1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen
« · 328526 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Påsar
Stellan. Jag,Fransson,bror och bosse kommer nog hem en sväng till dig. Om det är ok förstås. Kan bli en häftig kör framför pc:n :)

Imorgon ska alla hetsas till att sjunga. Fan ta den som kan prata efter matchen.

Påsar
Läste på lakers forum att affärerna i Växjö säljer laker-kassar, där en viss summa går till klubben..
Där kanske Rögle kan hämta lite inspiration.. Behöver ju inte vara just plastkassar.. Ger ju bra reklam, tycker Rögle syns för lite ute på sta´n

Sv: Invasion
lej: 33 bussar i Göteborg + alla bilar vilket resulterade i ca 3000 RBK supportrar... Utan reklam. DET vittnar ju på, att ett grundintresse finns.
Det finns mycket att stå på. MEN det nya spännande och framförallt det sportsliga styr ju.

RBK är värda högsta serien. De som varit runt om i hockeysveriges arenor vet:- Stämningen i Ängelholm den kan man ta på...
Vill man spela disco kan man göra det hemma.

Allt kan dock förbättras.
Många vänliga hälsningar Stellan

lej: Hej Lasse.Vi gör ju så men går kanske ut med "reklamen" på ett lite för "ärligt" sätt (inkl.biljett !).
KÖP ! Men det finns inget innehåll...

Den stora saken är: - Hur mycket lockar seriens bortamatcher ?
För Växjö är ju allt nytt och spännande.
Och att komma ner till underbara Ängelholms
ishall en fredag kan bara bli succé.

VI ska diskutera det.

Nytt AIAsammarbete som kan smaka gott!
Jag fick i dag ett samtal på min mobil från en person som jobbar på Bahnhof Bar i Ängelholm, med en förfrågning om ett samarbete. Exatata detaljer kommer att finnas på AIAs sida, så fort dessa är klara, men redan imorgon händer det saker där... Läs på AIAs sida för mer info

Sv: hur många???
he_n_ke: ja men du seriöst vi kommer ju inte att höras nått ju!
ska inte vi köpa en trumma?puss

Sv: hur många???
aspen: joo....fall inte dom använder sin j*vla trumma hela tiden och annars så kommer ju inte alla som åker med Växjö att sjunga...

lej: mmm...och man behöver ju inte göra det varje borta match heller... man kan ju ta det mot hammers tillexempel så kommer man ju inte hem så sent heller...

hur många???
tjenis!
hur många kommer det att va i aia imon???
ja menar att LAkers kommer ju att va 10gånger mer ju vi kommer ju inte ens att höras lite!puss

he_n_ke: Härligt med positiva personer som du, kan det möjligtvis vara så att om AIA tog 49:- för bussresan + biljettpriset så skulle intresset att åka buss vara större ???
lasse

Sv: Medlemskort?
stålle: Ja älskling...

lej: men det är ju ändå billigt.....kan växjö få >600pers på en sånn match kan vi

lej: Som sagt 49 kronor + inträde ! 150 kronor är inte överdrivet billigt. AIA har ju faktiskt haft resor för under 200 lappen många gånger utan sponsorer, eller hur.

åååh växjölakers... Ni vill ju vá som oss ! gå som oss ! sl.............. !

aiastellan: hallå där.....skulle inte du jobba?? GOTT jobb i så fall, kan jag inte komma kvart i i stället?

Sen kan vi ju gå hem till mig efter det (Nicks)...: )

P: Hallåsan vännen ! Eller blondie menar jag. Har du tid är du välkommen hem till mej innan NICK´S efter 13.
Alla AIA´re också för den delen. Dörren stängs vid 75 pers.

Mats Waltins mopeder vi vet ju vart de leder...

he_n_ke: Det har förekommit ett rykte att det bara skulle kosta 49.- inkl. biljett för växjö fansen, men det är inte så, det kostar 49:- +biljett.
Jag hoppas att vi alla får en trevlig och positiv kväll med RBK och AIA som vinnare.
Välkomna i morgon
lasse

Sv: AIA och bussresor
Såg nånstans att Lakejerna skulle ha ett jäkla "konfettiregn " nere i Ä-holm.....coolt om vi hade varit på 80-talet ( var det inte så det gick till när farfar var ung?). Bara det inte kommer in på isen så det blir omspolningar o grejer.

Alla till Nicks------"syltan" sian om bian.

Invasion
varför gör inte aia som växjö? och har en "invasion" per säsong för med ett pris på 49kr så vill ju säkert många åka med...man skulle ju kunna hoppas på en 500st pers

Glendert: Viktiga matcher? Vi ligger just nu precis ovanför streket! Resterande 14 matcher är som det ser ut nu viktiga matcher!

Lite istid??
Nån mer än jag som tyckte Arlbrandt fick lite istid mot Troja???Tano fick också klen me tid men hans rygg krånglar väl fortfarande antar jag???

Belix: sen när vi e i SA så kommer mycket mer folk vilja åka med i bussarna..
då tycker väl inte det är lika viktiga matcher vi spelar nu!

Belix: klart att det ska gå bussar.. Sedan om folk inte vill åka buss i transportsträckan är dåligt. men jag lovar att det blir bättring hos alla efter jul...

Var inte så aggresiv, du skrämmer ju bort folket!!!! ;-)

AIA och bussresor
Frågor jag ställer mig är:
Ska AIA syssla med bussresor till bortamatcher?
Finns det något minimiavstånd för att folk ska bli sugna att åka buss?
Eller är det som i går vid Trojamatchen att vi ska köra i egna bilar?
Ska vi kanske enbart välja ut en två tre matcher på hösten och likadant på våren som vi ska fixa buss till?
Finns det något intresse för resor till listerlander för matcherna mot mörrum?

Vill ni inte svara här så maila mig gärna för att ställa in två bussresor till matcher som det bevisligen är mycket folk på gör mig betänksam.

Om 24 timmar....
så står man i hallen och väntar på att Rögle ska skrinna in på isen!
Resan från Göteborg påbörjas 15:00 och tiden mellan ankomst och matchstart kommer vi att fukta strupen med ädla drycker eftersom rösten ska hålla hela kvällen :-)
Väl mött!

/Addemaan

gasolin: Vi får väl skicka en personlig inbjudan till Osten har är ju en stämningshöjande faktor på bussresor sen kvarstår ju frågan vad var det Osten hade gjort =)

Belix: Ja tyvärr får vi drass med Fransson o Junior ett tag till...

Jag hade hellre haft Osten i stället...

Nu ska jag ut o jogga....

gasolin: Det kommer inte att bli lätt du får först och främst försöka få en mer strömlinjeformad kropp precis som min *S*
Men dom däringa LA-borna tror dom är något ibland tror man ju att dom är systerstad till Halmstad med mycket snack och lite verkstad. Men dom kommer kanske med på bussarna nu när Rögle återigen är i vinnarhålet =)

Junior: då har du hört rätt, jag gillar inte svett..

gasolin: Jag som hört att det ska vara omöjligt att vara/komma snabbare än dig?

Belix: Ja jag vet Tommy att du är snabbare än mig, men jag ska bättra mig..

Belix & gasolin.. Jaja, menade mest att här i storstan har vi trådbuss nu. Men visst, vi kan offra oss att åka linjebuss också..

Älskar åka buss.. Otto du hänger väl med i bussen till bofors?

Jacke, ditt bästa ligg.

Sv: Lite skvaller
citizen: Pelle svensson käka på resturange skolan idag med!! mellan kl 11.45- 12,30!!!!!!

Klackmatch!
Känns helt ok idag faktiskt:3 säkra,stabila poäng igår o en mycket bra första period igår.Däremot ett STORT ? för de få som började sjunga "Mats Waltin .... " ja menar HALLÅ??Dena säsong har man förlorat mot lag som man ska slå i sömnen med 1 skridsko,1 handske osv.Nej om det blir kvalserien då kan vi börja hylla......
Hade ju varit härligt om Otto,Stellan m.fl kunde få med sig lite av det gamla gardet o stå i klacken!Längesen det var en sådan uttalad klackmatch på förhand,måste ju locka tycker jag.
Imorrn är det 3 nya........
Forza Rögle

Junior: Ljunggren tittar nog förbi oxå. Men annars tycker jag att det låter som ett bra förslag. Tommy kör skytteltrafik.

gasolin: Där ser man två själar och samma tankar men jag var snabbast

Junior: Ja junior alla vet om att du inte gillar att åka buss...Framförallt om det gäller Rögle.......Men du kan åka till Jacke ....

Junior: Jag vet att ni är för fina för att åka buss till Rögles bortamatcher det gäller tydligen även hemmamatcher :-) Landskronabor för fina för buss ja ja mycket ska man höra innan öronen trillar av. Men ställ er bakom busshållplatsen fem minuter innan nedsläpp så kommer jag om jag inte glömmer er

Sv: Albin
Belix: Bra med mer ljud på matcherna=)....Han kan stå längst uppe o skrika...Hoppas han kan texten=)
Kommer o låta mycket om han ialfall=)

Albin
AIA kan nu presentera sin hitintills yngsta medlem.
Albin Pettersson kommer han att döpas till så småningom, Han var vid inskrivandet i medlemsmatricklen inte 12 timmar gammal.
Vi grattar familjen i Floby till tillökningen

Belix: Gott tommy.. Kommer du tillbaka och hämtar oss en en kvart innan matchen så slipper jag Fransson ta buss. Vi är för fina för det.

Mygel: Stämmer jag har medlemskorten och jag kan köra inom Nicks på vägen ut till ishallen vid 17-tiden och dom som är där och inte har sina medlemskort får dom då. Sen till er andra som ännu inte fått era medlemskort så rekomenderar jag er att före, i pauserna och efter matchen hämta medlemskorten.

Sv: Hockey på tv
qp: Kan vara så, fast det där med stort, starkt o på gång avaktar vi ett par omgångar med, va?

Grattis till segern, dock. Måste kännas skönt.

Med eller utan mig.....
.......vinner vi läktarmatchen imorgon. Jag har ganska ont o ska sitta precis bredvid klacken.. E lite deppad av att inte kunna stå med er men jag e snart tillbaka..

Vi ses imorgon!!!

Bafucin: Fan va du e på bettet....... men jag förstår, efter gårdagen så måste man få avreagera sig på nåt som e stort o starkt o på gång:0)

sunken: Om ni går dit ja........

Och det tror jag ni gör.

Sv: ÄNNU EN UPPMANING!!!!
Fransson: jag tar med min! hmm, väljer nog en old one, där kontrasterna är tydliga mellan grönt och vitt....

Sv: Göööötttt Moooos
Fredrik: Skall Rögle återta förstaplatsen? Jag har inte sett att ni har haft den så återta blir väl svårt.

ÄNNU EN UPPMANING!!!!
HALSUKAR PÅ I MORGON!!!!
UNDER NATIONALSÅNGEN SKA DE UPP!!!!

Sv: Humoristisk läsning..
HasseT: Just nu känns det rätt gött. Fin fin seger igår samtidigt som fågelboet nere i Sveriges r-vhål håller på att rasa ihop totalt :)

inte långt kvar nu..
det är typ 25 timmar och 40 minuter kvar nu=)=)

fan vad jag längtar..

Älskat kära rögle har jag alltid gjort....

« · 328526 · »