1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27190 inlägg · 5186 ämnen
« · 346063 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nyförvärv
Låter onekligen rätt spännande,vi håller tummarna för årets julklapp !

Sv: Nyförvärv
Många nyfikna just det, vi var två som skrev samtidigt.

Nyförvärv
Om nyförvärv säger JPP enligt dagens HD " om det löser sig, så blir det klart under tisdagen".
Kan vi hoppas på att vi får läsa det här på Sportsnack först? Vi är säkert många som är nyfikna och vill veta så fort det är klart.
Är detta möjligt LEJ?

Nyförvärv(?)
Någon som vet vem det eventuella nyförvärvet är?

Grönt och vitt

Sv: Skadad spelare
aiastellan: God morgon själv, för mig är etik o moral även inom sporten viktigt. Som jag skrev skulle jag bli mycket upprörd om en av våra spelare skulle bli utsatt för burop om han var skadad. Jag kan försäkra dig om att jag agerar mot lag vars spelare bär sig illa åt på isen och då menar jag mot publiken, och jag ställer lika stora krav på våra spelare i detta hänseende,

Man får inte blanda ihop korten när det gäller publikens engagemang för vårt kära RBK, men " man slår ju inte på en liggande" eller hur?

Jag tror att vi har samma uppfattning Stellan, och nu gäller det att se fram mot 3 nya i morgon.
Hälsningar
lasse

Sv: Skadad spelare
lej: Godmorgon Lars. Hoppas att allt är väl.
Jag håller med Halmstads supportrar ang. den otäcka skada Halmstads spelare råkade ut för. Man ska INTE bua helt självklart. Inte många som gjorde det dock men det är ju tyvärr sådant som märks.Publiken var allmänt upprörd och noterade inte allt. Matchen VAR ful och det smittade av sig på publiken.
Man kan vända och vrida på allt men framförallt inte analysera för djupt i saker. Det blir ofta "en grej" utav diskussionen istället.Vilket oftast inte leder någon vettig väg.
En viktig sak som tål att betänkas: Spelare får ofta "bete" sig både på och utanför isen vilket jag tycker blir allt vanligare, även uttala sig olämpligt.De tjänar pengar på det de älskar allra mest.Publiken betalar för det de älskar mest och får oftast skiten ifrån både tidningar och föreningars håll.Gott föredöme ska gälla alla.

Kom igen nu alla och visa ert goda hjärta. MEN sporten får inte bli lidande, jag menar spor "tänder" oss alla.
Vad vore livet utan lite adrenalin ?

GOA HÄLSNINGAR Stellan

Sv: motiverat kaos?
Joinzzon: I växjö betalar man inte för parkeringen heller!

Sv: Bya skadad - Rögle blixtvärvar?
skovde_peter: Synd att det kanske skulle vara försent med nyförvärv. Missar vi SA är det bara ännu en kostnad (om det inte är ett lån som man kan lämna tillbaka innan hyrestiden gått ut).

bobbe:
Jadå jag har varit i Gävle många gånger. Jag skulle gissa på att det blir ca 8-10 gånger om året ;-)
Ja deras utfart är inte så dum, kör man bara på "rätt" håll när man ska ut så funkar det trots allt ganska smidigt.
Kom att tänka på det, ni har väl gratis parkering?
Har för mig att det var gratis sist jag var där. Det var den berömda matchen i b-hallen ..... :-(

Sv: VÄXJÖBUSS
Belix: fan va bra att de går buss hehe har sakt till alla jag vte some emd i aia :P hur många e vi vet du de??

nu ligger rögle inte bra till
inte bra att både bofors o oskarshamn vann idag :// men man får hoppas att de endå går till SA

skovde_peter: Näe, t o m lej ville veta namnet, så det var nog en artighetsvisit då (blå rök, nu har dom kul) Vi får väl se i veckan om inte annat!

Joinzzon: Har du varit i Gävle, Gavlerinken? Ganska intressant att se sex-sju filer bli en vid utfarten...

fjalar:
Alla lag som jag har besökt (o det är många) tar betalt för parkering. T.o.m i Div 2 tar man betalt.
Ända stället som jag vet är gratis är i Arboga (men där är i.of.s inga att ta betalt av heller)
Ingenstans är det heller någon som tar "hand" om en när man ska ut. Ska du ha problem o ta dig ut så rekomenderar jag dig att åka till Karlskoga eller Västerås. Om du ser hela matchen så tar det dig MINST 20 min o komma ifrån Rocklunda.

qp: vem flög? har du ngt namn att tillkänna ge som rykte?

Sv: VÄXJÖBUSS
Det blir buss men det finns alla möjligheter för fler att följa med jag bokar inte bussstorlek förän i morgon kväll så ring och anmäl er 0737092588 eller 0704466975 eller maila mig så ordnar vi plats

Ebbe: Tyckte det var ett av nyförvärven som flög upp till 08-land i e.m,
men han skulle kanske hämta hockeytrunken!

Sv: Örebro vs. Bossefors
Ebbe:6 - 2 blev det till IKO men det är väl av akademisk betydelse. Ändå, rätt skall vara rätt.

Sv: tveksam till sa
jimbob: Enligt vad jag känner till så har Växjö följande tre matcher kvar att spela, Rögle (h), Oskarshamn (b) och i sista omgången Örebro (h). Däremot så möts Västerås och Mora i sista omgången i Västerås. Jag tror att det finns en liten chans att Mora kan vinna den matchen, dvs 0 poäng till Västerås, och om Rögle samtidigt tar full poäng i de tre återstående matcherna så skulle det i så fall räcka.

Ebbe: Nån skrev om detta längre ner....

Sv: SA eller inte...
nu e det fan skärpning som gäller klacken måste bli storre!

Jo, visst finns det kanske anledning att vara lite tveksam, och inte var det heller helt kanon att katterna vann i kväll, tydligen ganska orättvist enligt källor...

Men det är ju helt otroligt att ett fåtal Halmstads supporters lyckas klaga på allt, från Olofs referat till Parkeringen. Att sen Hallandspostens referat är minst lika partiskt verkas ha glömts bort i samanhanget.

En biltripp genom landet på 100 mil i fredags, och igår ett besök i ishallen med en feber på 39,5. Inte ska man missa en match. Men med såna prestationer måste man ligga bra till i diskutionerna för valet av "årets supporter"? ;)

jimbob: Trevlig summering! Jag tror/hoppas dock att du har fel angående Rögle! Det känns liksom som det är nått på G nu och då det gäller så mycket varje match tror jag Rögle har övertaget! De har mer rutin och det såg man ju i onsdags. Nu vet killarna att det är sista halmstrået som dom kan ta och då gör dom det!

jimbob: Skönt med lite nya tankar kring det här...

tveksam till sa
Hej alla vänner, dvs Röglefans.

Tyvärr gjorde jag nyss en snabbgranskning av rögles möjligheter att nå SA vilket, oavsett vad andra säger, skulle vara en ren förlust om vi inte nådde dit.

Följande kom jag fram till:

Bofors har i princip klarat målet i och med kvällens vinst samt sitt retfullt enkla kvarvarande matchprogram.

Växjö lär inte ha kapacitet att nå SA i och med sitt svåra kvarvarande schema med matcher mot Rögle och Mora.

Rögle har stora möljligheter att nå SA förutsatt att de vinner sina tre matcher.

VÄSTERÅS däremot är det största hotet. Dom har tre matcher kvar mot enkla motståndare som dom bör vinna mot.

Tyvärr tror jag ledsamt att de fyra platserna tas av följande lag

IKO
Mora
Bofors
Väästerås

PS. Hämmes nämnde jag inte i och med att DOM TAR MAN INTE PÅ ALLVAR. Ds.

Sv: OE
OE: Nu har både du och jag på ett trevligt och förnuftigt sätt fått fram respektive syn på saken. Men skottet mot Grotnes förmildras väl inte av att Fransson ligger ner. Knockad har jag svårt att tro att han var, alla målvakter spelar i det läget. Lika mycket som Grotnes spelade när han blev knuffad in i sargen.

Sen tycker jag att Nyström också fick in ett par "plättavännare".

God jul OE och till resten av RBK-supportrarna.
Efter jul ses vi nämligen igen och det blir tyvärr i fortsättningsallsvenskan. Bara att hoppas att vi under säsongen 04/05 kan ses efter jul då också, men i SA.

P: Men de kan såklart gå utomlands också...

Ebbe: Ingen platsar väl ändå i elitserien som jag ser det

Mygel: Jag har en känsla av att vi grejar detta. Killarna i laget är jäkligt tända inför uppgiften. Hela genomförandet av Hammersmatchen visade att man tagit flera kliv framåt. Det var första gången i höst de har kunnat hålla en taktisk hög standard i 60 minuter.

P: Chanser kanske ökar att spelare som Karmhag stannar om han inte får visa upp sig på högnivå som SA.

Yngligen: Jo, visst gör man det. Men om man ser kortsiktigt (resten av säsongen) så innebär SA även att man t.ex. chartrar flyg upp till Norrland o dyl. Det är inga kaffepengar precis när man snackar resekostnaderna i SA. I fortsättningsserien så är det ju fortfarande buss avstånd hela serien som gäller.

På längre sikt så innebär självklart en missad SA plats mkt mer. Svårar att få intresse och sponsorer inför nästa säsong o.s.v.

Mygel: Det finns ju en risk att missad SA ger lägre intresse från publiken i ett längre perspektiv => färre abonnemang säljs till nästa säsong, svårare att skaffa sponsorer, mindre attraktivt för tilltänkta nyförvärv samt mindre total rutin av kvalificerat motstånd för de spelare som blir kvar till nästa säsong.

Mygel: Men borde man inte dra in bra mycket mer pengar ändå om man går till SA. Det är nästan alltid en match eller fler som där kommer 4000 eller fler.

SA eller inte...
Frågan är vilket som är bäst egentligen. Som det verkar nu så behöver laget mer tid på sig att utveckla sig för att få upp lägsta nivån som just nu är katastrofal. Visserligen borde man ju kräva att höstserien borde ha utvecklat laget, men så har inte skett tillräckligt.
Hur som helst så är frågan om det är så bra att gå till SA, sportsligt sett, för Rögle just nu. Risken är rätt stor att vi blir jumbo om man ser på det spel som de presterat hittills. Detta innebär att vi kommer att bli helt avsågade från att kunna ta oss till kvalserien, där allt kan hända. Kanske är det, fortfarande sportsligt sett, bättre att spela i fortsättningsserien och vinna allt där för att sedan satsa allt i en playoff serie och förhoppningsvis nå KS denna väg. Väl i KS kan man ju toppa formen och sno MIF:s ES plats :)

Det tråkiga är ju att publikmässigt och intresse mässigt så innebär missat SA en stor förlust. Rögle publiken är väldigt kräsen. Någon har sagt att ekonomiskt sett så inebär inte en missad SA plats särskilt mycket på kortsikt. Avstånden i SA genererar större kostnader vilka täcks av den större publiken. I fortsättningsserien är avstånden mindre och kostnaderna således även mindre, dock så innebär den mindre publik tillströmmningen mindre tillskott i kassan, vilket innebär att det går på ett ut.

OE: Hoppas att detta underbara inlägg kan få tyst på tjatiga Hämmes supportar=)

Hammare: Det känns bra att vi kan föra en trevlig dialog du och jag och diskutera meningsskiljaktigheterna!

Arlbrandts finger åt Halmstads klack såg jag överhuvudtaget inte eftersom jag satt långt därifrån.
Arlbrandts skott mot Grotnes skedde i den situation då Fransson redan låg knockad av Fernhall.
Jag tror 95% av personerna i hallen kan skriva under på att benämningen "Överfall" var rätt ordval för att beskriva det inträffade. Har inte sett liknande sedan Dan O'Connell körde över Micke Johansson som vaktade RBK-buren hösten 1997.

Har inte sagt att Hall bankade ner Nyström, endast att han fick in en rad tunga smällar som bland annat resulterade i att Nyströms visir och käkskydd gick åt skogen. Samt att fighten var en av de mest minnesvärda i Rögles moderna historia.

Lycka till framöver Hammers och även till dig "Hammare"!!

bjärebo: 1-3 slut.

Efter som IKO vann med 4-1 över Nybro är de första laget i Södra serien som blir klara.

Hofnar: TACK så mycket för det hofnar!

Gigel: 1-3 :)

metal guru: hehe kan vara så. Civilisationen är ju trots allt inte så utbredd däruppe i hållplatsen som ligger på vägen till Murmansk.

Mygel:
I Fjollträsk?
Nä nu får du skärpa dig!

Säg hellre att motivationen att slå 08:or är större...

metal guru: Tyvärr så är långa resor inte våran grej inte bara i år, utan det är något av vår akilles häl och har varit så väldigt länge. Vi plockar väldigt sällan poäng i Norrland. Vi ska vara glada för de få ggr vi har plockat poäng i Mora, Karlskoga och Arboga.

Däremot så passar Sthlm oss väldigt bra, vilket e lite skumt. Kanske känner man sig mer hemma där i civilisationen ;)

Mygel:
Om långa resor inte är Rögles bag iår, och Örebro är en sådan lång resa kanske ni ska ta och bita i det sura äpplet och inte gå till SA.
Där kommer ni sannolikt få möta en del lag från norra halvan av SHA - just på Örebrohåll, eller därutöver. Se'n tillkommer det lag från NHA, och de blir inte direkt närmare...

Mygel: jepp jepp.

Hoppas nu att många drar upp till växjö och stöder vårt älskade rögle=)=)

ALLA TILL VÄXJÖ!

Gigel: Då var det klart. Tror fortfarande att vi fixar det. De två ggr som vi har mött Växjö i år så har de absolut inte imponerat på mig. Om laget nu tar sig samman och spelar så som vi vet att de kan så ska vi lätt köra över Växjö. Problemet är vår lägsta nivå......
Örebro är en lång resa och vi vet ju hur långa resor påverkar vårt lag. Men trots detta så är Örebro ett mkt dåligt lag, sämre än Arboga, så vi borde slå dem oxå. Troja hem ser jag som en gjuten 3 poängare. Kan inte se hur de ska kunna rubba oss, även då vi spelar som sämst.

Men det hänger som vi vet på andra lag oxå och jag tror att VIK kommer att vika ner sig i en match, antagligen den mot Mora. Det är ett talangfullt och bra lag, men rutinen är inte så stor att jag tror Västerås plockar full pott på dessa omgångar. Halmstad och Växjö tror jag inte mkt på även om de ska ha en stor eloge för det de har visat. Dessa två lag har helt klart varit två väldigt stora överraskningar i denna serie.

Gigel: Piss! Blir tufft på onsdag...

Putte-LL: 3-0=(

Mygel: 2-0 :(

HasseT: ahahhah hoppas inte det

« · 346063 · »