1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen
« · 171616 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: AIA utan reklam!
swen: Det blir så eftersom det är "internlänkar".
Så fort adressen korrigeras till /aia så kommer den adressen att synas istället.
Varför man inte kan logga in på HS från aia.just.nu vet jag inte(?)
Är det fler som har samma problem?

...men om man högerklickar på "hockeysnack" och öppnar ett nytt fönster, så funkar inloggningen. Märkligt.

Kingen: Bara roligt att hemsideutrymmet kom till användning. Lite pyssel återstår för Patrik, bl a behöver det städas lite i menyradens länkadresser efter förre hyresgästen. Vidare kunde jag inte logga in i hockeysnack, när jag gick via AIA:s sida, lyckades däremot när jag valde hockeyligans webadress (se länktipset). Tur att det är spelledigt ikväll...

Ebbe: Joodå...krig, svält, barnmisshandel, pedofili etc. Men visst är det irriterande med popup, så Tack, Swen å andra som lägger ner ett stort hjärta i detta.

Patrik: Tack för det! Det finns något inget värre än pop up reklam!

AIA utan reklam!
Nu kan AIA-sidan besökas utan popup-reklam.
Dessutom på en snabb server!
Stort tack till Swen, som hjälpt oss med utrymmet, du borde få guldstjärna :-)
Adressen är också lite enklare att komma ihåg -
aia.just.nu

Grattis Blanck!
Grattis på födelsedagen Blanck!!!!

Sv: Referat och bilder
Nu är återigen spray öppnad så bildsidan funkar igen likaså AIA sidan välkomna för för referat och bilder från matchen i går

krossa oskarshamn på onsdag.....

Belix referat är ny flyttat till den temporära adressen som bifogas.
Sen har jag glädjen att berätta att serverfrågan för AIA-sidan har fått en lösning, så snart är spray-eländet ett minne blott =)

Sv: Skönt!!
Så bleka Halmstad var, har dom inget självförtroende alls. Ren tur att dom fick göra mål överhuvudtaget.
Rögle uppträdde mycket stabilt och det bådar gott för framtiden.

Referat ute även i Nätmagasinet nu.

Referat och bilder
Eftersom spray ligger nere så kan jag inte släppa in er och se på bilder och likaså referatet men jag lägger det här så länge

Skönt!!
Ännu en seger till samlingen, skönt som fan...

Gott att Björn fick göra mål mot Hammers!!!

klappa för RBK
Hoppa för RBK....

Sv: Spray nere
Patrik:
Tack Patrik!
Du är som alltid en ängel :-)

Joinzzon: Direktlänk till tipparligan kommer här

Fransson:

Hur gör man om man vill tippa då ??
Börjar bli otålig nu :-(

Patrik: Du är en riktigt dataguru Patrik...starckt jobbat!!!

Vi ses inne på chatten alla grön-vita!!!

Fixat! Lyckades komma åt chatten via FTP, så den här adressen kan funka så länge!

Patrik: Ok..försök göra det...

Trevliga Rögle

Spray nere
Så ligger spray nere ännu en gång.
Bl.a. därför syns inte loggorna till höger.
Det betyder också att AIA:sidan (liksom Belix foto) inte går att komma in på.
Det finns händelsevis ingen som har några megabyte hemsidesplats att låna ut? Kanske någon sponsor som kunde få lägga en reklambanner på sidan?
Jag antar att vi (som inte kan vara på plats i Halmstad idag pga magsjuka) inte kommer in på matchchatten heller - men jag ska undersöka om vi kan komma runt det på något sätt...

Sv: Hall
Två nya mål i dag för Peter Hall i bortamatchen mot Västerås...1-3 blev slutsiffrorna

Sv: skrota allsvenskan???
OE:
Dessutom så kallar han (Thornéus) IK Oskarshamn för OIK. Vad Olofströms IK har med Allsvenskan att göra har jag inte en aning om?

Kanske har det redan...
...diskuterats, men blir det någon buss till Halmstad idag?

OE: Även om han har kanske rätt om vissa saker så jag tror inte att han har sett en enda match i allsvenskan södra och på sin höjd har han sett ett par matcher i norra serien och då Stockholmslagen Hammarby o AIK.

Sv: Grattis
Junior: Ja men det var tur att en man som var ute på morgonen upptäckte det för annars hade den brunnit ner! Vi klarar oss utan bengaliska eldar

Svenne: Patrik Thornéus i Aftonbladet verkar ju inte vara speciellt insatt i vad han skriver krönika om. För det första så spelar totalt 24 lag i Allsvenskan, inte 16 som han hävdar flera gånger om.

Tack och lov för andra tidningar än den rosa!!

Junior: jaja.. men det skulle vara coolt ändå!
dom e ju fina och så ryker dom mycket!

men har hört att det är ganska förbjudet?=)

HasseT:
Förstår du väl själv att det inte är så smidigt att sätt igång bengaler. Vill du inte se spelarna på isen eller?

Senast någon satt igång en sådan så höll Dackehallen på att brinna ner

Goisaren: jo vad kul. Men ni retade upp han ganska mycket också.. nån stod och räckte finger hela tiden. Ja nog om det. Satt faktiskt också på den läktarn. Tyckte denne Ängelholmaren var väldigt omogen.

Hoppas att många kommer till Halmstad imorgon. Inte så betydelsefull match men det blir roligare för spelarna och publiken om många trevliga Röglefans kommer! Jag vet inte riktigt om jag kommer, får se om pappa ska dit annars vet jag inte

Om det inte är förbjudet med såna isfacklor kan inte vi ha såna dom har på fotboll då? Såna röda som ryker mycket? skulle vara trevligt tycker jag.
mvh Hans.

Grattis
Skulle bara gratulera för segern. Ni är klart bättre än oss. Stundtals var vi helt utspelade men det blev ju rätt jämt ändå. Det var faktiskt riktigt trevligt i ängelholm denna gången förutom att det var en person som skulle reta upp mörrums klacken i andra period pausen vilket var lite omoget dock. Sen vad gäller isfacklor så får man ha det. Lycka till i fortsättningen och lycka till med nya AIA!

/Stolt Goisare

Sv: Spelarfakta+Bild...
OE: Ja, han kanske blir vår nye Kenneth Johansson, man får hoppas på det.

Tror på seger imorgon och tryck från rögleklacken...

Kul att J-20 vann igen...GRATTIS!!!

Spelarfakta+Bild...
...finns i A-Truppen på vår nye reservmålvakt.

Det är som vanligt väldigt väntat att tidningarna anser att Norra Allsvenskan är bättre än Södra i toppen. Det är väl ingen överraskning.
Jag masade mig iväg och tittade på Hammarby-Skellefteå för att se vad de kan. SAIK var mer än lovligt bleka får man säga, men å andra sidan tror jag de kan mer när det gäller.
Hammarby har ett jäkla tempo i sig och är väldigt rörliga i anfallszon. Det går inte att jämföra med lag som Arboga och Västerås precis.
Jag håller med artikelskribenten i Aftonbladet att Rögles defensiv måste skärpas till i SA.

J 20
Det har gått hett till uppe i mora idag. Men dom grönvita hjältarna försvarade sina klubbfärger med den äran. Höll uppenbarligen sig lungna i slutet när mora var på riktigt dåligt humör

Ebbe: Vi får se hur mycket dom rapporterar på TV4:s hockeykväll, hoppas det blir 10 matcher iallafall. Kanal 5 gick igenom rätt många matcher i SA då Högardh och Rahm dominerade i Rögle, sen dess har dom inte visat nåt. Man vet aldrig, det kommer kanske efter jul igen.

Kvällsposten tror jag rapporterar rätt mycket, allafall från Rögles matcher, dom skriver en halv sida per match ungefär redan i allsvenskan södra, då kanske det blir en hel sida i SA.

Vi får se....

Hoppas någon tidning kan börja skríva om detta.

Känns knappast som att TV4s hockeykväll kommer att ta upp problemet. Man minns så väll hemma matchen mot Löven förra året, .."oglamorösa Ängelholm"...

QP: Det finns ju andra sätt man kan få in pengar på oxå. Höjs kvalitén på serien kan man locka större sponsorer. Sen finns det här med media. Ökad kvalité och mer publik drar media till sig. Superettan i fotboll har t.ex. ett TV-avtal, vilket absolut inte skulle vara helt omöjligt i en permanent allsvenska. Som det e nu så förstår jag att media inte är så intressrade. Vissa innebandy lag drar ju för tusan mer publik än flertalet klubbar i allsvenskan.

Det här MÅSTE ske om vi ska få en kvalitéts höjning av hela hockeyn i Sverige. Det behövs en serie där spelare kan utvecklas i ett tufft klimat annars kommer det sluta med att alla unga spelare åker över till NHLs farmarligor för att utvecklas.

5-3 till Rögle nu och 4 poäng av Hall, han är helt klart värd en chans i A-laget.

Kör hårt!!!!

För er som vill ha ännu lite mer beskrivning om denne man vid namn Hall kan nu kolla in J20 sidan där Benny har skrivit ett par rader om han.

Junior: Tror ej det blir något före SA i så fall, åtminstone inte på hemmaplan. Det skulle i så fall vara om han får chansen mot Oskarshamn borta på onsdag. J20 har två hemma matcher mot Bajen och Huddinge nästa helg, han behövs i J20.

Hall
Tycker snart det är dags att prova Hall i A.Laget.
10mål 5assist på 15matcher
+ att Rögle leder med 3-1 borta mot Mora och att han gjort 1mål 2assist.

+ att det är bara han & Hammerstad som ligger på plus i plus/minus ligan i Rbk

Ebbe: Är helt överens med övriga inlägg, för att få bättre spelarkvalité = intressantare matcher är det ett måste inom 2-3 år. Förutsatt att Sv HockeyFörbundet går in o stöttar med några millar pr/lag p g a ökade resekostnader.
Betr vissa murvlars tyckande om skillnaden mellan serierna så tycker jag att de matcher* man sett på canal+ etc inte varit så mycket bättre kvalité på än de toppmatcher några av de redan klara lagen i Allsvenskan presterat mot varandra. Tvivlar dessutom på att de överhuvudtaget har varit och sett en allsvensk match mer än AIK:s, o dess ev. motståndare.
* Bortsett topplagens möten i ES, där har vi knappast haft nått o hämta.

Han har på ett sätt rätt. En Serie behövs. Skulle va intresant om de kunde skriva en artikel om VARFÖR det är så stor skillnad melllan Allsvenskan och Elitserien som Patrik Thornéus påstår att det är.

Fransson: jag hoppas verkligen att Rögle kan överraska i SA. Så vi kan sätta dom där journalisterna på plats..
Visst tycker man att allsvenskan borde skrotas, men resten han snackar om är ju lite si och så.
Hans.

Ja, han har förmodligen det, en allsvenska, 10 lag, de två bästa går upopo i elitserien, samtidgt som de två sista i ES trillar ner i AS....kanske det kanske!!!

Fransson: Tja vad ska man säga ytterligare en 08 som sågar södra allsvenskan. Man undrar om han sett några matcher eller bara är en proffstyckare.
Men vi får hoppas att norrlagen får en för oss trevlig överaskning jag tror inte södra serien är sämre än norra. Patrik som skriver artiklen pratar ju lite emot sig själv han påstår ju att täta och jämna matcher härdar lagen. Norra allsvenskan har ju knappast varit jämn i år är dom veka då?

Fransson: Han har nog rätt.

skrota allsvenskan???
ja, vad säger man

kolla länktipset!!

Sv: NYA AIA
tk: En gissning får du.....vi är klara för SA, tänk: om vi skapar sånt tryck som vi gjorde i går, med 1276 åskådare och match mot Mörrum, hur blir det då inte när vi möter AIK, Löven, Skellefteå m.m. och 3000 på läktaren......åhhh vad man längtar...

heja heja Rögle heja Rögle
heja heja Rögle RBK
Klappa för RBK
Hoppa för RBK
sjung nu för RBK
AIA

« · 171616 · »