1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27190 inlägg · 5186 ämnen
« · 350315 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Honom ska vi ha!
on tour: japp, ett mål och två ass....
'

NÄSVALL ÄR KUNGEN

Honom ska vi ha!
Näsvall verkar ju ha kommit in i laget bra, detta kanske kan bli ett lyft för alla i laget!!
Vi ska tillbaka..snart

Sv: RBK leder me 5-2!
HasseT: jo, på belix

RBK leder me 5-2!
Är inte chatten öppen?? Nu verkar dom ju kunna göra mål.. när det inte är ett dugg viktigt nästan....!!

"Litta" jobbigt är det...
Ville bara skriva av mig lite. Detta svider ända in i märgen.
Varför bryr man sig ?
Vi ger oss aldrig !

RBK leder me 4-2
Mål av Karmhag

Sv: RBK leder me 3-2
Hofnar: Där är juh ingen på chatten....

"Vilda Väsby"
Kom igen nu Rögle så gör vi vad Väsby gjorde...

RBK-fantast:
Hockey a la Hawaii. Gå in på chatten och få veta mer...

AIA --> Röglechatt --> Matchchatt

Sv: Lövgren
Rögle Martin: Inte jag iaf.....

Sv: Lövgren
Någon som vet hur det är eller blir med våran Togge?

Hofnar: jasså...skitbra juh....hur e spelet då?? om du vet det alltså...

RBK-fantast:
Ett ohyggligt vackert mål var det (enligt utsända i Toyotahallen).
Arlbrandt/Näsvall/Pettersson gör lite som dom vill i anfallzon tydligen.

paus....tredje börjar snart.....heja heja heja rbk

RBK leder me 3-2
Rögle leder just nu me 3-2....Näsvall har gjort mål =)

Sv: Femmor
OE: ja de tror jag säkert att han kan men eriksson han e för klumpig tycker jag :/ vem tog de (( 5000 inlägget :P))

Tuborg: Tror Mardin kan hålla måttet om han får spela med Karmhag som tar det defensiva ansvaret.

OE: Ser onekligen intressant ut, men tyvärr får Ericsson inte plats utan där får nån annan ta plats.

Nils: mm det e klart kan ju bli lite svårt att varva 2 backar men dom hade fixat de

OE: Jo, jag förstår hur du tänkte. Det var bara upplagt för straffspark och jag fick lov att klippa till bollen. Förlåt mig.

Stigsson: Läs mitt nedanstående meddelande.

Patrik: När man ser på truppen på detta vis märker man att allt som fattas är en traditionell back. Moen håller som sjundeback.

Jag bryr mig inte om ifall systemet kallas torpedhockey eller ej. Men jag tror det blir mycket bättre resultat om det finns följande i varje enhet:

- en traditionell center
- två traditionella ytterforwards
- två traditionella backar

Sedan kan dessa mycket väl ha uppgifter på isen baserade på torpedhockey.

Med det vanliga spelsystemet räcker det nog inte att värva endast en back. Om någon blir skadad eller sjuk måste det finnas någon ersättare. Men visst, värva två backar, låna ut några forwards och vi kan spela det vanliga spelsystemet. Lättare sagt än gjort, att värva två bra backar alltså.

Broder Daniel: skit nu i torped hockey skitet o kör gamla vanliga

OE: En liten detalj bara. Ni spelar ju inte med kedjor och backpar.

OE: Låter faktiskt riktigt OK. Hoppas dels att Näsvall stannar och dels att nyförvärvet på backplats går i lås.

3 backar
Satt och läste på hd hemsida och fick se Rögles laguppställning , och jag tänkte för mig själv 3 st backar är det ett skämt eller . HV 71 hade 9 st backar i truppen , ska det vara så jävla svårt för Rögles styrelse att fatta att man behöver fler backar . Fattar ni inte det så måste ni ju för fan vara blinda .

OE: Låter j*vligt intressant, hoppas att Waltin läser här! Tillbaks med det vanliga spelsystemet!!!

Femmor
Att sitta och fundera på nya femmor är alltid intressant. Följande tankar hade jag igår:

Kedjor: (utan inbördes ordning)
1:a Näsvall, Wågström, Arlbrandt (Näsvall och Wågström känner varann från Löventiden)
2:a Starck, Svensson, Lindén
3:e Carlsson, Eriksson, Pettersson
4:e Hall, Hermansson, Tano
Reserver: Forsberg, Hammerstad, Skugge.

Backpar:
1:a Karmhag, Ericsson
2:a Byström, Josefsson
3:e Nyförvärv, Blanck

Med dessa formationer krossar vi allt motstånd i Fortsättningsserien

Sv: Örebro-Rögle
Sumo: Sumo...Sumo...Kanske när man tänker efter.
Måla ! Måla ! Måla din värld i grönt och vitt som finns i hjärtat ditt !

Patrik: Jag tänkte på det igår.. men det är lite väl långsökt att tro att det ska gå.. men hoppas kan man..

Sv: Gott om backar i HV 71!
Nils: Spelarna som kommit från HV har alltid hållt bra måt. Förösk nu hinna före IKO som har sammarbete om HV.

Dock väljer de nog hellre att skicka sina backar till något lag i SA än i fortsättningserien=(

Patrik: Skulle vara skönt om din dröm blir sanning, men frågan är om Rögle förtjänar att gå till superallsvenskan. Och om de går dit lär de få storstryk i många av matcherna. Jag tror det är bättre om de försöker få harmoni i laget genom att möta lite sämre lag nu efter jul. Sedan blir det en riktig överraskning för playoff-lagen Rögle får möta. Jag tror att Rögle går till kvalserien odh väl där kan allting hända....

The Punishers dikt/er!
Under onsdagens bussresa fick vi höra The Punishers dikter
x antal gånger....

Så Ljunggren skriv dem här nu! :-)

Patrik: En underbar dröm!

Nils: Jag hade en sån konstig dröm i natt.
Oskarshamn slog Växjö och Nybro slog Västerås, samtidigt som Rögle körde över Örebro.
Helt plötsligt var Rögle bara två poäng efter Västerås, varpå dessa fick stora skälvan och loosade mot Mora i sista omgången.
I den sista perioden mot Troja så gjorde Rögle 4-0 och var klara för Superallsvenskan!!!
Märklig dröm - eller var det sanndrömmar?

Nils: Precis som jag skrev här på ss för en månad sen, jag tror inte så mycket på rögle i super allsvenskan utan att de kommer underifrån och tar sig till elitserien.
Nu har pressen lagt sig.

Elitserien i år!!!!!!!

Örebro-Rögle
Ikväll blir det nog seger tror jag, nu när det inte gäller något. Man kan ju hoppas att de får lite harmoni nu innan fortsättnings-serien går igång.
Skulle också vara kul om Näsvall kommer in riktigt i laget, då kanske han stannar även efter jul.

Följer Rögle i med- och motgång!!
/ Nils

HV 71 har just nu hela 9 backar i truppen.
Någon av dem skulle väl Rögle kunna få.

Sv: Seriesystem
Benny_Johnsson: Vad bygger du resonemanget om att södra serien skulle vara sämre på. Visst har man två vassa topplag men sen tror jag att lag 3-5 i norra och 1-7 i södra är väldigt jämna. Tänk på att norra serien har en bra topp men en usel botten varför jag skulle vilja säga att södra serien är bättre totalt sett.

NiC: möjligheten finns... frågan är om de vill ge bort någon "bra spelare"....

Gott om backar i HV 71!
Hörde på radiosporten att HV 71 har stor brist på forwards. Detta pga skador. De har däremot gott om backar. De hade t.om kombinerat en fjärde-kedja bestående av, just det, backar, för att avlösa de andra. Rögles blivande libero kanske finns i HV 71?

Sv: Ideellt!
Sumo: håller med dig helt. Jersmyr är den som håller den bästa och starkaste kontakten med oss fans i hela Rögles organisation. Dessutom är han mycket lyhörd för våra öndskemål!

Jersmyr - alltid i mitt hjärta
Rögle - alltid i mitt hjärta

Sv: Seriesystem
lej: Jättebra!!!!
Men, är detta något som gynnar Rögle?? Vi är på undre hälften i den "sämre" Allsvenskan, läs Södra, och det beror knappast på otur eller motflyt.
Vi har inget att göra i ett högre seriesystem under de föhållandena vi lever i nu. Det är ett enormt svek mot supportrar, abonnemangsinnehavare samt sponsorer att styrelsen låtit det gå som det gjort i år. Jag är tämligen säker på att detta kommer att visa sig på sponsorintäkter och biljettförsäljning inför nästa säsong. Jag har svårt att tänka mig att någon annan ska lyckas med det smått otroliga sponsorjobbet som HIF gjort trots deras insats i år!!!!
Hur ska ni lösa det ekonomiska bortfallet inför nästa säsong? Kommer ni att sänka ambitionsnivän och eventuellt räkna med att ni missar SA??

Jag har hört att vissa kräver att Jersmyr ska avgå. Hur ´tänker ni som vill det.

Vakna ur dimman och skyll inte på Jersmyr.

Han är ju den som lägger ner mycket tid för RBK ....

bättrenu: Självklart så har spelarna i laget också ett ansvar men det är ändå tränaren som är den som bestämmer hur och vilka i laget som ska spela. Vet inte om ditt inlägg var menat som en fråga men enligt min mening så är det först och främst tränaren som leder laget och har det huvudsakliga ansvaret. När spelet låser sig så är det upp till honom att göra taktiska ändringar eller t ex använda sig av en time-out för att försöka få till stånd en ändring i hur matchen utvecklar sig. Sen så är det helt klart så att den som är lagkapten tillsammans med de andra rutinerade spelarna i laget också har ett ansvar att försöka få igång laget i sådana situationer genom att visa vägen.

Seriesystem
Jag vill bara informera om att det serieförslag som jag skrivit om på styrelsesidan och som vi förespråkar har fått stor majoritet bland dom allsvenska lagen. Det innebär att Allsvenska Hockeyföreningen kommer att gå fram med detta förslag till Svenska Ishockeyförbundet.

Nu kommer det att "lobbas" mycket i vår och vi får se vad resultatet blir.
Vid telefonkonferensen idag framkom att en stängd liga INTE är aktuell.
lasse

Rainbow:
Alla pratar om Waltin, vem är ledare i laget när det har brunnit som mest, vem visar vägen

Högra: Kan bara hålla med. Lätt att kritisera de som sitter i styrelsen nu när vi missat SA. Om man tänker tillbaka några månader så trodde säkert de flesta att det skulle bli en bra säsong med Waltin som tränare. Tycker inte att man kan lasta styrelsen för det som hänt utan om någon ska kritiseras så anser jag att det först och främst är Waltin. Han har säkert dessutom ganska bra betalt för sitt tränarjobb och därför kan man ställa helt andra krav på honom än de som jobbar ideellt inom Rögle.

rögle
jag tycker inte laget håller. Laget som helhet håller inte för SA.

« · 350315 · »