1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27187 inlägg · 5186 ämnen
« · 126211 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Daniel Josefsson
Ebbe:

Pelle Gustafsson spelade ju i förstafemman. Lückner vill inte skapa för mycket oreda i laget genom att möblera om.

Daniel Josefsson har ikväll hammlat i HVs första femma!

konstigt att Hv lät han gå om han kan gå direkt in i förstafemman!?

Sv: Nybro
JAg funderar själv att sätta mig på ett tåg i 6 timmar, så klart att ni kan åka bil i 25 mil. 3 timmar med bil är ju ingenting!"

Sv: Tekningar
Feffe: Håller med dig om tekningarna, men det jag är mest imponerad av hittils är sargspelet. Tidigare år tycker jag att Rögler vart svaga längs sargerna, men i år ser vi riktigt giftiga ut där!

Sv: Publiken
Alltid samma 2000, håller jag inte riktigt med om. jag tycker att 2000 är en ganska hög lägstanivå, hoppas att den håller sig där hela säsongen. förra året var där bara 1200 på en del matcher, så 2000 mot Örebro tycker jag va bra. KAnske upp mot 2800 på fredan!?

Sv: buss???
Fransson: Tror nog inte du ska hoppas för mycket på att nån ska fixa buss, GAsolin har gjort ett bra jobb tidigare, men har fått mycket skit av folk som inte kunnat sköta sig. Tror nog att nån annan får ta detta ansvaret nu, Gasolin har lidit nog av bortamatchshuliganerna.
Alla till hallen på fredag

Sv: Månsson...
SirPimme: Förra årte gjorde Månsson fem mål i grundserien....i år har han gjort fyra mål på lika många matcher,,,,han é kung, tillsammans med Nordqvist

FBK-SEGER I KVÄLL!!!!!

Sv: Tekningar
Feffe: Givetvis menade jag Nordqvist från Leksand (som förhoppningsvis är vår)

Tekningar
Har följt Rögle i ca 22-23 år nu intensivt, och kan väl aldrig dra mig till minnes att Rögle haft så bra tekare som vi har i dagens lag. Ära över Jakob, Nordström, Hermansson och Hammerstad.
Det är bevisat att vunna tekningar i box/powerplay är oerhört viktigt i en match.
Keep up the good work, boys !!!!!!!!!!

Patrik:det beror på vad det är för besökare är det turister så är vi jätteglada om ni kommer på besök detsamma gäller om ni är Röglefans men är det hulliganer som kommer så är vi inte glada att dom kommer men jag tror nog att det är vanliga Röglefans som kommer jag ser också fram emot matchen på onsdag när Rögle kommer på besök och hoppas att det blir en bra match

Vikingen: Ska inte ni som jobbar på kommunen i Nybro vara glada för att få besökare till stan?

Nybrovikings krossar rögle på onsdag så det är ingen ide att ni kommer till nybro på onsdag Forsa Nybro

Alltid där:
Ibland är sanningen inte odelat positiv. Jag är inte negativ utan bara konstaterar ett krasst faktum.
Jag är rätt säker på att Josefsson snart är tillbaka där han hör hemma - i Rögle!!!
Men vi ska nog ägna HV's backar en rad eller två i aftonbönen för resten av denna säsongen. Det ska helst inte hända fler gånger.

Roadrunner: Va nu inte så himla negativ. Gnällspikar finns det för många av ändå.

När det nu finns så mycket positivt att glädjas åt denna säsong - ta vara på det istället.

I med o motgång finns bara RÖGLE.
Krossa Nybro så blir ladan full på fredag

Melin blev ju tydligen också överraskad över beskedet!
Men det är ju klart som fan att man skriver denna typen av "hyresavtal". Rögle slipper betala en löjlig övergångsumma....sorry, utbildningsbidrag heter det ju, och HV slipper betala dito när Josefsson troligtvis återvänder efter att ha utvecklats någon säsong i Allsvenskan. Kanske två.
Så kallade "kreativa lösningar" där den ekonomiskt underlägsna (läs: Rögle) i det långa loppet står som förlorare. Förlorare på grund av den uppkomna situationen, hur tillfällig den än må vara.

Månsson...
Skulle vara intressant att veta hur han har utvecklats nere i ängelholm sen han kom.
Ser att han gör lite poäng ibland...
Undrar också hur ni ser på Sjöbergs tid i klubben...

Hoppas ni får en bra säs har ju börjat lovande!

buss???
Om Rögle vinner i morgon och vinner på fredag, skulle det vara märkligt om vi inte fyllde bortaläktern i Sunnerbehov...

Gasolin, du hade väl planer på att fixa buss???
Snälla gör det, så vi kan få en trevlig stämning tillsamman och sjunga fram Rögle till en sjunde(!!) seger!!!!!!

"Med aia på bortaplan, då vet vi hur det slutar..
Rögle vinner stort som fan och där är inga snutar"

cha la la la la
cha la la la la
cha la la la la hey
vi håller på R-B-K

Läs Löövs kommentar i Nätmagasinet! Det rör sig bara om fem dagar i HV. På söndag tyder allt på att han spelar i Rögle igen och fortsätter i RBK resten av året!

Ebbe: Tänk lite positivt pågar. Josefssons eventuella flytt ökar ju bara LillSouras chanser att ta en ordinarie backplats han gör säkert inte bort sig

Sv: Rögle-Örebro
Ja, ni skåpade ut oss ganska rejält i går kväll. Bara att gratulera. Det skulle inte förvåna mig om ni nådde kvalserien eller till och med Elitserien i år.
Konstigt ändå, för så dåliga brukar vi inte vara. Både mot Mörrum och mot Arboga förde vi matchen men hade svårt att få in pucken. Så SÅ dåliga är vi inte. Jag tror nog det kommer vända för oss, med början på onsdag mot gurkorna från Västerås. Lycka till i fortsättningen, Rögle!

OskarB: Okej det får man hoppas på. Var lite rädd att han skulle plockas hem som bänknötare för i så fall kan ni lika bra ta en junior.

Ebbe:

Det behöver du inte vara orolig för. HV tar hem honom för att utnyttja honom. Förra året spelade han mer än han egentligen klarade av, därför började han mycket bra men han var lite sliten på slutet av säsongen. Dock var all den istid han fick otroligt nyttig och lärorik och jag tror Daniel har höjt sig ett rejält snäpp i år, och det låter så på er också. I år håller han hela vägen.

Han kommer få lite högre tempo i kroppen nu, och det kommer ni ha nytta av när han kommer tillbaks.

OskarB: Detta kan inte vara sant!!! Han är en av våra bästa backar.

Hoppas han verkigen kommer tillbaka. Är rädd för att om han nu är i HV ett tag och får sitta på bänken där att han rent av tappar formen och ja när han kommer tillbaka till Rögle så är han ja vill inte säga kass men mindre bra.

Fransson:

Jag tror inte Josefsson kommer spela med HV resten av säsongen, oavsett om han spelar bra. HV och Rögle har ett avtal om utlåning, och jag är säker på att man inte vill ställa till med mer problem för Rögle än nödvändigt. Mikael Lindman kan vara tillbaks i HV om en månad, senast då tror jag ni har Daniel tillbaka.

Jag ska hålla tummarna för er under tiden, jag hoppas ni klarar er bra utan Daniel och önskar er lycka till tills han är tillbaks.

Fransson: Ja risken finns ju. Dom säger att det handlar om ett kortvarigt lån. Efter lördags matchen mot DIF så ska dom ta ställning till om dom ska behålla honom.

Jag hoppas innerligen att han kommer tillbaka. Annars är det ett kraftigt avbräck..

Belix: glöm det....han kommer glänsa i HV och de kommer vilja ha honom hela säsongen...

gonatt

Junior: Det är inte kul för oss att han kallas till HV. Men vi får hoppas att han lyckas väl det är han värd även om jag hellre hade sett honom i den vackra gröna dressen. Men han kanske kommer tillbaks lite bättre och spelar för oss igen.

Junior: Är mycket tråkigt, nu blir det även konstig stämming i rögles lag antar jag.

Junior: Står även på Hv71 hemsida.. Ska förstärka Hv i veckans 3matcher

Läst på Hvfantasten.com

"Pratade precis med min gode vän på hv,s kansli och han talade om att harald ringde Josefsson nu ikväll och frågade om han ville komma hem till jkpg och spela.
Danne tackade ja och det står inskrivet i kontraktet att han kan bli hem kallad när som helst under säsongens gång."

Fy fan vad TRÅKIGT!!!!!!!!!!!!!!!!

Sv: Vem betalar
Junior: Tackar för det. Det låter ju bättre än det jag läste.

Sv: Vem betalar
nicke: Det låter dramatiskt att någon slog i sönder ett plexiglas. Det var när spelarna sjöngs in på isen som folk stod och bankade på plexiglaset över avbytarbåset. Om Rögle får en nota för detta tycker jag det är konstigt. Det var inte alls med meningen.

Sen gick det nog inte sönder. Utan låsnade bara. Tror jag iaf

Vem betalar
Läste på Hammers sida att några muppar som stod i Rögles klack krossade plexiglastaket över spelarna. Vem betalar sådant??? Gör Rögle det eller??

lej:
Det var sannerligen inte min mening, men så här stod det i nätmagasinet:

"ÄNGELHOLM 02-05-24

Backbesättningen klar

Idag blev Rögles backbesättning klar. Den blott 20-årige talangen Daniel Josefsson lämnar Hv71 och blir den åttonde och sista backen i kommande säsongs trupp.
Josefsson, med 53 J-landskamper och JVM-Silver, har signerat ett kontrakt som sträcker sig över kommande säsong.
..."

Det var ett uttryck i affekt, men jag kan inte hjälpa att jag kommer att känna mig lite snuvad på konfekten OM det visar sig att Josefsson försvinner av nämnda anledning. Hemlängtan, anpassningsproblem, familjestrul m.m. är godtagbara anledningar i min bok.

Innan det tar hus i helvete, vill jag bara påminna er om att det fortfarande bara är vi HV-fans som spekulerar i att hämta hem Josefsson. Jag har fortfarande inte hört ifall HV ens överväger det eller om man har andra alternativ.

Dessutom kan en tillfällig period i HV för Josefsson vara Rögle till gagn. Rögle slipper lönekostnaden under hösten, och får tillbaka Josefsson när Superallsvenskan börjar. Då har han fått ännu mer elitserierutin och är kanske en ännu bättre spelare. Ni har ett så starkt lag så ni tar er dit utan honom.

Josefsson har fått mycket förtroende av HV och en hel del istid. Jag är helt säker på att HV räknar med Josefsson i framtiden, han fick dock inte plats i laget i år och därför valde man att låna ut honom till någon klubb, och Rögle nappade. Jag förstår att ni inte gillar konceptet, men säkerligen är Josefsson betydligt billigare för Rögle med det här arrangemanget. Det kanske var detta eller inget? Tänk också på att om Rögle visar sig samarbetsvilliga så kanske det blir en ny spelare med samma arrangemang i framtiden, vi har flera unga killar på gång som säkert kommer behöva spela allsvenskt om något år.

Roadrunner: Jag kan förstå att det inte känns bra om vi mister Daniel men det finns ingen anledning att ta i så, för om vi skall ha ett sådant tonläge så uteblir mina kommentarer.
Nu till saken: jag vet ingen som officiellt har sagt att Daniel är vår spelare men det är så, att en förutsättning för att han skulle få spela med oss var att han endast blev uthyrd av HV. Det finns inga ytterliggare spelare som är hyrda. Vi hoppas naturligtvis på att han blir hos oss hela säsongen och kanske längre.
Hälsningar
lej

Håller med er, det känns lite B med sådana kortrakt, man får ju hoppas att det inte är fler som har sådana kontrakt, tänk om Nordquist också har ett sådant!?!?!

Roadrunner: Måste oxå säga att jag faktiskt är lite förvånad. Trodde att Rögle had som policy att inte låna spelare som kunde återkallas när som helst. Känns som detta gör oss till lite av en "farmarklubb". Vad jag kommer ihåg så kunde väl inte t.ex. Wallenberg kallas tillbaka när som helst eller??

Vad är detta för jävla trams?
Stämmer detta så kör Rögle med falsk marknadsföring. Säga en sak när verkligheten är en annan - BAH!
Fan ska hämta Jönköpingslaget om de får för sig att kalla hem någon. Finns det fler i Rögletruppen med liknande kontrakt?

OskarB: Du hade tyvärr rätt. Väldigt tråkigt då Josefsson har varit en av våra bästa backar hittills. Hade hoppats att han skulle kunna stanna kvar och föra fram Rögle till nya glansdagar. Han kanske inte återvänder nu, men han kommer definitivt att göra det nästa säsong isåfall (visserligen får vi väl Kenny då :).

I annat fall blir han nog draftad till sommaren. Chicagos scout fick upp ögonen för honom tydligen när han bevakade Nordquist mot Halmstad. Med den potentialen som Josef har så är det konstigt om han inte blir draftad.

lej:

Tack för svaret. Jag hade inte räknat med att få svar från officiellt håll här, men nu vet jag i alla fall vad som gäller. Återstår att se vad som händer i frågan, vi har inte bara Pelle skadad, utan även Jouni Loponen kan vara borta i 2-3 veckor...

Roadrunner:

Är beredd att hålla med...så länge Rögle fortsätter att spela bra....tar poäng och har en bra klack som sjunger matcherna igenom så kommer dom 2000 bli till 2200 nästa match och 2400 nästa och till slut kommer det att vara en 3-3500 på varje match...hoppas det i alla fall :)

peoh:
"Alltid samma 2000..."
Efter två hemmamatcher mot mediokert motstånd kan man knappast dra några slutsatser angående publiksiffror. Om jag inte missminner mig är 2000 en ganska hyfsad siffra mot Arboga och Örebro. Dessutom är det tidigt på säsongen och konkurrensen från andra idrotter (fotboll) påtaglig för närvarande.
Fortsätter laget att spela sån här hockey finns det nog hyfsade möjligheter att denna säsong blir en succé, sett till antalet åskådare. Detta trots att gullegull-Leksand inte kommer och drar fulla hus.

Publiken
Var är publiken? Alltid samma 2000 på läktaren.

Sv: Nybro
Belix: Ungefär 25 mil...=)

Bra start
Grattis till en bra start på serien. Full pott hittills. Strongt. Tyvärr har Bobcats startat lite knackigt men oroa er inte, vi kommer igen. Ser redan fram mot mötena med RBK.
Ha det bra.

Bobcats 4ever!!

Sv: Om årets Rögle...
OE: gör det...

Nu ska jag lägga mig och fantisera om i fredags.....man får ju fan rysningar bara man tänker på det!!!!

mors

Fransson: Jo så heter han! Kanske borde intervjua honom!

OE: ...är det inte Jonas Plate?

Fransson: ;) Men ligger det inte något i det där? Ska höra med den där sportpsykologen... vad är det han heter? Johan Plate?

« · 126211 · »