Idag skriver KVP följande: "Mats Waltins Rögle är den största floppen i alla allsvenskor som finns" Jag är beredd att hålla med .. tyvärr. Men Waltin har HELA styrelsen och spelarnas förtroende enligt lej på radion alldeles nyss.......
Nu blev det inget SA i år!! Så nu tycker jag att vi ska lägga mer tid på andra hållet istället! Se nu till att vi bler 5 så vi får bonus! Jag tror att det bler roligare hockey nu i playoff... För rögle har ju inte haft tur i år alls... många skader m.m Vi kan inte alltid har tur!! Nästa år bler det kanske vår tur.. =) Går upp till SA nu är inget bra för rögle som det ser ut nu! [tyvär]
Så nu har rögle ingen pres på sig vilket kan göra att dom får bättre självförrtoade... m.m i playoff och framöver... Det finns lag som har gått hela den vägen till kvalserigen...
Sen så ska INTE Mats Waltin alls avgår! Det finns bara ett problem de är att laget kan inte spela i hopp bara, så är det.... Jag vet ingen vill förlora och det gäller även waltin och spelarna!!!
Jag se ifram i mot playoff! Finns bara ett lag RÖGLE!
10 som ville sjunga i går...ni andra stod och håll käften, va fan é de? sjung och stötta för fan, Pinsamt uselt, vi va fler än förra gången (fredagsmatchen) och ändå låter det som om där é 10-15 eldsjälar som aldrig ger upp
Vad det gäller avstängningarna för de halländska förmågorna igår kan jag inte ge annat än mitt stöd - vad vissa personer kom med igår här var inget annat än ett bevis på att de hade internetuppkopplingar och väldigt lite att delge världen.
Det var inte frågan om att tysta någon kritisk röst, utan om att plocka bort dravel - och i det långa loppet även sådant som skadar anseendet för Hammers-supportrar.
Så ska det skickas hat-mejl ska det göras det till mig också.
/Björn - moderator för gästboken med 29 inlägg och en röd banner.
Om det nu är någon som inte har något bätter för sig starx efter 13 så kommer man i nämnda program i radio Kristianstad snacka om rögle, och supporetrs åsikt kommer att höras fick jag reda på...
Thomas17Srsen: Tack för klargörandet om "bakvägen" till kvalserien! Jag håller då tummarna för att Rögle kan ta denna snåriga väg. Det är väl dock inte helt kört vad avser att ta sig till SA än?
Mindreader: Är det så att vi Röglesupportrar är lite bortskämda med "framgångar". Vi måste kunna acceptera ett nederlag. Jag känner oxå en stor besvikelse över lagets insatser i årets allsvenska, men thats life, det är bara att ta nya tag. Det är inte vår uppgift att bestämma vems fel en förlust är, det har vi laget,tränarna och styrelsen till.
Ni som vill sparka Waltin, vem skulle vilja ta över ett lag som inte kan behålla tränarna mer än en säsong. Nu tycker jag att vi ska tänka framåt. Långsiktighet och tillfälligheter. Det är den där pricken över i:et som fattas i dagens rögle, kan vara så att näsvall och en rutinerad back kan vara skillnaden. Vi har ju alla sett att laget kan spela mycket fin hockey, men sen tappa fokus helt.
Nu återstår det två matcher av årets allsvenska, och sen en mer eller mindre intressant kvalserie. Fokus på det.
Mitt förtroende för spelare/tränare/styrelse är fortsatt orubbat , även om jag känner besvikelsen över uteblivna "framgångar"
The Punisher: Har inga åsikter i sakfrågan, försökte bara ge er insikten att något som ser ut på ett sätt kanske egentligen är på ett helt annat vis. Man kan inte döma någon på en liten indicie. Man behöver mer kött på benen. Men moderatorn kanske inte alls bara har sett två identiska nummer, när han fällde sitt yttrande.
metal guru: Jag håller på att kolla den saken, så du kan vara lugn. Påpekandet att en och samma person inte får föra debatter med sej själv är inget jag har hittat på. Det gäller för hela Sportsnack. Ingen användare är ännu spärrad i det aktuella fallet, men jag kan säga så mycket att de senaste 15 timmarna har jag som moderator haft mer att göra än under mina 5 år som gästboksmoderator.
Dels har 7 användare från Halmstad måst spärras, dels har två ynglingar suttit på en skoldator i Klippan och skickat tramsmeddelanden till varandra och hittat på olika nickname för att fortsätta tramset, dels har jag fått ett antal idiotiska mail från halmstadfans som ber mej dra åt h-te för att jag modererar denna gästbok och sen får jag skit för att jag påpekar det uppenbara i att Jan och Bo sitter på samma IP, skriver på samma sätt, och håller med varandra i allt. Han (eller de?) har också bett mej "skärpa mej" i ett internmeddelande.
Jag är trött på att behöva passa gästboken och sen få en massa skit för det! Ikväll skall jag kontaka Belix och be att han tar bort mej som moderator.
Thomas17Srsen: Vi vet det, men att du skrever med versaler kommer inte att få någon av oss att ändra uppfattningen. Jag håller fast vid att dina ordval och meningsbyggnader under båda signaturerna avslöjar dig. Att du sen inte erkänner, det ser jag inte heller som konstigt.
The Punisher: Kan bara skriva samma sak som jag gjorde till Patrik, ni är ute och cyklar båda två. DET ÄR EN OFFENTLIG DATOR JAG SKRIVER I FRÅN, OCH SOM JAG SKREV TILL PATRIK HÄR ÄR FLER RBK ARE HÄR. är det för svårt att fatta
Fy fan vad tungt det var att vakna denna morgon. Här går man som trogen supporter o köper årskort och så missar vi S.A.. Jag har nog sällan varit så förbannat som efter gårdagens match. Jag inser att säsongen förmodlingen är slut.. Jag kan absolut inte förstå ER som klagar på de som vill ha BORT waltin. Han har ju för fan begått grovt tjänstefel!! Tänker fan inte lägga mer pengar på att resa omkring land o rike för Rögle när tränaren inte ens kan få grabbarna att ge 100%! Snälla gör något innan det är för sent!!!!!
metal guru: Jag komenterar inte det med ip-nummerna, då jag inte har sett dem, men om du läser hur meningarna byggs upp och ordvalen, så är det uppenbart...
The Punisher: Har egentligen ingenting med denna schizofreni-debatt att göra, men om moderator Patriks yttrande bygger på att Bo Och Thomas17 genererar samma IP behöver det inte betyda att de sitter vid samma dator, i samma kläder och har samma handstil.
De kan sitta bakom samma Proxy. De kan ha samma ISP, som har ont om riktiga IP-nummer, så att de använder Private Ethernet.
Patrik: Du är fortfarande ute på hal is, som jag skrev till dig, internt. Jag skriver från en offentlig dator, och som jag sa till dig så är det fler RBK-are här som vill skriva, så ligger det till och sedan får nitro vad ni vill.jag bryr mig inte
Thomas17Srsen: Jag var ute på hal is igår, men det är bara att erkänna att inläggen kommer från samma dator. Möjligtvis kan det vara att du har något syskon som surfar från samma dator?
Thomas17Srsen: Jag tror knappast att Patrik, som sitter som moderater och har alla ip-nummer har så fel i detta. Att sen fraseringen och meningsbyggnaden är så lika, det är också ganska avsöljande....
Patrik: Det var väl precis det jag har anat hela tiden: Jan "Thomas17Srsen" är samma person som Bo Eek! Jävla fjanterier att hålla på med! Stäng av dem båda två!
Thomas17Srsen: Jan, lille lille vän. Inte bara Rögle, utan alla klubbar i hela världen, gäller alla sporter, har sin begåvningsreserv. Tråkigt men så är det.
Tänker inte gå in i någon debatt här, endast förklara förutsättningarna för att ta sig bakvägen till Kvalserien:
Play Off 1:
Lag 1 Allsv. Södra - Lag 6 Superallsvenskan Lag 2 Allsv. Södra - Lag 4 Superallsvenskan Lag 1 Allsv. Norra - Lag 5 Superallsvenskan Lag 2 Allsv. Norra - Lag 3 Superallsvenskan
Dessa möts i bäst av tre. Lagen från fortsättningsserierna börjar hemma. Sedan har de Superallsvenska lagen två avslutande hemmamatcher.
Play Off 2:
Fyra lag återstår nu. De möts enligt följande:
Lag 1 - Lag 4 Lag 2- Lag 3
De sämst rankade inleder hemma och får avsluta med två bortamatcher.
Sumo: Håller med dig fullständigt! Har Waltin spelarnas förtroende, varför ska han då sparkas?, men om han inte har det måste han avgå för annars kommer det aldrig bli bra.
Det är bara till att stötta så mycket det bara går för vi älskar ju ändå Rögle överallt annat.
Broder Daniel: Håller med om att det uttalandet var väldigt konstigt! Jag anser att en styrelse måste ha samma vinnarskalle som spelarna på plan. En ledning som inte bryr sig om det blir vinst eller förlust utan bara tänker krasst ekonomiskt kan inte sprida nån jävla anamma ner i organisationen. Visst är ekonomin en förutsättning för att kunna spela hockey men man får aldrig glömma själva grundtanken ...strävan att bli bättre, vinna och att kämpa ner den motståndaren som ställs framför en!!!
Mats har en speciell stil(Ungefär som proffs-tränare i fotboll)att man har ingen kontakt med spelarna utanför omklädningsrummet, Rögle spelarna har ingen erfarenhet av detta. Roger Melin var mer som en kompis, och kunde gå ut och ta en öl med spelarna. Så det blev kanske en lite chock, när man fick uppleva Waltins filosofi, och det kan ha påverkat agerandet på isen. Personligen föredrar jag Waltins filosofi än Roger Melins filosofi. Man skall inte bli kompis med spelarna.
Man måste gilla läget och hoppas att Rögle visar revanschlusta efter jul. För trots att vi missar Superallsvenskan så har Rögle seriens bästa spelarmaterial!
Behåll Näsvall om det går, värva en libero. Det kostar kanske pengar men om kvalserien ska nås så måste vi ha en bred trupp.
Ni får säga vad ni vill men Waltin har misslyckats, men har ledningen och framförallt spelarna förtroende för honom så ska han ju självklart stanna.
I Växjö igår så blev vi totalt förnedrade. Att förlora med 6-2 i en avgörande match mot en nykomling är så dåligt.
Men nu reser vi oss och tar hem fortsättningsserien!
Thomas17Srsen: Nu får du väl ändå tagga ned, och inse att du nog trampat i ett getingbo. Varför ska vi i klacken be om ursäkt för att vi finns och utrycker vår åsikt? Ska vi ha skit av dig för att vi inte står som lallande fånar, och, trots vad som händer bara leer? Jag är inte den som inte har "stake" nog att be om ursäkt när jag gör något fel, men att utrycka sin åsikt är det inget fel i, inte i de flesta fall hursomhelst. Jag har personligen bara missat två matcher i höst, då naturligtvis båda på bortaplan. Bör jag då inte själv kunna skapa mig en åsikt, utrycka den, och sen slippa höra att jag är feg, att jag inte har stake av DIG, för att jag står för vad jag tycker?
Det enda positiva med gårdagens match är att Rögle inte har någon press på sig längre, definitivt inte! Det skulle inte förvåna mig nu när SA är ur sikte att de spöar både Örebro och Troja rejält. Nu spelar de utan press...
En annan sak: I med och MOTGÅNG finns BARA RÖGLE!
Rögle, det kvittar vad som sker, JAG SKA I ALLA FALL ALLTID FÖLJA ER.
Tycker att styrelsen i Rögle måste be oss supportrar/sponsorer om ursäkt!!
Man går ut och säger: "Det är inte någon katastrof om Rögle missar SA! De missade publikintäkterna kompenserar vi med kortare resor till bortamatcherna!
HUR KAN MAN GÖRA ETT SÅDANT UTTALANDE, VI VILL OCH KRÄVER ATT RÖGLE ÄR ETT LAG FÖR SUPERALLSVENSKAN??
Detta är ett STORT HÅN mot oss supportrar/sponsorer!
/En som gärna hade lagt pengar på längre resor till bortamatcher!
Ja, vad ska man säga?? Jo att man är jäkligt besviken. Man kan ju undra om kemin stämmer mellan Waltin och spelarna eller att torpedhockeyn är för lätt att läsa för motståndarna, jag vet inte, men om kemin o stämmningen i truppen är bra så tycker jag att Waltin ska få stanna denna säsongen ut åtminstone även om jag är väldigt tveksam.
Han kan ju kanske få en chans att reda ut detta som har inträffat men då krävs det nog att Rögle värvar ett par backar och ändrar till ett traditionellt system igen.
Vi får ändå inte glömma att alla vi supporters lovordade honom och styrelsen när han blev klar, med facit i hand är det lätt att dömma.
Tänk, vi har fortfarande chansen att gå upp denna säsongen, skit i om vi förlorar bara vi går upp. Jag tänker fortfarande att stötta grabbarna, än ger inte jag upp och hoppas att ni andra inte gör det heller.
Sen kan jag väl påpeka att detta forum inte är något rättskrivningscentra, utan ett forum för idrottstokar:)