Fransson: Där kom faktiskt inte mer än 1276 åskådare igår, riktigt dåligt. Dom som inte var där laddar säkert för Halmstadmatchen. Så trycket var klart godkänt, tänk bara 3000-4000 åskådare och fullpackat på ståplats i SA, vilken inramning det kan bli!!!
Vad tror ni om det hade varit vi som tänt isfacklor? Vi hade blivit nerplockade från läktaren och Rögle hade fått vänta sig böter...förhoppningsvis ändras pressens, polisens och ordningsvakternas syn på Rögles supportrar i och med NYA AIA..
Hardmen: Både karma och Jesse är var sjuka. Tveksamt att dom hinner tillfriskna till söndag men vi får hoppas. Kan bara instämma att sången klappa och hoppa för Rögle verkar vara en hit den kommer att göra sig i Halmstad. Hoppas vi får valhall att gunga på söndag.
Skönt att förlusttrenden är bruten, rätt bra spel och "Wolle" gjorde några svettiga räddningar.
Trevlig inramning med tanke på publiksiffran och den nye sången är underbar...klappa för RBK, hoppa för RBK o.s.v. Var Karmhag och Iwarsson sjuka eller???
Patrik: Efter mycket krångel med min uppkoppling så lyckades jag att få upp bilderna från matchen.
Jag vill instämma i tacket till Laxarna support trevligt.
Sen vill jag oxå påstå att med tanke på antalet i klacken så skapades där en riktigt skön stämmning. Så man kan bara säga det när det gäller klacken gammal är bäst kör hårt Stellan.
Mygel: Jag tyckte att det var kanon att Sundsvall vann o att Johan Thelin från metropolen Fors fick avgöra på straff :-)
F#n vet om jag inte hellre åker 60 mil t/r till Sundsvall än åker 35 mil t/r för att kolla på AIK. För min del kan AIK gärna stanna kvar o harva i fortsättningserien.
Tack till Stellan för det fina talet, och för den nya sången =) Vill också passa på att tacka Laxarna support för den mycket fina gesten att gratulera oss till starten av Nya AIA: Man överräckte tre paket kaffe i ena pausen. Vackert!
Sen så ringde Belix mej nyss och sa att han har uppkopplingsproblem ikväll, och att bilderna därför kommer ut först i morgon!
...får man väl ändå sända till RBK ikväll efter segern mot Mörrum. I och med att vi vann länsderbyt mot Örebro så betyder det att Bofors i praktiken är klara för SA. Dock ej i teorin men om Mörrum kan ta in nio poäng och 32 mål på tre matcher så förtjänar de platsen i SA.
Mora förlorar samtidigt som Rögle vinner. Förhoppningsvis kan vi vinna resterande matcherna och till slut ståta med seriesegern. Man kan väl inte säga att Rögle tog ut sig alltför mycket ikväll :)
Sen ser det sämre ut i norra. Skulle vara lite tråkigt om AIK skulle missa SA till förmån för... Sundsvall :( (Vi kommer att ha nog med långa bortaresor)
Jag tror på islossning ikväll, tror att Rögle är enormt taggade och dom vinner säkert med rätt stora siffror. Det måste ändå vara roligt att vinna serien.Tre raka förluster accepteras inte!
Så var det dags för match igen.. Hoppa Roger har lyckat motivera grabbarna bättre idag... Måste komma till SA med bra form, skadar inte o känna att man har övertag över övriga södra-lagen där!... Jag tror det är en buss på G från Mörrum.. återstår och se om vi får nått motstånd på läktaren ikväll... Mörrum har mycket och spela för och vill gärna knipa den sista platsen till SA..men tror nog vi ska klara avd etta iaf ..
Är han så dålig att han inte tar plats i någon utav dem tre spelande femmorna??
Svar ja
Är man uttagen som back så ska man spela som back. Det är helt ok att han går med upp i anfallen när det finns läge för det. Men inte VARJE byte, det är ju därför den femman där han spelar jämnt får minus för att motståndarna jämt får 2 mot 1, 3 mot 2 lägen. Det verkar som han här bänkad i dag o Martin tar den platsen istället o det är han värd.
Patrik: Man får ju hoppas att det blir till SA, där är ju ändå matcher som AIK och Hammarby i Stockholm, men det är ju mycket jobb nu i början med att få allt att fungera.
fjortis: Än så länge är det bara 15 st som har betalt medlemsavgift, och även om alla dessa skulle vilja åka, så är det för få för en buss! Det är ju i ett uppbyggnadsskede just nu, och när det väl blir dags för resor, så skall det vara ordentligt genomtänkt och organiserat.
fjortis: Om du menar huruvida hemsidan fungerar, så kan jag berätta att spray-hemsidorna har legat nere sedan midnatt, men åter är i funktion nu! Om du menar på läktaren, så är ju inte "Nya AIA" en helt ny klack som helt plötsligt trollas fram från en svart hatt. Klacken är densamma som förut, och därför är det upp till Dej och mej och alla andra att få det att fungera! Kom igen nu och visa hjärta, gott folk!
Är han så dålig att han inte tar plats i någon utav dem tre spelande femmorna?? Han var iallafall bra i träningsmatcherna! Får vi se om Nya AIA fungerar!
KBIF: Tröjor hade helt klart varit en kul grej. Men inte luv tröjor däremot. Det förknippas med lite fel saker. Men andra tröjor eller jackor kan vi kolla upp så fort allt annat arbete är avklarat.
Jag vill bara lägga fram ett förslag....Det hade varit fint med gröna huvtröjor med typ stora o starka på latin, i vit text, på framsidan och AIA med FBI-text på baksidan.där det står once AIA always AIA på baksidan....tror det finns många intresserade
LinaSmile: Jag vet att klubben gör allt för att få väck dom, men det är ju inte säkert att det är samma personer som bråkar på matcherna. Hoppas det reds ut iallafall.
lej: Det var tråkigt att höra, det är så sorgligt att folk inte har något bättre för sig än att förstöra för andra. Hoppas att dom grips och får betala tillbaka det dom förstört.
Alla: Detta var ju inte bra men vi får glömma det och titta närmare på nästa match och framförallt SA! Men det är bra att vinna de resterande matcherna nu för att få upp formen! Fick iallafall 6 poäng på dem två matcherna! Jag satte mot Rögle för dessa två matcherna! Ser fram imot Oskarshamn-Rögle
Så har det då hänt igen.Vi har haft inbrott och skadegörelse i ishallen och vårt kansli. Det är extra tråkigt då vi får en massa onödigt arbete och extra kostnader. Jag förstår inte mig på dessa människor, dom måste väl förstå att vi INTE förvarar pengar eller annat av värde i ishallen. Så till lite positiva nyheter, nämligen bildandet av "Nya AIA " vilket gläder mig och styrelsen väldigt mycket. Samarbetet kommer att vara till gagn för alla att vi får en supporterklubb med ett gemensamt mål att stötta RBK. Vi kommer att stötta AIA på alla sätt och se till att ni skall känna tillhörighet och få lite förmåner som vi återkommer till. Så en uppmaning BLI MEDLEM I AIA Hälsningar lej
RBK nanananana, RBK nanananana....