Det blir en ganska viktig match mellan våra lag på fredag. Eller vad tycker ni? Ser redan fram emot den trots att vi åkt på däng ett flertal gånger nu på slutet. Nu skall de vända. Minns med vällust en match för ett par år sen. BIK-Rögle 9-0. Vore läge för en upprepning, tycker jag. Säkert inte ni:-)
Jaha, det räcker tydligen inte att leda med 2-0! Vilken gång i ordningen var det man tappade två puckar? Har alltid fått för mig att man lär av sina misstag, men nu vet i tusan om inte den tesen kan avskrivas. Just nu känner jag inget medlidande, bara ren och skär besvikelse.
Må det inte bli en repris på förra onsdagens hemmamatch mot IKO. 2-0, pp i fyra min utan mål, reducering innan paus... nej, det händer inte igen. Vi vinner!! Come on, Rögle!!
exilrogleit: Nä tyvärr funkar inte chatten (och jag kan dessutom inte skriva svar på ditt inlägg) men där hade väl ändå inte varit så måmga ikväll. Vi får väl skriva lite här istället och sedan be Belix att radera inläggen när han kommer hem. Hoppas du ursäktar Belix :-)
Ja, det var en härlig start och tvåa var ju inte heller fel. Särskilt eftersom både Växjö och Halmstad leder.
Ni som liksom jag är så olyckligt lottade att vi inte kan vara i ladan ikväll, lyssna gärna på Radiosporten. Mkt allsvensk hockey är utlovat, mestadels om supportermanifestationen.
Har inte sidan ändrats lite, med svart i kanterna på Rögleloggan och längst up m m.. hermansson har bytts ut till Pelle igen och Pelle har även fått lite skugga.. Officiellt Närmagasin har även fått skugga.. ?
Söndriga Nävar: Seriens formastarkaste är, Växjö 12 (+7), Halmstad 12 (+4), Mora, 10 (+13) och Västerås 10 (+6) enligt dom 5 senaste matcherna. Så nog har ni en tuff vecka framför er. Lycka till säger jag inte förräns vi är på säkert avstånd i tabellen.
Känns som Västerås och Mora är seriens formstarkaste lag. Att Rögle ska möta Västerås just nu känns inte bra och jag har onda aningar om att detta kan bli lite väl tufft för våra grön/vita vänner. Denna vecka (ons-ons) är ju helt avgörande för hur serien ska sluta och det kommer väl krävas en 58-60 poäng för att ta sig till SA. Detta gör att Rögle måste ta ca 7-9 poäng mot dessa fyra lag Västerås, Bofors, Hammers, Lakers.. Just nu tror jag inte på det... Låt mig ha fel.
RBK-fantast: Ruskigt tufft schema, men man kan ju inte påstå annat än att det är groteskt spännande, och det vill man ju att det ska vara (bara det går rögles väg, vilket jag tror)
Ebbe: Alla till ladan och stötta A-laget för dom kanske inte kommer med till Superallsvenskan!!!! Jag hoppas på det bra drag i kväll och en säker seger för vår RBK! =)
qp: Får rätta mig. Hörde igår att Waltin varit och sett ett par av årets hemma matcher för J20, vilket glädjer en. Dock värkar han vara en mästare på att gömma sig. Inte som Melin som man inte kunde missa i mjukis byxor förra året.
Han skriver även lite om J20 idagens inför reportage på Rögles nätmagasin.
Kommer AIA ha någon representant uppe på Hovet oxå? Såg att Bajen hade bjudit in alla supporterklubbar till den stora protesten på Hovet. Är Joinzzon kontaktad?
På söndagkväll kommer SpS att stängas tillfälligt. Servern kommer då att flytta till en annan plats. Sajten kommer förmodligen igång någon gång under måndagen.
Håller tummarna för Torgny och att cortisonsprutan ställer saker och ting rätt igen. Det hade varit jävligt lumpet om han tvingas avsluta karriären på detta sättet. Dessutom behöver vi Mr Penalty Shot. Arlbrandt kan ju inte lägga alla tre.
rögle spelade ju bra idag gött som fan asås :D hoppas alla kommer till nästa hemma match :D de hade vatt kul d e eju inte så mycke kvar av serien tänk om inte rögle klarar de va fan kom nu till alla matcher some hemma och borta tycker de e dåligt att de inte e mer folk på bussen jaja nu ska jag sova skola om 4 timmar o 30 min vi se ah de bra alla rögle fans :D bye
Patrik: Det var just det att du skrev att anledningen till att han inte var med var att man nu spelade med femmor, vilket inte var riktigt. Ville bara peka ut detta :) Kan lova att Hallen kommer att smälla in VIK spelarna i sargerna på onsdags. Men det är bra oxå om man inte utnyttjar han för mycket. Vi vill ju helst inte ha han utsliten till en eventuell SA, där jag tror han kommer bli en enorm tillgång i det mycket mer fysiska spelet. Dessutom så måste han vara frisk till nästa Växjö match då han ha lovat att ge föredettingen Podein en näsbränna :)
Mygel: Om du hade varit på plats, så hade även du förstått att klacken gärna ville se honom på isen. Å andra sidan hade de tre femmorna i så fall brutits. Det var mest ett konstaterande att han befann sig på bänken och att fansen tyckte att det var synd. Sen är det ju kul att någon kommenterar referatet, oftast är det inte så mycket respons, så det får jag tacka för ;-)
Anledningen att Hall satt på bänken var ju inte p.g.a. att man spelar med femmor numera utan för att han förstärkte J20 på lördagen. I onsdags lirade han ju i 3:e femman. Tror att det är bra att han får vila lie då o då. Det är trots allt hans första år i A-lags dressen.
Bafucin: Tja, är det inte bättre att ny bryter er negativa trend redan nu på onsdag och att ni sedan plockar till er lite poäng så att ni kan göra en djupdykning när vi kommer upp o hälsar på?