriespelare, iofs inget fel med det men om det inte går så finns det andra alternativ.

stig: Så länge Forsberg sitter i utvisningsbåset tillför han inte laget ett skit.Han borde koncentrera sig på att SPELA hockey istället för att ta korkade utvisningar.
Lasse Degn hade varit intressant.Såg honom i Rungsted och han är riktigt bra !

Det spelar ingen roll vem så lämnar något elitserielag så tycker ni att han är aktuell för Rögle..

Jag tycker att ledningen får avgöra sånt själv.

Thomas17Srsen: Jag vet inte mycket om den är backen. Tänkte mest tanken om han kanske kan till förra något..?

Ebbe: Vad skulle Lasse Degn tillför Rögle??
Har någon något förslag??
Jag vet i alla fall inte något,

Jan

wwiiee hockey idag :D
fan av gött ny match o rögle komme rju vinna igen humm hoppas jag :D ses i hallen

Dansken Lasse Degn har lämnat MIF. Kan det va nåt för Rögle kanske..???

gasolin:

Vem har större fighterhjärta än Foppa i Rögle. Vem är beredd att offra skiten ur sig,Jo Foppa.
Sluta gnäll nu och var lite positiva.

Önskelista inför nästa säsong:

David Halvardsson
Nicklas Rahm
Daniel Johansson

Ja även tränaren!!

Sv: Hämta hem Stass nu !
Bullseye:
Är nog beredd att hålla med. Man kan göra en jämförelse på dagens Rögle och det grymma Rögle som Stass dominerade i. Är övertygad att han hade fixat en plats, och målsinnet går aldrig ur honom. Han är inte livrädd för att gå på mål, tvärtom så verkar han sugas mot det som en magnet. :) Man skulle ta och åka över och kolla in honom och kanske få lite anfallsglad hockey på köpet.

Sv: Derbygrupper
The Punisher: Hoppas du förstår vad jag menar, har nån en dålig dag får han antingen spela lr sitta. Om sen ersättaren inte heller fungerar så finns inga andra alternativ kvar! Med konkurens får man ett bättre
lag o vassare inställning!
Gasolin: Utan att nämna några namn på spelare, så trodde jag att dom spelare som spelar för RBK gjorde det på grund av att de var "deras fel"
för du tror väl inte dom blivit kidnappade till RBK, men jag håller med dig det är onödigt att peka ut nån (och jag försöker låta bli att nämna namn när jag "gnäller")

lej: Då betyder det att ni hade kontaktat honom? Låter positivt.

Vi ses i hallen imorgon. jag längtaaaaaaar

lej: Det var mycket synd, på min ära... Men jag är inte sämre än att jag önskar honom lycka till i sin nya klubb (dock helst inte mot Rögle)

The Punisher: Jag vill bara informera om att Halvard inte ville komma till RBK av privata skäl, tyvärr.
lasse

Sv: Derbygrupper
qp: Jag vill inte hålla med dig om att förlusten igår berode på "krampaktigt brukande av spelarmatrial då det saknas andra alternativ". Från min plats på läkteren fick jag den uppfattningen att man helt enkelt hade dålig inställning på isen första 10, och det straffade sig... rejält...

OE: Underbart att se! Halvardsson hade ju inte alls behövts här i stan...

« · 335195 · »