1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen
« · 334197 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Inför Nybro
Reportagen är ute nu.

Notera att Gunnar Johansson säger att det i princip är klart att Halvardsson stannar säsongen ut hos dem!!!!

Sv: Derbygrupper
Pommer: Jag tror att det finns olika sätt att förlora på, igår var det på ett sätt som sved. M a o en riktigt onödig förlust, ett resultat av en krampaktig brukande av spelarmatrial då det saknas andra alternativ. Truppen är fullt OK framåt med rätt uppbackning,..... bakåt! Jag ska inte gå in på enskild spelarkritik men har man verkligen råd att spela på de sätt man gjorde igår, då underskattar man sina supporters! Alla, läktarproffs publik, supporters, journalister och gud vet vad ser ju att det fattas 1 lr 2 backar/liberos för att laget i övrigt ska komma till sin rätt!
Jag tar gärna en förlust då o då men då ska laget spela stabilt och med harmoni o inte rasa ihop när en spelare byts ut p g a skada lr har en
dålig dag. Jag kallar inte detta för gnäll, jag är livrädd att behöva sitta o genomlida RBK -Mörrum i början av februari tillsamman med 701 st
tappra som aldrig gnäller, när jag vet vad som hade behövts för att få se RBK-SAIK inför 3500 lyckliga muppar!

Sv: Rögles spelare
gasolin: helt rätt.. alla som bär Rögles tröja måste känna vårat stöd.

Rögles spelare
Ge fan i klaga på Rögles spelare, tänker främst på Mardin o Foppa.
Det är väl inte deras fel att dom spelar i Rögle eller???
Tror ni dom blir bättre på att alla gnäller eller??
Jag gillar alla som bär Rögletröjan med stolthet o det gör Mardin o Foppa.. Så ge fan i o klaga så länge dom spelar i Rögle..

Sv: Såg precis en intervju med Kenny...
Sumo: Ett stort plus till reportern som gjorde interjuvn med.

Hörde att Canal+ reporter i tisdags sa att malmö kunde få ett bra lag vid en nhl lockut med spelare som b.la. Kenny Jönsson. Men jag är rätt säker på att Kenny hellre spelar i Åstorp under konflikten än i Malmö.

Sv: Såg precis en intervju med Kenny...
Sumo: Man kan ju alltid hoppas, men visst skulle det varit skönt
och få så skulle libero frågan vara löst:D
Men var det inte nån här inne på SpS som hade sagt att Kenny skulle välja Rögle om det blir någon Lockout?

Såg precis en intervju med Kenny...
I hockeypausen på canal + så fick man se en intervju med Kenny. Han sa att han ska avsluta i Rögle och ge tillbaka minst ett år till klubben. Men vid en eventuell lockout så visste han inte var han skulle spela. Men det såg inte ut som om han tänkte på Rögle men man hoppas.
Jag tror även att ledningen i Rögle har kontakt med honom och kan locka hit honom.

Sedan jämnförde han New york derbyna med Rögle-Mif derbyna. Han sa att det året Rögle gick upp så var den enda skillnaden publiksiffrorna..

Jag drömmer om dig Kenny. Tänk Kenny o Tjärnqvist i ett backpar... smaskens

Alltid där: Var det negativt menat?

Varför har det blivit så mycket gnäll nu?? Om inte jag missminner mig så har Arboga vunnit över Bofors, Oskarshamn och Västerås. Tre lag som är med i toppen och att Rögle har haft det tufft där innan vet vi. Jag tror fortfarande att denna säsongen slutar i glädje och bakslag får man räkna med i elitidrotten.

Nu ser vi framåt mot två härliga matcher, varav en fredagsmatch. Det låter gott.

Hofnar: exakt, man ska inte tro att det är över för att vi förlorar här, när dom vi är i superallsvenskan så tror jag allt kommer att gå mycket bättre.

Heja RBK

Hofnar: håller med. jag tror att Rögle känner en stor press nu. När sedan SA börjar så börjar det om på ny kula och då kommer Rögle att visa andra takter. Men håller med om att 1 libero behövs omgående.

Det var väl sjuttsingen vad tjurigt och moloket det blev helt plötsligt. Inte lönt att åka till Mora och Karlskoga eftersom vi garanterat förlorar, tabellplacering enbart på grund av usel derbygrupp och så vidare...

Visst, alla hade gärna sett bättre, effektivare och roligare spel. Allt för många matcher har till större delen varit en jävla öken. Men detta laget, + en libero till, har kapacitet till så mycket mer. Låt oss hoppas att det bästa återstår. För förutom en del kroniska kverulanter är de flesta som frekventerar SportSnack några av Rögles största och mest hängivna supporters. Hur fan ser det ut om vi lägger oss ner och, om inte dör, så åtminstone halvsover?

Historien är full av exempel på framgångsrika lag som haft det svårt under grundserien. Jag upprepar att året då SSK gick upp senast, var de en futtig match från att missa Superallsvenskan.
På samma sätt, fast tvärtom, var det för Timrå en säsong för inte så länge sedan. Dom cyklade hem division 1 norra och såg urstarka ut. I Allvsvenskan gick det rakt åt helvete och missminner jag mig inte så slutade dom sist eller näst sist och säsongen var över.

imorn gäller de
får vi inte tre nya pinnar imorgon kommer de nog gå åt helvete med sikterna för SA

Sv: En libero......
LasseH: Du är nog inte ensam om denna åsikten. Det var längesen jag såg Rögle prestera så här dåligt spel, verka inte hända någonting oavsett vad vi tycker. Det är ändå vi som betalar en del av spelarnas löner,men det kanske inte händer något från vi kvalar till 2:an.......

FRAMÅT RBK

HasseT: Allt blir så enkelt när du förklar det Hasse - Tack

Sv: Färjestad hjälper MIF!?
Fy fan va osportsligt, ska Malmö få hjälp när de själva kört sig i graven!? Det är ju som att ge ett lag 10 poäng i kvalserien!

Asså ska alla börja gnälla nu bara för att vi förlorar mot Arboga!? Arboga går inte att vinna över borta, så verkar det vara! Inte för att Rögle har hamnat i en svacka igen, för det tror jag inte dom har!
Men mot Mora och Bofors borta vinner vi inte ofta heller!
Om man ska gå till kvalserien så ska man göra det för att man är bra, alltså gå vägen genom SA, inte kanske ha tur 4(?) matcher i kvalet till kvalserien och ta den vägen! Det är vad jag tycker!

Håller helt med. Om vi går till SA så är det tack vare en usel derbygrupp. Vi kan redan nu skriva in 2förluster, borta mot Mora och borta mot Bofors.

Många blev helt lyriska när vi vann 4matcher i rad. Nybro,Troja,Lakers & Mörrum. 3 botten lag och en nykomling.

Denna säsongen känns nästan så gott som körd.

Derbygrupper
Grupperna är helt sjukt orättvisa. Kan inte smälta det fast det gått en jäkla massa omgångar. Tänk om Rögle mött lag som Mora, Bofors, IKO, VIK och Boga dubbelt upp, var hade vi varit i tabellen då? näst sist eller. Som vi lirar nu har vi problem med nästan alla lagen känns det som. Går vi sen till SA kommer det bli ruggigt jobbigt mot dessa lag. Kanske är det bättre att köra fortsättningsserien eller vad säger ni?

Sv: Hånade av Halmstad
sunken:
Förhoppningsvis så visar de grönvita snart var skåpet ska stå, ja!

Situationen är ju liknande mellan Rögle och MIF (även om vi har en längre historia). MIF är bevisligen ett bättre lag, även om vi aldrig skulle erkänna det offentligt. Likväl så vill vi gärna "kaxa" oss och för några år sedan då vi spöa dom i en träningsmatch var vi rätt många som utropade Rögle till skånes bästa lag ett tag.

Hofnar: Helt rätt. Blir bara allmänt irriterad på sådana skriverier. O speciellt av Halmstad som i praktiken är ett "sndrahandslag", fullt av gamla röglespelare. Men låt (som du skriver) de hållas. Kommer nog visa sig ganska snart vilket som e det bättre laget.

sunken:
Så är det att vara favorittippad och kanske inte riktigt leva upp till dom förväntningarna.
Det är bara att titta i tabellen. Visst har Halmstad chansen, och Växjö, och Västerås. Lagen framför Rögle ska kanske inte heller känna sig på helt säker mark ännu.
Skulle Halmstad lyckas, så är det ju en otippad skräll utan like.
Skulle dom inte lyckas, kommer alla bara säga att det var väntat. Halmstad har inget att förlora och allt att vinna. För Rögle är det precis tvärtom.
Dra inte för stora växlar på gårdagens match mot Arboga, där det verkade som om laget var kvar i omklädningsrummet de första 10 minuterna. Rögle har aldrig vunnit i Arboga, oavsett vad spelare eller tränare hetat.
Dessutom är det kul med spännande matcher in i det sista!

sunken: Det är väl klart att de känner sig lite styva i korken och vill knuffa till storebror Rögle. Låt dem hållas.........

Hånade av Halmstad
Läser i dagens Kvällsposten att Halmstad vill spela bort Rögle från en allsvensk plats. Elias fälth säger att "det skulle va skönt. De har varit så säkra på seger hela året". Det säger väl det mesta tycker jag. Vem hade trott att ängagänget Halmstad efter 2/3 av grundserien skulle slåss med hårdsatsande Rögle om en plats till SA...? Inte jag. Blir så matt. MEN.. 6 poäng kan vi ta denna vecka, och det SKALL vi också göra. Att läsa att Halmstad tror på seger över Rögle är pinsamt. Motståndet skall och kommer att krossas och förnedras! Nybro står först i kön...

Hehe, det lär dem få göra!

peoh: Inte ta första bästa, och dessutom köpa med förnuft är det som gäller.

Vi ligger inte direkt på någon nedflyttningsplats så jag tycker oron kan dämpas en del.

I övrigt håller jag med om att liberobesättningen är något underbemannad.

Är helt övertygad om att rögle kommer med även i denna omgång av SA.

Fest igen imorgo!!!

LasseH: Håller helt med Dig Lasse, nu är det för djävligt.

Sv: Konstigt lag
juga: Tror det beror till viss del på det nya spelsystemet.

Konstigt lag
Jag blir aldrig riktigt klok på Rögle , ena matchen så spelar dem som ett elitserielag och matchen efter så spelar dem som ett div 2 lag . Varför denna otroliga ojämnhet ????

qp: Helt rätt.
Rögleledningen måste agera snabbt inte vänta tills skutan går under.
Vi som stöttar Rögle genom att köpa dyra årskort år efter år. (jag och min fru lägger nog ner ca 8000:-/år) därför tycker jag att ledningen ska gå ut till oss alla och informera hur det går med ev. nya spelare.

Junior:
Det behövs ingen libero .... Låt Mardin spela hela matchen så ska du se att vi vinner med 2 siffrigt. Ett annat alternativ är att Mardin o Walltin delar på den platsen.
Sedan är det ju självklart att Forsberg ska spelar torped, för han är ju absolut den bästa forward vi har till den uppgiften. Sedan är det skönt att Hall slipper spela, man måste ju slita ut en generation i taget o Hall är ju verkligen den sämsta forwarden vi har.

qp alltså

Suveränt skrivit. Helt korrekt

Svensson: Usch usch ja.. Upp med Rögle istället så får de bygga ut sin kaffe arena istället..=)

Sv: Ännu en seger
Joinzzon: Detta är sann journalistik :)

Tuborg: Jag är helt överens med dig i alla stycken! J-PP får snart börja agera, det går inte att skylla på att "det inte finns bra spelare att tillgå
just nu".... nä det kan så vara, i Sverige. Men det finns finnar, tjecker,
slovaker och jänkare som håller hög klass, men det kostar kanske lite mer. Det hade man snabbt tjänat in på att dels gå till Super o slippa agera strykpojkar, dels få mer folk på matcherna. Det andra alternativet
är att INTE agera o missa Super o en hel del publik, frågan är vilket som är mest ekonomiskt,.... J-PP!?
MINST en back/libero är vad som behövs!

Sumo: En libero!? Det behövs minst 2, för M.E borde inte ens få finnas med i truppen

Sv: Tröst!
Så var man hemma igen, efter drygt 18 timmar på resande fot, stoppet i Arboga stigasp... Ishall inräknat.

Det är bara att konstertera faktum att det inte går att uppträda så som man gjorde i första 10 idag och skänka bort tre mål, då tar man inga poäng. Men jag tröstar mig med att det kommer en ny match på fredag. Och på söndag. Och Onsdagen efter det...

Ett bakslag ska inte slå undan benen på oss, låt oss stå stolta och samlade!

Sumo: Ja kan svara på de sumo, byström var kass mot växjö hemma... tyckte jag i allafall, onekligen så har waltin åsse sånna tankar...

urform kanske man skulle kunna säga

En libero......
Är vad Rögle behöver. Om inte någon av backarna spelar bra så kan man ju inte byta ut dom.. för på bänken finns inga. Sedan ifall skador inträffar , vad händer då?

Någon bra måste väl finnas?

Men detta är ingen bortförklaring tilll dagens förlust.

Ännu en seger
Rögle gästade i kvällens match Arboga o gästande Rögle vann matchen med 5-3 sista målet inslaget i tom bur av Jonas Almqvist.
Detta innebär att Rögle tog sin 5:e seger på 5 försök i Arboga Ishall.

Jonas Almqvist vem är det undrar ni säkert.
Jo det var så här att Rögle drabbades av inte mindre än 19!?! skador o de ända spelarna som var var kvar var Jonas Fransson o Martin Eriksson så Rögle fick låna Almqvist av Arboga.

Matchen startade i ett virvlande tempo o Martin Eriksson slog en kanon pass till en fristående Rögle spelare som blev nerdragen o Rögle fick en straff efter 18 sekunder som man tyvärr missade.
Efter 2.29 var det tid igen Martin Eriksson slår en kanonpass till en fristående Rögle spelare som lätt kunnde lägga in pucken.
2-0 kom efter 9.26 o det var Niklas Karmhag som lyckades trilla o på så sätt frispela 2 Röglespelare o vips så var det mål igen.
3-0 kom omgående o återigen så var Martin Eriksson inblandad, denna gången lyckades han åka ihop med Karl Skugge o detta resulterade i att en annan Rögle splare kunnde sno pucken o spela fram en helt fristående lagkamrat o hux flux så var det 3-0.

Inför 2:a perioden så bänkades Martin Eriksson o Karl Skugge, de 10-talet Röglefansen stod som fågelholkar o förstod ingenting.

Varför bänkades Martin Eriksson?
Magnus Hermansson förklarar efter matchen.
- Vi ville inte förnedra Arboga, du såg ju själv hur han lekte med Arboga spelarna så Walltin ville spara honom till Fredagsmatchen hemma mot Nybro.
Varför spelar ni alltid så bra i den här hallen?
Hermansson igen
- Jag vet faktiskt inte men vi får positiva vibbar när vi närmar oss gnällbältet o förmodligen så har vi mer fördel av den lilla rinken än vad Arboga har.

Freddy Joinzzon reporter på Norrlands Folkblad

Sumo: Byström kom in efter nån period! Arboga avgjorde matchen i första perioden då jag inte riktigt förstår vad Rögle sysslade med, virrigt var ordet. De resterande två perioderna förde Rögle spelet. Arboga verkade lägga sej på försvar och det var inget bra spel i dom två sista perioderna av Boga. Men det gick ju vägen i alla fall! Lycka till i fortsättningen!

Varför spelade inte vår trygge Byström idag? inte att skylla på men varför?

Sedan tycker jag att Rögle ändå är på uppgång och att denna förlusten bara var ett litet hinder..

NYA TAG PÅ FREDAG!!

Hinkes kommentarer är ute nu!

Ebbe:
Jo, fjärdeplatsen har vi kvar, men man känner sig alltid lite nedstämd efter en förlust. Trist att det inte rasslar till i nätmaskorna lite oftare med tanke på hur många skott man avlossar i match efter match.
Nåväl, det lossnar väl på den fronten också så småningom.
Det är bara att lyfta på hatten för Boga och inse att dom är svårslagna när dom lirar på hemmaplan.

Det blir en trea i poängkolumnen på fredag istället!
Jag kommer ju inte att vara närvarande då ;-)

Ebbe: och kommer göra de tills fredag

Tröst!
Vi ligger fortfarande på fjärde platsen.

Sv: Arboga borta
Jädrans skit men vi kommer hålla vår plats övanför strecket iaf, för lakers losa mot mörrum

Sv: Arboga borta
Yngligen: Japps. Rögle spelarna kan inte samsas enligt person på plats. Martin Ericsson ska tydligen tyvärr inte vara någon höjdare idag=(

« · 334197 · »