1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27190 inlägg · 5186 ämnen
« · 347795 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Näsvall på plats
RBK-Micke: Hehe... ja, man får se det positiva...

oscar_D: Det gjorde dom säkert - i Italien. Bytet i Stockholm kanske gick sämre. Det var ju tur att det var bagaget som blev kvar där och inte Fredrik:)

Sv: Förklaring
Tuborg: JPP:s vägar äro outgrundliga...

Sv: Det var några år sen.......
Benny_Johnsson: Kommer inte ihåg det utan att slå i arkiven, men huvudsaker är ju att det blev och kommer att bli vinst.

RBK-Micke: Det var 0-2 underläge till 4-2 vinst, inte sant?

RBK-Micke: Nä, det har du rätt i, den är en tuff ekvation som inte ens Nobelpristagaren i ekonomi klarar av. Jag är tydligen lite distraherad....

Benny_Johnsson: Jag som alltid trott att jag var bra i matte, men den ekvationen får jag inte ihop.

Förklaring
E de nån som kan förklara för mig varför man värvar Näsvall nu och inte för typ en månads sedan?? Då hade vi förmodligen aldrig kommit i denna minst sagt tröttsamma situation!

Patrik: Kan ju bli lite småkomiskt om han inte får fram sin egen utrutning i tid... Känns lite kontigt att man inte lastar Näsvalls tillhörigheter på samma plan som han själv åker med...

Patrik: Får hoppas han inte åk ut för en "stig helmer" med utrustningen...*ler*

Det var några år sen.......
men för exakt 11 år sedan så genomförde Rögle en av de mest minnesvärda matcher jag sett, nämligen den då de vände 2-4underläge till vinst, 6-2. Vågar man hoppas att detta är Rögles turdatum!!??

Sv: Kan det vara Rahm???
Joinzzon: Håller med. Rahm ser jag mer som halva. Österby så jag på matchen mot Vik. Det hade varit ett kanonförvärv.
Är helt säker på att rbk vinner ikväll. Det största problemet nu är hur det ska gå till att Vik eller Kattakräken ska kunna tappa poäng i de matcherna de har kvar. Världens simplaste lag kvar att möta!!

Näsvall på plats
Nu är Fredrik på plats i hallen, men utrustningen är än så länge på avvägar...
Kort rep. på gång till AIA-sidan

olaf:
Hellre Österby än Rahm eftersom Kung Österby är klart mycket bättre än defensivt än vad Rahm är.

Joinzzon: Rahm heter förmodligen inte Rahm utan Österby

Hur slutar matchen?
Jag tror Rögle kommer köra över Växjö ikväll. Känns som att de inte har så mycket att fundera över utan det är bara att ge järnet. Tror det är till Rögles fördel. Tror matchen slutar 5-2 eller 6-2. Två mål och succé direkt av Näsvall...

Sv: Hur många kommer till Växjö?
jan-erling: Den är givetvis gratis för min vän Alexander !
NU SKA JAG ÅKA TILL VÄXJÖ OCH SJUNGA HEM
SEEEEGERN TILL OSS !!!

Sv: ikväll börjar allvaret..
rogle_fans: ta det en gång till.. Hur får man sms nu igen?

Torbjörn Johansson är ledig.
Vad jag minns från honom var en lång o smal defensiv back som har spelat i Leksand.

henken: De har inte med AIA att göra om du skaha sms eller inte.. de är om du har medlems kort på sistplats.. så kan du fixa så att du får gratis SMS..
Ja hade chekat de på swehockey om ja vore du ;)
GRÖNT OCH VITT LAGET I HJÄRTAT MITT

rogle_fans: Efterssom jag inte är medlem i AIA kan jag inte följa matchen via smsén.. =((
Man kanske borde följa den på swehockey istället,, ?
text-tv är opålitliga ibland :P =)

RBK-fantast: oki gött.. ja tycker faktiskt de är bra och seriöst med smsén..:!
KÄMPA RBK, KÄMPA RBK,

samma här...rögle-sms....kom igen nu Rögle!!

henken: jag kommer följa matchen via rögle smsen som ja har fixat. ;)
KOM IGEN NU RÖGLE BK COME ON RÖGLE

henken: Flöj den på swehockey istället..

Fy fan vad nervös man är.. Hoppas verkligen att det blir succé ikväll!
Vem mer än jag kommer följa matchen på text-tv? =))))

Broder Daniel: Du slipper ha en hostande gaphals bakom dig..=)

Skrik för mig med!

Ebbe: Kylle, kylle! Sicken veckling!

Skoja bara, vilken match du missar, tycker synd om dig!! :0) Krya på dig!

Vi berättar hur det var imorgon!

GO GO RBK!!

Hur många är de som ska till växjö ikväll?
o se rögle ta hem segern både på läktarn och på isen ;)

Då tvingas man slänga in handuken. En jädrans förkylning sätter stopp för en att följa med idag=( Detta känns oerhört tungt...

aiastellan: Hejsan stellan!!har du gjort någon ny skiva???som Alex kan få köpa ut av dej???ha det bra...vinst ikväll

jan-erling: Hallåsan Erling. Kari "Sourra" har jag hört...
Ha det gott.

Broder Daniel: inte hos spelarna

rogle_fans: känns som det har varit allvarligt ganska länge!!

HasseT: japps de är sant de hade varit en fördel

tänk så hade vi vunnit de som vi ledde med 2-0 nu..............

ikväll börjar allvaret..
ikväll måste våra grön och vita hjältar se till att vinna matchen..
de är en måste match kan man säga.. vi måste se till att vinna resterande matcher. och hålla tummarna på att Bofors,
Västerås,Halmstad inte vinner alla sina resterande..
LYCKA TILL RÖGLE BK IKVÄLL VÅRA GRÖN OCH VITA HJÄLTAR ---->

Sv: Näsvall
Yngligen: Det finns endast ett begränsat antal tröjor i A-lagets förråd. Att ta hem en ny tar över en månad.

Yngligen: Palm tränar inte ens längre med A-laget. Han har vart skadad under hösten i handleden.

Se länken för lite info om Näsvall.

OE: Men Gustav Palm har nr 11. Hur kan det då vara möjligt att Näsvall ska ha det?

Thomas17Srsen: Han är kontrakterad för dessa tre matcherna sen ska man sätta sig ner i lugn och ro och förhandla om ev fortsättning så har jag tolkat det i allafall

Sumo: Eftersom det i första hand bara handlar om att ha Näsvall veckan ut tror jag Rögle lånar honom, där med ännu inget strul med övergånspengar.

Sumo: Allt är klart. Jag snackade med Jan-Peter igår om just den saken.

Thomas17Srsen: Det är väl klart han ska! Han är en tänkbar förstärkning även på lång sikt.

Är det någon om övergångssumman är löst. För enligt uppgifter var det ju strul med den. I så fall sskulle han missa kvällens match. Men hoppas att det löst sig.

Belix: Hoppas verkligen att Näsvall gör succé och stannar även på lång sikt. Kanske ett par tre år.

Med Näsvall i laget hade vi gått upp i Elitserien i våras!

Belix: Fredrik skall spela dom 3 matcher som är kvar.
Om den super-allsvenska platsen går åt skogen i kväll, vilken den förmodligen gör om man inte tar 3 poäng. Skall han då spela dom 2 matcher som kvar som egentligen inte har så mycket betydelse??

JAN

OE: Precis att han inte har spelat så mycket den senaste tiden eller är samspelt med resten av laget tror jag inte har någon större betydelse Han är och förblir en måskytt av rang, kommer det en chans så råkar han stå där och klappa till puckuslingen även om han inte har en aning om vem som passade honom. Tvärtom kan chansen han får nu att spela igen göra pöjken riktigt motiverad. Sen att när han blir inspelad med laget så blir det bättre är ju mera en bonus.

Broder Daniel: Känns som att Näsvall kommer tillföra en hel del vinnarskalle och j-vlaranamma. Hans distinkta avslutningar är inget vi varit bortskämd med de senaste månaderna.

« · 347795 · »