Läste på lakers forum att affärerna i Växjö säljer laker-kassar, där en viss summa går till klubben.. Där kanske Rögle kan hämta lite inspiration.. Behöver ju inte vara just plastkassar.. Ger ju bra reklam, tycker Rögle syns för lite ute på sta´n
lej: 33 bussar i Göteborg + alla bilar vilket resulterade i ca 3000 RBK supportrar... Utan reklam. DET vittnar ju på, att ett grundintresse finns. Det finns mycket att stå på. MEN det nya spännande och framförallt det sportsliga styr ju.
RBK är värda högsta serien. De som varit runt om i hockeysveriges arenor vet:- Stämningen i Ängelholm den kan man ta på... Vill man spela disco kan man göra det hemma.
Allt kan dock förbättras. Många vänliga hälsningar Stellan
lej: Hej Lasse.Vi gör ju så men går kanske ut med "reklamen" på ett lite för "ärligt" sätt (inkl.biljett !). KÖP ! Men det finns inget innehåll...
Den stora saken är: - Hur mycket lockar seriens bortamatcher ? För Växjö är ju allt nytt och spännande. Och att komma ner till underbara Ängelholms ishall en fredag kan bara bli succé.
Jag fick i dag ett samtal på min mobil från en person som jobbar på Bahnhof Bar i Ängelholm, med en förfrågning om ett samarbete. Exatata detaljer kommer att finnas på AIAs sida, så fort dessa är klara, men redan imorgon händer det saker där... Läs på AIAs sida för mer info
lej: mmm...och man behöver ju inte göra det varje borta match heller... man kan ju ta det mot hammers tillexempel så kommer man ju inte hem så sent heller...
he_n_ke: Härligt med positiva personer som du, kan det möjligtvis vara så att om AIA tog 49:- för bussresan + biljettpriset så skulle intresset att åka buss vara större ??? lasse
lej: Som sagt 49 kronor + inträde ! 150 kronor är inte överdrivet billigt. AIA har ju faktiskt haft resor för under 200 lappen många gånger utan sponsorer, eller hur.
åååh växjölakers... Ni vill ju vá som oss ! gå som oss ! sl.............. !
P: Hallåsan vännen ! Eller blondie menar jag. Har du tid är du välkommen hem till mej innan NICK´S efter 13. Alla AIA´re också för den delen. Dörren stängs vid 75 pers.
he_n_ke: Det har förekommit ett rykte att det bara skulle kosta 49.- inkl. biljett för växjö fansen, men det är inte så, det kostar 49:- +biljett. Jag hoppas att vi alla får en trevlig och positiv kväll med RBK och AIA som vinnare. Välkomna i morgon lasse
Såg nånstans att Lakejerna skulle ha ett jäkla "konfettiregn " nere i Ä-holm.....coolt om vi hade varit på 80-talet ( var det inte så det gick till när farfar var ung?). Bara det inte kommer in på isen så det blir omspolningar o grejer.
varför gör inte aia som växjö? och har en "invasion" per säsong för med ett pris på 49kr så vill ju säkert många åka med...man skulle ju kunna hoppas på en 500st pers
Belix: klart att det ska gå bussar.. Sedan om folk inte vill åka buss i transportsträckan är dåligt. men jag lovar att det blir bättring hos alla efter jul...
Var inte så aggresiv, du skrämmer ju bort folket!!!! ;-)
Frågor jag ställer mig är: Ska AIA syssla med bussresor till bortamatcher? Finns det något minimiavstånd för att folk ska bli sugna att åka buss? Eller är det som i går vid Trojamatchen att vi ska köra i egna bilar? Ska vi kanske enbart välja ut en två tre matcher på hösten och likadant på våren som vi ska fixa buss till? Finns det något intresse för resor till listerlander för matcherna mot mörrum?
Vill ni inte svara här så maila mig gärna för att ställa in två bussresor till matcher som det bevisligen är mycket folk på gör mig betänksam.
så står man i hallen och väntar på att Rögle ska skrinna in på isen! Resan från Göteborg påbörjas 15:00 och tiden mellan ankomst och matchstart kommer vi att fukta strupen med ädla drycker eftersom rösten ska hålla hela kvällen :-) Väl mött!
gasolin: Vi får väl skicka en personlig inbjudan till Osten har är ju en stämningshöjande faktor på bussresor sen kvarstår ju frågan vad var det Osten hade gjort =)
gasolin: Det kommer inte att bli lätt du får först och främst försöka få en mer strömlinjeformad kropp precis som min *S* Men dom däringa LA-borna tror dom är något ibland tror man ju att dom är systerstad till Halmstad med mycket snack och lite verkstad. Men dom kommer kanske med på bussarna nu när Rögle återigen är i vinnarhålet =)
Känns helt ok idag faktiskt:3 säkra,stabila poäng igår o en mycket bra första period igår.Däremot ett STORT ? för de få som började sjunga "Mats Waltin .... " ja menar HALLÅ??Dena säsong har man förlorat mot lag som man ska slå i sömnen med 1 skridsko,1 handske osv.Nej om det blir kvalserien då kan vi börja hylla...... Hade ju varit härligt om Otto,Stellan m.fl kunde få med sig lite av det gamla gardet o stå i klacken!Längesen det var en sådan uttalad klackmatch på förhand,måste ju locka tycker jag. Imorrn är det 3 nya........ Forza Rögle
Junior: Jag vet att ni är för fina för att åka buss till Rögles bortamatcher det gäller tydligen även hemmamatcher :-) Landskronabor för fina för buss ja ja mycket ska man höra innan öronen trillar av. Men ställ er bakom busshållplatsen fem minuter innan nedsläpp så kommer jag om jag inte glömmer er
AIA kan nu presentera sin hitintills yngsta medlem. Albin Pettersson kommer han att döpas till så småningom, Han var vid inskrivandet i medlemsmatricklen inte 12 timmar gammal. Vi grattar familjen i Floby till tillökningen
Mygel: Stämmer jag har medlemskorten och jag kan köra inom Nicks på vägen ut till ishallen vid 17-tiden och dom som är där och inte har sina medlemskort får dom då. Sen till er andra som ännu inte fått era medlemskort så rekomenderar jag er att före, i pauserna och efter matchen hämta medlemskorten.
.......vinner vi läktarmatchen imorgon. Jag har ganska ont o ska sitta precis bredvid klacken.. E lite deppad av att inte kunna stå med er men jag e snart tillbaka..
Imorgon ska alla hetsas till att sjunga. Fan ta den som kan prata efter matchen.