1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27190 inlägg · 5186 ämnen
« · 348547 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

MYCKET BRA STIL I LAGET
VI i klacken stöttar alltid Rögle i med och motgång,,vet ej om ni hört det på matcherna men det gör vi.
Vi älskar rögle över allt annat,,,och vi skriker bara det vi tror är bäst för Rögles del..
Så kom igen nu,,,vi ska inte vara emot varandra,,,vi ska stötta rögle istället..

Älska Rögle

Sv: Mycket dålig stil klacken!
Thomas17Srsen: Blev lite fel, skall vara Klacken, skall verkligen be Waltin om ursäkt, men så mycket STAKE finns nog inte,bland personerna i klacken.

JAN

poppe:

vilken torped hockey vad är det för något.

OBS! Undvik tomma rader i era inlägg!!!
*grrr* varför skall man vara moderator när ingen lyssnar... *suck*

Thomas17Srsen:

Vet ej om du är onykter eller vad som är fel,,,

Men vi stöttar alltid Rögle i med och motgång...

Kom på matcherna så ska du få se

VI älskar rögle

Stardust03:

Varför ska vi stötta tränaren ???

Har du sett hans underbara torpedhockey,,,,

Så fantastiskt det är,,, det är en fröjd och se dom spela,,,ingen vet vad dom ska göra på isen.....

Är inte det tränarens fel,, när inte spelarna vet vad dom ska göra på isen.......

Stardust03: Håller fullständigt med dig.Klacken skall verkligen på
Waltin om ursäkt, men så mycket STAKE finns nog inte i klacken.

JAN

Sv: Bortaspelet
Thomas17Srsen: Jag skulle tänka mig att han syftar på hur spelet har sett ut, med tanke på att det inte finns någon stabillitet i laget, och inget lugn, får vi ett mål i Rumpan, så blir det panikhockey, med andra ord den harmoni som Melin skapade åt oss, är helt och hållet borta, Eller som Jacke uttyckte det, får vi några mål mot oss, kör vi bara på för vi har ett lugn i laget....sagt förra säsongen

Thomas17Srsen:

Jag undrar om du har sett någon match överhuvudtaget i år!!!!!!!!!

Kan du jämnföra det med förra året!!!!!!!!

Vilken är skillnaden?????????

Visst dom har sämre lag,,,,,,, men så fort dom släpper in ett mål,, så stressar dom så jäkla mycket med att göra ett mål,, så sdom släpper till bakåt istället,,,,, förra året kunde dom ligga under med 2mål och ändå ta det lungt och kanske göra två mål framåt istället för att släppa in 3 mål bakåt...

Förstår du?????????????

ÄLSKA RÖGLE

Mycket dålig stil klacken!
Tycker att det som hördes från klacken igår är det sämsta jag varit med om. Vadå avgå Waltin, är väl inte han som gör jobbet på isen. Spelarna gjorde ju inte alls sitt jobb och så skyller ni enbart det på Waltin.

F-n kan ni inget om hockey eller, så otroligt lätt att skylla det på tränaren när det går trögt. Det kan ju aldrig vara spelarna som inte spelar sin bästa hockey.

I matchen mot Halmstad som är minst lika bra som Växjö körde Rögle över dom med sin fina anfallshockey och det tack vare Waltin. Nu igår var det som att spelarna helt lämnat sin spelglädje och vilja hemma i Ängelholm.

Hoppas verkligen att ni ber Waltin om ursäkt för inte ska han ta på sig hela skulden.

Patetiskt säger jag bara. Ni ska kalla er en klack som stöttar alltid laget men inte alltid tränaren, väldigt märkligt!

Allmän vädjan: Undvik att göra en massa tomma rader i era inlägg.
Det blir bara besvärligt för folk att skrolla genom gästboken.

poppe: Skulle vara väldigt trevligt att höra hur du formulerar begreppet, att det finns inget lugn i laget sedan Waltin tog över!!!!!
För den mening du har skrivit, säger inte så mycket.
Eller det är bara ett uttryck som du slänger ur dig, för att du inte kan komma på något bättre????????????????

JAN

Nils:

Helt rätt

Det är så "jävla" dålig rent ut sagt

Det finns ju inget lugn i laget nu längre sedan Waltin tagit över

ÄLSKA RÖGLE

Sv: AVGÅ WALTIN
Mindreader:

ja det var väl bara två års kontrakt med Waltin .....

Vet ej hur vi ska lösa det här.....

vet bara att jag ÄLSKAR RÖGLE och vill bara deras bästa

ÄLSKA RÖGLE

Mindreader: Varför inte??

Bortaspelet
Rögle har endast tagit 17 av 45 möjliga poäng på bortaplan denna säsongen. Det är ju katastrofalt dåligt.

havsmussla: 2 år är väl kontraktet på?? det hoppas jag iaf, sen om du är nöjd med att sett rolig hockey i 10 % av matcherna, det är inte jag iaf. Men eftersom alla är så förbannat missnöjda med spelarna, så kanske vi borde sparka dom alla, och värva ett helt nytt lag inför nästa säsong.

havsmussla:

Jag vet inte om du kollat på Rögle denna säsong,, men det verkar ju inte som det i alla fall,, när du säger att dom spelat drömhockey när dom spelat bra..

Kommer du ihåg förra säsongen vilket lugn det var i laget hela tiden,, även fast dom låg under var det alltid samma lugn i laget,,,,
Detta året är det helt annorlunga,, det räcker med att dom släpper in ett mål så tappar dom allt.

jag kan hålla med dig om att spelarna inte visar någon figting överhuvudtaget,,, men jag tycker ju att det är tränarens sak att kunna motivera spelarna så pass så dom vill spela och vinna matcherna...

Jag kan också hålla med om att det blir jäkligt dyrt om dom ska sparka Waltin.. det blir ju lite som HIF syndromet,,,
Men jag undrar om det inte blir dyrare att missa superallsvenskan hela tiden..

havsmussla: Tack för ditt inlägg, kul att det är någon som har en förnuftig inställning, inte många i gästboken som har det. tyvärr.

JAN

poppe: okej, så du tror det blir bättre om vi betalar walltin i 2år till, och betalar ännu en tränare utöver honom? walltin har kontrakt med Rögle i 3 år. Jag tror det skulle vara bättre att lägga pengarna på nya spelare istället för att betala 2 huvudtränare. Det fungerar inte att byta tränare hela tiden, då finner man aldrig någon stabilitet. Jag anser att det är spelarna som inte har någon överhuvudtaget figtingspirit, NÄR det går dåligt vill säga. För när det väl fungerat för Rögle, har hockeyn varit otroligt rolig att kolla på...

nek97raj: Jo det finns det. Lagen som placerar sig 1 och 2 i fortsättningsserien, kommer att få spela play off mot super-allsvenska lag i 1 sta play off omgången. 4 lag från fortsättnings-allsvenskan och 4 lag från super-allsvenskan möts i 1 sta plat-off omgången. Segrarna från 1 sta omgången 4 lag går vidare, möts i playoff 2, där dom 2 segrarna går in i kvalserien. Lagen från super-allsvenskan, gäller placeringarna 3-6. Lag 1 och 2 i super-allsvenskan går direkt till kvalserien, där dom lag 11 och 12 i elitserien tillsluter, alltså handlar det om 6 lag i kvalserien, där dom lag som placerar sig etta och två spelar i elitserien. 2004/05

JAN

Mindreader:

Tack så mycket

Men nu måste vi verkligen visa att vi älskar vårt kära Rögle

Så kom och heja fram vårt lag

ÄLSKA RÖGLE

Thomas17Srsen: Detta är ett FRITT forum, där Poppe för säga vad han vill så länge det inte är person angrepp, så sluta du att säga att vi ska sluta med våra åsikter

Thomas17Srsen:

Jo det är väl klart att om rögles ledning har förtroende så skall han ju inte avgå,,
Men man är ju bara så grymt besviken på dagens Rögle

ÄLSKA RÖGLE

nek97raj:
Jo det är klart att det finns en bakväg,,, men det är ju den svåra vägen och vårt kära rögle borde gått till superallsvenskan,,, men nu tar vi nya tag,,, och kanske men bara kanske kan vi ju ta bakvägen till kvalserien

ÄLSKA RÖGLE

poppe: Waltin skall inte avgå, för att supportrarna vill det, om han skall avgå så skall det bero på att RBK-styrelsen vill det, och inget annat.
Så sluta och trada om Waltins avgång, så länge han har ledningens förtroende.

JAN

poppe: Finns det inte en bakväg till kvalserien? Via kval mot lag 5 & 6 i SA?

AVGÅ WALTIN
Nu måste det vara slut med det här tramset!!!!!
Rögle måste ta tag i allt igen,, även om Mats Waltin lyckades andra och tredje säsongen i Djurgården är jag mycket mycket tveksam till en andra säsong med hans hockey filosofi.

Sluta spela torpedhockey,,,, låt spelarna spela den hockeyn dom vill spela,,,, Jag tycker personligen inte att en tränare bara ska kunna gå in i ett lag och ändra spelsystemet på dettta sätt,,,LÅT SPELARNA VÄLJA VILKET SYSTEM SOM SKALL SPELAS.

Sparka nu Waltin,, eller ge honom en andra chans fast då kan han inte fortsätta med den här bedrövliga torpedhockeyn,,, i och för sig är det ju även spelarnas ansvar,, men om man kollar på isen så verkar det ju som att ingen Rögle spelare har någon som helst aning om vad dom ska göra.

Men man ska även komma ihåg att även om dom nu missar superallsvenskan, så måste vi supportrar stödja vår älskade klubb
Så till alla er som skiter i att komma bara för dom förlorar,,, kom tillbaka till ishallen nu!!! För det är ju nu som vi behövs,,, vi måste sjunga fram vårt lag,, ÄLSKA RÖGLE,,, trots att detta blir en mellansäsong,,, så kom igen nu och stötta vårt underbara Rögle

Kom på söndag till ishallen och stötta Rögle

TVÅ VAL.....
Först av allt vill jag poängtera att jag har all respekt för Mats Waltins hockeykunnande!

Som jag ser det har han två val:

1. Stannar kvar som tränare, men ändrar spelsystemet inför det nya året. Tillbaks med det klassiska spelet med två backar, en center och två forwards. Jag är övertygad om att han hade kunnat leda vårt grönvita lag till framgångar med detta spelsystem!!

2. Vill han köra vidare på detta sätt, vill jag och många andra med mig att han rannsakar sig själv och tar det förnuftiga beslutet att avgå!

Även om vi skulle lyckas med detta spelsystemet vi har idag är frågan om vi vill ha det kvar. Min personliga åsikt är att jag vill se offensiv hockey med ett snabbt spel! Den enda roliga matchen jag sett i år var senast mot Halmstad hemma, men det berodde inte på fartfylld/offensiv hockey, utan på en bra stämmning i hallen!

Jag klandrar inte spelarna för att det inte har gått så bra, de gör så gott de kan. Men vill inte Mats Waltin ändra något är det lika bra att gå skilda vägar. Lyssna på oss supportrar, det är väl vi som är ryggraden i föreningen???

Ni reser er
Jag kan aldrig glädjas över andras olyckor.Utan istället gläds jag av lyckan till det andra laget.Vist det är många som tycker att det är lika gått åt er att ni har hamnat i denna sitration. Men ni har alltid varit en stor klack å ni har många goa ramsor å en del mindra bra.bryt nu ihop o sen res på er å säg.Vi ska stötta laget var de en befinner sig i tabellen.Tror spelare å ledare tycker det känns bättre än att bara få skit.

Sv: Till Rögles-styrelse.(Gäller begåvnings-reserven)
Mindreader: Varför jag tror torped-hockeyn kommer att fungera nästa säsong. Därför att Mats Waltin hade samma problem med torped-hockeyn i Djurgården första säsongen. Men 2 och 3 dje säsongen fungerade det, och resulterade i 2 SM GULD.
Tar alltid tid att spela in ett komplicerat system, som jag personligen tycker att 1.2.2 systemet är.

JAN

Sv: Detta skulle inte behövt hänt...
Svensson: jo det går förstå att de inte är bättre i ¨år jämfört ,ed i fjol tyvärr///fille

Sv: Till Rögles-styrelse.(Gäller begåvnings-reserven)
Thomas17Srsen: Jag står inte i klacken, jag hatar ingen, jag tillhör definitiv inte begåvningsreserven, däremot tror jag att jag ingår i den lilla skaran som anser att Waltin bör avgå, och som det känns är det en hel del, upp mot en 70-75 % av publiken anser att han har misslyckats helt och hållet, och därför bör avgå. Vad får dig att tro att det ska bli bättre nästa säsong med torpedhockeyn? Waltin var med och byggde laget från första början.

Försöka se något positivt en dags som denna är inte lätt...

Schnurrbein: ge fan i och knäll på allt som e dåligt...fattar ni inte att dagens rögle inte här bättre....det går ju inte och ha ett lag som håller en medelängd på 1,70....sen att det är MW:s fel det är det absolut inte det är ju spelarna som inte visar hjärta o kyla i sina avslut....men nu krossar vi örebro på fredag//SE DET POSITIVT//Fille

Till Rögles-styrelse.(Gäller begåvnings-reserven)
Finns en hel del element i AIA klacken som tillhör begåvnings-reserven,
är samma element som står i Kärnans klack på Olympia under HIF, s matcher och skränar och är prinicip hel-bombade.
För ett antal år sedan lyckades dessa begåvnings-handikappade, HIF, styrelse att vika ner sig och sparka Nanne Bergstrand, vilket inte förvånade mig att styrelsen gjorde, för HIF har alltid varit och kommer alltid att förbli en PAJAS-klubb.
Skulle Rögles styrelse vika ner sig och ge efter, när det gäller Mats Waltins vara eller icke vara, skulle jag bli mycket förvånad och besviken. Vill också framhäva att AIA KLacken är ok, frånsett dessa element.
Allt jag skriver i denna gästbok, står jag för. Efersom många förmodligen retar upp sig på detta inlägg, och kommer att spy galla, så finns det risk att moderatorna tar bort detta inlägg.
Därför ber jag Belix och dom andra som sysslar med gästboken att låta det stå kvar.

Hälsningar
Jan.

PS. Som jag skrev i ett tidigare inlägg, så är nästa säsong mycket viktigare, för Rögle och dess framtid, när serie-systemet skall göras om, då är det mycket bättre att ha ett slagkraftigt lag då, ta därför denna säsong som en uppbyggnads-säsong och låt Mats Waltin arbeta i lugn och ro.
Ytterliga en gång till styrelsen. GE INTE EFTER FÖRBEGÅVNINGS_RESERVEN

Svensson: En ledningsfråga helt klart!

Sv: Har besvikelsen lagt sig?
Mindreader: Jag ställer migg 100%-igt bakom dina åsikter. Finns ingen anledning att skriva samma sak 2 ggr. Waltin bör ha självkritik nog att packa väskan. Säsongen är förlorad, börja bygga för nästa år redan nu. Upp med 2 j-backar och börja spela hockey igen. Försök knyta upp Näsvall även för nästa säsong, han är grym!!!

Sv: Har besvikelsen lagt sig?
Mindreader: Jag håller helt och hållet med, vill dock tillägga att jag inte förstår ledningens inställning "det gör inget om vi inte når SA". Ekonomiskt sett lär ju värvningar tidigare kanske betalt sig själva - publikt sett lär ju skillnaden bli enorm. Nästa säsong vill man ju gärna veta vad styrelsen har för mål innan man betalar dyra säsongskort - dom blir ju inte billigare med åren, trots konstig målsättning o märkliga värvningar.

Fram med det gamla Rögle, med fart under skridskorna o ett system som alla förstår.

Detta skulle inte behövt hänt...
Så här skulle det aldrig behövt bli....
Och då tänker jag inte på förlusten igår...

Om man hade hållt ledningen i alla matcher som man tappat så
skulle SA platsen aldrig vara i fara....

Halmstad - 4p
Västerås - 2p
Växjö - 2 p
Troja - 2p
Oskarshamn - 1p
Mörrum - 1p

Hade man knutit till i dessa matcherna så hade man haft ytterliggare 12 poäng och därmet lett serien....

Sorgligt men sant!!

Sv: RBK på dekis
Missnöjd: God jul på dej själv.
Oavsett om du kallar dej Raven eller Missnöjd så är ditt budskap framfört nu - ett antal gånger.

Har besvikelsen lagt sig?
Godmorgon på Er mina kära Rögle vänner!

När jag vaknade i morse, gjorde jag som vanligt, fixade mitt kaffe och hämtade tidningen, skulle precis slå upp sporten när jag kom på att, varför skulle jag göra det? varför plåga sig själv genom att läsa om skiten ytterligare en gång, varför ta del av någon annans analys om vad som har gått fel i matchen ännu en gång??
Jag har ju min analys av säsongen helt klar redan, en av dom sämsta på många år, men frågan vi alla måste ställa oss är ju varför det har blivit så här?

Faktum är att det går inte att sätta fingert på vad det är som har gått fel, är det Waltins fel? eller en okunnig sportkommité? eller är det laget som helt enkelt är för dåligt tränat? eller är det spelarna som är bedrövligt dåliga? eller bottnar allt i spelsystemet?

Om vi börjar från början, Waltin har varit med och bestämt vilka spelare som skulle värvas, redan där har han fått mer att säga till om än vad många andra tränare får, dom flesta brukar få anpassa spelsystem efter materialet.
Sportkommiten har helt och hållet lyssnat på vad Waltin har sagt, det vitjar om okunnighet att inte våga ifrågasätta vissa saker som har skett under säsongen ( det kanske har avhandlats internt, har inte en aning)
Träningen kan oxå diskuteras fram och tillbaka om vad som är rätt eller fel, jag kan tycka att med så många nya saker skulle man kanske satsat på fler träningsmatcher??

Spelarna har verkligen inte levt upp till förväntningarna, den som verkligen har imponerat på mig är faktiskt den jag trodde minst på, Pettersson, han startade säsongen stabilt och ökat för varje match, men det är inte nyförvärven man ska ifrågasätta här och nu, det måste ju vara hur så många av våra gamla spelare kan ha sänkt sig så mycket under denna säsongen? Det kan ju inte vara ålderskrämpor på Lindén, Arla, Herman med många fler.

Spelsystemet har inte varit så himla bra (dagens understatment), det har varit förbannat dåligt hela säsongen, men när vi lyckats att vinna ett par matcher i rad mot Troja och Mörrum har vi helt plösligt varit "på G", men mot dom bättre lagen har det gått käpprätt åt helvete faktiskt.
Det känns lite som att Torpedehockey kom och försvann tämligen fort, den gjorde ingen succé någonstans, att hänvisa till Djurgårdens sm-guld håller inte, med dom spelarna var det svårare att missa det, än att ösa beröm över systemet. Det har provats i landslaget och hur det gick vet vi ju alla.

Så kontentan är att det har varit en riktigt dålig säsong för oss, på alla sätt och vis, Ett spelsystem som inte funkat, har faktiskt inte sett något sämre på många år, känns som att Nyströms filosofi var bättre, En tränare som sätter sig själv högre än laget och gnäller på spelarna efter varje förlust, han kanske skulle söka anledningen till att det blir kollektiva kollapser i varannan match. En sportkommité som har misslyckats totalt, Den är ju ytterst ansvarig för fiaskot, och den har inte visat någon handlingskraft på hela säsongen, andra lag har förstärkt sina lag i kampen om fjärdeplatsen, men inte vi, varför gjorde vi inte det? Att Näsvall kom, det känns som det kvittar nu, det var endast 3 matcher kvar, nu är det bara 2, sen lär han försvinna igen, att laget behövde förstärkningar kan ju inte ha passerat obemärkt för sporkommitén?

Många spelare har ju faktiskt blivit sämre i år, varför då? är det spelsystemet eller något annat?, Jag tror faktiskt att stor del ligger i sjunkbombshockeyn, många spelare har sett vilse ut, och ingen glädje på isen.

Det här blev längre än nödvändigt, men MIN åsikt är att det hela bottnar i spelsystemet, det funkar helt enkelt inte, vi har ett bra lag på papret, iaf offensivt, defensiven skulle må jäkligt bra av ett par backar av klass, och ett hederligt klassiskt spelsystem, Waltin bör faktiskt ställa sin plats till förfogande omgående och låta någon annan ta över redan nu, så att det blir lite ordning på spelet efter juluppehållet.

Sv: Vem är det som ska skämmas Mats Waltin ?
aiastellan: Nu tycker jag att styrelsen ska snabbt som fan diskutera Rögles framtid dvs efter jul. Jag som supporter vill ha info direkt. Jag tror givitvis inte att styrelsen med vilje har struntat i att förstärka tidigare det måste varit andra skäl. (Hoppas jag) Låt laget och vi supportrar få en julklapp av styrelsen, värva ett par bra backar.

Mvh/Lasse Rittbring

RBK på dekis
Vill hälsa alla Rögle fans välkomna till Sannarps ishall efter jul.

Hoppas på ett par rigktigt bra matcher i fortsättnings Allsvenskan efter jul.

Jag önskar er en GOD JUL och GOTT NYTT ÅR.

Vi ses i Halmstad

Vem är det som ska skämmas Mats Waltin ?
Att läsa i tidningen gör mej både arg och besviken. Mats W varför säga så ? Jag skäms över mina spelare. NU tar jag dina ord:-Jag har inte lust att ens kommentera det.
Röglepubliken har inte haft fel. Denna publik har insett att detta håller inte ! Hade inte våran tränare hetat Mats Waltin tror inte jag tränarplatsen hade varit vikt åt honom. Nu är det försent Rögle...
En oerhört ledsen Stellan.

"Mats Waltins mopeder vi vet ju vart de leder".

Sv: Ta det lugnt.
sunken: Vidare vill jag till mitt eget inlägg tillägga att Waltin inte på något sätt är en dålig människa. Han skall ha ALL RESPEKT för att ha fört djurgården till 2 SM-guld. Hans hockey har inte passat rögle bara. Men vissa j-vla inlägg som skrivs på sidan om Waltin är så TOTALT jävla befriade från IQ för att inte säga rent utsagt äckliga att man blir mörkrädd! Skärpning..... Jag sympatiserar inte med det system Waltin har byggt. Det är min synpunkt och den står jag vid.

Nu får vi ta och spela för hedern dessa sista två matcher, sen måste det börja nystas i vad det är som har gått fel, och varför denna höst. Att urskilningslöst sparka allt är knappast rätt väg att följa, men inte heller att sitta still. Även om jag har mina lösningar på problemen, så är det just mina, och kanske inte heller de rätta.

Men oavsett faktumet att vi har gjort ett magplask, och jag förlorat säkra pengar på mitt tips att vi skulle spela i Superallsvenskan efter jul. Jag älskar fortfarande Rögle!

Sv: Presskonferensen
buck: Kul att få lyssna på den... O.E ngt att jobba med framöver tycker jag! ; )

Kul också att man hör hur Rooth ställer frågor och kommenterar...

HasseT: FY FAN VILKET FIASKO!!! O du hasse.., tror du vi går till ES om vi har Waltin kvar då? Jag skämdes över att ha åkt 16,8 j-vla mil för att bli utskrattad av Växjö! Var e alla överpossitiva drömmare nu!!? "Fan va ni e negativa, klart att vi går till SA" o "Sluta gnälla. Fattar ni inte att spelarna går in o läser här och era inlägg gör ju dem ledsna". VAKNA UPP OCH INSE ATT VI INTE BARA MISSAT SA; VI HAR ÄVEN BLIVIT FÖRNEDRADE AV VÄXJÖ!! Vi har duktiga spelare i laget MEN WALTINS FÖRBANNADE TORPEDHOCKEY FUNKAR BEVISLIGEN INTE I RÖGLE! Punkt..

Självklart är inte säsongen över. Kanske gör vi en Arboga och reser oss från botten till toppen.

« · 348547 · »