1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27191 inlägg · 5186 ämnen
« · 342671 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Viktig Match
Det blir en ganska viktig match mellan våra lag på fredag. Eller vad tycker ni? Ser redan fram emot den trots att vi åkt på däng ett flertal gånger nu på slutet. Nu skall de vända. Minns med vällust en match för ett par år sen. BIK-Rögle 9-0. Vore läge för en upprepning, tycker jag. Säkert inte ni:-)

Kan Rögle spela i tredje?
Jaha, det räcker tydligen inte att leda med 2-0!
Vilken gång i ordningen var det man tappade två puckar?
Har alltid fått för mig att man lär av sina misstag, men nu vet i tusan om inte den tesen kan avskrivas.
Just nu känner jag inget medlidande, bara ren och skär besvikelse.

VARFÖR GÅR DET SOM DET GÖR?
ÄR VI INTE BÄTTRE?

/Addemaan

VAD HÄNDER?
vad händer inte en förlust till efter sudden---de är surt just nu=(men ta nya tag nu rbk see ya

ajaj
Må det inte bli en repris på förra onsdagens hemmamatch mot IKO. 2-0, pp i fyra min utan mål, reducering innan paus... nej, det händer inte igen. Vi vinner!! Come on, Rögle!!

Ingen här som hört något från någon på plats?

radion
vad e hemsidan för att lyssna på webradion??? på sveriges radio kristianstad?? ha D fina 3 pinnar i kväll

Chat
exilrogleit: Nä tyvärr funkar inte chatten (och jag kan dessutom inte skriva svar på ditt inlägg) men där hade väl ändå inte varit så måmga ikväll. Vi får väl skriva lite här istället och sedan be Belix att radera inläggen när han kommer hem. Hoppas du ursäktar Belix :-)

Ja, det var en härlig start och tvåa var ju inte heller fel. Särskilt eftersom både Växjö och Halmstad leder.

Radiosporten
Ni som liksom jag är så olyckligt lottade att vi inte kan vara i ladan ikväll, lyssna gärna på Radiosporten. Mkt allsvensk hockey är utlovat, mestadels om supportermanifestationen.

Tyvärr verkar inte chatten fungera.

Hyfsad start på matchen iaf...

SMS ikväll
Just nu har jag lite problem med att komma in på den sida vi skickar sms ifrån. Skulle inte sidan dra igång blir det tyvärr inga sms idag.

Karlskoga
Belix, Sumo, Fransson, Junior, Mygel m.fl

Kommer ni upp med någon minibuss eller något dylikt, så som ni gjorde förra säsongen?

Sv: Protest på Hovet
Mygel:
Nej det är jag inte.
Kan kanske bero på att jag har 16 mil enkel resa till 08-landet.

Sv: Kolla in...
Babypyjamasen är ju klockren!! Finns den i vuxenstorlek???

OE: Ja badlakan behöver man ju alltid, så varför inte köpa ett med en rögle-loggo på och samtidigt förbättre klubbens ekonomi..

Kunde sälja Stellans skiva i shopen också! eller det kanske dom redan gör?!

Sv: Ny design på sidan?
Tycker mig också ana en lite mörkare grön färg! Snyggare än den gamla!
DET BLIR EN SKÖN SEGER IKVÄLL!!!

HasseT:De är snyggare så här men det är ju ingen större skillnad

Yngligen: mm såg de hehe.. men inte lika noga :P Vad tycker ni då`?? Jag vet inte riktigt.. jag kände mig mer hemma i det andra...

HasseT: Har jö precis påpekat de:D

Ny design på sidan?
Har inte sidan ändrats lite, med svart i kanterna på Rögleloggan och längst up m m.. hermansson har bytts ut till Pelle igen och Pelle har även fått lite skugga.. Officiellt Närmagasin har även fått skugga..
?

OE: Men har du gjort om lite på sidan...De är Pelle istället för Herman och den känns lite 3D ut :D

Sv: Vinst mot VIK
Söndriga Nävar: Seriens formastarkaste är, Växjö 12 (+7), Halmstad 12 (+4), Mora, 10 (+13) och Västerås 10 (+6) enligt dom 5 senaste matcherna. Så nog har ni en tuff vecka framför er.
Lycka till säger jag inte förräns vi är på säkert avstånd i tabellen.

Känns som Västerås och Mora är seriens formstarkaste lag.
Att Rögle ska möta Västerås just nu känns inte bra och jag har onda aningar om att detta kan bli lite väl tufft för våra grön/vita vänner.
Denna vecka (ons-ons) är ju helt avgörande för hur serien ska sluta och det kommer väl krävas en 58-60 poäng för att ta sig till SA.
Detta gör att Rögle måste ta ca 7-9 poäng mot dessa fyra lag
Västerås, Bofors, Hammers, Lakers..
Just nu tror jag inte på det...
Låt mig ha fel.

Kolla in...
...de nya artiklarna i Souvenirshopen. Missa inte chansen att handla grönvita julklappar ikväll.

Bilder finns på Nätmagasinet.

LUND-ÄNGELHOLM???
INGEN SOM SKA ÅKA FRÅN LUND OCH SE MATCHEN IDAG??

RBK-fantast: rögle har oxå ett bra lag, men precis som du säger ......

5-4 är mitt res.

Hoppas bara att vik har haft sin topp och rögle är på väg till sin.

fritte rbk: håller med, men det är nu rögle-spelarna måste visa att dom har ett stort hjärta för klubben!

Men Västerås är ett mycket bra lag...så RBK får passa sig....
Men jag tippar 5-1 till de grön-vita...

trevligt förresten att sportsnack är igång igen!

RBK-fantast: Ruskigt tufft schema, men man kan ju inte påstå annat än att det är groteskt spännande, och det vill man ju att det ska vara (bara det går rögles väg, vilket jag tror)

Tre friska i kväll (till rbk).

(Bonzo: skulle du inte jobba ikväll???????)

Vinst mot VIK
En trepoängare mot Västerås är ett måste! Om man kollar på tabell-läget så sägerdet vääldigt mycket om Rögles siuation.

Mora 26 +40 54
Oskarshamn 26 +28 51
Bofors 26 +9 48
Rögle 26 +16 47
Halmstad 27 +6 47
Växjö 26 +9 46
Västerås 26 +11 45
Nybro 26 -11 32
Örebro 27 -34 28
Arboga 26 -13 27
Troja 26 -24 27
Mörrum 26 -37 19

Både RBK och VIK är i desperat behov av tre pinnar!
Så alla till ladan.....!

GRÖNT OCH VITT

Sv: ALLA TILL LADAN OCH STÖTTA J-20 SOM LIGGER SIST
Ebbe: Alla till ladan och stötta A-laget för dom kanske inte kommer med till Superallsvenskan!!!! Jag hoppas på det bra drag i kväll och en säker seger för vår RBK! =)

Sv: Protest på Hovet
Mygel: Svenne är kontaktad, men han kunde inte!

Sv: ALLA TILL LADAN OCH STÖTTA J-20 SOM LIGGER SIST
qp: Får rätta mig. Hörde igår att Waltin varit och sett ett par av årets hemma matcher för J20, vilket glädjer en. Dock värkar han vara en mästare på att gömma sig. Inte som Melin som man inte kunde missa i mjukis byxor förra året.

Han skriver även lite om J20 idagens inför reportage på Rögles nätmagasin.

Protest på Hovet
Kommer AIA ha någon representant uppe på Hovet oxå? Såg att Bajen hade bjudit in alla supporterklubbar till den stora protesten på Hovet. Är Joinzzon kontaktad?

Seger idag!!
Idag måste det bli seger.. Hoppas på mycket folk o bra stämning!

Sv: Varför?!
pubne:

[f]OBS! Tillfälligt avbrott [/f]

På söndagkväll kommer SpS att stängas tillfälligt. Servern kommer då att flytta till en annan plats. Sajten kommer förmodligen igång någon gång under måndagen.

Mvh
SportSnack

Varför?!
Varför dog sportsnack ????

Lund - Ängelholm
Nån som åker från Lund imorgon till matchen?

Jag är sugen på att hänga på ifall jag hinner.

/Mange

Löwgren
Håller tummarna för Torgny och att cortisonsprutan ställer saker och ting rätt igen.
Det hade varit jävligt lumpet om han tvingas avsluta karriären på detta sättet. Dessutom behöver vi Mr Penalty Shot. Arlbrandt kan ju inte lägga alla tre.

bra match
rögle spelade ju bra idag gött som fan asås :D hoppas alla kommer till nästa hemma match :D de hade vatt kul d e eju inte så mycke kvar av serien tänk om inte rögle klarar de va fan kom nu till alla matcher some hemma och borta tycker de e dåligt att de inte e mer folk på bussen jaja nu ska jag sova skola om 4 timmar o 30 min vi se ah de bra alla rögle fans :D bye

Sv: Stoffe Starck
Sumo: ja, varför var du inte med?

Sumo: ja, varför var du inte med?

HasseT: endast 20 i bussen?

Sumo: 20 i bussen, lika många med bil? kanske fler.. en 40-50 iaf.

Sv: AIA:s referat
Patrik: Det var just det att du skrev att anledningen till att han inte var med var att man nu spelade med femmor, vilket inte var riktigt. Ville bara peka ut detta :) Kan lova att Hallen kommer att smälla in VIK spelarna i sargerna på onsdags. Men det är bra oxå om man inte utnyttjar han för mycket. Vi vill ju helst inte ha han utsliten till en eventuell SA, där jag tror han kommer bli en enorm tillgång i det mycket mer fysiska spelet. Dessutom så måste han vara frisk till nästa Växjö match då han ha lovat att ge föredettingen Podein en näsbränna :)

Skit bra referat som vanligt annars!! :)

Sv: AIA:s referat
Mygel: Om du hade varit på plats, så hade även du förstått att klacken gärna ville se honom på isen. Å andra sidan hade de tre femmorna i så fall brutits. Det var mest ett konstaterande att han befann sig på bänken och att fansen tyckte att det var synd.
Sen är det ju kul att någon kommenterar referatet, oftast är det inte så mycket respons, så det får jag tacka för ;-)

Ebbe: Hall vilade denna matchen

AIA:s referat
Anledningen att Hall satt på bänken var ju inte p.g.a. att man spelar med femmor numera utan för att han förstärkte J20 på lördagen. I onsdags lirade han ju i 3:e femman.
Tror att det är bra att han får vila lie då o då. Det är trots allt hans första år i A-lags dressen.

Hur kan Forsberg få spela istället för Hall???

Kan någon ge ett svar på denna frågan? Är Forsberg så mycket bättre på träningarna än Hall så han får chansen istället?

Hur många Röglefans var på plats idag?

Sv: Växjö
Kommentarer från matchen ligger ute.

Mygel: Vi kan bryta trenden på onsdag och sen går det av bara farten på fredag. He, He!

Bafucin: Tja, är det inte bättre att ny bryter er negativa trend redan nu på onsdag och att ni sedan plockar till er lite poäng så att ni kan göra en djupdykning när vi kommer upp o hälsar på?

« · 342671 · »