1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27191 inlägg · 5186 ämnen
« · 343116 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Matchbilder
Efter större och mindre bekymmer med uppkopplingen så är där bilder från Onsdagens match på bildsidan

Sv: Säsongen 2004-05
lej: Redan nu har vi ett slagkraftigt lag! När Rögle spelar i högt tempo och kör på så är det klasskillnad mot de andra lagen! Onsdagens match mot västerås var ju helt outstanding i första perioden. Har sett ett antal elitseriematcher i år och det Rögle visade i första höll lätt elitserieklass i både passningsskicklighet och skridskotempo. Sånt rasande tempo behöver man inte hålla i alla tre perioder men dock gäller att hålla någorlunda standard i de övriga perioderna också. Enkelt recept på detta är att backarna släpper pucken snabbare och inte transporterar upp pucken långt upp i mittzon. Spela till spelare som åker inte som står stilla. Det är just detta som jag tyckt vara skillnaden i de olika perioderna. Liberos, våga spela pucken snabbt även i 2:a och 3:e!!

Sv: Säsongen 2004-05
Thomas17Srsen: Äntligen en som kan se längre än vad näsan räcker, om du visste hur rätt du har men alla tycks ju inte förstå att det krävs tålamod för att bygga upp ett lag som kan bli slagkraftigt. Nu har MW en stomme och inför nästa säsong vet han vilka han vill ha kvar och vilka han vill komplettera med.
Hälsningar
lasse

Sv: "Vi ger oss aldrig"...
The Punisher: Ja, i med och motgång finns bara Rögle. Snart dags för avfärd till Karlskoga.

Rögle vi ger oss aldrig....

"Vi ger oss aldrig"...
... hör man ofta ropas från de som står i klackan, och vi kan hoppas at så är inte fallet att vi gör heller. Jag ger mig inte, och om några timmar rullar bilen norrut!

Säsongen 2004-05
Oavsett vad som händer resten av denna säsong, så är det ju ändå nästa säsong som är oerhört viktigt från Rögle, om det nu blir som det är tänkt att serie-pyramiden skall ändras, där för tycker jag att man skall ta denna säsong som en uppbyggnads-säsong och verkligen ha ett starkt lag till nästa säsong.Kan man inte nå elitserien nästa säsong,så är det viktigt att man är med i den nya hockey-allsvenskan.
Blir förmodligen 1 st 14 lag serie, vågar inte ens tänka tanken om den skulle missas.
Låt därför Mats Waltin i lugn och ro bygga ett slagkraftigt lag för nästa säsong, redan nu.
Jag är medveten om att jag kommer att få påläst av del signaturer, men det får jag ta. ÄR VÄL ETT FRITT FORUM FÖR ÅSIKTER.??

Jan

Sv: Ta det för vad det är
Belix: Håller med dig Belix att spelare som hånar eller provicerar publiken ska straffas. Supportrarna ska alltid hålla sig i styr men det värkar inte gälla spelarna.

Sv: Ta det för vad det är
Snabeldrake: Naturligtvis ska ni vara nöjda över ert lags resning.
Att ni inte skäms över hur ert lag spelar hockey är oxå ok för min del. Det finns ju personer på isen som ska se till att spelet är inom ramen för dom regler som styr spelet och enligt dom var det ju ok med denna pardans som andra och tredje perioden bestod i men inte ens då var dom med i matchen trots att tempot var nere på noll. Att Bäckman hade som sitt mål efter första få ner tempot i matchen var ju helt väntat och sällan har väl någon lyckats så väl med en taktikförändring.

MEN att du tycker att det är ok att en spelare hånar och gör obsena gester mot publiken kan bara innebära att din mentala ålder knappast är över sju år.
Jag anser att den typen av agerande skulle innebära mycket höga böter för både spelaren och hans klubb, samt att spelaren skulle få en längre avstängning från matchspel. Det finns absolut ingen anledning att håna motståndarpubliken what so ever.
Tyvärr så fans där ingen representant från hockeyförbundet på plats som kan ge Vik och # 19 bestraffning och det är ett krav. Men varför i all värden finns det inte representanter på plats i så viktiga matcher som dessa sista omgångarna är.
Så till sist Snabeldrake väx upp du har ju flera kloka ord i ditt inlägg men ditt oförstånd lyser igenom i din åsikt om vad som är ok av spelare kontra publik

Sv: Nya tag!
Är det något som hört den korpulenta damen sjunga än?
Nähä, varför gräva ner sej så?

Sponsorer
Någon mer än jag som reagerade över att se Peab reklam på västeråsspelarnas tröjor? Om det är något ishockeylag som Peab borde sponsra så är det ju Rögle med tanke på att företaget ursprungligen är från Förslöv. Fast det är kanske inte någon representant från Rögle som ens har funderat på att kontakta Peab för att höra ifall de skulle vara intresserade av att sponsra laget.

Nya tag!
Kom igen nu gott folk. Klart att man deppar efter en förlust, men redan på fredagen är det dags för ännu en match där vi MÅSTE stödja vårt Rögle.
Alla som vänder kappan efter vinden räknar jag inte.
Det är RÖGLE BK vi håller på
Det är RÖGLE BK vi älskar
Hur många hoppas på en överraskande seger i Nobelhallen???
Låt höra era röster, så inte bara de negativa rösterna får höras.
JAG HOPPAS PÅ TRE POÄNG MOT BOFORS.
Kääääämpa Rögle!!!

Sv: Coaching
aleksander_: Ja du! Det har jag också undrat ska jag säga dig... Han eller dom kanske vill hem i tid så dom hinner väl inte ta timeout? Men vi får hoppas eller de ska bler ett bättre spel nästa år och att dom värvar lite mer rutinerade spelare som kan leda laget på isen.. som typ hansson innan han slutade!

absolut en seger på fredag redan väl? =/

Sv: Varför
qp: Man har nog inte haft de mest begåvade synpunkterna ikväll. E bara så himla besviken. Efter en tydligare analys kommer man nog fram till något annat. Din var inte dålig men tyckte att Rögle stod upp mycket bra, kan inte skylla på en sämre medellängd i laget.

Ta det för vad det är
Seså kära skåningar. Detta är väl inget att gräva ner sig över.
Vi Västerås är fruktansvärt nöjda över att vi lyckades resa oss upp och ge igen och vi skäms inte en smula för att vi spelade den hockeyn vi gjorde. Frågan är ju inte vilken hockey man spelar, frågan är hur mycket man vinner med. Och tydligen gjorde Bäckman en vassare taktisk analys än er tränare. Och sen att någon gjort något mot publiken är väl bara härligt. Det ger ju er tändvätska att bli bra nån gång. :D

Seså, ta det för vad det är.

Bonzo_: jag har undrat detta hela säsongen...Varför tar man inte timeout när det är 5 minuter kvar???även en stockholmare fattar det...lr kanske inte...Per mårts tog det mot färjestad just när färjestad började trycka på...istället för att målen rammlar in så kan man kanske komma upp i banan....har jag fel lr???nu vinner vi på onsdag

PaddeP: Nu var det ju faktiskt 2 lag på rinken i kväll, i första så var det iof bara 1 men då tilläts Rögle spela ur ordentligt med mersmak. Det skulle kunna stå 4 eller 5-0 utan att nån hade tyckt det var orättvist, men efter pausen så tillät inte VIK vårt lag att spela hockey. Med sitt storväxta lag började de att spela ryggsäckshockey med hakningar o spelförstörande moment av målvaktspåkörningar o div höga klubbor.
Där har vi inte något att sätta emot p g a att laget är kortvuxet, vi har snart bara herman kvar som kan sätta emot lr trycka sig igenom en bunke spelare. Så är det bara, vi kan spela bra hockey så länge motståndarna tillåter oss att göra det, vi har inget att sätta emot så länge domaren tillåter den här typen av hockey. Vi får nog inse att den typ av spel vi vill se är på väg att dö ut, det är gris, kraft o ruffel hockey som gäller! (tyvär knappast sevärd) Vi ska nog glömma Super o det snabbt, förstärka i febr med 2-3 klasspelare till playoffen, o spela in i april i stället så har vi räddat både ansikte o ekonomi.

PaddeP:
Inte alls! Det blev bara ett kvartssamtal med den svartvita fjanten som jag redan glömt namnet på.

Hofnar: Bra beskrivning. Fick inte VIK en utvisning för att "de firade för mycket" efter reduceringen?

Mygel: den hörde jag också!! Hmmm... bra insativ!! =)

Det är mycket frustration som ska ut efter ett sådant här antiklimax. Usch! Man är både förbannad och lider, själv och med spelarna som måste känna detta in i benmärgen.
Eller så består hela truppen av fakirer som älskar att plåga sig själv och hemmapubliken till både infarkter och hjärnblödningar? Nä, det tror nog ingen.

Det är så beklämmande att se det som ser ut som bristande engagemang och ren jävla lathet. Speciellt efter en smått lysande förstaperiod med allt för klen utdelning (igen!) målmässigt.
Man förstår burskydden och att ingen verkar våga ta upp pucken. Passningsalternativen är, halvvägs genom egen zon, noll och inga. I bästa fall hittar man en lagkompis som har röven mot anfallsriktningen och står i princip stilla. Eller så lyckas man tråckla sig över mittlinjen och lägger en dump som tre motståndare är först på bakom egen målvakt.
Efter Västerås reducering blev det kollektiv kramp. Det är sådant som händer då och då. Det är bara att Rögle drabbas av det i var och varannan match, vilket är allt för ofta.

Jag vetifan vem som ska komma upp med ett mirakelexlir till denna sjuka, men det får ta och hända något snabbt. Tåget går snart och vem vill stå kvar på perrongen?

Sen är det synd att kasta bort två poäng på ett lag som varken kan eller vill spela hockey. Värre grishockey har jag inte upplevt sedan Mörrums hade sina glansdagar i denna oädla konst. Bäckman är säkert stolt över sitt lags uppträdande? I så fall kan Bäckman studsa.

Det är aldrig snyggt när en spelare gör upprepade obscena gester mot publiken. Mitt framför två passiva linjemän dessutom. Men om jag själv hade blivit beordrad att dra åt helvete en hel match, hade jag nog reagerat på samma sätt.
Dom måste dessutom varit väldigt unga, Västeråsspelarna. Det töntiga "vi har vunnit hela TV-pucken"-firandet efter reduceringen var det världsklass på.

Det känns nästan synd att behöva såga av Bofors från toppkvartetten på fredag, men vafan... ELLER HUR RÖGLE?

Mygel: Som jag sade tidigare, fattar ingenting. Varför?

Coaching
Kan någon med djup insikt om ishockey förklara följande för mig:
Det står 2 - 2 och det är 18 min in på tredje perioden. Det mest logiska ur coach synpunkt så som jag ser det, är väl att toppa laget dessa två sista minuter. Men vad händer? Jo nr 28 Forsberg och nr 21 Hammerstad glider in på isen. Är detta att toppa ett lag av Rögles kaliber????

Sv: Det finns förluster o sen finns det svek
bon scott: Just nu vill man bara spy galla på hela Rögle förutom Starck/Lindén femman. Känns för jä-igt.

P: Gnäll för helvete inte bara på Byström ,dom andra i den femman åker för fan bara gömmer sig.

Det var ingen positiv match ur Rögles synpunkt sett.
Men jag tyckte iallafall Daniel Josefsson var bra, han kämpade för kung och fosterland och slängde sig ett par gånger om...

AGERA RÖGLE
Detta inlägg är riktat mot styrelsen:
Det hade varit intressant att ta del av den analys ni måste ha gjort efter uteblivna framgångar.
Har vi råd att missa SA? en väldigt enkel beräkning är:
1000 mindre åskådare per match per vecka ger ett resultat på minus 400 000kr (lågt räknat) följd frågan blir självklart:
vad kan man få för dem pengarna?
I den här situationen krävs det ett kraftfullt agerande, våga fatta beslut, se framåt dvs vad krävs för att...

"Ända in i kaklet" spelare, tränare och STYRELSE

Varför
Ett lag som Rögle helt spelar ut i 20 minuter och resterande är de inte bättre än vad Rögle gör de. Varför i h-e ska man förlora 2 poäng mot ett sådant lag?????
Jag fattar ingenting. Håller med ett tidigare inlägg, det kan inte vara kapaciteten måste vara inställning.

Gigel: Jag vet inte vad jag ska säga!!!
Det lär bli en fight ända in på mållinjen!!
Man behöver inte vara överdrivet klok för att inse att vi inte räckt till mot topplagen i södra allsvenskan....
Frågan är om man har lust att se sitt kära RBK åka på stryk i SA omgång efter omgång! Kanske bättre att harva vidare med andra lag som ligger efter oss i serien....
Just nu känns det som jag sågar laget längs med fotknölarna, vilket inte är så klokt vid närmare eftertanke. Men som supporter måste man få ventilera sina tankar och just nu är det inga fina tankar...

Tror inte ens att ett eller två nyförvärv kan hjälpa Rögle - det behövs nog en hel jävla femma!

/Addemaan

HasseT: Ok... Men hur kan man tappa 2-0 ?? hörde att spelarna spelade jätte dåligt efter första perioden!

jaja de är väl lika bra att inrikta sig på playoff! =/

Korthus
Då var det dags igen för korthuset , första perioden håller i prinsip elitserieklass medans den andra håller div 1 klass och den tredje håller div 3 klass . Varför ? Har dem glömt vår och sommarträningen eller vad är det frågan om ???? Eller skulle det kanske hjälpa att värva 2 st stabila backar ?

HasseT: De var inte bara dom randiga som var så jävla usla.

Bonzo_: och att dommarn var så jävla usel att man spyr

Bonzo_: om du såg ikomatchen så missade du nästan inget, förutom att förstaperioden verkligen var KANON!!

Dags att värva talanger!
Dessa två ingår i första landslagtruppen för spelare födda -88.
Håll ögonen på dessa och låt ej MIF plocka dom först.

MV Viktor Tisell, Tyringe
B Mathias Sjöberg, Tyringe

Mygel: Ok då missade jag inget.. Då va de tur att jag jobbade hela kvällen! =)

Var där mycket folk i kväll?

F****n
F*****n
Det händer igen. Tappar 2-0 till 2-2. Det känn som om att det kanske lossnar om de någon gång kan få in en tredje puck! Den tur övriga lag har med puckar som trillar in kan väl RBK få någon gång.Släpper man inte in mer än två puckar på hemmais måste man kunna vinna.

Hur kan man match efter match tappa skridskoåkningen så totalt.

VI GER OSS ALDRIG!!!!!

fan fan fan..

varför?? dom bryr ju sig inte, alltid tappar dom i tredje, de så över J*vligt..

vinner dom inte på fredag så blir de kris, men jag tror och hoppas fortfarande på super allsvenskan..

Fan vad dåligt av VIK spelaren att räcka finger efter matchen.. IDiot.

Kämpa RBK.. Kämpa RBK

Mygel: Det är väl bättre att byta tränare ,det gör nog större nytta.

Mygel: Låter som en utmärkt idé:-)

Det finns förluster o sen finns det svek
Ni som missade denna match men har sett en av de tre senaste hemma matcherna missade absolut ingenting. Rögle startar i rasande tempo och fullständigt spelar ut motståndarna. Efter första perioden är alla mungipor uppåt och man undrar hur mkt man ska vinna med. Sen kommer andra perioden och man undrar om det är samma lag man ser. INGEN ENERGI INGEN KÄMPALUST. Verkar som alla spelare åker runt o funderar på vad de ska göra till sommaren. En Rögle spelare har pucken medan de andra tittar på och hoppas att han ska göra en soloräd in i motståndarzon. Har motståndarna pucken, ja då vet för det första ingen vem som ska gå på puckhållaren och när de väl bestämmer sig så går det långsammare än Skalman r**kar. Schwiiiisss så åker motståndarna förbi allt vad Rögle heter. Tacka Fransson för att vi iallfall fick en poäng med oss. Med den inställningen som visades idag så är det lika bra att bänka hela laget förutom målvakterna på fredag. FY F*N

Sv: Nu får de vara nog
bon scott: Kan bara hålla med. Hade det varit en vanlig "Svensson" som tränade laget hade han fått sparken för länge sedan. Felet är väl att dom inte har råd att ersätta honom med någon annan.

Sv: Slarvigt Rögle!
HasseT: Fel, Hasse, vi vinner DET är ett måste. Vad hjälper det att ha varit bra hela säsongen om allt rasar nu? Ser fram emot en rejäl drabbning på fredag. Må de bästa vinna. (BIK)

Sv: Kan Rögle spela i tredje?
HasseT: Waltin fryser väl om sina händer, inte ofta han tar upp dom ur fickorna.

Nu får de vara nog
Hur fan kan dom bara slå ifrån sig i 30min och bevaka ledningen.

Det skulle ju vara en offensiv hockey och inget jävla 1 3 1 system.
Skicka hem Waltin med första bästa flyg.

Bafucin: Jamen ni har ju varit bra hela jävla säsongen.
Nä man blir så jävla förbannad asså........
Nu VINNER vi på fredag, DET ÄR ETT MÅSTE!!!!

Håller med HasseT....ta Timeout för f*n....

RBK-fantast: Om Ängelholmarna känner sig frustrerade så skulle du sett Karlskogaborna efter 1-7 hemma mot VIK. Det kan alltid bli värre:-)

Slarvigt Rögle!
Nu får der fan ta mig vara nog, ännu en förlust, och vilken förlust!
RBK har 2-0, men som vanligt slutar dom att spela och släpper in VIK i matchen. Felpassen haglade!!Nu kan Mats.W inte skylla på självförroende....nu måste det vara något fel på inställningen!!!!
SJÄLVKLART så avgör VIK i sudden och ängelholmarna skrek verkligen ut sin frustation, mycket folk som aldrig har öppnat sin mun i Ängelholms Isahall skrek upp och var oerhört förbannade. Det är nog så många känner, frustration och ilska. Folk har faktiskt betalat pengar för att se Rögle spela, och då måste man för helvete visa lite hjärta!

att tillägga finns också den onödiga gest som en VIK-spelare gav AIA efter matchen....också onödigt...

SKÄRPNING RÖGLE!

Sv: Kan Rögle spela i tredje?
Första perioden var skitkanon.......
andra verkligen mindre kanon......
Tredje likadan om inte sämre!!
Varför gör inte Walltin Nåt?!?
Det har sett lika dant ut säkert 4 gånger! Varför fan det?
Ta för helvete en TIME OUT vid 15 eller nåt.
HEJ DÅ

Sv: Viktig Match
Bafucin: Du behöver nog inte oroa dig!
Rögle är ju så fantastiskt bra på bortais ;-)
Det lär nog bli en fin kamp där uppe!

« · 343116 · »