1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27191 inlägg · 5186 ämnen
« · 341027 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: ALLA TILL LADAN OCH STÖTTA J-20 SOM LIGGER SIST
fillart12: En bit in i tredje så leder Rögle med 5-1. Man blir bara härligt varm inombords. Det finns återväxt med inställning även om dom ligger sist i serien så spöar dom miffosen.

Sv: Buss till Mörrum
Häng nu med till Mörrum och stötta Rögle.

Mycket viktigt att vi ger vårt fulla stöd i morgon!

ALLA TILL MÖRRUM!

Sv: Tack styrelsen...
brass: Ojdå! Vilket misstag... det stämmer inte...

Putte-LL: det var ju konstigt, innan matchen skrev ni att trumman hade varit med på samtliga matcher!

Buss till Mörrum
Buss kommer att gå till Mörrum. Avresa från the Tivoli i HBG kl 13,00 och från polishuset i Ä-holm kl 13,30. Priset 200:- vuxen och 160:- under 18 år inklusive ståplats
Vill du med ring 0737092588 eller 0704466975 platser finns kvar på bussen. Men ring nu!

Pommer: Pommer: Jasså, ofan... tolka som du vill...

Tro det eller ej men vi har inte alltid med oss trumman!

Putte-LL: Men Putte lilla, börjar du bli svettig om pannan nu när ni inte kommer att höras mer. För utan trumma är ni ingenting, så kan man ju tolka dina inlägg.

Jaja, nog om detta. Alla till Mörrum imorgon!!

Putte-LL:
Gammalt talesätt är ju att:
En gång är ingen gång gäller ju även i detta fallet ni har kanske vunnit på läktaren en gång men den räknas ju inte alltså har ni aldrig vunnit på läktaren i Ängelholm. Så problemet finns inte.
//Belix Struts

Belix: HAHAHA, den sista meningen är sjuk Belix :D FORZA TRUMMAN!

Jamen när vi kommer så äger ju vi hallen ;)

Sv: Rögles ståndpunkt i serieindelningen
Belix: Jag gillar även tanken om borttagande av straffar. Detta något som inte har diskuterats speciellt mkt på senare tid, men som absolut är värt att fundera över. Varför ska vi ha en förlängning med 4 mot 4 då båda lagen vet att de lika bra kan fixa en poäng genom att få in ett skitmål genom en straff? Varför kan man inte ha det som i NHL med en vanlig förlängning efter ordinarie tid, där båda lagen delar på poängen om det är lika efter förlängningen? Hockeyförbundet har ju ändå försökt få svensk hockey till att bli ett mini NHL under snart ett årtionde.

Putte-LL: Nja vi får väl kanske tacka er för att ni gjorde ämnet aktuellt igen. Eller så kan man säga till dom som blir sura att det var Lakers fel att trummförbud infördes. Man kan vända och vrida på saker lite hur som helst. Men hur som helst så bestämmer Rögles styrelse över ishallen och inte supportrarna och framförallt inte ni från Lakers.
Sen tycker man ju att reaktionerna i er gb är konstiga får ni inte trumma så kommer ni inte och hälsar på. Återigen tycker jag att det är märkligt att ni inte stöttar ert lag utan enbart era trumslagargossar:-)

Sv: Artis Abols
gasolin: Ja, varför inte.

Putte-LL: Förlusten skite nog jag o de flesta i. Det var nog det att den matchen var så himla upphaussad. Alla hade förväntat sig en härlig inramning av matchen med två klackar som sjöng fram sina lag. Istället blev det så att från en klack så blev det enbart ett nästan konstant montont dunkande, där sångerna hamnade i bakgrunden. Inte speciellt härlig stämning i en ishall precis.

Mygel: Tack för upplysningen, visste inte detta. Då krävdes det en klackförlust för att ni skulle ta tag i det och genomföra idén :D

Yngligen: Intressant att du vet redan... tänk vad snopet det vore.... vi klarar oss, frågan är hur ni tar ett sånt ev nederlag?

Mygel: Bara dom inte har inspelat trummljud på cd:n =)

Putte-LL: Det kanske är värt att upplysa er Växjö supportrar att ett trumförbud är något som har varit på tapeten inom Rögle under låååååååååååååååååååååång tid. Beslutet beror alltså inte enbart på ert montona dunkande.

Sen har ni alltid möjligheten fortfarande att ta med er någon stereo eller dylikt som ni kan spela samtidigt som ni sjunger. På detta sätt kan ni kanske hålla takten, då det verkar vara så j-vla svårt annars.

Putte-LL: Ja inte är det ni som kommer och spela med norrlagen iallafall. Vänta er att möta Mörrum efter höst:D

Belix: Tycker väl inte att alla era inlägg här heller håller så hög nivå... de flesta inlägg på vårt forum efter förbudet är ju mest ironiska eller spontant sjuka kommentarer som kanske inte ska tas på så stort allvar. Grejen är väl det är vi de flesta av oss tycker det är så otroligt fjolligt att inte låta en bortaklack ha med sig EN trumma när de kommer på besök. Vad jag har förstått så här ni inte så många bortaklackar i er hall under en säsong och då spelar det väl ingen större roll... eller sved förlusten på läktaren så mycket att ni hoppas att det aldrig ska hända igen efter det att RBK på sitt styrelsemöte beslutat om förbudet.... o8
Synd att vi störde er så mycket när vi var på besök... hoppas inte allt för många fick bestående hörselskador och glöm för allt i världen inte att ta med öronproppar nästa onsdag....
Sen får vi väl se vem som spelar i vilken serie efter jul... :D

Artis Abols
Artis lämnar NH90, deras poängkung dom senaste åren.
Honom ska vi ha......

ALLA TILL LADAN OCH STÖTTA J-20 SOM LIGGER SIST
idag var det derbydaxs igen mot malmö USSCH=( men vi har bra lag idag spelare som gustaf palm,peter hall,martin eriksson och Karl Skugge e med så kom ut alla så vi kan sjunga fram j-20 till seger idag=) väl mött//filip

Rögles ståndpunkt i serieindelningen
På officiella nätmagasinet kan man nu läsa hur Rögle BK önskar att seriesystemet ska vara. Läs under "styrelsen"
Kan bara instämma i dom önskemålen.

Sv: Mats Wennerholm
metal guru: Kan bara tolka Wennerholm på ett sätt när det gäller Halmstad Hammers, Mats och jag själv och övriga hockeysverige, förutom Halmstad, man tar inte Hammers på allvar, som jag sa i ett tidigare inlägg, det är ett Kalle Anka lag, och det uttalandet står jag för.
Hammers är för mig som namnet på en svenska gammall film.
HON DANSADE EN SOMMAR

jAN

Patrik:
Har precis varit och läst i Lakejernas forum och nivån där är pinsamt låg på vissa inlägg. Påminner mycket om en annan popklubb. Dom saknar tydligen all självkritik när man tillåter inlägg med rena påhopp på andra klubbar utan rim och reson. Även om varje skribent är ansvarig för sina inlägg så behövs en moderering ibland men det är min åsikt.

[f][u]Uppmaning[/f][/u] sjunker nivån här så lågt så maila oss moderatorer för då ska sopkvasten fram. Tänk på att skriva så även våra gäster från andra klubbar vill läsa och skriva här.

Det är märkligt att folket i Växjö inte kan skilja mellan människor och trummor. Att de dessutom börjar dra paralleller med Sjöbo, "inavelstendenser" m.m. är riktiga bottennapp.
Det är verkligen att kasta sten i glashus när man kopplar ihop Sjöbo och Ängelholm - jag minns tydligt att det var i Växjö som man för någon vecka sedan var tvungen att samla hela södra Sveriges poliser för att upprätthålla ordningen. Det var INTE trummor och tutor som saken gällde, om man säger som så.

Sitter supportersjälen i trummorna så är det inte mycket bevänt med det påstådda engagemanget.
Att kompressorhorn dessutom är direkt hälsovådligt, och kan förstöra hörseln på bråkdelen av en sekund, är något som är oomtvistat.

Det var som vi misstänkte dom åker runt för att stödja sin trumma får dom inte ha den vill dom inte åka på bortamatch! Men då kanske dom kommer att få en klack som är intreserade av sitt hockeylag nu när trumgossarna inte vill mer.

juntepung: Dom blev så besvikna för utan trummor hörs dom ingenting.. en klapp o klang klack var det dom hade senast.

Dom skulle aldriga komma så många fler gånger??

Vi ska ju upp o det lär ju inte växjö klara av någon gång.. så vi slipper dom.

Sumo: Här finner ni de spontana reaktionerna från Lakejerna: lakejer.griffel.net/forum/viewtopic.php?t=3718

Sv: Hjälp!
Hofnar: Det missa jag ... ber om ursäkt ... min beskrivning var rätt kass sett utifrån det ja :)

vilsen kille: Skånetrafiken har en utomordentlig reseplanerare... där kan du söka direkt från Malmö C till Ängelholm Rågångsgatan, vilket är ishallens hållplats. Den visar att du antagligen kommer åka Öresundståget från Malmö 17:05 och kommer till Ängelholm 18:12. På stationen har du då buss 225, mot Höganäs, som väntar på dig 18:20, och är framme fem minuter senare...
Så enkelt kan det vara...

Sv: Mörrum!
Dorza: Det finns väl inget bättre sätt att fira sin födelsedag än med en röglevinst på söndag. Fler röglefans som kommer åka norrifrån?

vilsen kille:
Bussar...? Häruppe kör alla traktor.

Jag var väl kanske lite otydlig i min fråga...

Det är korrekt uppfattat att jag ej kommer i bil, blir alltså tåg till Ängelholm. Har ni inga bussar i staden???

Ishallen vet jag var ligger, har varit och lirat där ett antal gånger när man var yngre och lirade hockey.

Mörrum!
Vad är det att tveka på grabbar och töser?

Som jag ser det finns det två alternativ till aktiviteter på söndag. Det handlar om betydelselös julskyltning och Rögles mycket viktiga bortamatch mot Mörrum. För mig är valet jäkligt enkelt, gör som mig och många andra ÅK TILL MÖRRUM på söndag och ge Rögle det stöd som behövs nu när det börjar dra ihop sig på allvar!

Ni som är medlemmar i AIA ring och boka plats i bussen, och till er som inte är medlemmar kan jag bara säga, BLI DET och åk med!

Håller på RBK Håller på RBK

OE:
Tja, karln har ju knökat in Huddinge, så just-nu-SA-klara Halmstad fick väl inte plats. Men det ser ni väl som ett december-omen, fullt i klass med barnet i krubban... :0)

OE:
Vad gäller Wennerholm (som vi alla brukar älska) så återfinns nog Halmstad i samma serie som HHC och Glimma.
Heja Fagerwall!

Sv: Lördags match!!!
Det finns ett litet inför reportage på J20 sidan nu.

OE:
... Borås HC...

metal guru:

Läste nyss Wennerholms förslag...

ALLSVENSKAN:
Mora
Sundsvall
Oskarshamn
Bofors
Växjö
Rögle
AIK
Piteå
Troja
Nyköping
Västerås
Björklöven
Nybro
Huddinge

Var finns Halmstad ... ;))

Sv: Grattis Mathias Tjärnqvist!!!!
Tobran: Måste säga att jag ifrågasätter ditt resonemang. Klart det är tack vare Rögle att de är i NHL. Mathias var väl 11 och Daniel 14 när de kom till Rögle från Vännäs. Det är den fina utbildning de fått av Rögles ungdomstränare från dess fram tills 20-års ålder som gjort dem till NHL-spelare idag. Knappast ett par år i Djurgården!

metal guru:
Inget är så uppfriskande som en rask promenad i den skånska vintern (snålblåst, +1 grader, dimma och mikroregn).
Fast vi har taxi även i Ängelholm.

Sv: Grattis Mathias Tjärnqvist!!!!
Tobran:
Fan vad du är tjatig då!
Du menar att DIF ska ha all cred. för bröderna Tjärnqvists hockeyfostran. Jag menar att bröderna Tjärnqvist fått en stor del av sin hockeyfostran i Rögle. Ska vi gå ännu längre bakåt så ska Vännäs ha all cred. för dom. Fast egentligen ska vi väl lägga all skuld på pappa Tjärnqvists säd i kombination med mamma Tjärnqvists ägg.

Hofnar:
Kommer den vilsne pågen från stationen kanske han inte kommer i bil...

HasseT:
Du missförstog mig visst. Nedan ett försök till alignment:

Det jag menade var att OM stockholmslagen hade spelat i södra serien, så hade serieledaren (just nu Mora) och bästa 08-laget (förmodligen Bajen - och om inte placeringarna varit omvända, för då hade AIK fått platsen) funnits på Elitserieplats i hans värld - OAVSETT kaliber på norrlagen, eftersom de då plötsligt inte ens fanns på någon karta.

Plockar vi bort herr Wennerholm helt och hållet från denna diskussion är jag realist och vet mycket väl vad plats 13 och 14 i ES innebär, och jag tycker omutligt och rakryggat att de lag som sportsligt kvalificerar sig för dessa platser - oavsett hallstorlek, pengapung eller publikunderlag - är kvalificerade. Så länge de inte handlar spelare på VISA-kort, förståss.

AndreasS:
Men nu sa ju den sympatiske (?) VIK:aren att han kom från stationen i Ängelholm, varpå jag håller unge HasseT:s vägbeskrivning som strået vassare än din, även om den också stämmer till punkt och pricka.

vilsen kille:

Jag antar att du kommer söderifrån på E6. Du svänger av vid Norra Varalöv, och kör vänster uppe på bron. Förbi Erikslunds hotell och konferens (eller vad det heter). Sedan kör du höger i kommande rondell precis efter anläggningen. Kör sedan på denna väg några kilometer tills du kommer till en ny rondell, kör vänster och du ser ishallen långt innan du ens svängt vänster. Välkommen till Ängelholms ishall, trist bara att det blir 0 p för VIK. Det är dags och bryta den negativa trenden mot "ungdomarna" från gnällbältet.

vilsen kille: Kör höger från stationen, förbi sjukhuset... sen höger mot södra utmarken.. höger i den följande rondellen.. sen raka vägen.. tills du kommer till nästan rondell, där svänger du vänster.. sen svänger du vänster sen pang där e ishallen!

Hjälp!
God afton!

Jag är en vilsen hockeysupporter som bor i Malmö och håller på Västerås. (fråga mig inte hur denna udda kombinationen kom till, det blir en lååång historia). Hursomhelst vill man ju se sitt favoritlag när de möter Rögle (som jag också har sympatier för, som sagt fråga mig inte...) :-) Till problemet.
På onsdag planerar jag att ta mig till Ängelholm för att se på Rögle-VIK. Hur tar jag mig till (och från) ishallen från stationen i Ängelholm???

Tacksam för svar!

metal guru: Jag tror inte alls Mora hade varit där. Men man får ju säga att just nu inte Rögle den standarden, att dom skulle kunna spela i ES.
Oskarshamn har ingen hall som platsar i elitserien, man kan inte komma med 2000 till att börja med och sänka hela tiden.
Västerås är inte så bra nu heller, men de har en hall och mycket publik..
Ne just nu ligger nog Hammarby och Skellefteå närmast elitserien!
men vi har ju bara spelat halva säsongen:P
Men visst håller jag med om att han är väldigt stockholmsk, och det är inte ofta jag gillar hans reportage heller!
ha det.

Sv: Lördags match!!!
Mygel: Får hoppas på det.

Det är även ett unikt tillfälle till att se Rögles landslag stjärna Alexander Bergström och Marcus Sjögren som förra helgen gjorde bra i från sig i McDonalds cup.

« · 341027 · »