1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27178 inlägg · 5186 ämnen

Bofors - RBk

Sv: Bofors - RBk
Fantastiskt. Gyllander har även fått syn på att Bofors har spelare på planen. Överaska nu i PP Rögle!

Mygel: så ett powerplay.. Det rögle alltid gör mål i.. ;)

Mygel: oj en bofors utvisning.....skulle vi kunna få trean?....kanske pelle kan sprätta in en

HasseT: Ja Starck 1-3 PP mål

Nä det blev visst Starck

vault: Yes!!! blir glad**! PP!! aaa lysande starck.. hur har detta gått till :)

Och så gör dom det. Härligt Stoffe!

HasseT: Än är tydligen inte undrens tid förbi.

RBK-Micke: Hur många PP-mål har Rögle gjort i år?!

HasseT: Jag har missat ett par matcher, men i dom jag följt tror jag det är tre, möjligen fyra.

RBK-Micke: det var som fan. på säkert 30 powerplay.. hehe.. dom gör ju mer i boxplay hehe:)

HasseT: Stoffes mål var det tolfte i pp hittills. Men Rögle har spelat näst mest tid i pp av alla lag, så det är bara Örebro som har sämre effektivitet. Kanske ändring på det nu? pp igen...

HasseT: Nu har dom ju chansen att öka på statistiken.

HasseT: Rögle har gjort 11 powerplay mål. Detta ger en procentsats på mål i 14,67% av alla PP. Näst sist i Powerplayligan, Godkänd procentsats är över 20%. Här behövs det tränas ordentligt!!

Det blir för stationärt alldeles för ofta. För att göra mål krävs krosspassningar och direktskott i området kring slottet. Då tvingar man målvakten till en sidledsförflyttning som är oerhört svår.

RBK-Micke: å andra sidan leder väl Pelle Shorthanded goals med 5 stycken!?..

RBK-Micke: Rögle har helt tagit över matchen nu enligt Radiosporten. Rögle spelskickligare. Dominerar trots utvisningarna

Mygel: vilken radiofrekvens lyssnar du på?!.. jag hör bara sån bandy skit eller nåt..=(.. p4 eller nåt.. jaja!

Mygel: Det låter bra.

Angående PP-målen har jag också sett på Swehockey att det var 11 före denna matchen och det är säkert så. Men jag har följt dom flesta matcherna och på dessa det inte blivit fler än fyra, så dom måste satt dit rätt många i dom jag missat.

MYGEL: dog du??.. asså på den kanalen jag lyssnar på 103,7 eller nåt.. där snackar dom bara om typ handboll och fotbollsallsvenska!!..

Patrik: låter bra.. hoppas bara det håller sig.

HasseT: testa 101,4

1-4 Lindén ser lovande ut detta

Björn Lindén har rakade ben. Härligt 1-4

vault: 2-4 nu

RBK-Micke: 2-4.. tyvärr.. =).. jaja.. skitsamma! rögle äger

nicke: Enligt radiosporten så syns inga som helst tendenser på att Bofors skulle kunna vända detta. Rögle dominerar!!!!!!!!

vault: Dom sa precis på radion att Rögle har ett kraftigt övertag. Och vipps så står det 4-1 till Rögle.

Snabb replik, 2-4.

Snälla Rögle tappa inte detta.

RBK-Micke: hallå nån.. vilken radiofrekvens lyssnar ni på?.. jag lyssnar på 103,7 eller nåt. .. där snackar de bara om bandy och sånt hanboll.!

HasseT: 103.2 tror jag det är i Ängelholm. I Lund/malmö är det 101.4

Mygel: tack sså mö..

Hasse T: Här i småland är det 101,0, men där handlar det bara om Växjö Lakers tyvärr (som dessutom leder med 5-0 över Gislaved).

Håll detta! För då har man för andra matchen i rad tippat rätt resultat i tippraligan=)., sköna poäng i så fall..=)..

Bra utdelning idag, vart fjärde skott gick in i de två första perioderna..=)..

Om det här håller i sig, ska det bli intressant att se vad Boforsarna som lever på 9-0 matchen ska säga.

Ebbe: men bra då.. utdelning e vad vi har saknat ett tag nu!.. nu ser det ut som det har lugnat sig?

HasseT: ajaj.. bofors pp

HasseT: 3 sec illa

HasseT: nej........=( där försvann 10 poäng..

Tur dom åkte på en utvisning strax därefter.

HasseT: AJAJAJAJ 3-4!! =( KÄMPA RBK!

Börjar ju kännas äckligt likt Mörrumsmatchen. 1-4, 2-4, 3-4... må vi hålla undan. Stoffe, nytt mål i pp, tack!!

HasseT: YES !!!!!!! GÖTT!!!

3-5 Lindén nu händer det mycket :)

Fantastiskt, ännu ett PP-mål - härligt.

Underbart!!! Tack, Stoffe, det går bra med assist också...

Jag som hade 3-4 på tipset.....det kan jag ta bara det blir en vinst, men skulle tro att jag tippar rätt publiksiffra, någon som har nån aning ?

Det var en intensiv minut, den 50:e.

stålle: det e ju magiskt så många pp-mål vi gör ;) Björn linden har rakade ben e ju också bra ikväll hattrick??

« · 147119 · »