Mygel: Ännu intressantare är ju att om det sålts 4000 biljetter så finns det ändå 50 kvar på sittplats. Det är de första som tar slut om det är stormatch i hallen.. Eller kanske ingen vill sitta och alla vill stå upp..
HasseT: Förr tog ishallen 5200. Elitserie premiären mot MIF lockade 5200. Men sen sa brandkåren stopp och numera får man bara ta in 4600 i vanliga fall. Vetifan om det var så bra 5200. Blev en jäkla dimma i hallen.
HasseT: Intressant att sportchefen i klubben har koll på biljettförsäljningen oxå. Undras om han har fler sysslor. Kanske han spolar isen på lördagar oxå :)
Junior: Hur mycket rymmer hallen då? Har hört många olika siffror på det!.. Men vi får hoppas det kommer runt 4000 iaf, så vi visar löven att viockså kan dra storpublik ,,, dom hade väl ganska många matcher med bra mycket mer publik än vad Rögle haft under allsvenskan!
FredrikM.. Biljett ansvarig berättade i Dagens Hd att det kan komma uppåt 3500. Är det sålt 4000biljetter nu vilket jag inte tror ett skvatt på så blir det lapp på luckan
HasseT: Så här går det till: A snackar med någon "funktionär" och säger till B att 3000 biljetter sålts. B ringer sen till sin polare C och säger att det sålts över 3000 biljetter. C loggar på nätet och skriver att det sålts 3500 biljetter. D läser detta och berättar för sin polare E att det sålts över 3500 biljetter. E som jobbar ideellt inom föreningen vet att telefonen ringer hela tiden och drar slutsatsen att det nu måste ha sålts 3800 biljetter, vilket han berättar för F. Lööv får via F veta att det helt plötsligt sålts 3900 biljetter, så när mamma ringer säger han att det sålts 4000 biljetter. Ungefär så.
Fransson: Tror du att det finns möjlighet att ni hämtar mig med bussen nere i Lund,-). Jag har hört rykte om att du ska kör skåne runt för att samla upp oss sömn tutor. Stämmer detta?
Junior: Jag får ursäkta mitt dåliga läsande och tröga tänkande. haha. Men jag sa iallafall att jag inte nu vet om jag har 200 kronor till på söndag.
Mamma ringde nyss.. hon hade frågat lööv hur många biljetter som blivit sålda.. så sa han 4000 och att det var 50 sittplatser över drygt. ikväll kommer det bli tryck i hallen och i klacken. Jag får se om jag står i klacken efter 5 dagars feber....
HasseT: Lite skärpning nu Hasse. Jag föreslår att du läser Aia´s hemsida 10gånger så du förstår lite. Det står ju t.o.m överst här i gästboken att man kan anmäla sig i hallen idag.
HasseT.. Varför så svårt att anmäla sig till resan istället?. Om du inte ska till hallen idag, känner du ingen som kan göra det åt dig.
Inte särskilt snyggt om 10personer tänker som dig och alla ska "slåss" om 2st överblivna platser.
Förövrigt så är Roth´s "krönika" i dagens Hd klockren. Jag har tänkt precis som Daniel gör många många gånger när Rögle förlorat matcher man borde vunnit lätt
HasseT: visst gör du det men bli inte förvånad och besviken om du får gå hem igen utan att få följa med och får se alla förväntansfulla som sitter i bussen
Belix: jajaja! det e jobbigt att koncentrera sig på sååå svåra uppgifter när man är sjuk :-) Eventuellt överbliven plats kan köpas om du kommer till polishuset i Ängelholm en kvart före avresa. Gäller enbart medlemmar. det kör jag på om jag ska med.. borde ju finnas nån plats kvar då!
HasseT: Jag hoppas du kryar på dig. Detta med att inte läsa vad det står måste vara jobbigt. Står det att du måste boka dig före 18:00 om du gör det på Halvards så är det vi menar. Du kan väl maila mig eller ringa om det är något som är oklart. Det är inte lätt att skriva så ingen missförstår som inte vill läsa mer än halvägs. Kan bara råda dig att läsa varje mening flera gånger. Har du förslag på hur vi ska skriva så du inte hamnar i oklarhet på vad det står så kom med det via mail MVH Belix
Det var bara det. Måste man boka innan klockan 18?? Det står att man ska göra det om man bokar på Halvards.. Jag e sjuk så jag orkar inte ta mig ner till Halvards nu.. Men Rögle orkar jag ta mig till.. med bil :) AIK är nog den roligaste bortamatchen så dit skulle man vilja åka..
HasseT: Nej nej nej.... det som står om att man kan komma en kvart före avresa från Ängelholm gäller bara om det (mot förmodan) finns plats över!!! (och för medlemmar i AIA) Bussens storlek bestäms efter kvällens match, så det gäller att de som verkligen vill följa med anmäler detta ikväll! Mindre antal anmälda efter ikväll = mindre buss bokas!
Om man vill med till stockholm så står det att man kan komma senast en kvart innan till polishuset och hänga med...... då gör jag det kanske!.. om nån bryr sig :) Jag förstår att dom inte har så mycket publik där uppe med de priserna!
Det är de första som tar slut om det är stormatch i hallen.. Eller kanske ingen vill sitta och alla vill stå upp..