Svenne: vi brukar ju inte stå så nära trumman, men det kvittar för det är ju nästan det ända som hörs i Nobellhallen, förutom vi Röglesupportrar som skriker lite.
bon scott: Det verkar som att halmstadspelarna stått för nära röglespelarna, eftersom ett helt gäng dragit på sej halsont och feber. Det är tufft att vara hockeylirare i förkylningstider...
Vad sägs om att vi tar med några isfacklor i morgon på matchen?? hade varit fett att sätta i gång de när nationalsången börjar och sedan sjunga med....
Vi som brukar var i Karlskoga vet att det låter som om klacken skriker på Bo-Fors eller nåt. dem har inte riktigt fattat att Bofors är ett ord, men ju fler som åker dit på söndag ju större blir våran läktarlektion med bobcats.
Fransson: Han hade ju sänt en hälsning till oss genom Josef. Kan inte Rögle göra honom till hedersmedlem eller nåt? Kanske dags att vi börjar trycka på honom hårdare. Det gänget sm brukar ringa till honom får öka antalet telefonsamtal!
Pat86: ni kanske kommer vinna, grattis i så fall. Men läktarfighten vinner vi för vad jag vet blir vi fler än 5 och det räcker för att överrösta er! haha
vinterdäck behövs nog inte, är rena vägar nu i alla fall. Så stanna inte hemma för Norrland är faktiskt ganska gästvänligt.
p.s. Lyckades träffa Nordqvists kusin på ett chatporogram innan idag, han håller på Rögle och bor i Leksand. Han kanske skulle till karlskoga.........................
Mygel: Var snö imorse men nu börjar det ordna till sig. Ska noginte vara några problem med sommardäck, ska bli varmare enligt prognoserna (men dom brukar ju stämma sådär). Men man vet ju aldrig med vädret här i norrland, det slår ju om så fort.
Hammers76: Vi är medvetna om detta. Om du hade tagit dig lite tid så hade du kunnat scrolla ner en bit i denna gästbok o sett ett inlägg av vår ordförande under signaturen lej. Han antyder i det inlägget att Rögle antagligen kommer att få böta. Men tack för den "dubbla" informationen.
Ni som e där uppe i Norrland kring Karlskoga, hur ser behovet ut vad gäller vinterdäck om man ska köra upp där??? Har inte slängt på några ännu och kommer nog inte att hinna innan söndag heller.
OE: Parkeringarna är hur som helst ett jäkla bekymmer. Går aldrig hem utan lervälling på byxorna. Fast sen är det en jäkla skillnad till. Hur fan kan man ta betalt för att parkera på en sån "pakering"? :-)
Svenne: jag ska till bofors, arboga, örebro och kanske västerås. så vi lär nog synas en del gånger under hösten...
JAg tycker att det verkar finnas ett hyftas intresse för Boforsmatchen, ni som e intresserade: sitt inte handlingsförlamade och vänta på att nån hämtar er på söndag, hyr en minibuss, fyll bilen eller vad f*n som helst!
Snobben-IKO: Det beror nog lite på om det elaka viruset som härjar i truppen har lämnat. Förhoppningsvis har det gjort det så att det blir en tät o spännande match.
Mygel: Jaha... men jag går i vanlig skola... är inte så gammal som du lixom.. och bara för det får jag inte åka på bortamatcher... så jävla typiskt asså..
Då är det dags för seriefinal på onsdag! Fan vad kul det ska bli. Hoppas på stämning o många mål ifrån Rögles sida! Kommer urladdningen nu? Det känns så! Alla friska o kommit ifatt fysiskt.... jag längtar!
Mygel: Nästa gång jag råkar stöta på honom ska jag kolla om det i budgeten för nästa år finns utrymme för en peng till Röglefrälsta studenter.. :-)
Den kanske kan bekostas av den eminenta skattehöjning vi tydligen ska få nästa år. Sammanlagt 1,80 kronor.. Jag ska kräva att min skatt öronmärks till just detta syfte..
Svenne: Det är inte ungdomen som e klen, det är ekonomin :) Du som e nära Rosenbad kan väl ta ett snack med G. Persson om att höja både lånedelen och bidragsdelen på CSN för oss hockeyintresserade studenter :)
Belix: Trist att behöva läsa detta häruppe att det fortfarande hålls på med sånt. Det gjorde det ju även när jag fortfarande bodde i Skåne och var på samtliga hemmamatcher. Och det som jag reagerade för var att det var inte bara ungdomar som misskötte sig, även en del medelålders män kastade glåpord och saker på domarna. När inte ens de äldre sköter sig, är det svårt att få de yngre att göra detsamma...
ledansk: Självklart ska man dit... skit i eventuella skollov. Sova får man göra andra kvällar och nätter. Vi som inte har några skollov att se fram emot klarar det ju, eller är dagens ungdom lite för klen ? :-)
Vi lär ju stöta på varandra ett par helger nu, för du ska väl till Arboga med ?
GregerofHonkers: Parkeringen i Ängelholm har ett stort antal halvstora hålor som blir vattenfyllda vid regn. På parkeringen i Halmstad bildas lätt jättelika sjöar vid regn. Det är skillnaden. Har man otur i Halmstad får man parkera och stiga av bilen med vatten upp till ankeln, i Ängelholm är vattnet fördelat över hela planen;)
chalalalala
chalalalala
chalalalalahey
vi håller på RBK