1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27190 inlägg · 5186 ämnen
« · 143371 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bofors
ledansk:

På UNIVERSITETET i Lund finns det minsann inga lov, eller det sägs så iaf...=)

Sv: Parkeringen
Junior: Vi i Halmstad har samma problem, men det är nog så att den i Ängelholm är värst. Man känner sig som Jesus när man går på vattnet.

Mygel: trodde att det var lov hemma då, jag är nämligen ledig den veckan. lov eller inte, ta dig till Karlskoga i alla fall!
Vet att det ska upp några redan på lördagen som ska till karlstad o festa då. ALLA TILL BOFORS

ledansk: Jag går i skolan men jag har inget ledigt nästa vecka :)

Bofors
Är det många som tänkt åka på bortamatchen mot Bofors på söndag, är väl skollov veckan efter så det borde nog kunna komma en del folk dit?

En som ska dit.

Sv: Röglefans
Basketlaget i min nuvarande stad har liknande problem. (Basket är väldigt populärt i Taiwan.) En åskådare sköt fyrverkerier mot en domare. Straffet: laget tvingas börja samtliga matcher resten av säsongen med underläge 0-10. Jämförbart med 0-1 eller kanske 0-2 i hockey. Lustigt straff.

lej: jag såg bara en massa sittdynor som åkte in på isen! Sen att Rögle har heta supportar det vet jag men att förstöra för Rögle är inte bra! Sluta att fixa böter åt Rögle!!! Vi behöver pengarna till annat tex. spelarförstärkningar , träningshall osv...
RÖGLE I MED O MOTGÅNG!

lej: Man skulle kanske ställa in sparbössor runt om i hallen så dom som tycks ha för mycket pengar i fickorna kunde lägga dom där istället. Det är helt otroligt hur korkad man får bli, fans som vill att klubben ska betala böter istället för att andvända pengarna till vettiga saker. Hoppas att dom eller den som ser någon göra en sådan sak har civilkurrage nog att medela vakterna vem det var som kastade in saker på isen dom har inte på ishockey att göra.

Sv: Insläppta mål
Så bra som Rögle har inlett årets säsong har man ente gjort på flera år vad jag vet. Bara dem blir bland dem 4 bästa så e det bra, dem ska vara som bäst i SA, det är där dem ska visa vad dem går för. Slutar dem att släppa in så många billiga mål så e de inga problem att ta sig dit. Tänk också på att alla lag vill slå ett topplag!
Rögle i med och motgång........

Parkeringen
Rögel måste ta tag i parkeringen. Som den är nu är den katastroff. Man känner sig som en jävla milkshake när man kommer hem.
Asfaltera skiten. Det måste väl finnas fler grusplaner i hela ängelholm som ÄFF kan spela sina träningsmatcher på..

Sv: Färjestad+Jörgen Jönnsson+Rögle=Sant
Junior: finns alltid en del biljetter att få tag i på matchdag! (har ni inte hört talas om plankning eller?)

Sv: Färjestad+Jörgen Jönnsson+Rögle=Sant
Lite svårt när matchen är slutsåld

Helsingborg Pendlare?
Nån som pendlar till Ä-holm från helsingborg som man kan slå följe till matcherna? aja.. tacksam för svar. //pro scania.

Skogis: ?

Alltid där: Hejsan. Ville bara säga det att jag tror på en hårt, tuff och jämn match på onsdag men med IK som slutsegrare med 4-2 inte för att vara taskig på något sätt utan för att det är mitt privata tips. Så ha det bra och väll möt på onsdag!!! FORZA IK OSKARSHAMN!!!

/Skogis!!!

lej: Vi var många som såg .. men som sagt det försvarar inte att själv bära sig dumt åt

Till Mygel
Det blev 10-2 i matchen mot Modo. Mats Lööv gjorde 5 mål.
Andra matcher denna säsong som var någt utöver det vanliga.
2 segrar hemma mot Malmö. 2 st bortasegrar mot Frölunda uppe
på Scandinavium, där man har haft svårt tidigare.

Hälsningar
JL

Sv: Lite kuriosa
RögleKrokodilen: Vi slog MoDo hemma oxå med 10 - 1 om jag inte helt missminner mig. (kanske det var (10 - 2). Överhuvudtaget så var det ett rätt ljuvligt år. Idel Rögle spelare i topp på poängligorna. När vi var som bäst en andra plats i ES under hösten och sen vårt hittills enda slutspel.
F-n vad livet var underbart :)

Till Wrebe.
Hoppas du inte tar illa upp, men Rögle måste väl tappat
6 poäng efter 60 minuter. Förlusten borta mot Mörrum 3 poäng,
och dom 3 oavgjorda matcherna mot Västerås, Mörrum och
Halmstad har man ju tappat 3 poäng efter 60 minuter.
Tycker RBK har gjort det bra så här långt, och man behöver
ju inte vinna serien, räcker ju med en 4 de plats.
Och det skall väl inte vara några problem.
Ok det är ju visserligen 16 omg kvar, och svackor kommer ju
alltid någon gång.

Ha det bra
Jan-Åke
Alltid RBK are i medgång som motgång.

Sv: Lite kuriosa
RögleKrokodilen: Ljuva minnen den där magiska veckan!
Själv minns jag att vårt andra barn skulle födas den veckan, men att jag lyckades pipa iväg till Rosenlundshallen och kolla 2-2-matchen mot HV. Sen föddes han dagen efter Djurgårdsmatchen, så det var idel glädje i familjen :-)

Lite kuriosa
Vad hände i dag för 9 år sedan.
Svar. Rögle BK vann med 10-1 uppe på Globen.
Var själv upp och såg matchen, vill bara poängtera att Rögle inte
gjorde någon stor match, utan det var Djurgården som fruktansvärt
usla. I tidningarna dagen efter skyllde man på att man hade haft
en tuff match mot Leksand 2 dagar tidigare.
Typiskt 08 or bara bortförklaringar.

Hälsningar
JL

PS. Man vann en av hemmamatcherna med 6-1.

Kingen: Det som du berättar såg inte jag och det är givet att detta hetsar. Jag skulle aldrig acceptera att våra spelare skulle bära sig åt som du beskriver. Men det ena ger inte det andra accept
lej

lej: Hej Lej!! Trist att några inte kan behärska sig, men samtidigt får man också se till mognaden hos Halmstadsspelarna Abrahamsson och Nyström som åkte omkring och visade finger (Abrahamsson) åt hela högra sittplats, Nyström som hetsade med fingret och handsken på klubban samt bankade i plexit och "runkade" klubbskaft åt klacken efter matchen. Jag kan förstå att han tyckte det var trevligt att avgöra i Ängelholm med tanke på vad som hände med hans pappa för något år sedan, men att bete sig så illa mot motståndarpubliken (varav de flesta inte gjort honom ett förbaskat något) är omoget och borde rendera i typ bötesstraff, antingen via svenska hockeyförbundet eller inom Hammers. Som spelare är man en förebild för många ungdomar, och MÅSTE bete sig därefter!!! Detta är inget försvar till myntkastningen (jag tycker för övrigt inte Ulrik var sådär jätteusel, betyg 2 av 5) på domare, men man får ha viss förståelse för frustrationen eftersom man inte kan snacka med spelarna.

Färjestad+Jörgen Jönnsson+Rögle=Sant
Nu finns möjligheten att göra den mest lyckade bortamatchsresan på mycket länge. På lördag möter Färjestad HV71 i Karlstad och på Söndag möter Rögle bofors i Karlskoga, 6 mil från Karlstad. Läge att festa och hylla Jörgen Jönnson på lördagen för att sedan åka till KArlskoga på Söndagen.

Sug på den karamellen alla resvilliga Röglesupportrar!

ALLA TILL KARLSTAD OCH BOFORS!

Röglefans
Hej alla röglefans
I går var ingen bra dag, först lyckades vi inte att slå Hammers vid full tid men nära var det sedan vann vi inte straffarna heller och när matchen var slut fanns det några som gjorde bort sig och föreningen. Jag tänker på dom som kastade ner pengar och annat som bl. a. träffade den ena linjedomaren. Domarkontrollanten kommer att rapportera incidenten till Svenska Ishockeyförbundet och det innebär med stor sannolikhet att vi har böter att vänta.
Synd för vi behöver pengarna till bättre saker.
Jag bjuder gärna på mig själv men tycker inte det är särskilt roligt när sådant händer och jag hoppas vi kan ha en positiv attityd och slippa sådant i fortsättningen. Jag hoppas att ni som står intill någon som gör så här försöker stävja oskicket. Att man kan bli frustrerad kan jag förstå men låt det stanna vid att bua och vissla.
En sak till, kom ihåg att vi bara har förlorat 1 match av 12
Grön/vita Hälsningar
Lej

wrebe: Men matcherna mot Mörrum och Västerås har ju inte heller varit direkt övertygande. Det är med andra ord upp till bevis mot Oskarshamn som gäller. Deras målvakt kan bli något att bita i för Pelle och co, höll nollan igår igen.

Fransson: Sett till matchen spelade Rögle dåligt. Men att säg att Rögle är i en svacka det kan man ju inte säg efter en dålig match!

Visst, Wolle var bra igår men han var inte skitbra!

Jaja, det är bara till att bryta ihop och komma igen..

Goförmiddag!

Fransson: Väl mött på onsdag de kommer bli stentufft må bästa lag vinna. Ps oskarshamn är riktigt bra just nu jag trodde inte att den här matchen inna säsongen skulle bli seriefinal men väl mött

wrebe: Rögle-Hammers var den säkraste ettan på tipset, Rögle är i svacka, det är bara till att konstatera...jag tror det är bra med en förlust, för då inser spelarna att detta inte kommer att gå som en dans på rosor
Wolle var mycket bra i går, han räddade oss...

Inga HBg:are....inga rubriker om Sveriges bästa klack, de för ett jävla väsen när de kommer igång....även om det är Landskronapågarna som regerar på läktarna....

Insläppta mål
Så börjar journalisterna att påstå att Rögle är i en svacka.
Enligt mig rent tramsesnack. Rögle har väl bara tappat 3 poäng efter 60 minuter iår om jag inte har fel!? Är det en svacka?

Det var någon som skrev i expressen att Rögles målvakter var det ändå frågetecknet i årets trupp. Jag skrev till honom och fråga vad han menade med det eftersom jag anser att det är två av allsvenskans bästa målvakter. Han svarade med tre ord:
Vänta och se...

Oj, vad rätt han hade. Varken wennström eller iwarsson har kommit upp i standard enligt mitt tyckte.
RBK har släppt in alldeles för mycket mål och det är försvarsspelet och målvaktsspelet som måste förbättras om nu denna "svacka" ska brytas!

På Onsdag tar vi Oskarshamn!

Tack för mig!!

Sv: Matchen
Fransson:
Härlig jämförelse Fransson .....

I med o motgång

Färjestad vann inte alla sina matcher förra året när de var Elitseriens giganter...Alla gör plattmatcher

Come on Rögle

Matchen
Tja, det var en ganska jämn match. Rögle var kanske bättre spelmässigt men Hammers tog som bekant hem majoriteten av poängen.
Väldigt många fina straffar där Nyström, Abrahamsson och Sperrle gick segrande mot Nordqvist, Starck och Wennström.
Salmis straff var fräck, gillade Wennström korven han köpte upp på läktaren?
Efter matchen gör Rögleklacken bort sig som vanligt. Vem skulle gå in och kasta en burk i huvudet på nån som sitter och jobbar på ett kontor? Man får juh tänka lite för tusan!

Sv: Klubbmärke
oscarD: Nej det är nog tyvärr inte så lätt att byta ut dem. Det medför ju stora kostnader att skaffa nya tröjor. Vi får försöka stå ut med dessa. Och hoppas att det blir korrekt nästa gång tröjor tas hem.
Personligen tycker jag att man inte heller ska vända logon "ut och in" i färger på den vita dräkten. Ett klubbmärke är som ett varumärke, det förtjänar att vårdas ömt. Då går det inte att för skojs skull testa med ombytta färger. Det är för mig estetiskt fel!

Sv: Plattmatch ?
QP: Jo det är väl bra att få komplimanger. Men att jag skulle tycka synd om Hämmess eller nåt annat av lagen i S Allsvenskan köper jag inte. Jag bryr mig om Rögle, inte om de andra.

Mygel: Fan va du e sur, tål du inte komplimanger från motståndare
det är ju inte för ofta vi får höra det från det hållet. Ödmjukhet är en dygd Mygel!

Sv: Klubbmärke
Pelle20: Det är de där jäkla kanadickerna som inte kan trycka tröjor ordentligt... Det blev något fel när allting skulle sättas ihop där på andra sidan Atlanten.
Jag tror Rögle har klagat men det är nog inte aktuellt att byta ut dem...

Klubbmärke
Bara en liten fråga, varför är gripens krona grön på spelardräkterna. Trodde den var gul???

Rookie: Jag förstår vad du menar. Men samtidgt så måste jag säga att vi fullständigt skiter i hur det går för er andra i Södra allsvenskan bara det går bra för Rögle. m ni trillar ner så skiter jag i det. Så att snacka om att andra lag har det tungt osv är totalt irrelevant om inte Rögle spelar bra.
Som du sa så är Rögle ett topplag och faktum är att vi ÄR bättre än Halmstad. Då ska vi oxå förvänta oss att Rögle slår Halmstad. Nu blev det ett bakslag och vad det beror på finns det säkert en massa anledningar till, men hur som helst så förlorade vi mot jumbon och sånt irriterar.
Förhoppningsvis blir det bättre när detta virus som har drabbat truppen försvinner. Men samtidigt så måste vi oxå konstatera att truppen inte är så bred som vi trodde. Precis som någon skrev så kanske det är dags att snart plocka hit den där spelaren som vi väntade på i somras (Arlbrandt??).
Hur som helst såkrävs det tändning nu mot Oskarshamn som är seriens formstarkaste lag. Vi ska bara slå dem.
"RÖGLE VI GER OSS ALDRIG!!!!!!!"

Rookie: Det var väl positivt sagt och tack för att ni lämnade trummorna hemma!

Plattmatch ?
Ni RBK supportrar brakar ju ihop efter några enstaka bakslag, Hammers har en uppförsbacke som är brant men ändå spelat genomgående bra hockey utan marginaler på sin sida och hur mycket ni än tycker att ni ska slå ett bottenlag så kom ihåg att detta lag kanske inte är sämre än något annat i denna serie det är bara oturen somn grinat grabbarna i ansiktet i de flesta matcher och någon gång ska det vända ,den tendensen har vi märkt kommer smygande nu. Stora skillnaden mellan Rögle och Hammers är som jag ser det att Rögle har en mycket högre lägstanivå och det visar laget nu när man kanske inte är helt på topp medans Hammers har varit under isen ett bra tag i sin lägstanivå, Rögle är och förblir ett topplag och med all rätt kommer det att bli SA så sluta gnäll och kom ihåg att det finn lag som har betydligt större motgångar att slåss med.Jag är en inbiten och kulturlös Hammersfan men kan ändå vara ödmjuk och säga att Rögle är ett rent ut sagt förbannat bra lag, kanske SAs bästa, vi får se.

Sv: Formsvacka eller inte tillräckligt bra?
Håller på rbk:

Det är ju inte bara laget som är krassligt, tycker jag, döare publik får man leta efter. Ingen större stämmning i hallen idag, ibland var det så man kunde höra den berömda knappnålen falla!
Krya på oss, everyhopa!

Sv: Vilken plattmatch!
Lugn o besinning. Dagens match var inte bra, Melins analys o kommentar är klockren. Rögle agerade som yra höns. Det är det måste bli bättring.
Men börja inte tjata om värvningar, de är ju löjligt. Vi ligger i tvåa i tabellen, på samma poäng som ugglorna. Vi har gjort flest mål av alla lag -- utan att ha gjort tvåsiffrigt i någon match. Vi har målskyttar .

Alla lag får svackor, laget har varit förkylt och Melin får säkert ordning på försvaret. Sluta gnäll när det finns så mycket postivt.

I med o motgång finns bara Rögle!!!!!!!!

Låt oss bli possitiva
Tänk possitivt när alla var friska vann vi alla matcherna.
När laget är halvkrassligt så vägrar dom förlora på ordinarie matchtid om man bortser från förra onsdagen.
Det behövs straffar för att betvinga Rögle.
Jag tror dom kämpar så mycket dom bara orkar. Alla som har haft en infektion på gång i kroppen vet att då kan man inte prestera max. Vi har samma poäng som laget som leder serien. Det har vi, fast i dom sista tre matcherna har vi spelat med ett par spelare nerbäddade och några som är krassliga. Jag tycker dom gör en strong insats med dom förutsättningarna.
Mina åsikter Belix

Hammersf: Hoppas att det värmer ordentligt. Er tabell placering kan nämligen inte värma så mycket :)

Fransson:Håller med, Hermanssom har det tyngst just nu men annars tycker jag målskyttet fungerar bra, det är i försvarsspelet det spökar, man kan tror att det är femtonåringar som spelar, men det jag saknar mest e kämpaglöden, var finns den?
Come on, Rögle

Oj oj oj vad det värmde med en seger i eran islada!!!!! Fan det e inte bra fö hjärtat när det blir så jäkla spännande...

Formsvacka eller inte tillräckligt bra?
Jag tror att Rögle måste värva någon nu. innan det är för sent. Han måste hinna spela in sig också! Inte värva mitt under superallsvenskan. Många av topplagen i den norra serien har förstärkt , men det har inte Rögle gjort (ännu)....

Fransson: Sluta gnäll på hermansson det är inte bara han som inte är i form... Han gör alltid sitt bästa!

Hermansson måste skärpa sig, han ser tung ut när han åker...

Vi snackar om Kvalserien....vi måste värva en målskytt för att nå dit!!!

hata mif

Matchbilder
Bilderna är uppe nu

« · 143371 · »