Klart det ska vara trumförbud i Ängelholms ishall. Ta beslutet NU. Varför? Jo:
1. Det låter enbart enformigt och irriterande, ger absolut ingen stämning. Gäller det bara att låta högst skulle ju var och en kunna ta med sig varsin kraftig siren. 2. Kan man inget annat än "olé olé" spelar det ju ingen roll, men har man långa, smarta och fyndiga sångtexter drunknar de i trumljudet. 3. Andra klackar kan ju hämta sin inspiration från Brasilien eller Italien om de vill, men de får ta seden dit de kommer. I Ängelholm har publiken allltid mest låtit som på engelska fotbollsmatcher som förebild. Och där trummas det gudskelov aldrig.
Fredrik: Då kommer vi kanske inte. Då går ni miste om 80 000 kr i biljettintäkter :-)
Vi kanske skulle införa ett trumkrav hos oss. En klack utan trumma kommer inte in. Lånetrumma (liten plasttrumma á la lek) ska finnas till utlåning mot pantavgift :-)
Jag vill inte på något sätt provocera någon men jag (och de flesta andra supportrar i Sverige) tycker ert trumhatande är totallöjligt. Är det så farligt att man har en trumma? Och värst av allt...varför såga klackar som har flaggor? Det är väl en fin färgklick. Tror nog att alla i hallen utom AIA gillade flaggorna.
Varför har ni matchtröjor. Usch så fjolligt. Det ger ju färg på läktaren...gud förbanne :-)
Ni inser väl liksom jag att hela debatten är idiotisk...
Snoken: Hur som helst hoppas jag på att det kan bli trummföbud i Ängelholms ishall snart, någon som skrev ett inlägg om att ta upp de på årsmöte eller nått innan!?!
HasseT: Det där går ju att vända på till förbannelse. Jag tycker personligen såhär. Enformiga låtar (lätta att hänga med i) + trumma (håller takten och ger lite fler toner) = drar upp betyget.
Jag förväntar mig inte något medhåll härifrån men faktum är att ni är ensamma om att gnälla om trummorna (och det är fanimej det enda ni gör stundtals). Alla andra klubbar har trummor. Typ ratio 1:30.
Ett antal inlägg har blivit raderade av mig av en anledning som jag inte går in på här. Flertalet inlägg var enbart svar på ett annat och eftersom allt skulle bort åkte även dom seriösa svaren.
Jävla go stämmning på nick´s innan match,hoppas på repris. Snacka med Peter Andersson i växjö fd. Rögle efter matchen o han tyckte att aia var helt underbara med så många OLIKA sånger..
Först vill jag tacka ALLA, detta var en oerhört trevlig match för att vara under "transportssträckan" ! Riktigt bra tryck i hallen och äntligen en bortaklack som kan ge AIA en match! Vem som vann på läktare tycker jag är svårt att säge en sådan här kväll...själv satt jag NYKTER (Hofnar) mitt mellan klackarna och jag tyckte INTE Växjö vann läktarmatchen klart! De var absolut den bästa bortaklacken på år och dagar i röststyrka men duknandet från trumman var ibland det ända man hördet eftersom det var så enformiga sånger! Sen tycker jag det är ren LÅTSTÖLD när dom drar igång MFF:s ett skott..i mål...vårt Malmö i Växjö variant!! Detta är i mina ögen en av de bättre klacklåtarna som gjorts i fotbollssammanhang (trots den är fån Malmö ;) ) också SNOR Växjö fansen den rätt upp och ner...det tycker jag är vidrigt!! Men kanske man kan försklara det med att dom är nya....men tycker ändå det är kass!
Nu lät jag negativ angående Växjö fansen men det är inte min sammanhängande mening....Dom var många, Dom var röststarka...och Dom var otrötterliga! ! ! ALLT detta var även Rögleklacken....när väl Rögle klacken sjöng en låt som alla var med på överröstade dom både Växjöklackens röststyrka OCH trumma!
Så i min mening blev det oavgjort! Själv var jag i Växjö för några fredagar sedan och jag upplevde inte att hela växjö publiken var med i hela matchen som hela hallen var igår...
Så tack än en gång...ALLA och välkomna tillbaka Växjö, men tänk på att nästa gång måste ni vara lika många, annars kommer ni låta fjantiga ;)
Ja det var riktigt kul igår, lite surt att vi än en gång förlorar på straffar, men vi ska nog vara nöjda med 1 pinne. Sen vill jag ge ett stort FINGER till den idioten som slog sönder en ruta på Lakers bussen jag åkte i. Och hur d-ävla vuxet är det att springa bort till Lakersklacken och stå som en totalt efterbliven och visa det ena tecknet efter det andra, istället för att heja på sitt lag. Men tack än en gång för en härlig läktarmatch.
Rögle har ju kvalat in till super-allsvenskan 3 säsonger i rad med 3 olika tränare, Lars-Fredrik 1-3-1 Nyström. Jon Votruba och Roger Melin, så det skulle vara trist om inte Mats Waltin lyckas med att föra RBK till Sa för 4 de året i rad.
Dom 2 kommande bortamatcherna mot Mörrum och Arboga är mycket betydelsefulla i dagens läge, om man tittar på tabellen så ligger dessa 2 lag på näst och sista plats, men det skall man inte stirra sig blind på. När det gäller Mörrum borta så har RBK svårt uppe på Jössarinken, hade faktiskt ganska besvärligt mot Mörrum hemma i båda matcherna denna säsong 1 st uddamålsseger samt en straffseger. Brukar även har svårt borta mot Arboga. Har en liten hall, tycker inte det skall ha någon betydelse, ovalen har ju samma storlek som i andra hallar. Hoppas det blir 6 poäng, skräcksenariot är 2 förluster, och det har man inte råd med. Håller tummarna.
lej: Tack själv Lasse, det är oerhört kul att du vill följa spelet från vår sida och hur vi känner. Dessutom sjöng du med i sångerna och det är ju underbart att se, det finns inte många klubbordföranden som gör det. Du ska helt klart känna dig nöjd med din insats igår.
Tack alla ni "lakers"och AIA samt övriga RBK supportrar för att ni skapade den feststämning som fanns i hallen igår. Själv hade jag förmånen att stå i vår klack vilket var enormt roligt och det kan inte hjälpas att man blir imponerad av det "hjärta" som finns för RBK. Mot slutet kastades man mellan hopp och förtvivlan men aldrig gav man upp utan fortsatte att stötta sitt lag. Men idag finns inte mycket till röst kvar, men vad gör det när killarna gjorde ännu en bra match och vann samtidigt som jag fick ännu en upplevelse för livet. Tack än en gång lasse
Walle: Helt klart att det var en av dom bästa matcherna på läktaren med två!! klackar som verkligen gjorde sitt bästa för att skapa stämning. Visst har Lakers enbart ett fåtal ramsor men det är rätt är man mycket folk och kanske många nya i en klack så ska man köra enkla ramsor som alla kan haka på. Dom stunder när Rögleklacken körde dom lite äldre enklare ramsorna så överröstade dom er rejält eftersom då kom även sittplatspubliken med. Det är kanon med många ramsor men då fodras kanske att man är den kärnan i klacken som alltid är på plats. Tack Lakers och Tack AIA för ett enormt tryck.
Bästa draget på en allsvensk match på länge (ja jag har sett hockey innan Lakers)Tror nog att de flesta är nöjda ,Rögle för att ni börjar plocka de poäng som förväntades av er,vi är nöjda med en poäng som matchen såg ut ,och bra stämning på läktarn .Även om ni tycker att ni vann läktarmatchen så måste ni erkänna att ni hade inte varit så många eller låtit så mycke om vi inte hade varit där .så jag tycker nog att vi kan va glada alla som var på denna match,Skål
havsmussla: Glöm det helt och hållet. Lakers vann stort röstmässigt, men sen var dom ju lika många som hela "stå", och att hela "stå" sjunger med klacken var länge sedan.
HasseT: Nej Hasse, jag försvarar bara, och argumenterar för, en åsikt. Vissa har inte förmågan att uttrycka sig varken i tal eller skrift, och då blir dom ofta tykna och tjuriga.
Men va fan, lägg av å gnäll nu! Du är faktiskt ganska gnällig. Så fort nån har en annan åsikt än dig tar du det som en motgång eller nåt. Folk har rätt att tycka annat än dig, i synnerhet eftersom du tycker så dåligt (min mening).
Hofnar: Själv stod jag max 20 meter från AIA och Lakers vann solklart "läktar-matchen", men vilka tråkiga varianter dom körde med. Läste tidigare att "Växjö Lakers olé olé olé hade vunnit någon omröstning på deras hemsida??? Dom körde den ju för f*n i 50 minuter. Synd att det alltid lönar sig att spela fult mot RBK. Växjö kunde haft minst 5-6 utvisningar till. RBK spelade grymt bra i första, bra i andra och inte så bra i tredje. Enligt min mening så har dom fått ganska bra fart på spelet men saknar helt förmåga att avsluta. Jag menar att dom drar sig ut på kanterna i onödan. Målvakten Jensen verkade ju ta allt, men det visade ju inte helt hur bra han var. Rögle kunde ha kommit in framför mål lite bättre. Men i det stora hela verkar det som att dom börjar hitta rätt. Bra med 2 poäng men dom skulle ha kontrollerat och bevakat i slutet och dom kunde med lite flyt ha punkterat matchen efter första perren.
"I straffläggning lyckades sedan Rögle bäst - där vann man med 4-3."
Fan också, då missade jag två mål någonstans på vägen.
Även Waltin yrar till det på presskonferensen när han snackar om att vi ledde med 2-0 efter första perioden. Låg spritosen så tung i hallen, att det räckte med att vara där för att bli halvpackad?
HasseT: Nu börjar du också låta otrevlig! Du sa: "...jag stod bara i AIA, så jag vetifan vem som sjöng högst" Jag lägger inga värderingar i texterna. Visst är variationen inte i AIA's klass, men de 3-4 ramsorna dom körde funkade åtminstone. Jag säger inte heller att AIA var kass, för det var ett jävla tryck från bägge håll och det skapade en härlig atmosfär för matchen. Trumman var en petitess som jag inte heller hänger upp mig på, även om jag väldigt gärna varit utan den.
Hofnar: "Asså egentligen så blev det lika i läktarmatchen, för Växjö har så jävla usla sånger + att dom har en trumma= tar ner på betyget. tack så mycket för mitt ord!" läs för fan
Hofnar: Inte så konstigt att han reagerar! Jag påstår att Vi vann läktarmatchen, om du läser mitt gästboksinlägg.. Sen är väl Junior lite kaxig också.. Vi Ängelholmare va faktiskt Minst lika grymma på läktarn!
pubne: vi tog dem på läktaren röstmässigt lätt, men tyvärr så förstör de för sig genom att använda trummor. det förstör ALL fin stämning tycker jag personligen, ett förbud mot trummorna borde tas upp på allvar, är fan trött på att behöva irriteras på detta jävla bankade. förövrigt faaaan vad skönt med en seger...
Junior: Lille vän, jag gillar inte den otrevliga tonen i ditt inlägg. Ta två Novalucol mot de sura uppstötningarna, så ska du se att du snart mår bättre.
Fan vad skönt att vi vann! men vi kunde ju gjort både 3-1 och 4-1 innan de kvittarade.
Om läktarmatchen så tycker jag att växjö vann ganska klart. Jag stod i Rögle-klcken de två första perioderna, men jag stod vid nedre ståplats i tredje perioden. När jag stod i rögle-klcken så hörde jag inte växjö-klcken så mycket, men i i sista perioden så hörde jag nästan bara växjö-klcken, men jag tycker ändå att vi stod upp bra mot dem.