1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27191 inlägg · 5186 ämnen
« · 341761 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Växjö
Mygel: Det får vi verkligen hoppas....:-)

Sv: Stoffe Starck
Johan80: Ja Stoffe var grym idag, tycker Rögle gjorde en helt klart godkänd insats i andra o tredje perioden men första var riktigt dålig. Vi är iallafall helt klart på uppgång.

Nu krossar vi Västerås på onsdag!!

Sv: Växjö
Mygel:
Det får vi verkligen inte hoppas! Bofors kan störa Rögle ganska duktigt, har jag för mig. Deras spel imponerar dock inte på mig. Jag vill också säga: Ett stort grattis till segern ikväll!!!!!!! Ska bli skoj att se er på onsdag! Det är bara att köra på som ikväll.

Växjö
Trist att Bofors har hamnat i en formsvacka när vi som mest behöver dem. Som den pessimist man kan vara så kan jag nästan garantera att de tar sig ur denna svacka när de möter Rögle hemma :(

Sv: ALLA TILL LADAN OCH STÖTTA J-20 SOM LIGGER SIST
Ebbe: Hur misssköttes den då?

Härligt, vi närmar oss de där 17 p!
Gött, en bit på vägen!! Godkväll allihopa!

Stoffe Starck
Idag var Stoffe helt suverän, det var målchans så fort han och Lindén var inne på isen. På slutet vågade knappt Mörrum spelarna gå på utan stod stilla som betongpelare. Förutom 10 min i första perioden spelade Rögle väldigt stabilt idag. Det ända Mörrum skapade var när Rögle spelarna bjöd på ngt och tyvärr är det ibland hårresande misstag. Plus idag till hela Stoffes kedja!

//Johan

Mygel: Det är absolut en god idé att testa numero 4 i en A-lagsmatch, de kan kanske ske före jul t o m!

Ebbe: Rätt ska vara rätt, MW satt faktiskt alldeles ensam längst ut på
h södra sittplats(4-5 rad uppifrån), jag blev iaf glad att se han var där!

Ebbe: Tycker gott att han borde masa sig dit. Det borde vara värt att testa Sjögren i libero rollen. Tror han hade kunnat göra bra ifrån sig på den positionen med tanke på den placeringssäkerhet som uppvisade igår.

havsmussla: Kanske borde upplysa dig om att detta är Rögles officiella forum. Vi kan diskutera allt som rör Rögle här inne, allt ifrån björnligan till oldboys. Igår så mötte Rögles framtid våra värsta ärkerivaler medan A-laget idag har mött bottengänget i södra allsvenskan. För mig känns det roligare att diskutera den underbara segern mot räliga MIF än en seger mot ett ängagäng från Blekinge.

havsmussla: Jag blev tvungen att stänga ner J20s forum för två månader sen sedan den inte kunde skötas. Men vad gör det om vi snackar "Rögles framtid" här??

..en annan sak som jag tänkt på med. Förra året såg man Melin på ett antal J20 matcher. Waltin har jag dock inte sätt en enda gång på läktaren.

Mygel: det var ett jäkla tjat om J-20... känns inte som det är så många som bryr sig, finns det inte något forum på j-20:s hemsida ni kan hålla er till?

Sv: underbart!
Skönt att vinna med 6-2 på bortaplan och att få tre härliga poäng.
Skotten vann Rögle med 35-12, känns som segern var säker.

Kom nu till ladan på onsdag så vi vinner igen.

Heja RBK!!

Och gojset lyckades minsann skyffla iväg hela 12 skott mot Fransson i eftermiddag.
Vi lär väl få höra om det berodde på duktiga Röglekrigare eller usla Mörrumstatister, lite senare i afton när fotfolket droppar in i stugorna.

Rätt sida strecket!
Vi är nu på rätt sida strecket igen, med en match mindre spelad än Halmstad.

Men vi får förbereda oss på tufft motstånd på onsdag. Västerås har slagit Halmstad och Bofors med stora sifror den här veckan.

Hofnar: Jepps. Man kunde tydligt se att detta var en av de vikigaste matcherna i år för grabbarna. Det var "mord" i blicken för mer eller mindre hela laget.

Mygel:
Härligt att höra! Rivaliteten ligger djupt rotad och det är skönt när ungdomarna står upp för de grönvita tröjorna.

Hofnar: Bara en. En Miffos fick en matchstraff för misconduct. Däremot så var det rätt nära några till då det var några rejäla duster ibland. Bl.a. höll Hall på att mer eller mindre göra total mos av en MIF - nisse som kaxade sig lite. Som tur var han domaren emellan. Den kaxige lille Miffosen vågade därefter inte åka fram och ta sin klubba och hjälm eftersom dessa låg farligt nära Hall som hade allt annat än peace, love and understanding i ögonen.
Om jag inte minns helt fel heller så fick Skugge även in några härliga krokar på några Miffos.

Mygel:
Hur många matchstraff blev det? Det hör till med några matchstraff när Rögle möter MIF i J20-sammanhang.

Yngligen: Jag var och såg derbyt mot Miffosna och jag måste rekommendera folk att åka ut o se J20 om man har tröttnat på torpedor och halvor. I J20, iallafall igår, liras det traditionell Rögle hockey; full fart framåt med lite sämre defensiv. Vi ska tacka målvakten Jacobsson att vi inte släppte in fler mål om man säger så. Det surrades friskt framför Rögle kassen rätt långa stunder i matchen. Desto bättre såg det ut när spelet var i MIF:s zon. Vilka offensiva kvalitér detta lag besitter (o då snackar vi inte bara om våra A-lags lirare). Tyvärr så har även J20 drabbats lite av den sjuka som finns i A-laget, vilket innebär att de då och då under matchen helt plötsligt tappar allt. Men överlag kan man väl säga att det var en riktigt bra derby match. Het, hårt och många bra målchanser. Om de spelar så här i fortsättningen så kan jag inte se hur de ska kunna trilla ur Superelit.

Den stora frågan igår var dock om Waltin har varit nere o spanat på laget? Vi har ju redan en libero i Marcus Sjögren som, efter gårdagens match, är väl värd en chans i A-laget. Han imponerade defenitivt mer än Martin Ericsson och då var Mardin hyfsat bra igår. Det har ju funkat med att ta upp Hall, varför inte ta upp Sjögren?

Hur het är inte Stoffe just nu då???
Stoffe e hur HET som helst just nu!!! 3+2 än så länge idag plus att han gjort mål i de senaste 4-5 matcherna va? Skönt att någon är på g i laget.....

havsmussla:
6 mål gjorda hittills och Stoffe har varit inblandad i 5 av dom. Vem sa ni satte första målskytt idag?

underbart!
3-1 till rögle, håll nu detta! halmstad ligger under!

Chat
va heter adressen till chaten? (Ej IrC)

Jag glömer alltid att spara adressen... =)

Sv: Wågström?
Ebbe: Han har inte varit på undersökning än.

Sv: Wågström?
miguel: Antar att det vart negativt efter som vi inte hört något.

Wågström?
Någon som vet vilket besked Wågström fick i Fredags, om det var positivt eller negativt?

MVH

Miguel

Sv: match
HasseT: Hur serierna ska se ut till nästa år är svårt att säga. Inte bara beroende på hur spelet går utan mycket hänger på ekonomin. Den 30/4 så ska alla klubbar som inte har sin ekonomi i balans och plus i kassan degraderas till div 1. Före säsongstarten i höstas så var det bara 8 allsvenska klubbar som kunde visa ett possitivt kapital däribland Rögle. Hur ekonomin ser ut i dag bland dom allsvenska klubbarna vet jag inte men vissa kanske har förbättrat likasom vissa har försämrat sina chanser att klara kraven. Bland elitserieklubbarna så är Mif och brynäs väl dom som ligger skrynkligast till för dagen. Miffosen ligger 10 mille under budget men vad det innebär vet jag inte har dom budgeterat för 50 mille plus så ser det ju bra ut osv allting är bara egna spekulationer exakt vet väl bara respektive klubbs styrelse.
Summan av det hela är att kassaböckerna kommer att vara minst lika viktiga till våren som resultatet på isen när seriesystemet ska göras för nästa säsong.

Ebbe: tack ebbe.. nu ska jhag ut o e nybropackad. Men nu8 tvinghar du mig att läsa.. för det e sdånt jag måste läsa...

Tack för infot

Sumo: Ska serien utökas redan i år då?! Inte fastslaget än va??
Om inte serien utökas så tror jag inte nåt lag går upp i år heller..
Men om malmö klarar sig vet man ju aldrig?? Dom har ju fått barnbidrag tills nu.....

pubne: J20 SuperElit dvs. den högsta juniorserien.

Vilken serie ligger J-20 i ??

Sumo: Det går att läsa om matchen på Rögles J20 sida nu!

Ljungberg: Hjärtat säger Rögle o huvudet säger Skellefteå.. så det får bli dom två

HasseT:

Det råkade lossna i en explosiv andra period!
Thats IT!

Sumo: Oki, men kan lova att lagen får de svårt för oss i SA....vilket lag tror du kan klara av att gå upp då...

Ljungberg: Vi kommer att gå till Superallsvenskan.. Väl där lossnar det.

Mora till ES hahaha nej det tror jag inte på men ingen hade varit gladare än jag om ni gjort det på malmös bekostnad!!

Sumo: dom gjorde inte alla.. jag menade att alla tre gjorde poäng om det lästes fel..

"A-lagarna" Hall,Ericsson o skugge gjorde alla poäng idag..

Hur många var där o tittade, någon som vet?

Sumo: du tror det...:=) Med d spelet de presterar nu så e de många som tror att de har chans att gå upp till ES.... även folk från anndra klubbar vi snackat med....

hur går de för err då... går ni till SA....

Ljungberg: Mora lär hamna på 5-7 plats i superallsvenskan..

HasseT: Ja du, lirar sitt spel å har en bättre publik som stöttar de mer än förr....hur långt tror du mora kan gå då....

Vilka möter ni imon då...

Lycka till..

Mvh Ljungan

Sv: Tano
HasseT: Härligt att höra att våran gamla spelare för rätt för sig i sin nya klubb ;)
Får han mycket speltid i Box-play? Han var då våran (Luleå) box-play kung iaf!

match
Vad håller Mora på med nu då???? 10-3 borta mot örebro senast och nu, Mora IK - IF Troja/Ljungby 8 - 1 .....

Sv: Tano
yeeah: Jag tycker han sköter sig alldeles utmärkt!

Tano
Hur går det för våran gamla Patte?

Sumo: Var det någon som spelade riktigt bra idag förutom Hall, Gustav Palm skulle jag vilja se mer av.

Sv: Rögles ståndpunkt i serieindelningen
Mygel, Belix: Jag stöder Rögles styrelses åsikt fullt ut. Stängd elitserie - nej tack, mer slagkraftig allsvenska - ja tack. På detta sätt är det heller ingen katastrof för ett lag att åka ur högsta serien heller.

Gott att mif fick känna på skånes stolthets j-lag idag.. vinst med 5-2. Enligt rapporter var Hall lysande..

« · 341761 · »