1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27190 inlägg · 5186 ämnen
« · 350950 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Peter Hall
Mindreader: Ja, efter Halls ord om Waltin kan man nog tycka att han har fått alldeles för mycket dålig kritik.
Kom nu alla till ladan idag och visa ert hjärta för RBK, det kan säkert bli en trevlig tid efter jul ändå.

VI ÄLSKAR RÖGLE!!!!

Alla till ladan!
Stöd Rögle idag! Alla till ladan i eftermiddag! Se RBK krossa Troja.

Grönt o Vitt

Underbar interjuv Mygel!

Alltid där: Får väll instämma i det, kanske har sågat W för mycket här, men det får framtiden utvisa. Men bra läsning var det iaf. Hammerstad är den nya Jönsson.....

Tack Mygel för utmärkt läsning en söndag morgon. Mycket intressant.
Jag får kanske omvärdera min egen uppfattning om Waltins sociala kompetens efter Halls uttalande.
Det finns nog ett liv efter jul trots allt.

Peter Hall
Lång interviu med peter Hall på AIAsidan. Inte visste man att mygel hade sådan jornalistisk tallang. Läsvärd och bra!!

Sv: Femmor
Mindreader: Ehlerz en naturbegåvning på backen *s* man är f-n fortfarande nervös.

gasolin: Otto...vi är ju gamla rävar båda, jag minns iaf, minns oxå när Ehlerz blev vald som matchens lirare, när han spelade back.... :=)

Sv: En fråga...
havsmussla: Det är även viktigt att vi vinner sista matchen mot Troja även om vi skulle missa SA med tanke på de bonuspoäng man får med sig in i fortsättningsserien. Om Halmstad tappar poäng samtidigt som vi vinner så får det maximala antalet bonuspoäng med oss in i fortsättningsallsvenskan, vilket kan vara bra att ha i jakten på playoff platsen. Det kommer nog att bli tufft efter jul med tanke på laget nu verkligen har allt att förlora samt att det är lite av en mental omställning som behövs nu. Alla tänkte att de lätt skulle ta sig till SA, vilket inte skedde. Tror absolut inte att fortsättningsserien blir någon lätt resa. Däremot så kan man ju hoppas att vi vinner lite fler matcher där än vad vi antagligen skulle ha gjort i SA och därmed lockar publik. För publiken kommer om vi vinner.

Man kanske ska tänka så att någon gång var det vår tur. Rögle har aldrig missat superallsvenskan, så någon gång måste vara den första. Nu ska vi bara se till att det inte sker igen. Tror att om vikan behålla Näsvall så kan vi nog se till att så inte sker.

En sak undrar jag över. Hur ska ett kontrakt med Näsvall se ut? Han skriver att han har som yrke ishockeyspelare. Jag vet inte om han var heltids proffs uppe i SKAIK, men i Rögle så har vi inte haft ett heltids proffs sen elitserie tiden. Tror knappast att vi har råd med det heller.

Lär känna Näsvall
Nu har ni chans att lära känna "Näsan" lite bättre. Han är matchens profil!

Sen hoppas jag att han hyllas under matchen för den underbara lirare han är, då ökar nog chansen att han vill stanna! För vem vill byta ut AIA mot spel i spaghettiligan?

Sv: Jersmyrs funderingar
qp: Nu ligger länk på uppe på förstasidan.

qp:
Du kan kanske navigera dig till "Styrelsen" via rullisten på förstasidan?

Belix: Det är nåt knas med din länk, jag kommer enbart till 1:a sidan!!

LEJ...
Du skriver att spelare och styrelse har fullt förtroende för Waltin, alright men vad är er analys varför det inte har gått enligt plan...?
Waltin må vara en kompetent tränare men fakrum kvarstår:
Spelar materialet är väl inte sämre än ifjol, eller?
Hur är lagkännslan i klubben?
En tränare är väl den ytterst ansvarig att skapa en positiv attityd, vi känsla etz.
Min känsla är att Rögle Bk:s ansvariga går i försvars ställning i stället för att acceptera nederlaget och delge oss fans som del finansierar hela verksamheten, er kortsiktiga såväl som långsiktiga plan.samt en analys över hösten...

Ta ert ansvar och stå upp för vårt kära RBK

HasseT:
En medveten felstavning, eftersom jag aldrig stavar fel "av misstag".
Vår kille heter Hall men Bretts efternamn uttalas i stort sett identiskt på engelska trots u:et, och fnutten över Lindéns e missar precis alla att skriva ut.
Svårare än så är det inte.

Hofnar: Felstavning på Bretts efternamn men annars var det ju rätt=)

På tal om det har vi ju en jävligt vass NHL-kedja i (Brett) HALL, (Trevor) LINDEN och (Peter) FORSBERG.
Eller....tja....filosofera kan man ju alltid....

gasolin:
Fast det hade på något sätt varit synd att knäcka på konstellationen Lindén/Starck däruppe. Har ju funkat rätt bra sedan som blev satta tillsammans.

Björn Linden kan spela back, Han har gjort det för i Rögle o gjorde det jävligt bra. Nån mer som kommer i håg det? 96-97 eller?

Träningsmatcher!
Är det någon som har koll på eventuella träningsmatcher under juluppehållet.

herman: Togge kan du byta ut mot Hall. Tror inte han kommer tebax nåt mer - nånsin=(

Nils: Forsberg platsar knappt i j20

Jersmyrs funderingar
Ordöranden har lagt upp funderingar över höstens resultat och där omkring finns att läsa under styrelse på nätmagasinet.
Värda att läsa och begrunda för många härinne-

J20 - Knäckebrödslaget 4-3
J20 lyckades i eftermiddags slå knäckebrödslaget (Leksand) med 4-3.
En kort summering finns på J20s sida.

Kolla gärna in Rögles laguppställning från idag med och kolla andra femman.

Backar: Martin Ericsson och Marcus Sjögren
Forwards: Peter Hall, Alexander Bergström och Karl Skugge.

Den är inte dålig den kan jag säga.

Starkt att Skugge och Hall att spela idag med, de kom hem halv fyra från Örebro, 12 timmar senare spelade de med J20.

herman: Hall och Forsberg då?

så här ska femmorna se ut framöver om vi får tag i ny back och får behålla näsvall....
målvakt: wennström
---------------------------- -----------------------------------
1.a. josefsson byström 2.a.karma m.ericsson
wågström a.petterson
näsvall arlbrandt starcken lindén
----------------------------- -----------------------------------

---------------------------- ----------------------------------
blanck Rahm?? 4.e
herman
pelle carlsson tano
togge h.ericsson
----------------------------

Sv: Henke Eriksson
HasseT: Visst är det så Hasse men jag tror där är mycket till att visa upp innan vi sett hela Henkes kapasitet

HasseT: Håller med. Han har gjort mål i många matcher nu på slutet.
Är dessutom en mycket skicklig tekare. Tycker också han är bra i boxplay.

Belix: Jag tycker att han har visat framtassarna den senaste månaden och lite till... han tar för sig bättre nu!

Sv: Intressant artikel i Aftonbladet
OE: Han har rätt i mycket den gode Forsberg.

Sv: Tipparligan!!!
Bonzo_: Det är klart vi alla 1982st kommer!

Sv: Tack
lej: Får önska dig detsamma!

Hoppas alla inser hur mycket ditt arbete i Rögle betyder för klubben!

lej: Jag får be och stämma in i Belix önska om en skön semester...

lej: Detsamma till dig ha nu en skön semester och ladda batterierna så ses vi efter nyår.

Tack
Jag vill passa på att önska er alla EN GOD JUL o ett gott NYTT ÅR.
Tack för allt stöd jag har fått
lasse

Weman: Det har väl gått sådär men det är inte lätt att komma till sin rätt i ett lag som har haft problem mest hela hösten med att komma in i vinnarcirklen. Stundtals så syns hans kapasitet och får vi bara ordning på spelet så blir säkert han ännu bättre.

Henke Eriksson
Hur går det för Henke då,tycker han är en skön lirare

Intressant artikel i Aftonbladet
Kent Forsberg angående förbättringar i seriesystemet.

Sista chansen till SA.
Kom igen nu.

Kom ut till ishallen och hjälp RBK att vända en negativ början på säsongen.!!!

Får vi bara nån vettig förstärkning i defensiven,och dessutom behålla Näsvall så kan det bli hyfsat ändå.!!!

GE INTE UPP RBK !!!!!!

Sv: En vinterbadare...
OE: Ha ha och när du tryckte på skicka så kom badaren in på SPS

En vinterbadare...
Det var fredagen den 13:e mars 1998. Rögle mötte Mora i Play Off på bortais. Det var då, på vägen upp, en viss supporter badade isvak i en å!?!
Matchen förlorade RBK med 7-0, men vinterbadaren är det mest minnesvärda från den dagen!

Sv: En ramsa...
OE: Tacksam även för att den texten uteblev. Det finns ju en del ramsor som inte lämpar sig i tryck. Sitter just nu och lyssnar på lite sånger av AIKtrubaduren dom texterna ska inte skrivas här :-)

Belix: Vill höra mer av "nattklubbssväng" på matcherna. Det fanns en annan gammal goding, som var en variant av en "Mora-träsk" sång. Den texten bör nog definitivt inte skrivas här;)

Ebbe: Jo det är sant!! jag tro ej heller 2000 pers... men det hade varit skoj med 17 -1800! =)

OE: Om du åkt med i bussarna till bortamatcherna så hade du fått höra ramsan Dessutom så tackar moderatorerna för att du inte skrev hela ramsan :-)). Dessutom är dom "nya" ganska flitiga som resenärer så kunnigheten är kanske inte så illa som du tror om denna kultsång.

En ramsa...
...som man inte hört de senaste åren är:

"Om du vill ha nattklubbssväng, häng då med i..."

Anledningen till att jag inte skriver hela texten är att jag vill kolla hur många av de nya i klacken som lärt sig denna kultramsa...

Ebbe: Ja men detta är en viktig match och speciellt nu när Fredrik Näsvall visat vad han går för så e d ju många som vill in å kolla på årets sista match.

Bonzo_: Jo men att där kommer över 2000 pers för det vågar jag nog inte ens drömma om, tyvärr. Tror folket väljer att lägga pengar i julhandlen istället för hoss Rögle på söndag=(

Ebbe: det är kanske många som vill se fredrik näsvall spela!! Jag hoppas att han stannar kvar i rögle NU!!

Sv: En fråga...
MF: Allting handlar förvisso om pengar i slutändan men det finns även andra kriterier som ska uppfyllas jag kan inte alla turerna mellan Jpp och ev nyförvärv. Även spelarna ska ju villa hit osv. Men jag är övertygad om att dels så vill man ju ha så bra spelare som möjligt men det finns ekonomiska ramar att hålla sig innom annars vore det ju bara att peka och säga honom ska vi ha. Nu är tyvärr inte verkligheten sådan i någon klubb bortsett då kanske från NY Rangers, Detroit och Colorado. Ska vi inte göra om misstagen som gjorts förr så gäller det att handla med tanke före och inte efter men allting är ju enkelt med facit i hand.

« · 350950 · »