1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27190 inlägg · 5186 ämnen
« · 348357 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ta det lugnt.
Riktigt jävla USELT om jag får seja mit.. va fan holler dom på med dom träffade fan inte en puck på mål i sista perioden.... här står alla vi o stöttar dom till 100% va fan får vi för det inte ett skit !!!!!!!!! så besviken

Ja va fan ska man säga.....
Riktigt jävla uselt.. fattar inte va dom håller på med..
Domarn var ju lika USEL som i söndags med.
Och ni som inte var där, håll inte på att gnälla hela tiden. Ni har inte sett Nått av spelet!
Sen så är det ju spelarna som gör jobbet inte mats, men sen är det ju han som ska se till att de ska göra jobbet.
Men han är en bra tränare.. tycker vi ska jobba vidare med honom... iallafall säsongen ut.. jag tror inte att vi går upp till ES om vi byter tränare precis.. ha
d

Presskonferensen
Lyssna gärna på presskonferensen på Växjö Lakers hemsida!

henken: Visst har Rögle åkt på många snöpliga uddamålsförluster den här säsongen men att säga att detta bara är otur håller jag inte med om. Själv har jag sett alla hemmamatcher utom mot Bofors och en av matcherna mot Nybro. Av dessa så tycker jag att Rögle spelat stabilt under hela matchen i tre av dessa, Örebro, Mora och senaste matchen mot Halmstad. I samma match så kan laget från att ha spelat lysande hockey helt plötsligt tappa allt spel överhuvudtaget. Matchen mot Västerås var ett ganska bra exempel på hur det har sett ut stora delar av den här säsongen. Det känns som där inte finns någon stabilitet i spelet och den enda orsaken som jag kan komma på är att spelsystemet inte fungerar eller att spelarna inte har något förtroende för det.

Personligen tycker jag att Waltin har fått en ärlig chans att prova sina idéer och sitt spelsystem i Rögle. Eftersom det fortfarande inte fungerar speciellt bra efter så här pass många matcher ser åtminstone inte jag mycket som talar för att det skulle börja fungera framöver heller.

Bonzo_: Jag håller med till viss del, lojaliteten som röglefansen visat hela säsongen måste hålla i sig! Inte fan skriker några andra allsvenska supportrar det till sin nya tränare! det är som sagt otur och Waltin kan inte tyngas för mycket pga detta.

Patrik: Bra skrivet!

henken:
Klart att Rögle kommer att resa sig!
Det är ju som sagt ingen katastrof... serien går vidare och vi får rikta in oss på Play off! Men för att komma dig, så är det ett väldigt stort arbete som ska utföras.

Ikväll kan vi bara lyfta på hatten och gratta Växjö till segern, hur jävla ont det än gör. Kan tyvärr inte lyckoönska Växjö eftersom jag mer än gärna ser fram emot en revansch i fortsättningsserien.

/Addemaan

Besviken: Japp, så sant som det är skrivet. Kan bara hoppas att turen återvänder, och att Rögle kan försöka finna en stabilitet i laget.

henken: Som man alltid har sagt, bra spelare har tur, så måste man väl oxå säga om ett lag. eller?
Tyvärr så kommer lagen i superallsvenskan ha ett mycket mycket högre tempo än Rögle om dom kommer dit vill säga.

Referatet på AIA är klart nu...
efter mycket inre motstånd

Ta det lugnt.
Okej, det har varit en katastrofal säsong.
Okej, hockeyn kanske inte passar.
Men istället för att göra som Ni alltid gör ( finna fel och syndabockar) så tänk lite längre.
Det kunde lika gärna ha gått suveränt denna säsongen. faktum är att det idag finns väldigt bra lag i allsvenskan, och konkurrensen har varit tuff!
Man kan ju bara hoppas att laget finner sig själv under fortsättningsserien, för de har ju visat att de inte klarar av att mäta sig med topplagen. ännu.
Det enda som Rögle saknat i år är TUR ! Tänk på alla kvitteringar i slutminuterna/sekunderna. Alla puckar som studsat ut istället för in. Förra säsongen såg iallafall inte jag lika många.
Sluta försöka finna syndabockar och finn er i fakta.
Detta är inte slutet !!
Rögle kommer resa sig igen.

Sv: nu måste vi göra något
Nicke: AAAA Fy fan va pisamt!!!!!!!!! Hur gamla e ni ??? 5 år eller???

Om nån som ska avgår så är det alla i styresen och inte en!!! Den jag vill se som ska avgår är Pärsson!!!!

[Nu kommer jag aldrig mer går in på denna j*lva sidan mer för ni är värre en 5 åringar som inte får glass efter maten]

[ Nu kan ta bort mig i från listan helt och hållet ]

Jag förstår att man visar sin frustration genom att skrika "Avgå Waltin". Undra vad Näsvall fått för första intryck?
Det kan ju inte vara positiva tankar just nu i alla fall. Hur ska man kunna knyta en sådan klasspelare till klubben?

Nåväl, det blir inget Rögle i SA och frågan är om det ens blir en Play off plats!? Det finns inget vi kan göra för tillfället, men vi måste faktiskt titta framåt. Det finns lösningar på alla problem, även detta!
Olyckligtvis har Rögle inte den bredd som behövs för att spela torpedhockey, så man får nog ge sig ut på jakt redan nu om man ska ha möjlighet att hitta rollspelare som passar in.

På med arbetskläderna (även om det är sent påtänkt) och ge allt i fortsättningsserien...

Har dessutom en fundering!?
Om det bara blir en allsvenska tills nästa säsong, så undrar jag om Rögle kommer få någon plats i den serien.
I nuläget platsar vi inte där i alla fall....

/Addemaan

Nicke: - Det hörde jag inte. Men jag har full förståelse för deras frustration, sa han till Rooth efter matchen. Kolla hd.se för referatet.

Knappast, han hörde nog mycket väl vad som skanderades...

Nicke: jaså ,ja då har han ju fått något att fundera på.

stake: Waltin vet nog vad vi supportrar tycker om honom och systemet. Det var ca 100 RBK supportrar som skrek "avgå Waltin" under hela tredje perioden underdagens match.

Var finns kompetensen?
Fiasko är väl ett rätt svagt ord att använda nu, men man kan ju bara undra var finns kompetensen.
Vad det gäller Mats Walltin så kan jag bara komma fram till att han exprimenterar med något som uppenbarligen inte funkat på högre nivå heller.Synd bara att det blev på vårt kära Rögles bekostnad.Byt spel system eller bryt ditt kontrakt, hur du än gör så får du bära en del av hundhuvudet.

Styrelsen!!!
Var finns killarna som vet vad hockey handlar om. (ex.Mats Lööv)
Just det, han fick gå ja... eller hur var det med det.
Jan-Peter Pärsson??? Hur tänker du/ni?
Vi tappar lirare som jacke och Nordqvist, visst deras ersättare är kanske inga dåliga lirare, men när dom blir skadade (inte bara nyförvärven)till höger och vänster, vi tappar mark i serien och ändå INTE förstärker förrän när det är 3 matcher kvar kan man ju undra än en gång, Var finns kompetensen.
Ja vet att klubben satsar långsiktigt, men som trogen supporter börjar man tröttna på att aldrig se tendens till satsning för eliten.
Något borde nog göras, och som någon så klokt skrev i ett tidigare inlägg, så borde nog styrelsen med Pärsson i spetsen ställa sin plats till förfogande.
Länge leve Rögle 2-3 system
Palle

nu måste vi göra något
här sitter vi supportrar och skriver om vår besvikelse, och ilska och vad som måste göras osv.och det ska vi ju så klart göra.men jag e helt övertygad om att dom som verkligen skulle läst detta och förstå hur vi känner dvs.styrelsen ,waltin och även spelarna har inte en blekaste om vad det står här.vi måste få dom att fatta detta.någon som har något vettigt förslag om hur detta ska gå till?

Sv: Here we go!
fja: Favoritskap är ju kanske inte lätt att hantera jämt heller...

Joinzzon: Möjligtivs de bästa spelarna vi har haft men inte det bästa laget och hockey är ett lag spel

Sv: Tråkigt!
Jag är ganska nöjd att det inte är jag som ska sitta och städa bort inlägg efter inlägg ikväll, i morgon och dagarna därefter.

Välkomna alla surmagar. Får jag bara fråga var ni varit de senaste dagarna?
Visst är det härligt att kunna få utlopp för sin frustration i en gästbok?

Sv: Sporten på SVT
För er som inte såg det... kolla läken nedan.

Sv: Elitkommitté???
Jag tycker att ni skall hylla Waltin för att ha gjort detta möjligt för oss
TUSEN TACK!!!!

Sporten på SVT
Nu visades Rögle matchen på sporten, typiskt att dom visar när vi förlorar

Godnatt!!
Godnatt! Vi ses nästa år!!!!!

Sv: Tråkigt!
Leet: Vi är precis så bra som tabellen visar. Bättre än bottenlagen och sämre än topplagen. Det är det som är så bra med en tabell. Hur kan vi då enligt dig vara sämst????

stig: Det är kanske ett problem, att Waltin får som han vill. Har för mig att han fick fria händer att värva de spelarna som han ville och vill. Och de har vi ju sätt hur det gick.

Tror inte JPP säger emot Waltin, om det någonsin har hänt???
För hur mycket hockey kunnande har herr skinka egentligen?

Weezer:
Tycker att det känns lite patetiskt att många är så djävla naiva att bara det kommer nya spelare typ Näsvall så ordnar allt upp sig.Så enkelt fungerar inte hockeyn idag.Lagbygge är kanske det viktigaste incitamentet under en lång serie.Så vitt jag vet är det svårt att värva ihop en framgång,men det är Waltins uppgift att skapa detta lagbygge.JP utför bara det som säkert Waltin vill ha till laget.

Framtiden
Är alltid lätt att så här i efterhand säga att styrelsen gjorde fel som anställde Waltin som tränare. Tror nog att de flesta inklusive undertecknad trodde att det skulle fungera bra men så blev det ju inte.

Enligt min mening så är det Waltin själv i egenskap av tränare som bär huvudansvaret för det sportsliga resultatet. Han kan ju inte heller klaga på förutsättningarna. Han fick själv vara med och välja vilka spelare som skulle värvas till laget inför den här säsongen och bygga upp det enligt hur hans spelsystem var tänkt att fungera. Utan att överdriva så kan man nog lugnt påstå att detta är årets fiasko i svensk ishockey. Ett lag som enligt de flesta borde vinna eller absolut som sämst komma tvåa i södra allsvenskan missar att kvalificera sig till SA. Nu är det upp till styrelsen att fatta de beslut som behövs inför framtiden. Eftersom vi ändå hamnat i kvalserien och tyvärr få lär ha kvar Waltin och hans torpedhockey resten av säsongen så tycker jag att man borde göra följande:

1. Nu när vi ändå hamnat i fortsättningsserien så tycker jag att man lika bra kan ge ungdomarna chansen. Låt lovande spelare i J20 prova på spel i A-laget.

2. Planera för en framtid efter Waltin. Kan vara svårt eftersom man inte vet om man lyckas bli av med honom till nästa säsong eller inte men känns inte lönt att satsa något förrän vi fått en ny tränare.

Det absolut bästa vore om Waltin tog sitt förnuft till fånga och själv bröt kontraktet så snart som möjligt men annars så får man i varje fall hoppas att detta är sista säsongen någonsin som det spelas torpedhockey i Rögle.

Tråkigt!
Synn att vi inte vart bättre än såhär. Att bli favoriter inför säsongen vart nog för hård press på Rögle. Rent ut sagt ska vi vara glada att vi inte kom bland dem sista för vi var fan inte mycket bättre på isen än bottenlagen. På pappret kanske det bästa men på isen det sämsta. Årets spelare kan bara tacka sig själva för vad dem har ställt till med.
Var väll lika bra att dem torska så dem inte skämer ut sig i resten av landet, räcker med södra allsvenskan.

Sv: Styrelsen
jaha gott folk,då var rögles största fiasko genom tiderna ett faktum.
nu får vi "se fram emot" matcher mot arboga ,nybro och såna höjdarlag,med ett publiksnitt på 400 pers i hallen.fy fan vilket drag det blir.nej ,det e bara till att försöka fatta att säsongen e över.nu får vi försöka ta nya friska tag i september 2004.

Boxplay
Säga vad man vill om matchen men vi har tydligen varit jävligt bra i boxplay idag! Inga insläpta mål i den spelformen. Alltid något!!!! Växjö hade ju endå ett antal försök......

bjärebo: Jag håller med J.P Pärsson ska fortsätta skära skinka och ge fan i saker som han inte klarar av. Flytta han till marknadgruppen omedelbart. Undrar varför PL sparkades? Efter en bra säsong ifjol byter man tränare och spelsystem och släpper spelare till andra föreningar vind för våg. Varför inte bygga vidare på det som var bra ifjol. Allting är JP Pärssons fel, HAN KAN INTE HOCKEY. Var är Lööw? Var är den röda tråden i föreningen? FY FAN hoppas jag slipper se JP i hallen.

stig: Håller fullständigt med om att Svensson är åt helvete överskattad.Hans prat om attityd,den så kallade blicken är bara skitsnack.Han ska vara ett föredöme och har presterat långt under godkänt liksom många andra.
Vi är nog många som minns Elvis slit under finnsäsongen.Där kan man snacka om ledare !

Sv: Skinkhandlar-hockey
Weezer: Helt rätt , men de borde göra mera än så , de borde lämna sina poster för dem har inget hjärta för klubben .

har tappat sugen helt nu.. oj vad mycket publik rbk kommer att tappa..

Skinkhandlar-hockey
Nu är för min del måttet rågat och jag anser inte att vi supporters skall tåla mer.Det är bara att vi öppet visar vårt missnöje angående årets totala fiasko.Vi är en stor del av det kapital klubben lever av och vi har alla rätt att ställa krav.Låt inte inkompetenta företagare dra vårt klubbmärke i dyn !
Lars Jersmyr samt sportkommité och tränare skall rannsaka sig själva och det resultat som presterats.

stig: Visst håller med dig om att det finns spelare som borde uträttat mera, men tror inte d kommer till sin rätt i detta förbannade spelsystem!!!

Waltin
Varför skulle vi få dig som tränare ? Du har kommit hit med ditt jävla skitsystem ner till skåne , du har ju för fan fördärvat ett bra lag bara på några veckor . Du skulle jävla avgå på egen begäran , VI I RÖGLE VILL INTE HA DIG

juga: Jag tycker det finns EN i styrelsen som bär ansvar för detta och det är värvnings ansvarig J.P Pärsson, samt att M.W INTE är rätt tränare för rögle. Rögle skulle haft en tränare av typen Harald Lückner istället tror jag. Tycker faktiskt inte lej ska ta skiten, visst är han ordförande och sitter högst upp, men tycker ändå han kämpar stenhårt för både klubben och fansen. Fy F_N för fortsättningsserien...........*suck*

Mindreader:

En sak tycker jag är fantastiskt av alla Rögle fans, ni skäller bara på Waltin.Det finns spelare i Rögle typ Pelle Svensson,Hermansson,Stark som får så djävla mycket istid och ändå inte presterar särskilt mycket varje match.Själv tycker jag Pelle Svensson borde sitta på läktaren för det är den sämsta ledaren jag nånsin sett på en is.Det som Waltin gjort fel är att han låter samma gamla spelare spela hela tiden,han skapar ingen konkurrens i laget.Bekväma spelare brukar inte prestera.Låt hungriga spelare få mer istid typ Hall,Foppa,Tano och även Skugge.Jag lovar dom skulle köra om dom bara fick göra misstag utan att bli borttagna om dom gör ett misstag,det skulle även etablerade spelare må bra av under en säsong.Att få känna av att det brinner i arslet och att även jag måste slita skiten ur mig.Där har Waltin gjort fel och visat en feghet som jag inte trodde han hade 08-an.Han är trots allt ansvarig men man måste ha en balanserad kritik och se till att laget med kapten Svensson,Herman,Stoffe,Arla borde fan ha uträttat betydligt mer.

Sv: 6-2 slut
Bafucin: Mörkt?? kolsvart skulle jag vilja kalla det

Waltin V/S Bäckman
En lite sak till bara, I matchen mot västerås så dominerade verkligen Rögle hela första perioden, sen visade Bäckman vilken klasstränare han är, hela Vik´s spel ändrades mellan första och andra perioden, det blev mindre ytor för att inte säga obefintliga för våra "sjunkbomber" det blev tightare överallt och faktum var att Vik var väl värda att vinna redan under ordinarie tid, det kallar jag taktisk triumf av en tränare, Vad gjorde vår vän Waltin??? som vanligt inte ett skit, skulle varit kul att veta vad Pelle och Waltin stod och bråkade om mitt under en match för någon match sen???

Sv: 6-2 slut
Kom igen nu Röglefans, det är inte slut än även om det börjar se ganska mörkt ut för er.

6-2 slut
Go natt RBK

TACK O hej

iNTE MÅNGA I DAGENS röGLE SOM VISAR hjärta!!!!!!

Mindreader: Äntligen en tvillingsjäl. Kul att kunna glädjas över nogot en sån här dyster kväll. Håller med till 100%. Du har tom rätt i att lööv förkastade torpedskiten. Han brände sig på LFN, det fick räcka...

Styrelsen
Med en styrelse som helt saknar ambitioner och som egentligen skiter i om vi går till SA eller ej så tror jag att det bästa för tillfället är att det gick som det gjorde . Det vill säga att vi missade SA , vi har ju fortfarande en mikroskopisk chans att få spela playoff . Jag vill också säga att jag tycker att hela Rögles styrelse borde ställa sina platser till förfogande , dem har ju redan visat att de totalt skiter i både Rögle och oss supporters och alla sponsorer .

Schnurrbein: Hoppas verkligen att styrelsen kan visa att dom har gjort fel och försöka återvinna fansens förtroende, jag tycker att publiken har ställt upp i år, det har varit ett hyfsat snitt fast att det har varit katastrof spel. Sen när publiken väl visar sitt missnöje med burop, då ska klacken försöka överösta hela sittplats och merparten av ståplats, varför visar inte klacken sitt missnöje? för dom kan väl knappast vara nöjda?? eller är det så illa ställt med hockeykunnandet i klacken? det har jag svårt att tro...

Ryktet säger att Mats Lööv kaserade hela iden med torpedhockey redan innan säsongen, om det är sant ska jag låta vara osagt.

Men nu krävs Handling och det måste vara drastiska saker som sker under juluppehållet. Sportkommiten kan börja se sig om efter någon som kan hockey på sina fem fingrar, bara för att man kan slänga in lite pengar och sponsra, har man inte i en sportkommite att göra!!!! Det finns massor av grymt bra tränare utomlands som gärna skulle vilja komma till sverige, och det skulle vara en mindre lönekostnad för tränare än vad vi har idag.

Ta hit McEvan igen, det är fan i mig en av dom bästa tränarna som har varit i Rögle, Waltin hamnar på samma lista som Nyström och Niemi....

Joinzzon: Med dom backarna??? Nu har du väl ändå käkat flugsvamp, Falsk marknadsföring är precis vad det är!!

« · 348357 · »