1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen
« · 336951 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tränare
eliasson: Jag märker att du inte sett speciellt många matcher med Halmstad Hammers i år.
Ifjol under Weinstock tokanföll vi under hela matcher. Det var pang på röbetan och det sket sig i försvarsspelet.
I år har vi ungefär samma frejdighet i anfallsspelet men också en mycket tät defensiv.
Vi spelar inte bara på motståndarnas misstag, men är man så jävla dum att försöka föra spelet mot lag som Bofors så får man skylla sig själv om man får tokspö.

Tisell är en taktiker, en som förspråkar kyla och disciplin. Det betyder dock inte att vi inte spelar offensivt.

Dessutom märker man din nivå med tanke på din "hyllning" av dina egna spelare. Märk ironin.

Larsson och Lindgren sågas, Andersson höjs till skyarna? Vilken värd lever ni i?

Hofnar: Vem menar du??;-) Jag har redan glömt.....

eliasson:
Du menar Magnus Erkiksson....väl?

Tränare
Om jag inte minns fel så var t.ex. tränare såsom Tisell eller Fagerwall i Halmstad aktuella för Rögle inför denna säsong.
Vi skall vara tacksamma att det inte blev Tisell. Halmstad har ju inget offensivt spel att tala om. Allt går ut på att spela på motståndarnas misstag och vi vet ju vad alla RBK fans tycker om sådant spel.

Det ska f*n i mig spelas offensivt.

Kör så det ryker på onsdag och tackla gärna M.Ericsson extra hårt.

KOM IGEN GRABBAR, VI GER OSS INTE! VI SKA TILL SA!!!

Det är ok om Ni ej värvar nya backar.....
....bara Ni gör Er av med den stackars spelare som är pappa till baklängesmål efter baklängesmål. Jag vägrar att sätta min fot på en RBK match tills han är exporterad. Det är ett hån mot oss fans att ens nämna ordet elitsatsning i samma mening som en så dålig spelare. Det är självklart inget ont i killen, felet ligger helt hos dom som envisas med att ge honom chansen. Lycka till någon annanstans, jag menar det av hela mitt hjärta.

Sv: AIA 1 år som organiserad supporterklubb
Ebbe: Japp vi får hoppas att alla verserna slår in då är vi glada i jul det är en sak som är säker.

Sv: AIA 1 år som organiserad supporterklubb
Belix: Och att läsa (sjunga) Patriks fina Adventsvisa var inte helt fel en sådan här dag;)

"Det börjar bli dags för handling, både på och utanför isen
"Det börjar bli dags för handling, både på och utanför isen."
Daniel Roth analyserar Rögles spelade matcher i år...

Tycker det är konstigt att inte Rögle vågat sig på någon förstärkning... när som Daniel skriver övriga klubbar som Västerås, Halmstad o Växjö har gjort det för att kriga om en superallsvenskplats. Idags läget är det ju bevisat att backsidan är för tunn. Men kanske kan man hoppas på att det finns det en joker i lken som Rögle också presenterar och spelar ut inom det närmaste...

Hur blir det med Wågström förresten kommer han tbx efter jul?

Stötta killarna
Nu tycker jag vi lägger ner diskussionen om Halmstad och Kvp och koncentrerar oss på våra matcher. Jag vet att alla ni supportrar känner er frustrerade, men det som behövs från oss är en helhjärtad stöttning av killarna. Jag vet att många spelare läser forumet och därför är det viktigt att dom känner ett starkt stöd från oss alla. Dom som gjort mindre bra insatser i en match är oerhört medvetna om detta och därför vädjar jag om att inte ytterliggare strö salt i såren. NÄ NU SKALL VI PEPPA DOM TILL STORDÅD så skall ni se att vi kommer till SA stärkta av vad som har hänt.
Det är en konstig serie i år, vem hade väntat sig att Mörrum skulle slå Bofors med 4 - 2 (4 - 0)
TACK FÖR ERT STÖD
Rögle BK
lasse

GRATTIS PÅ ETT-ÅRSDAGEN AIA

AIA 1 år som organiserad supporterklubb
I dag för ett år sen organiserades AIA som supporterklubb. Mycket possitivt har hänt på ett år.
Vill här framföra tack till dom som hjälpt till i olika grad från Rögle BK som klubb till Albin vår yngste medlem ingen nämd och ingen glömd.
Det är redan bra och nu kan det bli ännu bättre när vi har ett års erfarenhet bakom oss. Tack

Sv: Pinsam nivå
Naturligtvis är nivån mer än pinsam! Hur kan det bli så mycket tjat bara för en kvällsblaskska skriver skit! Vem tjänar på att ett bråk om, ja om vardå, har uppstått. Inlägg efter inlägg både här och på Hammers forum eldar upp hatstämning, varför? För att en tidning har påståt att RÖGLEBK.NU har skrivit att de inte tar Hammers på allvar. Så vad är problemet mellan klubbar och supportrar? Att sedan Stellan tycks ha blivit felciterad av HD gör ju inte saken bättre. Klubb är klubb och klack är klack. Sedan är det ju helt klart att vår jämfört AIA lilla klack kan anses som löjlig om man är från Ängelholm men tro mig det kommer att bli mycket bättre vad det lider. Jag tycker det är hög tid att tagga ner nu, att hålla på att slänga skit på varandra leder ingen vart. Tillsist vill jag påpeka att jag tar såväl Rögle BK som AIA på största allvar.

Sv: En liten tröst i eländet när det gäller Halmstad...
Gunilla: Matchen Halmstad - Örebro tillhör omgång 30 som igentligen skulle spelas den 10 december.

förövrigt så dehär uttalandena från halmstad hammers, de är i mina ögon bara luft.... att ha respekt och bry sig om hammers är lågt och onödigt...

Sv: Orolig
citizen: jaa, alltså man måååste varva om man vill komma långt, för okej om man klarar att ta 4:e platsen till superallsvenskan, men väl där, möter man skellefteå och hammarby, dessa kommer Rögle få storstryk av om man inte har en bra defensiv. Sen ni som klagar på Waltin, jag tror verkligen inte felet ligger hos honom, jag tror det är ofta kämpargnistan som fattas hos en del Röglespelare, tyvärr. Men efter upphållet så har det faktiskt gått väldigt bra, om man gemför hur det gick dessförinnan...

En liten tröst i eländet när det gäller Halmstad...
Jag har fått rejält med pikar i dag från en Halmstad-bo som råkar arbeta på samma ställe som jag. Kommentarer som gör en arg; men Rögle får väl spela bättre! gör en irriterad...Det man kan trösta sig med är ju trots allt att Halmstad har spelat en match mer än Rögle. Även om jag hoppas och tror att Rögle reder ut detta till slut, ser det inte bra ut så länge de ligger på platsen ovanför. Men det måste ju rätta till sig när Rögle och de andra lagen inte spelat lika många matcher som Halmstad och Örebro. Vet någon när det blir så att de får stå över??? Hoppas att Halmstad får däng i sin nästa match.

Slutligen hoppas jag att det kommer fler människor till ishallen i följande matcher som kan stötta RBK!!!

Sv: matchen
Junior:
Det stämmer.

Stötte ihop i Smidjegrav med en kille i rögle-tröja, som det stod Joinzzon bakpå ryggen. Kul att råkas, IRL smäller alltid högre än virtuellt. Ni får ta med er eran tredje period, som räckte *nästan* ända fram, till kommande matcher.

Sv: Orolig
Högra Sitt: Rögle har spelat mycket bättre på senare tid än vad man gjorde i början av säsongen. Helt klart går det på rätt håll men jag tycker det går lite väl sakta. Anledningen till att det inte lossnar "på riktigt" tror jag ligger i den skakiga defensiven. Jag skulle önska 1-2 rutinerade backar eller liberos som det heter... Tror att det är ett måste för att få en ihållande stabilitet i laget. Jag trodde faktiskt att Rögle skulle värva någon under uppehållet, redan då var ju problemen rätt tydliga. Med tanke på hur de andra lagen värvar så måste det finnas spelare där ute. Rögle borde vara en attraktiv klubb att komma till tycker jag. För övrigt tror jag vi fixar SA plats i vilket fall som helst. Men vill vi ligga i topp av serien så lär vi värva...

Sv: matchen
Om detta stämmer är det ju helt sjukt.

"Med en och en halv minut kvar bet Rögle sig fast i Morazonen men Mats Waltin väntade med att plocka ut Magnus Wennström tills endast hälften av den tiden återstod"

Man får väl ha överseende med häämmmers beteende. Dom har väl inte varit så högt upp iserien sedan dom var i Osby & Kallinge.

Ska bli så otroligt skönt att läsa tabellen när serien är slut. För om det är en sak jag är säker på så är det att Rögle kommer före Häämers.

Sv: Oskarshamns matchen.
IKO har rätt schysst bortastatistik. Inte minst med tanke på vilka de andra lagen i "derbygruppen" är.
Gastkramning på onsdag väntar...

Orolig
Nu börjar det dra ihop sig och vi ligger inte ens bland de fyra bästa. Är det inte fler som är oroliga över situationen. Med tanke på hur spelet sett ut denna säsongen så har jag svårt att tänka ngt annat än att vi kommer bland de sista om vi skulle gå till Superallsvenskan. Nyförvärven haglar bland de andra lagen men i Rögle verkar de inte hända allt för mycket. Vad tycker ni andra som är på alla matcher och som lever för Rögle? Vad måste göras?

Patrik: Då finns det bara en sak att göra.

En gång för alla spöa skiten av dem totalt, och då menar jag givetvis matchen på isen och matchen mellan rbks klack och det fåtal i hämmers.

Come on rögle och se nu till att återställa ordningen!!!!

Hofnar: Hade deras klubbledning visat något som helst kurage hade de stängt ner det där formuet för länge sedan.

Varför bryr ni ens er om dem? Låt dem bara vara kaxiga... tror inte att de är kaxiga länge till...

På något sätt känns det ändå gulligt och lite charmigt att bli kallad "jävla potatisknöl" (hämtat från Hammers officiella forum).

Patrik:

Jo det kan jag verkligenhålla med om ! blir väl så när man håller på ett pisslag som aldrig haft några som helst framgångar..

Patrik: Nej, någon ursäkt från den anrika föreningen norr om åsen har vi inte fått. Deras ansvariga har mitt nummer och hade lätt kunnat ringa och be om ursäkt efter påhoppen på RBK och den Officiella sidan, men de har naturligtvis inte visat kurage nog att göra det!

Deras fans visar sig obesvärat från sin rätta sida. De spelar i samma division som MIF:s, Vita Hästens, Linköpings mfl.

Pinsam nivå
Man undrar vad halmstadborna sysslar med egentligen.
Ett besök i deras OFFICIELLA gästbok ger snabbt svaret att man låter vilka invektiv som helst få flöda fritt.
Ta t.ex. "Ha Ha Ha Jobbiga tider för dräggen i Ängelholm...=)
Forza popcorn-lagen och dess framtid....." o.s.v.

Det är tydligen inte bara lögner om uttalanden på Rögles hemsida som florerar - för vilket man inte heller har bett om ursäkt - nej, nu får deras fans kalla röglefans för drägg, pack m.m. utan att någon ansvarig reagerar!
Att kalla ett lag för popcornlag är kanske tramsigt, men att kalla en hel grupp människor för drägg bara för att man håller på ett annat lag är pinsamt.
Och värst av allt är att deras förening tycks samtycka till denna uppiskade stämning...suck!

Sv: Jobba, jobba, jobba...
Addemaan:
Jag skriver bara vad som händer på matcherna. Laget är ju inte starkare än den svagaste länken o där brister det gång på gång.

Officell statestik från igår

Lindèn +2
Stoffe +2
Karma +1
Tano +1
Josef +1
Blanck +1
MC +1
Herman +1
Skugge 0
Hall 0
Andreas P -1
Pelle -1
Tom -1
Forsberg -1
Wolle -1
Arla -2
Henrik E -3
Martin -3
Bya -3

Sv: Inför slutspurten
Nils: JA, det hade varit skönt att ta en plats i Superallsvenskan(SA) tidigt men det blir svårt. Man kan alltid hoppas.

Ebbe: Skulle varit kul med en avgörande match mot Halmstad, men väldigt nervöst. Det skulle ju kännas gött om vårt kära Rögle kunde fixa en SL-plats innan dess.

Första steget blir att vinna på onsdag och det känner jag på mig att vi kommer att göra!!

Trumman
Hår går de med arbetet mot att förbjuda trumma i
Ängelholms Ishall? Hoppas att man förbjuder detta snarast!Eller det kanske inte blir något förbud?

Tror det mesta kan kommas att avgöra den 7 december när vi möter Halmstad hemma!

Har en obehaglig känsla av att RBK kommer att missa SA.
Tycker vi har ett jobbigt program kvar.

Kom igen nu Rögle, FORZA!!!!!

pubne: Troligen har de tidigarelagt matchen mellan Halmstad och Örebro (omgång X) pga att dessa lag inte kan spela när övriga lag lirar omgång X. Fattar du? Det är knappt jag gör det :)

pubne: Det beror på att deras hall är upptagen senare, därför mötte man Örebro tidigare.
lasse

limpan: Hur har hammers kunnat spelat en match mer än oss ?!?

limpan: Bra att du ser det possitiva i allt negativt. Försöker åsså göra det men allt som man ser som är possitivt blir negativt en match senare.

Inför slutspurten
Som jag ser det finns det i alla fall tre saker som är till Rögles fördel i streckstriden:

1. Halmstad har en match mer spelad
2. Rögle bör vara det lag som har mest rutin
3. Rögle har Oskarshamn, Västerås och Halmstad kvar att möta på hemmaplan

Jobba, jobba, jobba...
Det känns frustrerande att Rögle måste slita sig till varje pinne i år.
Rögle ska vara tacksamma för att ha hamnat i den något svagare och sämre derbygruppen, annars vet i tusan vilken placering vi skulle haft nu! Nu får man böna och be för att nå den där sista och eftertraktade kvalplatsen som inte enbart innebär ökade intäkter och mer publik.
Underhållningen blir mycket intressantare och inramningen vid hemma och bortamatcher blir ännu bättre.
Dessvärre är jag orolig för det som komma skall (SA eller fortsättningsserien) med tanke på hur krampaktigt det varit i vissa matcher. Personligen tycker jag att vi inte är bättre än fyra eller femma, vilket tabellen också visar.
Orkar heller inte tjata om nytt blod i truppen - beslutet ligger ju inte ens på mitt bord :-(.
Det som gör mig upprörd just nu är inte vår tabellplacering, utan allt strunt som skrivs om spelare. Det är nu dom behöver stöd, vilket innebär att det vore fel att kapa spelare längs med fotknölarna.
Ska man utdela gliringar till höger och vänster, så får det banne mig vara konstruktiv kritik. Dessutom tror jag att Waltin sköter det alldeles utmärkt, utan vår medverkan.
Nu återstår hårt jobb och en jäkla massa pinnar i poängkolumnen om vi ska knipa en SA-plats! Och det ska vi. Notera att det bara är 6 poäng upp till serieledning!!

/Addemaan

Sv: Intervjun med mig i HD
aiastellan:

Du har inte gjort något som helst fel. Absolut inte!

De som gjort fel är Kvp och Bergsten som försökt få det till att Rögle gjort ett officiellt uttalande på sin hemsida i frågan. Det är det vi reagerat på eftersom det är oerhört dålig källkritik.

Kan berätta att spelarna verkligen vill krossa Halmstad efter det här, så det blir nog till att hålla i hatten när de gästar hallen om någon vecka!

Medveten taktik?
Nu börjar jag bli lite orolig, det kanske är en medveten taktik från vår
styrelse att det inte spelar någon roll var vi spelar efter jul? Man kalkylerar kanske kallt med att det tapp på publiksidan i forts.serien går jämnt ut med den ökade resekostnaden i Super. I playoffserien så
förstärker man sen med 2-3 goa gubbar och spelar in i april så vips har vi ett bra netto vid säsongsslut (o licensen räddad).
Skulle det inte vara så blir jag verkligen rädd, då är det nåt helt annat
som jag knappt vågar tänka/säga!

Nils: Om Rögle går till superallsvenskan får de det svårt, tror mer på succè i play- off, där Rögle kan komma underifrån och bli ett av de bästa lagen i kvalserien. Elitserien i år!!!!!!

Jo det är nog sant att det är svårt att värva en lämplig spelare i det här skedet, men en annan lösning är kanske att se om det inte finns någon att hyra in från Jonstorp, eftersom det kanske behövs lite friskt blod för ett tag.
Pettersson, Gullerstedt kanske? Möller, Tangnes - hur bra är de nuförtiden?

Josef: Är rädd för att det inte går att lösa utan en ny libero. Men hoppas gör man ju. Bara vi går till superallsvenskan. Sen kan allt hända.

Nils: Instämmer men håller även med Mats Waltin om att han vill lösa krisen med de spelare han har nu.

MF: Håller med. En ny libero är ett måste, tror jag.
Igår blev Ericsson bänkad i tredje perioden, och se Rögle vann med 3-0.

Jag tror ändå på vinst på onsdag. Vinner vi är vi endast två poäng efter Oskarshamn i tabellen.

Heja RBK!!!

Tycker att Rögle måste agera utanför isen NU!!!!. KÖP/HYR in en ny back måste vara av allra högsta prioritet. En sån som Martin Ericsson håller inte klassen, han är bara stor. Byström är sämre än ifjol. Karmhag är hyfsad, men ingen ledartyp. Josefsson ganska ojämn. Blanck en hårt arbetande medelmåtta.. Sedan märker man att vissa forwards inte är bekväma i de backre regionerna.. En stabil och rutinerad back och jag garanterar att Rögle höjer sig 2 snäpp..

Thomas17Srsen:

"En liten sak till, varför har Rögle år efter år så himmla svårt mot Mora på bortaplan. Hemma har man inget större problem med Mora."

Får du något bra svar på den frågan, så får du gärna berätta ! Vi har ju samma problem nere hos er.. :)

Superallsvenskan
Jag tror att Rögle går till SA, inget snack. Vi har kapaciteten. Vilka mer som går dit intresserar mig inte.
Tiden talar för RBK. Södra Allsvenskan är ett getingbo bestående av 12 st bra hocksylag. Inget lag är direkt dåligt och ger bort poäng, vilket finns i norra AS. När sedan lagen kommer på besök till vår hall, har de inga ambisioner att bjuda till, utan spelar en defensiv riv-slit-kläng-haka-hockey som missgynnar vårt lag. I en superallsvensk serie är dessa lag borta, och de flesta kommer att spela matcher för att vinna med offensivt spel, vilket gynnar Rögle. Jag tror dessutom inte att alla lagen i norra Allsvenskan är så mycket bättre än de som finns i södra.

Den ändring jag vill se i laget, är att man förändrar sitt spel i PP. Som det är idag spelar vi med 1 man på blålinjen och 2 torpeder som ska jaga. Detta innebär att man inte vågar slå upp pucken till backen på blå, för om han missar den så är motståndarna rättvända med 3-4 man och kan kontra. Resultatet blir att man "duttar" med pucken längs sargen istället. Inför istället ett traditionella spel i PP med 2 man på blålinjen, 2 man i zonen och 1 som torpederar.

Kom igen Rögle - nu kör vi.

« · 336951 · »