1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen
« · 329096 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Elitserien 2005
Broder Daniel: 2006 kommer VLH isf MIF 8)

Sv: Nu är det F R E D A G !!!
aiastellan: Mycket möjligt, annars blir jag besviken på er ;) Förhoppningsvis blir även ni imponerade trots trumman, inga egna ramsor mm..... Vi ska SKRIKA HÖGST!!!!

Fan vad taggad man är nu.... :)

Sv: Hängivna fans?
Patrik: Här är en till på samma tema...jag uppfattade ett mobilsamtal i Nobelhallen i onsdags. En Oskarshamnare ringde hem och rapporterade att IKO hade matchen mot Västerås under kontroll. Västerås upprepades sedan ett antal gånger. Visste han var han var, eller?

Sv: Slut upp på Nick´s
sillen: Ja det är klart att vi kommer, vi måste vara i perfekt form inför matchen ikväll. Vi måste bara vinna läktarmatchen, spelarna ska känna att dom har ett oerhört stöd i ryggen från vår sida.

Vi e det bästa grön, vita laget......

Slut upp på Nick´s
Kom igen nu alla Rögle fans å kom till Nick´s i
eftermiddag,så kan det bli en härlig förfest där till den riktiga festen
Vi mjukar upp våra stämband där å sen kommer vi vinna både på is å läktare

Hängivna fans?
Råkade höra ett samtal på bussen på väg till jobbet idag.
- Jag och NN skall åka på hockey idag. Det är Lakers som spelar
- Jaså, är det hemma eller borta?
- Det är borta. Jag tror att det var ... *tänk* ... till Oskarshamn vi skulle.
- Vad roligt.

Matchdag!!!
Jisses, det är äntligen fredag!!
Om 6 timmar och 40 minuter så trycker jag plattan i mattan, med destination Ängelholm. Tänker dessutom ta med en kompis från Göteborg!!

Det pirrar riktigt ordentligt i magtrakten och det lär nog bli värre minuterna innan matchstart. Vi ses i det grön-vita havet :-D

/Addemaan

Elitserien 2005
Tänk vad intressant denna serien hade varit!!! HOPPAS...

Rögle
Färjestad
Frölunda
HV 71
Djurgården
Malmö
Modo
Brynäs
Timrå
Södertälje
Luleå
Leksand
Linköping
Skellefteå

Sv: Martin Erikssons vara eller inte vara ?
aiastellan: Ja tyvärr så tycker jag att det är Rögles absolut sämsta spelare, skandal Eriksson spelar i PP,... Men skit i det vi vinner ändå!

11 timmar kvar...
Nu börjar det närma sig... Känner att det börjar pirra i magtrakten, hoppas på en fin inramning med mycket folk, go stämmning och givetvis med en säker Röglevinst!

Na na na naa, na na na naa, ohh ohhh RBK!

Sv: Nya matchintrot
Rainbow:
Vilken låt (eller är det just Black Sabbath) är det nya introt?

Putte-LL:- Kul ! Ni kommer att bli imponerade.Gamla RBK publiken har vaknat. Vulkanen har börjat spruta, tro mej.

Martin Erikssons vara eller inte vara ?
Jag såg att M.Eriksson är i med. I första femman...
Det svider att skriva det Martin men, jag vet inte.

ÅÅÅH ising åååh ising åååh ising igen !
F-n NU blev jag nervös.

Hofnar: ja...detta är bland det största vi varit med om... 8o

Mygel: Att se "The prince of fu***ng darkness" hade varit en höjdare, men vi får hoppas att de grönvita står för hans klassiska utrop, "rock´n roll!" när det gäller spelet!

Razzel:
Åfan, så ni Växjöbor (eller åtminstone en av er) har observerat detta faktum.
Jag måste medge att ni är smartare än vad ni utger er för att vara. Bra jobbat att veta vilken dag det är.
Jag förstår att detta är en milstolpe i Växjö Lakers relativt korta historia. För Rögle är det tyvärr "bara" en i raden av matcher i Allsvenskan Södra. Eventuellt med lite extra krydda, eftersom det kommer att finnas folk på bortaläktaren, men ändå...

Nu är det F R E D A G !!!
Om ni av en händelse skulle ha missat detta :-D

Upp till kamp!

Rainbow: Hade varit ännu coolare om Ozzy själv hade varit där o vinglat in först av alla ;)

Nya matchintrot
Låter lovande med det nya matchintrot. Att se Rögle åka in på isen till tonerna av Black Sabbath kan bara bli succé. En extra anledning att se fram emot morgondagens match.

Sv: En liten fråga här?
Inför-matchen-reportage är ute nu!

pubne: Nä, men om du hade läst tidigare inlägg så kanske du hade sett att det har säkert nämts 10 ggr att bussen ut till ladan avgår utanför Nick's, vilket är en stor anledning till att vi är just där och inte på någon annan pub.

Mygel: Men man kan aldrig vara för säker på nått, därför frågar jag!!!!

pubne: Om du lyfter din blick 2 mm längre upp på skärmen så står det att bussen går 18.40 utanför Nick's.

En liten fråga här?
Går där bussar från nick´s till ladan ??

Sv: Halsdukar
AIA_: Bredvid bion, mitt emot kyrkan, på järnvägsgatan.

Sv: Konfetti
he_n_ke: hahaha... det där med 5-6 trummor + bjällror var mest för att hetsa! ;) Uppenbarligen träffade det rätt! Vi är ju inte Oskarshamn... :D

Påminnelse
Tänkte bara påminna alla här inne om att det råder sunt förnuft här inne. Det är ingen liten chatkanal för stans finniga fjortisar. Här diskuterar vi saker som rör Rögle eller som har anknytning till Rögle. Tänk på att det är många som läser detta forumet. Så därför så avråds fult språk och privata inlägg direkt i GB:n. Det finns både brev tjänst och snabbmess för sådant. Sen rekommenderar jag ett antal här inne att dubbelkolla sina inlägg två ggr innan ni postar. Med tanke på det antalet inlägg som innehåller en 6-årings stavningsförmåga så skulle man kunna tro att Rögle är en förening för de lokala byfånarna, vilket inte är så kul att marknadsföra oss som. Stavfel då o då är inga problem men hela inlägg där varenda ord är felstavat och meningsuppbyggnaden ser ut som om den var på japanska är lite pinsamt och väldigt jobbigt för andra att läsa.

SKÄRPNING!!!
(OBS: Om man inte kan använda sig av sunt förnuft i sina inlägg riskerar man avstängning)

Sv: Lite skvaller
Peter Hall borta i morgon... ???? för Byström..inte bra..
Alla som står i klacken i morgon ska sjunga som fan..

aiastellan: Var ligger Nick's?? jag tror jag vet var d ligger, men jag e inte hundra.

Sv: Lite skvaller
Glendert: Tano o Henke Eriksson stod o pratade vid Hemköp förra veckan!!!!
Arlbrandt har en bil som e sönder!!!!

Sv: Påsar
aiastellan: härligt att du är engagerad. Såg artikel med dig i HD nån dag (?)..
Vad är det för inslag du/ni har planerat?

AIA_: DET säljes grön vit randiga halsdukar på NICK´S och i pauserna.

AIA_: okei gör d, ja ska ta med min, och halsdukarna ska stolt vajja under national sången

AIA_: ALLT grönt och vitt är välkommet.

Halsdukar
alla som har halsdukar tar med dom imorrn, dt skall vara ett grön-vitt hav på ståplats!

Sv: Påsar
Fredrik: Hej Fredrik. Visst finns det ideér och inspiration överallt.
På souvenirsidan och kringarregemang på matcherna framförallt.
Jag själv är involverad i AIA´s marknadsföring. Har tyvärr inte haft ork och vilja senaste tiden pga olika omständigheter.Har nog dratt mitt lilla strå till stacken på ngt sätt trots allt. Mitt hjärta har aldrig slutat att glöda.Nu brinner det mer och mer det lovar jag.
Massmedia är inte bara det sportsliga utan även ett fönster där man kan "reklamera" roliga händelser. Ex: matchen nu på fredag.Ta kontakt och be om att få göra ett intressant och lockande inslag.En kille som "Boger Hansson" (fig. namn) skulle kunnat gå ut med ngt som:
-Kom och gör detta till en fest, VI ska göra vad VI kan... Är det stolthet?
Jag själv har kontaktat RBK ang. intressanta och spännande inslag innan och under match.Vad som händer med det återstår att se, får väl höra av mig igen...
Allt hänger inte på publikens intresse. Det måste också skapas ett intresse och engagemang utåt sett.

Själen finns innan för väggarna. Allt brann inte upp. VI måste ta vara på den, föda den.
VÅRT Rögle engagerar oss alla på ngt sätt.
Imorgon är det fest då löser sig allt naturligt, men vardagen ?

Luntertun/Skälderviken AIASTELLAN en vanlig vardag.

Sv: Invasion
aiastellan: Det är just det jag menar ,att ni är för ärliga och se inte detta som kritik på hur ni gör, utan snarare så att man får klart för sig att priset när ni ordnar resor i själva verket ligger rätt till
lasse

he_n_ke: Jag har för mig att dom sagt att de bara ska ha en trumma ..men man vet ju aldrig med poplag =)

Fransson: vill dom trumma sönder stämningen så bevisar dom bara hur usla dom är!!!

he_n_ke: för helvete..inte kobjällror...det räcker med att mupparna i Halmstad har det..de är nästa fan mer enerverande än trummor!!

TILL STYRELSEN: FÖRBJUD TRUMMOR I ÄNGELHOMS ISHALL!!

Nils: håller med men det sägs att dom ska ta med en 5-6 trummer plus några kobjällror (vet ej vad det är) men man kan ju hoppas på att det inte blir så...

J 18
Ja va ute o kollade på första perioden J 18 -Lindköping. Det stod 1-1...
Undrar vad det står nu!?

Yngligen: nä men det spelar väl inte så stor roll....läste nyss att i Växjö där bussarna går ifrån skulle dom sälja växjö grejer för 15procents rabatt!!

Yngligen: Hellre konfetti än trummor.

Konfetti
Ja hörde att Växjö skulle ha Konfeti regn....Hoppas inte på

detta...Stackars städarna=(

Sv: Nytt AIAsammarbete som kan smaka gott!
För att ytterliga förtydliga mig, är det ett samarbere med Garaget och Bahnhof Bar gentemot AIA som kommer att inträffa, och detaljarna kommer att komma i nästa vecka. Men man kan ju fest där efter segern imorgon ändå ;)

Det var en bra ide´men det hade varit bättre att lägga in biljett priset hade ju varit smartare. De är väl ungefär så AIA gör?Men alla 600 fans är ju inte medlemar i Lakers Lakejer.

Sv: spelare?
MackeRBK: jag tror tyvärr att det inte blir några nya men man vet ju aldrig!

aiastellan: jaja.....men hur många rbkare var det i ljungby??

spelare?
En fråga till ordföranden: Behöver ju inte namnge namn men lutar det åt att det blir eller inte blir några nya spelare???

« · 329096 · »