1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen
« · 328348 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Medlemspriser på Nick´s
Mygel: Jag har hittat tåg, Åker från Ramlösa-station till malmö sen vidare till Köpenhamn o sedan tillbaks till malmö o vidare mot Ängelholm. Låter bra va?
Enligt säkra källor kommer Sumo o en glad lemonad drickande man att
sitta längst upp o 3 platser in precis vid klacken..
ALLA till Nick´s

Sv: Medlemskort?
Mygel: Ajajaj, mössan är i Lund tror jag... Dessutom är jag blonderad (gayvarning...?) men jag tror att nån jävel ska kunna identifiera mig =)

Humoristisk läsning..
Verkar ha gått lite snett för dem? haha.

Sv: Medlemskort?
P: Det e Belix som har medlemskorten. Om han inte kan komma så kan nog Stellan eller jag gå i god för dig. Men du måste ha mössan på dig annars känner man inte igen dig.

Norra_Sittplats: Vi får väl försöka undvika olyckor nu när de är så schyssta o ger billigare pilsner. ;)

Kan nog bli en del. Högra sittplats pågarna brukar redan vara där innan. 2,8:an o Junior dyker säkert upp. Otto letar tåg, Stellan, Sillen o jag. Tja, minst ett 20-tal iallfall.

Mygel: jaha nu vet jag precis :D de va där olyckan hände när vi samlades en gång för ett tag sen

ps igen : Hur många blir vi

Norra_Sittplats: Jag tolkar ditt inläg som en fråga var Nick's är. Ligger precis bredvid biografen på Järnvägsgatan.

Mygel: e killar när ni säger nikcs menar ni do svennssons de hos goofy eller

ps: Hur många blir vi där nere

Patrik: Underbart. Får hoppas nu att man kan utveckla detta till ett "stammis"-ställe där man alltid kan gå innan match och möta likasinnade dårar.

Medlemskort?
Det här är väl knappast av allmänt intresse men jag kollar läget här ändå:

Finns det nån i AIA's innersta krets som kan ta med innestående medlemskort till Nick's imorgon så man kan utnyttja sin rabatt även om man inte varit på nån hemmamatch sedan man blev medlem?

//Mange

PS: Stellan, din gamle get, fixa mobilen för faan! =)

Medlemspriser på Nick´s
Imorgon blir det premiär för medlemsrabatt för AIA:s medlemmar på Nick´s före match. 40 kr för stor stark, 25 kr för dagens shot, 60 kr för bådadera.
Om detta funkar bra så kan det bli en tradition, så se till att det funkar bra :)

Sv: Lite skvaller
citizen: Har Rungsted värvat dom, eller menar du tvärtom att Stass går in som liberotorped;0)
Tycker iaf att Växjö ska ha en eloge för att de kommer o stöttar sitt lag
o väcker lite intresse för matchen o fixar extrapublik/pengar till klubben

biljetter
... ni som vill lätt och smidigt fixa biljetter kan gå in på intersport i ängelholm, var där för lite sen och köpte några biljetter, där är hur många som helst kvar... kan vara bra för er som ska ta bussen 18.40 till hallen, ni har inte tid att stå i kö... i guess :)

det var juh trevlugt att få veta......längtar till imorrn.....

GRÖNT OCH VITT

citizen: Ja det får vi göra!! De tre jobbar på Pumas lager i Hbg. Tidigare jobbade även Jacke där.

Lite skvaller
Såg Stass, Starck och Josefsson käka lunch på väla:-)
Hoppas maten innehöll gott om vitaminer så att de är redo inför morgondagen!

Sv: POLIS
podde: - Se där Podde... Du är ju helt normal ju.-Nästan...(lite skoj, bara lite..)

Har hört att Rögle har bra planering inför morgondagens match angående säkerheten.

Och angående vakterna. De nya är i alla fall 1000 gr bättre än de förra. De gamla utnyttjade Rögle genom att luta sig mot väggen och dricka kaffe under matcherna.

Hockey på tv
Såg att tv4+ kommer att sända matchen mellan AIK-Björklöven på söndag. Att de alltid ska gå i stockholmslagens ledband... Men intresset är väl större där. Något de inte bestämt ännu (av naturlig anledning) är vilka matcher de skall sända i superallsvenskan. Skriv ett mail till [email protected] och visa att intresset är stort även utanför 08-området. Hade varit kul att kunna sitta på nicks ett stort gäng o följa ex Skellefteå-Rögle.

Sv: Vad härligt en morgon kan kännas mina vänner...
Känns som det var en miss att inte åka till Ljungby igår.
Första perioden verkade ju vara helt enorm. Telefonen skickade ut sms efter sms som om man hade en förälskad flicka efter sig och visst kände man sig lite förälskad när man satt där med sin jumna öl och såg slutresultatet. Över strecket igen. Nu gäller det bara att ta sig ifrån getingboet som ligger runt strecket.
Kan därimot inte hålla med om att det var lätt att gå upp idag. Huvudet kändes som det skulle sprängas när man vaknade med en tanke om hur gott det var att fira segern igår!!!
Ses på fredag alla glada. Då är det tre nya poäng.

Sv: Vinst med 6-2! Vinden har vänt.....
aiastellan: He he de var jädrans, hoppas nu där kommer många och alla står i aia, fy fan vilket tryck vi kommer hållla, de är fan inte klokt siikket tryck där kommer bli

podde: jo det är det jag menar, fredagsmatcher är oftast stökigare än andra matcher, och det VET jag för jag har gått på många fredagsmatcher vill jag säga :) de är oftare stökigare, men som tur är högljuddare...

havsmussla: Jag säger som Hofnar: "mycket snack liten verkstad".
Kan ju bara tala för mina erfarenheter av Växjöklacken, och den är inte vdiare stökig av sig på läktaren. Tror det samma gäller för AIA .

Fast visst det är ju fredagsmatch och lite sprit i kroppen för en del så nån enstaka jäkel kan ju alltid balla ur tyvärr.

Sen angående det här gästbokstjafset så är det väl ganska oskyldigt för det mesta. Lite tjafs ska det ju vara, man kan ju inte vara överens om allt ;-)

Ha det!

havsmussla:
Du missuppfattar vad jag skriver. Eftersom jag inte kan uttrycka mig på ett tydligare och klarare sätt än jag gjort här nedan, ter sig vidare utläggningar från min sida fullständigt meningslösa. Beklagar!

Gigel: Haha! Samma här! Är så jäkla laddad så jag knappt kan tänka på nåt annat! Ska bli så jävla kul! Räkna även med tändning bland alla spelare! Mycket mer inspirerande än så här blir det nog inte i allsvenskan!

fritte rbk: johh, men det är ju allmänt känt att var man än kommer så är alltid vakterna överaggresiva och hatar allt och alla. polisen brukar vara betydligt bättre...

Hofnar: detta tycker jag HAR att göra med Rögle, var menar du att man annars ska diskutera mitt POLISämne?

havsmussla: Viktigare är , tycker jag, hur di gulklädde "dörrvakterna" beter sig. Hoppas de kan hålla en bättre nivå än de brukar. Har sett skräckexempel på deras betende. Sånt om något kan verkligen provocera onödigt. Polisen tycker jag brukar hålla en bra nivå däremot.

Precis som du säger hoppas jag på en rolig hockeymatch utan en massa bråk. Jag tror oxå det kommer att bli så eftersom det är så jävla kul med hockey.

Go Rögle

havsmussla:
Vad gäller "gästbokstugg" så är det ALLTID mycket snack och liten verkstad. Ett angenämt faktum.
Om alla fokuserar på vilket sätt man bäst stöttar Rögle före, under och efter matchen, så är det du tar upp ett icke-problem.
Bästa sätter för polisen att gå tillväga, är att inte behöva ingripa alls. Om alla drar sitt strå till stacken är ordningsmakten sysslolös i morgon kväll. Ett önskvärt scenario.

POLIS
undrar hur polisen kommer gå till väga, detta måste ju verkligen ses som en högriskmatch. bland så mycket folk finns säkert en hel del bråkstakar (särskilt med allt detta skitsnack Rögle/Växjö mellan)... vi får hoppas på det bästa i vilket fall...

FAn vad underbart, jag var där uppe igår.. och spelet såg lovande ut, nu har allting vänt de e jag säker på..

Det kommer as mycket folk på fredag, jag har hört att de ringer folk från hela skåne som vill ha biljetter, och att de har sålt ungefär tusen biljetter till växjö fans, så de kommer bli ett J*vla tryck..

Fan vad jag längtar, kommer nog inte att kunna sova inatt..

Heja Heja RBK.....

podde: nu är det så att man är tvungen att prata mycket, för det är fan inte lätt att locka fram mycket folk, NÄR rögle möter ett lag som VÄXJÖ. där finns INGET som helst tradionellt eller något liknande med VÄXJÖ. ni är ett helt nytt lag, dessa lagen lockar vanligtvis inte några större publiksiffror... och förresten, om du nu tycker att vi skriver mycket här i vår gästbok, varför skriver ni VÄXJÖfans minst lika mycket i er...

Spelar Rögle lika bra som de gjorde i första perioden igår, då lär inte Växjö ha en chans imorgon.

Heja RBK!

Smålandsposten
Daniel Svensson på SmP menar på fullt allvar att resultatet i gårdagens match hade blivit mycket annorlunda om inte Martin Persson gjort den där butt-endingen på Hall.
Sure!

aiastellan: förresten, snygg kontring du hade vid 8:atiden imorse...

hehe jag tror skånetrafiken får rycka in med en extra buss 18.40, den lär bli überfull...

Putte-LL: - Som sagt: Vi vinner alltid på läktaren.
Rögle ! Det kvittar vad som sker ! Vi ska alltid följa er !

Mats Waltins torpeder, vi vet ju vart dom leder ! Upp till eliten vårt hem !

- Detta är ju riktigt kul...Putte.

Putte-LL: det blir inte 3 poäng till Lakers på fredag, så det är onödigt att spekulera i hur det skulle kunna bli......

Så enkelt är det.

Välkomna till Ängelholm imorgon.

aiastellan: Det är ju duktigt av er att va bra i enstaka matcher... ni lever på gamla meriter... vi är bara i starten ännu...

Roligt blir det iaf, frågan är vilka som får roligast... skönt att slå ur underläge... hur blir det om Lakers tar 3 poäng...

VI hörs imorron!!!

Klockrent Stellan!!
Ses på fredag killar!!

podde: Du Podde...rutinerat.VI behöver inte "komma på". VI skapar och andra tar efter...VI är "sånna" VI vill och ska vinna på läktaren helt enkelt. Om du tänker efter så VET även du att VI är rutinerade och stöttar och älskar vårat lag. Orsaken till hetsen har NI SKAPAT:- "Hemmamatch i Ängelholm" även där tror jag att du vet bättre. VI är 2500 som KAN och kommer att sjunga fram vårt RBK till en intensiv anstormning mot ert mål.
SIST MEN INTE MINST OCH DETTA MENAR JAG: -NI är välkomna, det ska du veta. Det är såhär det ska vara. Är en av männen som grundade AIA 1989 och har varit med om större saker än att lillebror Växjö kommer på besök.
Vi behöver inte komma på: VI KAN SJUNGA UTAN TRUMMOR !
DET känner spelarna rätt in i själen...
Du Podde ta detta rätt. - Växjö ! Växjö allting är som vanligt inga egna sånger som alla andra gånger. Bara ta från andra är vad ni klarar av. Stackars pack stackars pack ! Ni har sveriges sämsta klack...
Några års motgångar och Växjös stolthet kommer att spela inför 700-748 åskådare. Kultur, stolthet och ungdomsverksamhet är ni ganska så långt ifrån.
MEN ! Ni är välkomna och detta ser vi alla fram emot.

Kram på dig Podde.Ta inte allt så bokstavligt och allvarligt. VI i denna bok skrattar bara.

-AIA lägg nu ingen energi på Podde lova det. Det är ju det han vill.Han är ju "fixad" nu, OK ?

aiastellan: Hallå kompis! Vi saknade dej igår... Mikrovågsugnar är farliga leksaker :)

aiastellan: Håller med! Fasen vad lätt det var att gå upp i morse! Längtar till Fredag, då krossar vi Växjö både på isen och läktaren!

Ni i AIA är lite udda får man säga. Inför Växjömatchen har ni fullt upp med att komma på hur ni ska kunna håna oss Lakejer på bästa sätt. Och vinna på läktaren. Ni verkar i det närmaste ha panik. Samtidigt är det ju förbaskat kul med lite gnabb mellan klackarna innan match. Lägg er energi på att håna oss så ska vi Lakejer göra det VI är bäst på..att heja fram vårt eget lag.

Vad härligt en morgon kan kännas mina vänner...
Som att fylla fyra år. Teddybjörnen är inslagen...
Nu är det hockeyfeber igen i "byn" killar.
Tänk vad saker och ting kan kännas lättare tack vare en liten seger utav vårt RBK.

GOOOOOOD MOOOOORNIIING AIAAAAAAA !!!

Kvällens absolut dråpligaste:
När Troja skulle spela 6 mot 3 i sista perioden (vilket även resulterade i 2-4 målet) och Sandström skrinnade mot båset. De flesta spelare, inklusive målvakter, brukar inte ha några större problem att hoppa över sargen. Sandström kom inte upp på första försöket. Sandström kom inte upp på andra försöket. Vid tredje försöket fick han hjälp av rådiga lagkamrater att komma över sargen in i båset, och precis då reducerade Troja. Stackars Sandström! Så mycket slit för så lite. Behöver jag säga att han inte tog några genvägar över sargen när han skulle tillbaka in på isen? Gick snällt genom hela båset bort till dörren.

Jag tror inte för en sekund att han fejkade krampkänningarna lite senare i perioden. Han led troligen av både vätskebrist och utmattning också, stackarn. Åksjuk var han mest i första perioden. Hörde hur han bad om Glanil på väg ut till första periodvilan.

Bra Rögle
Fan vad underbart att Rögle vann ikväll och tog 3 poäng hoppas att dem vinner på fredag då det är dax igen att lyfta fram våra killar till seger . Så på fredags matchen räknar vi kallt med ett jävla hallå det ska låta så in i helvete så att växjö fansen inte har mycket att säga till om
RBK 4-EVER

Den första perioden var det bästa jag sett på mycket länge... Man väntade in passningarna, och slog dem i rätt ögonblick, vilket resulterade stort... Kan man spela såhär i fortsättningen kan detta kanske bli en rolig säsong trots den knaggliga början.

gött rögle
fan avbra de spg ut idag o fan va de va gott med donken :D hehe spelar rögle som de gjorde idag så kommer dom vinna stort mot växjö rögle vinner med 6 - 1 :D ses på fredag grabbs bye

Grattis...
....på 24 års dagen och till segern Bya.

« · 328348 · »