1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27190 inlägg · 5186 ämnen
« · 142597 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Matchen
Och igen händer det som händer alldeles för ofta. Vet att jag klagade över det i förra matchen oxå. Vad det handlar om är att dra på sig utvisning i PP. Det är väl en sak att inte lyckas göra mål, men att dra på sig utvisning dessutom.. *suck*
PP borde spelas så att motståndarna får jobba ihjäl sig efter pucken och inte tvärtom.

KOm igen nu Rögle !!
Pp-mål nu tack... det hade varit perfekt..

(Rögle)JoS: De får gärna börja redan på onsdag när de möter Oskarshamn. Det blir också en viktig match mot bra motstånd, Oskarshamn ligger ju precis däruppe där Rögle ligger.

exil-Rogleit:
Jag tror faktiskt en bortamatch mot Bofors är vad dom behöver. Jag tror att dom behöver få spela sin hockey mot bättre motstånd. Se mot Mora.. Så länge som Mora försökte gasa på så blev dom rejält omkörda.. men när dom började haka upp och få ner tempot så gynnade det bara dom..
Min teori för tillfället iaf :)

"Halmstad det bättre laget." Känns väldigt olustigt. Illa med formsvacka med tanke på nästa vecka (IKO och Bofors).
Kom igen, Rögle. 3p!!!

Om man spinner vidare på det där med box/powerplay
Vi har gjort 7 mål i Boxplay
Vi har gjort 10 mål i powerplay

exil-Rogleit:
jag håller med.. känns inte alls bra.

Paus nu.. alltid något att dom får börja med PP.. kanske kan få dom att tända till i tredje..

Joinzzon:
Fan vad jag hatar alla gamla SAIK:are som spelar i Halmstad o mål gör de oxå :-((

Detta är ju riktigt illa. Inte poängtapp för tredje matchen i rad, och mot nästjumbon dessutom.

(Rögle)JoS:
Ja faktiskt så är det så
Kollar lite snabt det ser ut som man har släppt in 12 mål iboxplay o att man med Josefs mål har gjort 7 !?! :-)

Joinzzon: Jo, var ju jävligt otippat när det gäller Rögle :)
Måste vara ungefär lika många mål dom släpper in i boxplay som dom gör. :)

(Rögle)JoS:
Mål i numerärtunderläge igen :-)))))))
Härligt Josef

jaha... där kom kvitteringen..

ska det behöva bli en hemmaförlust till?

Lövis: händer ju faktiskt att han lyckas stå i vägen för ett och annat skott ändå.. Men om det inte är en bänkning det handlar om så är det synd, för det borde det vara. :)

Tyvärr är det ju så att Ivarsson är alldeles för ojämn.

Svenne:
Jag såg matchen mot VIK. Kan inte på rak arm påminna mig att
Jesse räddade något skott. Känns som en bänkning.

Lövis: Jo, Wolle stod även i fredags.
Antingen får Jesse vila sig eller så har han börjar insjukna

(Rögle)JoS: Är det inte andra matchen i rad för Wolle?

Matchen
Kollar man rögles PP-statistik så är den inte alltför övertygande om man jämför med hur mkt mål man gör annars. Själv tycker jag att Rögle borde ha som förra säsongen, två speciella powerplay-kedjor.
Iaf mer träning för att få igång powerplay-spelet bättre.

Sv: swehockey
Nu funkar swehockey !!! Redan !!!
12-5 i skott i första.. med andra ord är 1-0 i underkant.

Svenne: Målet gjordes av Kristoffer Starck

Stark var målskytten.....slut perios 1.

(Rögle)JoS: Jag tycker du ska starta en sån. Jag lovar att jag kommer att titta på den var gång.. :-))

Svenne:
En hel jävla period är spelad o ingenting funkar från Rögle matchen :-((((((((((((((((

exil-Rogleit: Men nu har Rögle fått ett powerplay... Det låter bra.

Svenne: Tvyärr ingen målskytt nämnd. Enligt samma rapportör började RBK klart bäst, men Hammers har tagit över spelet. Låter illa! Men rapporten är väl färgad.

Dock finns laguppställningen där nu.. (wow)

Fortfarande står det stilla hos swehockey..
Man kanske själv skulle starta en onlineservice och inte hålla den online? :)

exil-Rogleit: Härligt ju !! Du vet inte vem som är målskytt ?

Svenne: 1-0 efter 3.40. Smakstart!!! Enligt Hammers hemsida

swehockey
Jaha.. Även idag börjar matcherna lite hipp som happ enligt swehockey. Hur svårt är det att få det där att fungera egentligen ??

Sv: Laguppställningen?
OE:
Ja du Olof man väntar o väntar.....
Nu är det mindre än 20 min kvar, alltså är värmningen klar men fortfarande ingen laguppställning :-(

Sv: Nordquiststraffen
Fransson: tjena tjena, jag tror inte att den målvakten kan rädda Halmstad från en förlust idag, dessutom så saknar jag utklassningarna, 9-0 idag? ;)

Sv: Nordquiststraffen
Belix: ja, vilken straff det var, grundlurade målvakten totalt....

Martin Holst spelar inte för Hammers i dag, de har lånat Daniel Sperrle från Linköping...

Nordquiststraffen
Har fixat några skrivbordsunderlägg med bla straffen i fredags

Kenny Jönsson
Kenny gjorde sitt första mål för säsongen i nattens NHLmatch

Sv: Sticky
Vilket sammanträffande, först är man på fest och lirar lite Wilmer X låtar för kompisarna och berättar anekdoter om Sticky och hans Rögle-intresse. Därefter går vi vidare till KB, jag i min Rögle T-shirt, Sticky är DJ på stället och vi börjar snacka en massa om Rögle. Han lovar att komma upp på onsdag mot Oskarshamn. Sedan kommer man hem och får se att där är ett reportage om Sticky på hemsidan.......

shorty: RÖGLE-HALMSTAD KLOCKAN 16.00 bara så ni vet hehe..
hoppas Rögle spöar skiten ur dom nu, och hoppas det kommer många från Halmstad så det blir lite tryck i ladan! vi ses i hallen ovanför köttet! ha det haha

Mygel: Synd man inte kunde tanka hem ALLA intro som Rögle haft... gillade det introt som Sticky gillade bäst jag oxå... härligt var det =)

Sticky
Bra intervju med Sticky. Tycker dock fortfarande att introt under ES var det bästa. Inga gasol eldar eller fyrverkerier, bara saftblandare. Har Billy Idols "To be a lover" på Winamp o man får rysningar varje gång man kör igång inledningen. Önskar bara att man hade hela introt. Fy fan vilken känsla när hela hallen exploderar när Rögle äntrade :)

Sv: Säsongsslut
Mygel: Vi kan ju starta en "Uppsatsklubb" för alla med "intressanta" uppsatser att skriva i nästa vecka! Själv ska jag också skriva en sådan i kommande vecka;)

Sv: ÅLDERSGRÄNS
Mygel: jamen åttaåringar i klacken liksom.. det ser inte bra ut. dom skrämmer ju bort en.. jaja hehe

OE: Tror att det även hade setts positivt här. Vi kan ju snacka längre fram vad vi kan göra. Måste tyvärr dyka ner i min väldigt "intressanta" uppsats den närmsta veckan.

OE: hehe.. österrike.. ?.. hmm... vill se hallen lite fullare imorgon e ni snälla.

Mygel: En sådan fest är en bra idé! I Österrike är detta vanligt och ses som mycket positivt!

Sv: Laguppställningen?
Håller på rbk: Hinke presenterar laguppställningen så fort den är officiell. Men i sjukstugetider kan det bli lite senare än vanligt. Håll ögon öppna på Hinkes sida så dyker den nog upp där...

Junior: Klart att vi kan ha litta partaj innan match nu under säsongen oxå. Gäller bara att hitta en pub innan match eller efter där alla kan samlas (I Ängelholm är nog bäst, kortast avstånd).

Men det jag tänkte mig var en fest efter säsongen där spelarna + ledare mfl är inbjudna. En supporter kombinerat med lagfest.

Fre 6/12 19.00 Rögle BK - Mörrums GoIS IK

Då tycker jag att vi tar en supporterfest och lära känna dom vi inte känner. Eller?

Ses imorgon!!!!

Sumo. Dina bröst igår var taxöron

Håller på rbk: joo imorgon ska det bli kul... hehe.. hoppas det kan komma 2500 på matchen iallafall... och ett par gapande supportrar inga jävla sniglar!

Laguppställningen?
Det står på hemsidan att hinke presenterar morgondagens laguppställning men länken stämmer inte!! Något fel?

Säsongen har ju precis börjat men självklart kan det nog bli ett partaj. Först ska vi igenom en lång säsong med höjdpunkter som vi längtat länge efter, bla kvalserien mot Mif(?)..... Längtar tills imorgon!

« · 142597 · »