Zoid: Jo, det är ju sant att motstånden som är kvar är bra motsånd.. Men det handlar om att vinna dessa matcher för att komma in i SA med bra självförtroende/lagstämning.
wrebe: Fan! Rögle måste kamma hem seriesegern i år!!! RÖGLE behöver komma som ett vinnande lag till SA där motståndet kommer vara betydligt svårare. Förhoppningsvis kan de resterande tuffa matcherna mot Mörrum (svårslagna), Hammers (Derby), IK Oskarshamn (topplag) och Bofors (topplag) ge RÖGLE ett högre matchtempo inför SA. Bra att de har fått lite bättre motstånd i slutomgångarna. Vinner de resten så kommer de bra rustade.
P.S. Vad hände föresten med ramsan: "OOOOH SHIT! FUCK OFF! AAAHHHHH...." ? Den säger ju allt! ; ) D.S.
Ja, är det motivationsproblem eller är det en svacka? Jag skulle gissa på det första alternativet...
Det kommer nog inte mycket folk mot Mörrum p.g.a. dessa två plattmatcher.. Men, samtidigt så stannar väl folk inne i stugorna eftersom att RBK är klara för SA. Nej, jag vet inte..
Ja, motivation slår klass brukar det ju heta. Om det hade varit i början av serien hade Rögle nog vunnit, det e inte lätt att ge järnet när man inte har nåt att spela för. Det som är mest oroande är att laget kanske går in i SA med en negativ trend, då kan det bli svårt att vända på trenden.
Låt oss hoppas på att Rögle vinner dom resterande matcherna, dom tar sig nog i kragen nu och inser att dom måste visa hjärta fast att dom e klara.
BN: Inte för att vara sådan men jag tror nog att de våra som följer Rögle har lite bättre koll på när laget spelar dåligt och inte. När till och med lagledaren i Rögle, Hinke, som har sett alla matcher hittills iår, säger att laget spelar kasst så borde man väl hålla det för sant. Om du nu tycker att Rögle spelade bra igår, så borde de ha spelat som gudar tidigare på säsongen.
Än är jag inte speciellt orolig. Vi vet vad laget går för när det gäller. Det som kan ses som lite oroväckande är kanske att harmonin försvinner lite i laget. Vi får hoppas på en rejäl genomkörare på fredag. Beroende på hur matcherna slutar ikväll så kan denna match bli super viktig för Laxarna.
BN: Om gårdagens Rögle var det bästa motståndet du sett på bra länge, ställer jag mig frågan vad det är för hockeymatcher du sett? En sak har du rätt i och det är att VIK var taggade och vann välförtjänt. Jag ser själv en och annan Röglematch och detta var årets bottennapp för min del. Inte för att de förlorade, för det gör alla lag, men sättet de förlorade på. Man vinner inga matcher utan att vilja vinna dom, och inget lag i denna serien är sämre än att det inte går att bara sätta in skridskorna på isen och tro att det ska lösa sig. Att ni tyckte domaren var värdelös fick vi höra från läktarhåll från första nedsläpp, men så är det nog rätt ofta. Aldrig har jag heller hört invektiven "danskjävel", "jävla danskar" och "jävla pajas" så många gånger under 2,5 timmar, som igår.
Matchen var det inget som helst fel på. RBK var bra, faktist det bästa motståndet jag har sett på länge. Men VIK HOCKEY var taggade igår, och hade lite mer vilja.Siffrorna kunde ha blivit än mer större, men VIK hade lite otur i vissa avslut,och RBK målvakten var duktig. Men det värsta i hela matchen var huvudomaren & linjedomarna! Den först nämda var helt kokt hela matchen,hängde inte med för 5 öre. Och linjedomarna stog ofta ivögen för både VIK & RBK´s uppspel! Man ´matchen i helhet var mycket bra från bägge hållen ! Jag har sett RBK tidigare, och de var inte alls så dåliga som vissa här målar upp på väggen !
Jonas: Var det det de gjorde i helgen ...... Jag tror de var på julbord o tog sig både en o två ...... Så j##la dåligt som de spelade i dag så borde de få gå hem :-(
Måste ha varit ett av årets sämsta beslut, att åka och se Rögle i Rocklunda i kväll! Detta var riktigt dåligt. Riktigt, riktigt dåligt. VIK gjorde lite som de ville i Röglezonen och de organiserade Rögleanfallen med puckkontroll var lätträknade. Det hjälper inte om två eller tre spelare i varje femma tokåker utan att vilja ta närkamper. Peller och Mossa undantagna, men de verkade helst vilja tjuvnypa och irritera, Nä fy fan, töm o glöm, nästa match.
Har Rögle gett upp för att dem är klara för SA ser jhu så ut. Tycker att Rögle få börja skärpa till sig nu annars kommer superallsvenskan sluta som förra säsongen och de vill vi inte.
Idag är det dags för Rögles femte sista match innan juluppehållet och SA!.. Ovanlig match på en tisdag mot publiklaget VIk.. hoppas nu det kommer lite folk på matchen.. tycker det vart ganska lite på de senaste borta-matcherna..
Det är snart 6 år sedan vi gästade Rocklundahallen senast.. då gällde det elitseriehockey.. och då spelade vi 3-3... Förra mötet i vår lada slutade med 6-7 efter straffar till VIk tror jag?!?.. Så nu får vi hoppas på ravanch!!..Mitt tips: 3-4..
Hardmen: Förhoppningsvis kommer medlemskorten att vara utskickade till de som har betalt innan sista matchen för hösten. Men jag kan inte garantera det. Korten har inte åkt iväg på tryckning ännu.
Det är väldigt viktigt att ni nu när ni blir medlemmar i AIA fyller i de uppgifter som vi har bett om på medlemssidan. Det är av största vikt att dessa uppgifter finns iallafall: NAMN ADRESS PERSONNUMMER
Dessa uppgifter behöver vi för att du ska kunna få ett medlemskort. På medlemskortet kommer det nämligen att finnas både namn och personnummer. Adressen behöver vi för att skicka ut kortet. Om ni vet av er att ni har glömt fylla i dessa uppgifter så ber jag er att maila dessa till Belix eller Mygel, antingen genom HS eller genom våra mail adresser som finns på AIA:s hemsida.
Hardmen: Det ska bli kul att se honom ikväll. Så kan man bilda sig en egen uppfattning om honom. Kanske han kan vara en liten injektion för Pelle och Herman..
shorty: På AIA-sidan står det "Ännu är inte reglerna för bussresorna färdiga, men dessa regler kommer att vara till för att skapa trivsel för alla, och för att 100% fokus skall vara att ge Rögle BK så starkt stöd som möjligt på bortaplan!" När väl dessa regler fastslås, så är det väl självklart att de också kommer att säga att minderåriga inte får förtära alkohol, men denna och andra förhållningsregler är alltså ännu inte klubbade, men det kommer... Rom byggdes inte på en dag =)
Patrik: Självklart blir det ett segerreferat i morgon ..... Sitter nu nyblonderad i håret av znuttis o om ca 15 min ska den gröna färgen i håret .... frågan är hur man kommer att se ut efter det ?!?(förmodligen inte en dag över 20 Hasse T ;-)) Den enda som kan sätta stopp för oss är ju "Lunkan" men han har stora problem med ryggen så jag tror att vi kommer att vinna med minst 2 mål då VIK oftast har ett uselt försvarsspel.
HasseT: Inte för att vara för negativ, råder jag dig till att hålla en lite lägre profil här inne, är du inte över 18 får du acceptera att du inte får dricka, om du absolut måste, får du åka bil eller fixa egen buss
Fransson: jomen det var inte det jag frågade om. Det var om man (de som är över 18) får ta med sig sprit in. Issåfall så e det ju inte så smart av dem att bjuda mig!
Mygel: Okej. Då var det ju lönsamt att jag skyndade mig med inbetalningen ändå!=) Hur många medlemmar har ni än så länge? nån som vet det? Och när kommer medlemskortet? Vad får man ha med sig in på bussen då? sprit? Syftade definitivt inte på att jag skulle ha det, bara undrade. Om det är tillåtet kanske dom inte behöver bjuda de små (jag t.ex:)) på sprit, då tror jag att resorna skulle flippa ur. Man kan ju annars göra så att där uppe/nere är det tillåtet med sprit. mvh Hans.
fjortis: Någon åldersgräns kommer inte att finnas som det ser ut nu. Däremot kommer det att finnas regler för bortaresorna. Bl.a. funderas det på ett godkännande från målsman om man inte är myndig.
fjortis: Ålderskravet på att vara medlem är enbart att man ska vara född. Dopgåva?? För för medlemsaktiviteter så återkommer vi med exaktare uppgifter i samband med att vi lägger ut dom på hemsidan.
Junior: Jag tycker att dom kan skriva det här ute, för jag tycker det är intressant! Men asså det kommer väl typ en lista på vilka som blev medlemmar först och sånt? annars var det ju onödigt att jag skyndade mig så :). Japp ses på Fredag!