paramedic112: jo jag vet, Men Leksand lyckades, och dom klassade ju. Så det kan gå, men det blir mycket svårt. Jag minns inte senast båda lagen klarade sig tillbaka? Men det vore ju inte kul om ett sånt lag som Brynäs åkte ner. Det behövs verkligen EN serie under elitserien så vi kan konkurera. Hasse
HasseT: Visst hade det varit roligt ifall Rögle gick upp i Elitserien men ganska svårt att ta sig dit. De som brukar trilla ur Elitseien och får kvala brukar ju klara sig tillbaka
Mygel: Det verkar som om Hammers varit runt i varenda gästbok och gråtit lite. Ser inga HIF-fans som ber om 10 miljoner men det behövs ju inte. Kommunen går HIF's ärenden i vanlig ordning och borgar för lånet.
Hardmen: Tror knappast att Brithén är beredd att spela andrafiolen i någon förening. Kom ihåg hur det gicke emellan hononm och Abris! Mern jag både tror & hoppas att han kommer att ha ngn funktion i RBK vid en senare tillfälle.
Ljunggren: MoDo har köpt spelare med röda prislappar de senaste åren, då blir man inte bättre än så här. Jim ska absolut inte lastas för de uteblivna topplatserna i tabellen!
Enl dagens Aftonblad har Jim Persson/brithén fårr kicken från MoDo. Visst - han är en tjurskalle, men inte kan väl han lastas för MoDos uteblivna framgångar denna säsongen?
Instämmer i gratulationerna. Hela Asien hälsar och utbringar hjärtliga gratulationer med hopp om många fler härliga år i framtiden. I år verkar det vare en pigg 70-åring!!
Rögles U16 gjorde det. Slog MIF med 5-3 ikvällens DM-final. Detta efter att ha hämtat ett 1-3 underläge med två snabba mål i den andra perioden och två andra i sista perioden. Sista målet kom i tom bur.
Mygel: Jag vill bara än en gång påpeka att från RBKs sida är det oerhört positivt med den nya supporterklubben AIA, och den kommer att få allt stöd som vi kan ge och jag konstaterar också att vi har fått en fin dialog med klacken och ett bra bevis för detta var att inga incidenter skedde under den infekterade stämning som fanns mellan RBK och Bofors. För mig var detta ett bevis för att vi är på rätt väg. Det står var och en fritt hur man vill stödja RBK men dom stadgar som AIA har lagt upp är helt i enlighet med vad vi inom RBK vill ha. Jag hoppas på många medlemmar inom AIA. lej ordf.i RBK
jag vet: Ärligt talat så fattar jag inte mycket av ditt inlägg. Vadå var var ni i allsvenskan? Ställa upp var?? Ingen poäng med en supporterförening? Tack vare denna förening så kommer många, som inte hade haft möjlighet annars, att kunna åka på bortamatch i Stockholm. Tack vare denna förening så har spelarträffarna återupptagits. Tack vare denna förening så kommer dess medlemmar inom kort kunna få rabatter hos vissa företag som sponsrar Rögle. Med poäng så kanske du menar att vi inte köper in rökbomber, bengaler, basball trän eller att föreningens medlemmar inte står o hoppar som apor på zoo gentemot motsståndarklacken. Skulle hemskt gärna se ett förtydligande av vad du menar. AIA:s åldersstruktur sträcker sig alltifrån personer på 80 år till 14 åringar. Jag är inte säker på att alla är så sugna på att stå i klacken. Föreningen har som syfte, vilket jag hoppas att du har läst i stadgarna, att främja u supporterkulturen. I framtiden kan detta innebära att den kommer att ordna saker på klackplats för att höja stämningen. Men just nu så är föreningen fortfarande bara i ett uppbyggnadsskede och första målet som prioriteras är att fixa en rolig bortamatch resa till Stockholm o Hovet.
När man läser vissa inlägg här inne och på gamla AIA sidan så känns det som om vissa vill skapa någon sorts schism mellan Nya AIA och personer som inte vill vara med. Liknar mycket den påhittade konflikten mellan internetföreningen RFN och vissa personer i klacken (ett av de mest löjliga bråken jag någonsin stött på). Vad jag inte kan förstå är meningen med att skapa denna schism??? Kan någon förklara?? Vi tvingar absolut inte någon att vara medlem och vi hindrar inte heller någon ifrån att bli medlem. Det enda som gäller är att saker som föreningen anordnar (vilket innebär en jäkla massa tid nerlagt för oss som jobbar med det) samt bekostar enbart är till för föreningens medlemmar. Svårare än så är det inte.
Det inlägget tyckte jag var helt galet och omoget. Det är bara positivt att vi gör såhär, och alla andra tycker också det är positivt. Det är inga stora huliganer detta! Så jag tror precis inte dom tänker hämdnas! Och det är bättre sent än aldrig. Du kanske t.o.m är en hulligan själv och skriver detta? Det var inte speciellt moget att skriva det iallafall. Belix och de andra ska ha ett stort tack som fixade detta! Inte nått negativt billigt skit från dig. Hasse
Alla: Fattar inte hur alla kan tro att vi ska stå och sjunga" hoppa för RBK klappa för...... när vi möter lag som AIK o Bajen. Visst det kanske är bra med en organiserad klack med enligt dem som håller i det ska det inte vara en klack utan en supporterförening och då kan man lika bra skita i det tycker jag. AIA är en klack och inget annat. Dessutom tror jag inte att de som ni kallar rötägg kommer att försvinna. Tvärtom tror jag att det bara kommer bli värre. Dessutom var var ni i allsvenskan? Är det dags att ställa upp nu?
Jesse Ventura: Jag har inte fallit någonstans, även fast det börjar bli isigt lite varstans. Jag menar bara att du blir upprörd över att alla andra inte tycker som du. Jag tycker inte heller att målvaktsbesättningen är den bästa precis. Vi har två bra allsvenska målvakter, men ingen toppmålvakt som kan avgöra matcher på egen hand. Men bara för att andra inte tycker som jag så gormar jag inte o skriker över att de är naiva och enögda. Vissa kanske tycker att Wolle o Ivar är det bästa de har sett, vad vet jag. Hur som helst så är det inte så mycket att göra åt nu under säsongen. Att värva en målvakt mitt under säsongen är nog inte det idealiska. Tyvärr så anser jag att vi kan nog glömma ES så länge vi inte har topp-vägg i kassen. Detta är ett diskussions forum. Det behövs olika åsikter, vare sig de är positiva eller negativa. Att hylla våra målvakter betyder inte att man är naiv, det beror helt och hållet på vad för sorts andra erfarenheter och preferenser man har.
Apropå medlemskort. En del medlemskort har redan delats ut under matchen mot Bofors. Man kommer att kunna få sina medlemskort utanför souvenirshopen i SA då man har betalt in. Så fort vi har köpt ett antal brev så kommer vi att börja skicka medlemskorten.
Man kan anmäla sig och betala medlemsavgift till AIA vid souvenirshopen i periodpauserna. Vidare så finns det i souvenirshopen, i det fall att vi inte är utanför och tar upp anmälningar, bankgiroblanketter med beskriving av vad som ska fyllas i.
Hahaha....Alltså detta är ta mig fan helt jävla otroligt. Är det så att ju mer positiv man är desto mer "äkta fan" är man eller vad i helvete är det frågan om??
Det är väl knappast så att det här med halvdana målisar i RBK är något nytt. Det har ju varit exakt samma visa de senaste åren, dvs att motståndarmålisar (som ibland stått i riktigt halvtaskiga lag) har stulit den ena matchen efter den andra men nästan aldrig vice versa. Påtalar man sen detta faktum då är man plötsligt inget äkta fan...För äkta fans skall tydligen vara naiva & enögda så det skriker om det.
Klart som fan jag stöttar Woller & Iwar när dom står men det hindrar väl inte mig från att tycka att det är dom som är den bristande länken i lagbygget....Men som sagt, det "får" man ju inte säga. Nu har även min tidigare allierade i frågan, "Mygel," tydligen fallit i den berömda ju-mer-positiv-jag-är-desto-större-fan-är-jag fällan....Tragiskt att se.
RBK är ett ganska så bra lag och i ett sådant lag kan en supermålis vara tungan på vågen mellan kvalserien & play off 1. Med Roffe Wanhainen som det lysande exemplet när han tog ett riktigt mediokert SSK till elitserien mer eller mindre ensam genom att fullständigt spika igen. Det har jag aldrig sett, och kommer aldrig att få se, några av våra målisar göra,
Jesse Ventura: Att du inte klagar på alla backar också eller är det bara målvakterna som är skuld till alla mål?
Jag tycker vi har 2bra målvakter.
Föredrar man offensiv hockey så har målvakterna ett hyfsat utsatt läge. Men om du vill att Rögle ska spela lika roligt som Oskarshamn och våra målvakter sluta på 90% i räddningsprocent så ok.
Jesse Ventura: Jag ser inte vitsen med att försöka knäcka våra målisars självförtroende med ironiska utläggningar? Det är väl inte glasklart vilken av dem som får bli förstemålvakt i SA, men oavsett vilket MÅSTE de räkna med vårt förbehållslösa stöd, annars kan vi lika bra lägga ner vårt supporterskap om det skall handla om att racka ner på dem! Vi litar på er, Wolle & Iwar - spika igen kassen åt oss, så går vi hand i hand mot eliten =)
HUR kan du säga så?? Givetvis är Wolle och Iwarsson två av världens bästa målvakter. Dom spelar ju trots allt i RBK. Fattar inte hur Hardy kan plocka ut andra målvakter än RBK:s till varje landslagstrupp. Helt obegripligt. Och vad sysslar Detroit med när dom ersätter Hasek med Cujo istället för tex Wolle?? Tjänstefel.
Jag menar, inga spelare kan väl vara bättre än de spelare som spelar i RBK?? Räddningsprocenten på swehockey är en komplott mot RBK och alla ggr man sett motståndarens målis överglänsa RBK:s och stjäla matcherna är bara hallucinationer. För inte fan kan väl något annat lag ha bättre målvakter än vårt kära Rögle BK?? Nej, nej, givetvis inte.
Och tycker man inte så är man inget "riktigt fan". Så det så.
Wolle & Iwarsson till VM, till OS, till World Cup till NHL, till All Star Game etc etc etc....
Hardmen: Kan tyvärr inte hålla med dig angående målvakterna. Iwarsson är väldigt duktig i sina bästa stunder, men Wennström håller knappt inte i Allsvenskan. Tycker han gör alldeles för många tabbar t.ex såna som 2-1 målet mot Bofors. Tror att målvakterna blir Rögles stora akilleshäl.