1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27190 inlägg · 5186 ämnen
« · 355708 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Nytt i Färjestad
Enligt Bobcats hemsida ska en viss Emil ...... träna med FBK, ev. blir det spel i 3 matcher oxå
Vad ska man säga, mitt förhållande till Färjestad skönk dramatiskt :-(

Jag mötte Lasse
Har nu lagt upp en sida enligt önskemål...
Det är upp till er om det skall bli bra innehåll, hehe

Sv: Lars - Fredrik Nyström i mörrum igen!!!
Mygel: Har glömt att skriva det innan. Dina intervjuer e kanon!!

Lördagkväll
En liten undran till de som redan har utnyttjat möjligheten. Det gratis inträde som gäller på Garaget ikväll för AIA medlemmar; är det enbart Garaget som gäller och gäller det ända fram till stängningsdags? Jag hade nämligen för mig att Garaget och Bahnhof var sammankopplade, så att när du kom in på G så var du även inne på B, hänger ni med? :)

Belix: Jag åt majsbröd och lite skinka. mkt gott, inte alls surt.

Tja, eftersom jag inte är så super intresserad av diskomusik och flashiga TV-skärmar när jag går på hockey så blir jag inte speciellt upphetsad av någon match mot Växjö. Jag följer gärna med mot Nybro., Det är ju ett lag som iallafall försöker spela ett eget spel som baseras på en stark offensiv. Växjö är enligt min åsikt mer ett dumpa o åka gäng.

Självklart ska jag försöka åka med på så många matcher som möjligt. Om det sen är Växjö eller Mörrum skiter jag rätt mkt i. Ljungby är alltid roligt att åka upp till dock, så det rankar jag väl som bortamatch nr uno.

Mygel: Ätit något surt nu på morgonen??
Om vi säger såhär: inför dom val vi har på bortamatcher dom närmaste två månaderna så kan jag inte se någon som är mer intressant än matchen mot Växö fredagen den 30/1. Men du kanske hellre vill resa till Nybro onsdagen den 18/2. En mysig resa genom dom smålänska snöbeklädda skogarna. Så lår oss fylla ett par bussar och ha trevligt en fredag i Växjö istället min inställning men vi ses i Nybro Mygel *s*

Sv: Skyttekungen
Joinzzon: Om inte Leksand gillar han så hade inte jag blivit speciellt sur om Rögle snappade upp honom. Något som borde ha gjorts redan inför denna säsong iofs.

FredrikPP: Verkar vara många som lockas av diskostämningen i Lakerdome. Något vi kanske något som Rögle borde ta över...

Junior: Du kan ju räkna med att man är med på den matchen! Den får man ju inte missa. Har varit på Rögles alla matcher i Lakerdome hitentills så nästa kommer man inte missa! Speciellt inte då det är en härlig fredagsmatch!

Skyttekungen
Skyttekungen i Alllsvenskan Södra Jens Bergenström skall spela i Leksand.
Se länk

Sv: Bättre förra säsongen!
Ebbe:

De spelarna ni tappade gör ju bra insatser i sina nya lag...
Jakob i Brynäs, Nordan i Lule & Månsson i BIK! Så Visst är det så... viktiga spelare!

Visst har vi en bra trupp i år men att följande femma som vi blev av med förra året är dålig kan ingen säga emot.

Magnus Eriksson Roger Hansson

Jakob Johansson Jonas Nordqvist Mathias Månsson.

En femma som verkligen inte är dålig!

OE: Ja truppen ja, men inte laguppställningen på långa vägar!!!

Yngligen: Du får väl göra som dom flesta läs alla nya inlägg så ser du säkert vem som kom med idén sen återstår det att se om det blir något av den. Förutsättningen är ju att Patrik får uppslag i sin maillåda

Belix: Vem kom på den här lysande idén med detta. verkar både roligt och *spännande*

Rögle Martin: Ni som har liknande scoop och vill ha upp dom på AIAsosdan får maila dom till Patrik.
Blir liksom inte lönt att göra en sida om det finns att läsa på sportsnack innan.
Ps Patrik gillar att få uppslag Ds

Eller denna... har varit tillsammans med en av jens ivarssons gamla tjejer :)

chipsalgen: Jag överlåter det helt till Patrik att avgöra om han vill dels lägga upp en sådan sida och vad som i så fall ska stå där.
Men om det hade varit jag som mött Elvis där så hade det varit ett scoop av större mått *asg*

Absolut! Kan nog bidra med en del! Mötte Roger Elevenes i löpslingan i höstas, platsar den?

Patrik: Helt klart en skön idé det kunde bli en spännande läsning

chipsalgen: Vi borde kanske starta en ny rubrik på AIA-sidan: "Jag mötte Lassie", om hur man träffat folk i konstiga sammanhang med långsökta kopplingar till Röglefolk, hehe
Som att Fransson haft Hermans morsa som dagisfröken var det väl?

Lite kuriosa bara angående Lars-Fredrik Nyström. Jag träffade hans dotter på ön Ko Tao i Thailand, samtidigt som han tränade Rögle. Hon var söt och trevlig och runt 22. Så nu vet ni det ;)

Sv: träningsmatcher???
Perfekt Rögle. Vi möter ju "bara" Växjö i omstarten! Perfekt att komma matchotränade tills dess.

OE: Egentligen helst 2.

OE: Varför inte?

Sumo: Håller helt med; Truppen i år är bättre än ifjol. Det enda som saknas är en back!

Sv: MVP
PaddeP: Bäst i RBK i höst tycker jag Peter Hall har varit. Ett sådant genombrott i A-laget har vi inte skådat sedan Jacke och Tjärna kom upp!

fritte rbk: Blir inte några.

Undra vilken fiasko tränare som vinner matchen i matchen.

Mitt tips är att L-F-N sätter punkt för Rögle´s pinsamma fiasko säsong.

För övrigt. Se till att ta ledigt till borta matchen i Växjö. En av få matcher jag tänker gå på iaf.

träningsmatcher???
Goddagens alla glada,

är det någon som vet om det blir någon träningsmatch under juluppehållet??

Eller ska man vila sig i form....

Patrik: Tycker inte alls att alla har varit dåliga. Vissa har faktiskt varit bra. Men tycker lite att ingen har varit särskilt värdefull, när det gick som det gjorde. Men jag kan ha fel. Min spelafavorit är Hall och Stoffe gör alltid många poäng, men inte det där utmärkande. Observara dock att jag sa hittills, kan ändras när serien fortsätter.

Sumo: Om det är någon som kan få fason på Gojset igen så är det Lars-Fredrik. Hans spelsystem passar dem utmärkt då de inte har material till att spela offensivt.

Jag hoppas han klarar det, för vem vill se Mörrum åka ur och ett ökenlag a la Örebro/Arboga klara sig?

PaddeP: Tycker du verkligen att samtliga i laget är exakt lika dåliga?
Är det alltså ingen som är bäst, men många som är sämst?

Sumo: Jovisst, speciellt på backfronten!

Lars - Fredrik Nyström i mörrum igen!!!
Ska bli intressant när han kommer till ängelholm med sitt laxalag.

Han lär vara revansh sugen på RBK men det ska bli skönt när Rögle krossar honom o hans lag.

AIA_: Med tanke på hur tabellen slutade så tycker jag inte att någon i laget är MVP. Laget har inte varit särskilt framgångsrikt så här långt så någon MVP finns inte i laget, ännu.

Sv: En lax, flera laxar
olaf: *S* ahaaaaaa..inte lätt att vara blond alltid juuuu ;=)

Mindreader: Med tanke på allt snack om värvningar så försökte jag vara lite skämtsam, det gick tydligen inte hem.

olaf: För gammal för vad??? spela eller?? det har han inte gjort på många år.....

Joinzzon: Han är för gammal ...

olaf: årets spelare i Rögle är ju lätt Fransson. och jag tror att många tycker likadant som jag där.

Mygel: Tre matcher i Rögletröjan är nog lite för få för att man ska bli utsedd till MVP. Tror dock att många röstar på Näsan eftersom en del supportrar varit lite missnöjda med lagets insatser. Det är nog ganska enkelt och bekvämt att lägga en röst på honom. Att han dessutom är en väldigt bra hockeyspelare, vilket är svårt att komma ifrån, har definitivt varit en av anledningarna till att lägga en röst på honom.

Egentligen borde Näsan inte varit valbar, med tanke på hans få matcher i rögletröjan. Jag är en av många som hoppas att han kommer tillbaka till Rögle och han står väldigt högt upp på min önskelista!

Mygel: Jag reagerade likadant. Jag tycker att målvakterna har varit de bästa, enda utespelare jag skulle kunna ge min röst är Starck

MVP
Jag kan förstå att många tyckte att Näsvall var helt briljant de få matcher han spelade, men hur man därifrån kan gå till att rösta på honom som hela höstens "Most valuable player" är en gåta för mig. Man måste tänka på att, föutom Växjö matchen, så var det tre helt meningslösa matcher som han spelade, både för motståndarna och för oss. I mitt tycke så är en MVP en spelare som har stuckit ut ordentligt under hösten och varit den som har stått upp som mest när resten av laget har vikit ner sig. Som jag kan se det så är det två solklara kandidater till detta och det är: Hall o Mattias Carlsson. Min röst föll på Hall eftersom det är en otrolig prestation han har gjort genom att gå direkt in i A-laget från juniorhockeyns värld. Det trista är bara alla skumma bänkningar som han åkte på.
Sen har jag en solklar kandidat till höstens flopp bland spelarna oxå, men det är inget man ska ta upp precis...

En lax, flera laxar
Leksands gamle skyttekung Ivan Hansen har fått kicken .....
Se länk

Jag tycker att truppen är bättre iår än på mycket länge. spelare som Tano, Carlsson, Fransson är alla kapabla till att spela i elitserien.

det är spelsystemet som inte haft en trygghet i sig.

eliasson:

Ja, det är verkligen synd att de inte fick behålla just dessa två. Men man kan förstå att Jacke ville spela i Elitserien. Nordan hade sina svackor i Superallsvenskan, om jag inte minns fel.

Jag har tänkt lite på detta med att inte Rögle gått till Superallsvenskan. Det har under vissa säsonger varit så att Rögle kämpat sig till en superallsvensk plats men efter uppehållet inte varit lika jämna och starka. Så denna gången kanske det blir tvärtom. De är laddade till tusen och kommer efter jul att visa vad de verkligen går för!

Bättre förra säsongen!
Jag tycker spelarmaterialet var bättre ifjol. Titta på topparna som fösvunnit, Jacke (5:a i BIF:s interna poängliga) och Nordan(4:a i LHF:s interna poängliga) . De gör mycket poäng i elitserien idag, medan de vi plockat hit inte gjorde speciellt mycket poäng ifjol. De två var dessutom duktiga på att få upp passningstempot, vilket är viktigt för att inte hamna nere i sarghörnen.
Därför kan vi inte ha lika höga krav i år. Dock tycker jag att de borde vait med i SA. Kanske utan de här infernaliska svackorna hade vi varit där idag.

Det verkar som om årets trupp har riktigt svårt att spela försvarsspel!
Det är där skon klämmer.

Sv: Nya tiden
Mygel: MIF har en väldigt duktig ungdomssektion. Deras 91:or spelar i snitt 60 macher per säsong (120 typ totalt) Det är mycket på ungdomsnivå. har inte MIF 3 hallar? IK Pantern har en egen hall. Limhamn har en. MIF har Rosengård, träningshallen o förståss den stora.

Sv: Mygel vs Tom Hammerstad
Mygel:

Jag vill berömma dina intervjuer. De är jätteskojiga att läsa. Ser redan fram emot nästa "offer". Vem det än är så blir det intressant att läsa, det är jag säker på! Fortsätt så!

« · 355708 · »